Hva er dine irritasjoner bak rattet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er dine irritasjoner bak rattet?

Etter noen år som bilist har jeg tilbakelagt noen kilometer og sett mye rart så jeg tenkte å lage en tråd hvor man kan få utløp for sine frustrasjoner. Enten en historie eller noe du irriterer deg over generelt (fint om du holder deg for god til å henge ut folk med navn :wink: )

Dette har sikkert skjedd med andre her også.
    Jeg skulle kjøre rett frem i en rundkjøring så jeg gjorde som man skal og la meg til høyre og yttersporet i rundkjøringen. Samtidig kommer en annen bil på innersiden som kjører inn likt som meg fra samme innkjørsel. Han tar innersporet og uten å blinke legger han seg ut så jeg må kline inn bremsen for å unngå kollisjon. Jeg blir naturlig nok sint og tuter på idioten. Han svarer med å tute tilbake og fortsetter med å bråbremse demonstrativt flere ganger for å underbygge at han hadde rett. Dette har skjedd mange ganger før og jeg synes det er skremmende hvor mange som overhodet ikke vet hvordan de skal plassere seg i en rundkjøring.
    Så har man jo de som begynner i yttersporet men legger seg innerst idet de treffer rundkjøringa for å kutte svingen å kjører rett frem igjen. Har hatt mange nesten-ulykker der gitt.

Andre ting irriterer meg:
    -Folk som blinker etter at de har byttet felt (hva er vitsen??) Dette er spesielt ille med busser som plutselig legger seg ut og blinker når de er halvveis inne på veien. Slipper gjerne frem bussen jeg, men da er det fint om de blinker et par ganger først så jeg rekker å stoppe. Har vært nære på noen ganger gitt...
    -Folk som presterer å kjøre flere kilometer på rett vei med blinklyset på. Hvordan er det mulig å ikke legge merke til en grønn lampe som blinker igjen og igjen?
    -Folk som ligger 10-15 km/t under fartsgrensa i venstrefila på motorveien og aldri ser i speilet slik at de ser den lange køen med biler som vil kjøre i normal fart (og litt over :wink: ) kan kjøre forbi. Jeg er også overbevist om at enkelte gjør dette med vilje bare for å provosere...
    -Taxisjåfører som tror at de ikke trenger å følge vanlig trafikkregler, spesielt vikeplikt og kjøring på rødt lys.
    -Folk som tror at de kan gjøre akkurat som de vil bare de setter på varsellyset. Parkere og stoppe hvor som helst, eller min favoritt: Rygge på motorvei fordi de glemte å svinge av (ja, jeg har sett det :shock: )

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var ute for en i dag som skulle vert..........ja.skulle rekke jobben,kom bak en type som hadde flat pedal så snart det var mulighet å kjøre forbi,Men som slakka ned i 20-30 i 80 sona når det ikke var mulig å komme forbi,pga masse uoversiktelige svinger.Og hele tiden midt på veien.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pensjonisten som nærmet seg plass i trekista mens han kjørte i 50 i 80 sone...og ingen forbikjøringsmulighet

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idioter som kjører i 50 i svingene i 80 sonen, og når det kommer en rettstrekke hvor man kan kjøre forbi, gasser de opp til 100 slik at det er umulig å komme forbi... Typisk når man har det travelt..

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Middelaldrende damer i tett trafikk i bergen!!!

Kommer seg ALDRI videre i rundkjøringen hvis man ikke tør....

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klovnikamp
    Idioter som kjører i 50 i svingene i 80 sonen, og når det kommer en rettstrekke hvor man kan kjøre forbi, gasser de opp til 100 slik at det er umulig å komme forbi... Typisk når man har det travelt..
    Det er sånne folk som skaper ulykker. De provoserer andre til å ta sjanser. Det er alt for mange som ikke kjenner sin egen bil og "safer" i svinger i frykt for å kjøre av veien. Mest irriterende er det med husmor på 60+ som har BMW med 350hk som aldri har kjørt fortere enn 70 :roll:

Er det forresten ikke litt ironisk at gamle folk kjører treigest? Av alle mennesker er det jo de som egentlig har dårligst tid. Hvis jeg hadde hatt 5 gode år igjen hadde jeg f*** meg gitt flatt jern hele veien :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo der, jobber som trafikklærer å jeg blir aldri overasket over at andre gjør feil i trafikken, smiler å ler litt av det jeg, da har jeg en mye bedre hverdag :razz:

--------------------------
    Harman Kardon Avr7500
    Harman Kardon HD 750 cd
    Harman Kardon Avi200II
    Sony RDR-HX900
    Acer pd523 pj
    Ikea lerret

B&w dm603
    B6w dm601
    Jamo senter
    Uscarvor sub 12 ( vil ha SVS )
    exelent subb 10 ( vil ha SVS )

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiofrustrert
    Hallo der, jobber som trafikklærer å jeg blir aldri overasket over at andre gjør feil i trafikken, smiler å ler litt av det jeg, da har jeg en mye bedre hverdag :razz:
    Du må ha en indre ro som kun Dalai Lama kan overgå :wink: Heldig du. Jeg ser for meg at jeg jeg dør bak rattet som 40-åring med høyt blodtrykk, en hånd på hornet og en hånd i været med langfingern opp :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk da på at en aggresiv sjåfør er en dårlig sjåfør :razz: Å så må vi ikke glemme VTL §3 sier at enhver skal ferdes aktpågivende og varsomt så det ikke oppstår fare osv :razz: men show er det

Harman Kardon Avr7500
    Harman Kardon HD 750 cd
    Harman Kardon Avi200II
    Sony RDR-HX900
    Acer pd523 pj
    Ikea lerret

B&w dm603
    B6w dm601
    Jamo senter

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gidder ikke hisse meg opp over noe som jeg alikevel ikke kan gjøre noe med, men folk som ikke holder seg på sin side av veien, og ikke overholder vikeplikt er de skumleste der ute.

Newcomer pckrasj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Somregel skjønner jeg ikke hva andre gjør på min vei...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med at de som kommer over i motsatt kjørebane kan vi gjøre lite med, men vikepliktsbrudd kan vi være innstillt på, mange som gjør feil i trafikken, hvorfor stole på noen her? som andre plasser i livet? :razz:

Harman Kardon Avr7500
    Harman Kardon HD 750 cd
    Harman Kardon Avi200II
    Sony RDR-HX900
    Acer pd523 pj
    Ikea lerret

B&w dm603
    B6w dm601
    Jamo senter

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en "fin" hendelse da jeg for et par år siden skulle kjøre fra Kongsberg til Tønsberg en kveld :

Ligger i ca 90 km\t i 80 sonen da det kommer en SUV og legger seg 10 meter fra støtfangeren min. Jeg "tapper" forsiktig på bremsepedalen for å si føkk off. Kødden svarer såklart med å sette på sine altfor høye fulltlys slik at jeg ikke ser en shit. Slik fortsetter han i en kilometer eller to til jeg kjører inn på en lomme og slipper han forbi. Jeg blinker såklart med fulltlysene da jeg legger meg bak han igjen.. Etter 1000 meter er jeg i vanlig avstand til bilen hans igjen, fordi løken nå kjører saktere enn jeg gjorde da han prøvde å voldta støtfangeren min. Etter et par kilometer til med hans diverse "kjør sakte" aksjoner prøver han å få meg til å kræsje da han bråbremser så svartrøyken står akkurat idet det kommer bil i møtende felt slik at jeg ikke kan legge meg ut..

Moralen her må være ; pass på å ha gode bremser (bedre enn på en sliten 85 corsa), eller ha så liten bil at det går 3 i bredden! :grin: Puh..

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par ganger har jeg opplevd følgende:

Jeg er i ferd med å kjøre forbi en trailer på motorveien, og kjører i ca 110. Når jeg er ved siden av traileren, kommer det bil bak og blinker med lysene til meg, for at jeg skal flytte meg, slik at de kan kjøre forbi. Mener de da at jeg skal svinge inn i traileren????

Ellers er det de som ligger to meter bak bilen min uansett hvor fort jeg kjører (stort sett litt over fartsgrensen).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så ei gammel dame her om dagen som stod på grønt lys og prøvde å vinke frem en som stod på rødt :P

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir aldri irritert i trafikken.........

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flere tilfeller

som trådstarter var jeg på vei inn i ei rundkjøring, skulle nesten helt rundt, så jeg ligger i innerste fil og i det jeg skal ta av så ser jeg tilfeldigvis en bil (BMW av alle ting ) helt oppå bakfangeren min på høyresida, som tydeligvis skulle ta av samme sted som meg.. han lå nok riktig, men at han ikke ser at jeg, som gir tegn ved å blinke i god tid, skal av samme sted, er utrolig. jeg hadde en passasjer i tillegg som i ettertid kommenterte at han som kom bak enten hadde elendige dekk (vinterstid), eller enkelt og greit ikke så meg. jeg måtte bremse ganske kraftig og kaste meg til venstre i avkjøringa for å unngå at han kom seilende inn i meg bakfra.. jeg ga han altså plass til å passere. det ironiske var at i det jeg skulle tute og signalisere hva han hadde gjort, så så jeg at mannen som kjørte BMW'n var en bekjent seinere hevder han fremdeles at feilen lå hos meg.. feilen lå enkelt og greit i at han ikke klarte å bremse skikkelig, og kom skliende mot meg pga. dårlige dekk (som nå er byttet ut).

flere ganger har jeg opplevd biler liggende helt oppå bakfangeren min med fulle fjernlys, det er sabla irriterende!

hva med de som ligger helt inntil deg bakfra og rir på fangeren.. selv om det er 2-felts vei og man ligger i høyre felt? det er ganske utrolig

det klassiske irritasjonsmomentet når noen ligger under fartsgrensa i venstrefila er heller ikke ukjent..

eller hva med folk som kaster seg ut i veien fra en utkjørsel når du er 5 meter unna hverandre på rein blå-is? godt man selv reagerer tidsnok og klarer å avverge situasjonen.

...og så er det selvfølgelig bussene da :twisted:

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Alle andre som ikke tenker slik som meg....

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg HATER folk som ikke dimmer ned etter at jeg har kjørt forbi dem.

Fordi de mener at jeg gjør en hasardiøs forbikjøring så skal dem være jævlige med meg og ikke dimme... dem har ikke noe å gjøre med kjøringa mi, idiotene!!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes nordmenn gennerelt oppfører seg dårlig i trafikken..

noe av det jeg mssliker er at folk skal glane, er det en ulykke på veien er det ikke ulykken som skaper køen, køen kommer fordi alle stopper opp og skal glane. En annen ting som jeg synes er irriterende er folk som ligger i venstre felt og ikke følger med i midt speilet. hvis man ikke skal kjøre forbi har man ikkenoe å gjøre der.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •