Betalt medlemsskap?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Betalt medlemsskap?

Nå har det nok en gang dukket opp en tråd ang useriøs bruk av forumet, derfor denne avstemningen.

AVforumet har etterhvert blitt en ganske så betydelig database for kunnskap, og medlemstallet er skyhøyt. Og det er jo selvfølgelig positivt :grin:
    Men med flere medlemmer øker også antall useriøsiteter.
    Noen ganger fordi man er uerfaren i bruken av forumet, andre ganger fordi man ikke gidder å følge rettningslinjene, men også fordi ikke alle er like flinke til å benytte seg av søkemotoren (som ikke er så altfor vanskelig å finne frem til).

Betalt medlemsskap har vært diskutert tidligere, men uten særlig stor tilsluttning.
    Det er klart det er kjedelig å måtte betale for alt her i verden, og det kan sikkert også begrense medlemstallet noe, men hvorfor vil egentlig ikke folk legge i en skarve skjerv for all den kunnskap og viten som er tilgjengelig her?
    Ikke bare vil det bidra til drift av forumet, men kan også begrense antall medlemmer som ikke ønsker hverken å høste eller å dele kunnskap.

En engangssum på 250,- er ikke en uanstendig sum, og er nok sikkert noe de fleste har råd til. Hvis man setter en pris på kunnskap, vil nok de få kronene betale seg fort inn mtp hva det ville ha kostet om alle skulle lære på egenhånd ved prøve-å-feilemetoden. Det vet ihvertfall de som har hatt denne hobbyen en stund kan være ganske så kostbart :wink:

Jeg kunne godt tenkt meg å få dette innlegget inn på hovedsiden for flest mulig treff, men siden jeg ikke vet om denne type avstemmninger er ønskelig, legges den (foreløpig?) som en chitchat. Håper uansett dere svarer seriøst, og legger inn deres meninger ang temaet.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nok miste mange potensielle medlemmer da, eg hadde aldri blitt medlem her hvis eg måtte betalt for det....

(Ikke for det at det ikke er verdt det, men fordi eg ikke visste at det hadde kanskje vært verdt den summen når eg blei medlem. Først etter tre fire mnd nesten ikke aktiv begynte jeg så smått å skrive innlegg etc...)

Kanskje en prøveperiode på et år, for så at det koster? Men billig iallfall!!!

Nesten som drugs, gjør folk avhengig først, for så å ta betalt??

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Useriøse brukere av et forum..................er det egentlig et problem?

Er noen villig til å betale for å komme inn i et audiofilt butikk-lokale? For å få en demonstrasjon av eks. B&W høytalere...........er du villig til å betale kr. 100,- i "inngangspenger"? NEI!

I enhver forsamling vil "noen" vurdere "andre" som useriøse..........uansett hvor seriøst "andre" oppfatter seg selv. Det største problemet med "useriøse" innlegg er at "noen" gidder å vise interesse med å legge inn kommentarer. Så derfor virker det nærliggende å anbefale dere "seriøse" å holde dere unna "useriøse" tråder - så forsvinner de "useriøse" elementene................;-)

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig - Ignorer! Det fungerer mye bedre enn ørkesløse tilsvar og diskusjoner fra de/oss "seriøse"

Jeg er vel blitt mer eller mindre avhengig av forumet, men ville av prinsipielle grunner ikke betalt for å benytte det

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På VG sin diskusjonsside må man betale 10 kroner i året, det er ikke mindre useriøse folk der av den grunn. Jeg tror ikke det ville ha hjulpet noe særlig, og man hadde kanskje mistet mange medlemmer som sitter på stor kunnskap.

La det være sånn som det er, det er jo bare og snu det blinde øye til de som er useriøse.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med Flageborg her, er det noe problem å snakke om? Kanskje ikke akkurat nå, men det er uunngåelig etterhvert som forumet vokser videre.
    Og, forruten disse lavpannene som skryter på seg anlegg som åpenbart er våte drømmer for fjortiser uten heeelt den nødvendige kunnskapen, avsløres kjapt og greit, eller ganske enkelt oversees av de av oss med et snev av peiling. Da er det kanskje et vel så stort problem at forumet er fullt av uerfarne folk som hopper på disse "svindlene", og gir dem deres 15 minutter i rampelyset! Så kan man f.eks. sette en årsavgift på 200 kroner, det kan jo luke ut disse apeskallene som jeg antar bruker denslags daglig på svisj- og idol-avstemninger, men da skremmer man også bort mesteparten av de andre medlemmene, og ødelegger muligheten for å få inn noen nye.
    Så dette må vi nok bare leve med folkens.
    Men moderatorfolket kan godt svarteliste disse folkene som legger ut fabel-kinoer!

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    (...) men da skremmer man også bort mesteparten av de andre medlemmene, og ødelegger muligheten for å få inn noen nye.
    Helt enig, derfor tror jeg ikke dette er noen god løsning. Det gir nok mye penger i kassa på kort sikt, men hvis man ser litt lengre tipper jeg at veksten av forumet vil stagnere.

For øvrig synes jeg avstemningen er litt mangelfull. Jeg ville sikkert ha betalt noen kr for å ha tilgang til forumet, men jeg synes ikke det er riktig å innføre betaling.

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det burde vært kriterier for å få "lage" profil på minhjemmekino / minhifi. Fks. minimum 10 poster i forumet? Da ville iallefall terskelen blitt endel høyere for de som bare er ute etter å drive f***. 8)

Andreas

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men terskelen ville jo også blitt høyere for de med ærlige hensikter også.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig talt, de useriøse innleggene kan man glatt hoppe over og jeg ser dem ikke som noe større problem. Uten å oppfordre til useriøshet synes jeg faktisk noen av de mindre seriøse innleggene (som f.eks. liksomkinoer) er riktig så underholdende og sjarmerende, og jeg finner tilogmed underholdning i å se at bløffmakerene blir avslørt. Dette er jo personer som tydeligvis har en stor interesse for hjemmekino, men som enda ikke har muligheten til å få seg hva de ønsker. På en annen side så er vel dette en side for inspirasjon, diskusjoner og for å gi/motta hjelp, ikke for ren underholdning.
    Må man betale for slikt går man fort andre steder.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Flere moderatorer løser det meste av problemet!

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke betalt 250kr for å poste her. Jeg poster bare i film/spill-forumene.. og der er det ikke mye kunnskap som jeg drar nytte av. Det er mer for diskusjonens skyld at jeg poster. Jeg har 2-3 andre forum hvor jeg henger, så hvis jeg vil kan jeg bare flytte diskusjonene mine dit hvis det skulle komme en prislapp på Avforumet

Men jeg har det veldig kjekt her, og de som driver siden skal ha mye ros for å drive et såpass funksjonelt og knirkefritt Internet-samfunn

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    (Ikke for det at det ikke er verdt det, men fordi eg ikke visste at det hadde kanskje vært verdt den summen når eg blei medlem. Først etter tre fire mnd nesten ikke aktiv begynte jeg så smått å skrive innlegg etc...)
    Enig med nissen her, det er ikke alle som er klar over kvaliteten på forumet når de oppdager det. For min del oppdaget jeg det ved en tilfeldighet da jeg søkte etter en høyttaler på sol. Og hadde det kostet penger så hadde jeg ikke meldt meg inn. Men nå har jeg vært medlem en liten stund, og blir stadig forbauset over hvir mye info og hjelp man finner her.

Når det gjelder de useriøse inleggene og anleggene så er det klart at man kan overse dem, noe som ikke er vanskelig, men det går likevel utover de seriøse brukerene, samt nye medlemmer som ikke skjønner når de får useriøse svar i trådene sine.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det vil aldri være aktuelt å gjøre AVforum til en betalt tjeneste, det vil virke ekskluderende, og det er motsatt av hva vi ønsker.

Det vi må prøve å få til, er flere og større annonsører, slik at vi kan få benyttet mer tid og ressurser på moderering. I dag går mesteparten av våre ressurser til utvikling og vedlikehold, som er helt nødvendig for å holde AVforums vekst ved hevd. Vi ser imidlertid et skifte allerede nå, der vi nesten har dekket inn hele driften og store deler av utviklingen for 2006 allerede, og dermed vil det trolig bli mer penger og ressurser for oppfølging i tiden som kommer!

Takker uansett for innspill, vi ønsker alle et best mulig samlingssted for å hente og dele inspirasjon - og det skal sammen vi påpasse at blir stadig bedre!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...for øvrig ser vi at minHK og HiFi har blitt mer plaget enn normalt i det siste, det skal vi prøve å få gjort noe med snarlig...

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er synd at det er så mange useriøse, virker som noen kun er inne for å ødelegge og slenge dritt til folk.. Men jeg hadde betalt en liten sum for å bruke avforum.no, jeg syns dette er en så god side som jeg har bruk for..

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort flertall mot å bruke betaling som virkemiddel ja. Forsåvidt ikke overraskende, selv om resultatet kanskje kunne vært litt anderledes om brukere som ikke frekventerer chitchat kunne ha stemt.

Grunnen til at jeg spurte er at det er flere forum jeg kjenner til som har brukt betalt medlemsskap med meget god virkning. Dvs, alle kan lese, men ikke poste. Noe som har ført til at brukerne har gjort seg kjent med forumet før de poster, og dermed er flinkere til å bruke søkemotoren. Da slipper man gjentatte spm om og om igjen, og de trådene som omhandler noe nytt "druknes" ikke så lett av tråder som man kunne vært foruten.

Nå er det jo som flere sier fullt mulig å overse "reprise-trådene", men det er litt leit å gå glipp av intr tråder, samt se flere av dem dø ut som følge av at de fort havner laangt ned på lista. Det gjør sitt til at jeg føler AVforum er litt utvasket ift det det var tidligere. Ingen kritikk, bare et synspunkt fra min side.

Men iom at betalt medlemsskap ikke er veien å gå, kan man da ihvertfall implementere en "boks" med info om søkemotoren, som man må gå via før man kan starte nye tråder?

Og tilslutt, vil nok en gang presisere at jeg ikke ønsker å kritisere forumet. Jeg liker det meget godt slik det er idag. Kunne bare ønsket en litt mer striks holdning til starting av nye tråder :wink:

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    av prinsipp betaler jeg ikke penger for å prate med folk endten det er hifi eller annet jeg er interessert i.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •