Hi-fi klubben og forsikring.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hi-fi klubben og forsikring.

Ser at hi-fi klubben selger forsikring, er dette noe alle Elkjøp sin trygghets forsikring som de har fått så mye pes for? Var jo noe snakk om at man kunne få penge igjen vist man hadde kjøpt forsikring hos Elkjøp da denne forsikringen var tullet ifølge forbrukerområdet.

Er vel egentlig litt sant i dette, man har jo først og fremst garanti og så har man jo reklamasjons rett. Hvor mange år er det med hifi utstyr, må vel være 5 år?

Hva syntes dere om denne forsikringen som Hi-Fi klubben selger, ettersom Elkjøp har fått masse pes for sin.

Newcomer CustomH2000 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å ta opp det samme temaet.

Kjøpte en DVD-spiller for 1500 kr , og fikk tilbud om forsikring i 5 år for 500 kr. Forsikringen skulle dekke alt fra slitasje til helling av øl over spilleren.

Valgte å ikke velge forsikringen fordi jeg anser denne forsikringen som et reint pristillegg bare for å tjene mere penger. I isolerte tilfeller kan det sikkert være kjekt å levere inn igjen spilleren og få nytt, uten videre spørsmål. Men i det lange løp er dette en nøye kalkulert måte å tjene mere penger på.

Hadde jeg kjøpt utstyr som var dyrere ville jeg vurdert dette på en annen måte, og kanskje gått for forsikringen som en ekstra sikkerhet i tilfelle uhell.

Jeg mener slike ekstrakostnader i form av "forsikring", er det selger som tjener mest på. Som forbruker har vi gode nok regler for reklamasjon osv. Hadde vært interessant å sett en statistikk på hvor mange som kjøpte ekstraforsikring, mot hvor mange som benyttet seg av den.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle likt å se du fikk det på garantien hvis du sølte øl i forsterkeren din... Kan bli vanskelig å bevise at det er en fabrikasjonsfeil.

Erfaring viser at en DVD-spiller må inn til rens/justering før det er gått 5 år. En slik rens er ikek dekket av garant, og koster fort 6-700 kroner. Forsikringen dekker en slik rens, i tillegg til alt det andr som KAN skje med et produkt. Vi som har små barn vet hvor lett det er å søle melk/saft/brus/vann utover bordet der fjernkontrollen ligger. En slik fjernkontroll koster fort noen lapper. Eller barnefingre synes loff med syltetøy er god mat for CD'spilleren.
    Synes forsikring er en god ting, men heldigvis er det helt valgfritt om man vil ha det eller ikke.

Lykke til med ny DVD-spiller, CustomH2000!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Ser at hi-fi klubben selger forsikring, er dette noe alle Elkjøp sin trygghets forsikring som de har fått så mye pes for? Var jo noe snakk om at man kunne få penge igjen vist man hadde kjøpt forsikring hos Elkjøp da denne forsikringen var tullet ifølge forbrukerområdet.

Er vel egentlig litt sant i dette, man har jo først og fremst garanti og så har man jo reklamasjons rett. Hvor mange år er det med hifi utstyr, må vel være 5 år?

Hva syntes dere om denne forsikringen som Hi-Fi klubben selger, ettersom Elkjøp har fått masse pes for sin.

Man kunne få pengene igjen hvis man sa opp forsikringen og det er jo noe helt annen. Man har rett til å si opp en forsikringsavtale og få tilbake evt beløp som er tilovers av det forskuddsbetalte beløpet.

Selv er det genialt på mobilene jeg har hatt. Vorspiel=søl....

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill

Slike ekstraforsikringer er helt unødvendige og særdeles dyre ettersom de fleste uhell dekkes av en vanlig innboforsikring.
    Styr unna er mitt råd.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inkludert i min forsikringsavtale hos Gjensidige har jeg en slik kjøpsforsikring. Fordi jeg allerede har 3 forsikringer her så får jeg denne gratis.

For meg ser det ut som den dekker det meste med en egenandel på kr 500,-

http://www.gjensidige.no/forsikring/...030&DocID=4526
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, glad jeg hadde forsikring på mobilen min da det ble sølt på den på vors for..

Hva som ikke dekkes

* Svimerker og gnistskader som ikke skyldes brann.
    * Skade som skyldes søl eller kondens.
    * Tyveri fra fellesgarasje, fellesrom eller rom på bygge- og anleggsplass som ikke er beboelsesrom.
    * Skade som skyldes sopp, råte, bakterier eller insekter. (Du kan velge om skader ved sopp og råte skal dekkes i tillegg).

og den kjøpsforsikringen hadde ikke hjulpet meg siden..

Forsikringen dekker skader som inntreffer ved privat transport og bæring fra butikk til bolig. Samt når gjenstanden tas ut av huset.

Newcomer CustomH2000 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Skulle likt å se du fikk det på garantien hvis du sølte øl i forsterkeren din... Kan bli vanskelig å bevise at det er en fabrikasjonsfeil.
    Han som solgte DVD-spilleren sa at forsikringen dekket absolutt alt. Han nevnte selv søl av "leskedrikk" som et eksempel, og hvis man skulle være så uheldig å miste den i gulvet. Altså en "idiotforsikring". Det var ikke snakk om garanti, men denne ekstra forsikringen som jeg kunne få kjøpe i tillegg.

Som sagt så hadde jeg sikkert kjøpt denne forsikringen om jeg hadde kjøpt DVD-spiller til 10 000. Men det blir ikke før om noen år, når jeg har bedre råd.

Takk for lykkeønskninger! Er fornøyd etter ei uke og har hverken sølt øl eller mista den i gulvet =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •