Hva er dine irritasjoner bak rattet? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    ...hvis man ikke skal kjøre forbi har man ikkenoe å gjøre der.
    Så sant, så sant :grin:

Newcomer Lionstar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Etter noen år på som bilist har jeg tilbakelagt noen kilometer og sett mye rart så jeg tenkte å lage en tråd hvor man kan få utløp for sine frustrasjoner. Enten en historie eller noe du irriterer deg over generelt (fint om du holder deg for god til å henge ut folk med navn :wink: )

Dette har sikkert skjedd med andre her også.
    Jeg skulle kjøre rett frem i en rundkjøring så jeg gjorde som man skal og la meg til høyre og yttersporet i rundkjøringen. Samtidig kommer en annen bil på innersiden som kjører inn likt som meg fra samme innkjørsel. Han tar innersporet og uten å blinke legger han seg ut så jeg må kline inn bremsen for å unngå kollisjon. Jeg blir naturlig nok sint og tuter på idioten. Han svarer med å tute tilbake og fortsetter med å bråbremse demonstrativt flere ganger for å underbygge at han hadde rett. Dette har skjedd mange ganger før og jeg synes det er skremmende hvor mange som overhodet ikke vet hvordan de skal plassere seg i en rundkjøring.
    Så har man jo de som begynner i yttersporet men legger seg innerst idet de treffer rundkjøringa for å kutte svingen å kjører rett frem igjen. Har hatt mange nesten-ulykker der gitt.

Andre ting irriterer meg:
    -Folk som blinker etter at de har byttet felt (hva er vitsen??) Dette er spesielt ille med busser som plutselig legger seg ut og blinker når de er halvveis inne på veien. Slipper gjerne frem bussen jeg, men da er det fint om de blinker et par ganger først så jeg rekker å stoppe. Har vært nære på noen ganger gitt...
    -Folk som presterer å kjøre flere kilometer på rett vei med blinklyset på. Hvordan er det mulig å ikke legge merke til en grønn lampe som blinker igjen og igjen?
    -Folk som ligger 10-15 km/t under fartsgrensa i venstrefila på motorveien og aldri ser i speilet slik at de ser den lange køen med biler som vil kjøre i normal fart (og litt over :wink: ) kan kjøre forbi. Jeg er også overbevist om at enkelte gjør dette med vilje bare for å provosere...
    -Taxisjåfører som tror at de ikke trenger å følge vanlig trafikkregler, spesielt vikeplikt og kjøring på rødt lys.
    -Folk som tror at de kan gjøre akkurat som de vil bare de setter på varsellyset. Parkere og stoppe hvor som helst, eller min favoritt: Rygge på motorvei fordi de glemte å svinge av (ja, jeg har sett det :shock: )
    Du høres ut som en farlig sjåfør med temperament.

Generelt så er det sånn, at hvis en er usikker på veien, og tar det rolig, så er det plagsomt med aggressive sjåfører. Har en dårlig tid, er det plagsomt med nølere, eller trege, lovlydige sjåfører.

Det er alltid plagsomt med sjåfører, som klarer å lure seg inn, så fort du gir dem en cm og brøkdelen av et sekund, som ved nøling på hvilke fil du skal ta, kan du være sikker på at du har en hissig irritert jævel på innersiden, så du må vente noen sekunder, for å ta den filen du skulle hatt..

Jeg har kontroll på dødvinkler, men det er nok av folk som ikke har det, og disse aggressive sjåførene som smetter fra støtfangeren din, og inn ved siden din på brøkdelen av et sekund, har egentlig seg selv å takke, det trengs 2, for å skape en ulykke som regel.

Det er alltid plagsomt med sjåfører som kjører 1 sekund bak, uten intensjon om kjøre forbi, eller sjåfører som kjører forbi for å kjøre forbi, for så ikke forsvinne framfor deg, men senke farten din.

Andre ting, når en kjører med cruisekontroll på E6, er det plagsomt med folk som kjører forbi, og slakker av, husker det var ei dame som kjørte forbi meg 3-4 ganger, jeg tok henne hele tiden igjen, og jeg hadde samme farten hele tiden.

Det er alltid irriterende med sjåfører som slavisk følger trafikk reglene, slik som fartsgrenser, det skaper mye farlige forbikjøringer, fordi det trigger såkalt "farlige og hissige" sjåfører, eller "løse kanoner".

Det som er best, er sjåfører som kjører etter forholdene.

En nærvøs (treg), eller irritert/sint sjåfør (trykk koker), er en farlig sjåfør.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg blir aldri irritert i trafikken.........
    Fordi du ikke kan å kjøre det!!

Busser derimot, sjåførene er frekke som FY men opptil 60km/t så har vi vikeplikt for busser ut av bussholdeplasser!

Igår blei jeg forbanna, en som hang seg på hornet fordi han ikke overholdt vikeplikten!! Høyre-regel, ikke forkjørsvei, så jeg kjører med min rett! Likevel så holdern på å kjøre meg i ræva og tuter som en gal!
    ....og det er ikke fordi jeg er treig til å gi gass! Det finnes det andre som tar seg av

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du fra Sandnes til Stavanger i rushen om morgenen så finner man mange irritasjons moment på påkjørselen til motorveien der med brannstasjonen.

Der er det et felt i hver kjøre retning, men det er et langt akselerasjonsfelt i retning stavanger. For best mulig flyt bør man da holde akselerasjonsfeltet helt til enden for så å flette seg fint inn. Men er det mange som på død og liv må presse seg inn i hovedfeltet så fort de bare kan. Da må hele hovedfeltet stoppe for å slippe dem inn og de i akselerasjonsfeltet må også stoppe, så begynner en tulling eller to å følge samme eksempel og plutselig så står det nesten bom fast.

Har mistet mye hår på den lille veistrekningen der...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi du ikke kan å kjøre det!!
    Stemmer..

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lionstar
    Du høres ut som en farlig sjåfør med temperament.
    .
    He he... Høres nok litt verre ut en hva som er tilfellet. Jeg kan jo ta med at etter 5 år og ca 150 000km (mesteparten i oslo) har jeg enda ikke foråsaket en ulykke. Har krasja en gang og da var det en som skulle til krysse til venstre i et lyskryss og kjørte inn i siden på meg når det var gult lys (jeg kom i en lyseblå varebil, så hvordan han ikke greide å se meg skjønner jeg ikke). Han prøvde å stikke av, men jeg fulgte etter han og ringte politiet. Etter en stund kjørte han ned en blindvei :?, mistet kontroll i en sving og pløyde ned et hagegjerde. Da skjønte han at det var over. Bilen hans (som han hadde lånt av en kompis) hadde diverse heftelser så han ble avskilta på stedet og fikk 16 000,- i bot... Jeg må si at jeg gliste litt da :grin:. Tenk å kjøre inn i noen å bare la dem være igjen... Han kunne ikke vite at jeg ikke var skadet etter kollisjonen.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Skal du fra Sandnes til Stavanger i rushen om morgenen så finner man mange irritasjons moment på påkjørselen til motorveien der med brannstasjonen.

Der er det et felt i hver kjøre retning, men det er et langt akselerasjonsfelt i retning stavanger. For best mulig flyt bør man da holde akselerasjonsfeltet helt til enden for så å flette seg fint inn. Men er det mange som på død og liv må presse seg inn i hovedfeltet så fort de bare kan. Da må hele hovedfeltet stoppe for å slippe dem inn og de i akselerasjonsfeltet må også stoppe, så begynner en tulling eller to å følge samme eksempel og plutselig så står det nesten bom fast.

Har mistet mye hår på den lille veistrekningen der...
    Skulle nok vært en god del lenger det akselerasjonsfeltet eller bygge ut tofeltsmotorvei. Utrolig dårlige veier i Norge.

Irriterer meg grenseløst over biler i venstrefil på motorvei som putler avgårde nær fartsgrensen og ikke ser at andre bak vil forbi. Politiet skulle vært mer oppmerksom på slike bilister og gitt de en advarsel. Det er også utrolig mange bilister som ikke følger 1001-1002-1003 regelen og ligger alt for nære bilen foran. Dårlige vaner som mange ikke klarer å venne seg fra. Hvis jeg får slike i hekken pleier jeg slakke av 20 kmph og så køle skikkelig på Hvis de ikke forstår tegninga etter noen par doser .......

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,638
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg irriterer meg over folk som fortsatt kjører med tåkelys da det var tåke for 2 dager siden.

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg irriterer meg over folk som fortsatt kjører med tåkelys da det var tåke for 2 dager siden.
    ÅÅÅÅÅ
    Det var det jeg skulle skrive....
    Det er så utrolig irriterende med tåkelys.

Og folk som ikke legger seg inn når man kommer fortere bak dem på motorveien.

Det er nesten sånn jeg opplever det av og til:
    Nei her kommer du nok ikke forbi, fordi jeg ligger i fartsgrensen og det må nok du og...
    Også holder de samme fart som bilen i høyrefilen.

For ikke å snakke om folk som kjører ujevnt... Litt gass, også slipper litt opp og litt gass igjen... Gjerne mens de gjør alt annet en å kjøre bil bak rattet...

Herregud... Må slutte...
    Blir nesten irritert av å skrive om det...
    ARGHHHHH...............
    Men det er MASSE mer.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he... Høres nok litt verre ut en hva som er tilfellet. Jeg kan jo ta med at etter 5 år og ca 150 000km (mesteparten i oslo) har jeg enda ikke foråsaket en ulykke. Har krasja en gang og da var det en som skulle til krysse til venstre i et lyskryss og kjørte inn i siden på meg når det var gult lys (jeg kom i en lyseblå varebil, så hvordan han ikke greide å se meg skjønner jeg ikke). Han prøvde å stikke av, men jeg fulgte etter han og ringte politiet. Etter en stund kjørte han ned en blindvei :?, mistet kontroll i en sving og pløyde ned et hagegjerde. Da skjønte han at det var over. Bilen hans (som han hadde lånt av en kompis) hadde diverse heftelser så han ble avskilta på stedet og fikk 16 000,- i bot... Jeg må si at jeg gliste litt da :grin:. Tenk å kjøre inn i noen å bare la dem være igjen... Han kunne ikke vite at jeg ikke var skadet etter kollisjonen.
    Det er noen folk som er ille..snart 10 år med skadefri kjøring her nå.

Jeg tror det som skiller en god og dårlig sjåfør, er at en god sjåfør har marginene på sin side.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Skulle nok vært en god del lenger det akselerasjonsfeltet eller bygge ut tofeltsmotorvei. Utrolig dårlige veier i Norge.

Irriterer meg grenseløst over biler i venstrefil på motorvei som putler avgårde nær fartsgrensen og ikke ser at andre bak vil forbi. Politiet skulle vært mer oppmerksom på slike bilister og gitt de en advarsel. Det er også utrolig mange bilister som ikke følger 1001-1002-1003 regelen og ligger alt for nære bilen foran. Dårlige vaner som mange ikke klarer å venne seg fra. Hvis jeg får slike i hekken pleier jeg slakke av 20 kmph og så køle skikkelig på Hvis de ikke forstår tegninga etter noen par doser .......
    Ei kraftig håndholdt lykt inni bilen, av typen du kobler på i sigarett tenner uttaket, gjør susen.

Ved å komme frem, gjør et par 1000 metre susen. Få som ikke tar hintet etter et par blink.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som irriterer meg mest er alle de som ikke overholder vikeplikten, samt de som ikke gidder å bruke blinklys.

Det rare er at jo dyrere bilen er jo mindre flinke er de til å bruke blinklys og å overholde vikeplikten.

Tror det har med empati og folkeskikk å gjøre.

Selv har jeg sluttet å bruke tuta. Tutet på en som ikke holdt vikeplikten og nesten forårsaket en kollisjon - ved stopp i neste lyskryss går typen ut av bilen og begynner å skrike og bære seg - så går jeg ut av bilen og mot han - da setter han seg fort tilbake i bilen. Tror det er en del som ikke skulle være ute i frihet her i landet.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    .....samt de som ikke gidder å bruke blinklys.
    Blinklys er oppskrytt. Det er like ille med de som ikke vet hvordan man skal bruke blinklysene, som f.eks slår på blinkeren et halvt minutt før de skal svinge så de som ligger bak ikke vet helt hva vedkommende har tenkt seg. Eller de som som kjører med blinklys på etter en sving fordi spaken ikke har hoppet tilbake i nøytral stilling (ofte glemmer de samme personene å skru av vindusviskere når regnet har sluttet).
    Er man flink til å se seg rundt og tenke litt fremover kan man fint greie seg med liten eller ingen blinklysbruk...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blinklys er oppskrytt. Er man flink til å se seg rundt og tenke litt fremover kan man fint greie seg med liten eller ingen blinklysbruk...
    What!!??

Det er som regel veldig moro å ligge bak noen som ikke bruker blinklys - like spennende ved hvert kryss - spesielt de som svinger litt den ene veien før de legger over den andre veien.

Eneste årsaken til at dårlige sjåfører kjører "kollisjons-fritt" er dykrigheten til deres medsjåfører.

Bruk blinklys - bestandig!!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    What!!??

Det er som regel veldig moro å ligge bak noen som ikke bruker blinklys - like spennende ved hvert kryss - spesielt de som svinger litt den ene veien før de legger over den andre veien.
    Jeg tror jeg ordla meg litt feil. Jeg mener fortsatt at man kan greie seg fint uten å blinke i hytt og pine, men jeg mente sef. ikke idioter som du beskriver over. Poenget er at om man er flink til å planlegge, se seg rundt og plassere seg riktig på veien mener jeg det går greit å ikke blinke i hver bidige sving. F.eks: Du skal bytte felt på motorveien. Egentlig skal du blinke, men når du ser i speilet er det ingen biler i nærheten. Hva er da vitsen med å blinke? Det er lov å være litt rund i kantene :wink:

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med marantz når det gjelder blinklys.. Jeg blinker alltid i rundkjøringer hvis det kan hjelpe andre biler til å forstå hvor jeg skal, men om det ikke er noen biler der for.eks så ser jeg ikke poenget i det. Når det gjelderpå motorveien så blinker jeg alltid "lenge" i forveien før jeg skal av eller har tenkt til å bytte fil, slik at folk skjønner hva jeg vil. Alt kommer jo selølgelig an på hvor mye biler det er og hvor tett man kjører.

Det med tåkelys, skjønner jeg ikke, har hørt andre sier at det er irriterende, men det skjønner jeg ikke.. Noe som jeg synes er irriterende er når det er vanskelige siktforhold opp til fjellet og sånn, så møter man nesten alltid noen tullinger som bare har på fjernlyset hele tiden og ikke gidder og skru det av..

Også her jeg bor tipper jeg at det er flest SUV'er på samme sted og når man kjører en lav bil er det skikkelig iriterende å få lyset midt i øynene. Men det er jo ikke så mye å gjøre med da, man har jo tross alt valgt å kjøre en lav bil.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi først snakker om lys... Xenonlykter er en Jæ*** uting. Greit de lyser bra for han som har det på sin bil, men det blender like mye som vanlige fjernlys.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det "morsomste" jeg har vært med på, var da en lastebil lå 10 cm bak meg i en 80 sone. Jeg holder ca 84-85 km/t på meteret, men lastebilen ligger like nærme. Det første jeg gjorde, var å skru på tåkelysene bak (2 stk; kan se ut som bremselys). Samtidig slapp jeg gassen helt til farten var ca 40 km/t. Ble et voldsomt leven da lastebilen dro i hornet. Så klemte jeg gassen i bånn til nåla igjen viste 84-85 km/t. Tipper lastebilen brukte 1 min. på å komme seg til 80 km/t igjen Så iallefall at han forsvant i bakspeilet.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pseudo
    Det "morsomste" jeg har vært med på, var da en lastebil lå 10 cm bak meg i en 80 sone. Jeg holder ca 84-85 km/t på meteret, men lastebilen ligger like nærme. Det første jeg gjorde, var å skru på tåkelysene bak (2 stk; kan se ut som bremselys). Samtidig slapp jeg gassen helt til farten var ca 40 km/t. Ble et voldsomt leven da lastebilen dro i hornet. Så klemte jeg gassen i bånn til nåla igjen viste 84-85 km/t. Tipper lastebilen brukte 1 min. på å komme seg til 80 km/t igjen Så iallefall at han forsvant i bakspeilet.
    Hehe, bra tiltak. Noen burde også tatt noen bilder med et kamera og sendt til politiet. Slike idioter skulle ha mistet lappen.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg irriterer meg først og fremst over manglene blinklys, spesielt ut av rundkjøringer.

Jeg irriterer meg også over folk som rir støtfangere. Jeg skjønner ikke at de orker. Det må være utrolig stressende å kjøre slik...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •