Gorm på TV2-Hjelper deg :) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Det jeg sa var at dersom man plages av ScreenDoor og regnbuer så er AE900 det beste alternativet. Kun under de omstendighetene.
    Det utsagnet kan jeg jo være enig i.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også stor forskjell på "å ha sett alle D5 projektorene", og det å sette dem opp side ved side på samme lerret. :wink:
    Jeg sier ikke at du tar feil Joey1313, for du har gjort det valget som er riktigst for deg. Når det er sagt så føler jeg meg likevel sikker på egen bedømmelse, etter å ha brukt en god måned på å sammenlikne projektorene i egen hjemmekino.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er også stor forskjell på "å ha sett alle D5 projektorene", og det å sette dem opp side ved side på samme lerret. :wink:
    Jeg sier ikke at du tar feil Joey1313, for du har gjort det valget som er riktigst for deg. Når det er sagt så føler jeg meg likevel sikker på egen bedømmelse, etter å ha brukt en god måned på å sammenlikne projektorene i egen hjemmekino.
    Nå har jeg fått litt tid til å la dette sige inn, og med bakgrunn i de forutsetninger som må taes for å kunne anbefale LCD projektor for "TV2 hjelper deg" puklikummet så må jeg vel nesten innrømme deg en god jobb ;-). Jeg reagerte vel på at AE900 havnet på "bunn", for der hører den absolutt ikke hjemme. Og under mine forutsetninger finnes det ingenting i nærliggende prisklasse som kan konkurere med den.

Men som sagt, det er jo menigmann i gata som skal "hjelpes" på TV2, da burde vel projektorene testes under lignende forhold av det man forventer dem brukt i? Har dere testet hvilken projektor som vil være best i et "stuekino" oppsett med lyse vegger og ikke helt 100% lyskontroll? Ville det vært like lett å rangere prosjektorene i et slikt oppsett uten å teste dem side ved side, men f.eks. dag for dag?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under de forholdene der er svaret ganske enkelt TW600. Den har høyest lysubytte, og det er akkurat det du trenger under slike forhold.

Jeg tror likevel ikke "menigmann" sitter og ser film i en lys stue, for det går fort opp for ham at det ikke var noen god ide.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg hadde AE700 og "stod på barrikadene" og forsvarte smoothscreen sammenlignet med de andre D4-panelte LCD-projektorene. Men nå som Epson kom med D5-panelene (som også AE900 har) så er det strengt tatt en unødvendig funksjon med Panasonics smoothscreen. Skal du strengt tatt plages med SDE på dagens LCD-projektorer så må du sikke under 1,5xbildebredden, og det er det vel svært få som gjør.
    Ikke helt riktig Anfield, på samme måte som du sverger til LCD på grunn av regnbuer så sverger jeg til DLP på grunn av SDE!
    Du vet jo hva Otto Jespersen mener om Ari Behn!? På samme måte føler jeg det for SDE

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjonen er da at du er oversensitiv for SDE som jeg er for regnbuer. For generelt sett er ikke SDE et tema med avstander over 1,5* bildebredden, på samme måte som de aller fleste ikke har problemer med RGB-flimmer.

Du er uansett ikke kvitt SDE på AE900 heller, men du får et "sløvere" bilde som hjelper deg å overse det. DLPer kan også være svært plaget av SDE, ta en lavoppløst DLP som 4805, ser mer SDE på den enn min TW600 jeg....

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser SDE på min HC3000 og jeg, men ikke nevneverdig plagsomt!
    Tenkte mer over det når jeg fikk den, men har vent meg til det!
    Men jeg hadde nok ikke taklet et slørete bilde nei, som AE900 har bare for å bli bukt med problemet!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En indikator til på den rivende utviklingen i projektormarkedet slo meg nylig etter å ha lest denne testen:
    De to "store" DLP-produsentene bare for et par år siden, nemlig Optoma og Infocus, var ikke med i testen en gang. Sannsynligvis fordi de ikke har klart å slippe produkter i markedet med den nyeste teknologien, antar jeg. Men det er likevel et tankekors... Her skjer ting fort.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    En indikator til på den rivende utviklingen i projektormarkedet slo meg nylig etter å ha lest denne testen:
    De to "store" DLP-produsentene bare for et par år siden, nemlig Optoma og Infocus, var ikke med i testen en gang. Sannsynligvis fordi de ikke har klart å slippe produkter i markedet med den nyeste teknologien, antar jeg. Men det er likevel et tankekors... Her skjer ting fort.
    Har ikke dlp vært ute i flere år nå da?

Det er bare lcd og crt som gjelder
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke LCD og CRT ute av markedet da? Det er vel bare SXRD som gjelder.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke LCD og CRT ute av markedet da? Det er vel bare SXRD som gjelder.
    Det gjelder bare for de med for mye penger og mangel på sunn fornuft :-P

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mye penger så er vel ikke Ruby ufornuftig å bruke pengene på, vel!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare AK som er sur fordi han jobber dobbelt så mye som alle andre og får halvparten i lønn. Bytt deg opp i lønn ak ingen grunn til å være tro mot en arbeidsgiver hvis andre vil gi deg mer av alt.

og ja Roffe, "Ruby" er definitivt verd å bruke penger på .

projektormarkedet har vel kanskje polarisert seg litt med LCD enerådende blandt projektorer +/- 13-15k. DLPene koster fortsatt en god del mer for å få samme oppløsning. trøsten får være at man får 60-70 mer bilde med DLP da (matematisk nøtt med humoristisk vinkling)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare AK som er sur fordi han jobber dobbelt så mye som alle andre og får halvparten i lønn. Bytt deg opp i lønn ak;-) ingen grunn til å være tro mot en arbeidsgiver hvis andre vil gi deg mer av alt.
    Helt sant, men jeg gir firmaet en sjangse til (lønnsoppgjøret i sommer) Mer penger skulle jeg gjerne hatt, men det er vanskelig å få tak i uten å måtte betale tilbake....:?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •