Fyndbørsen og DHL

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 56
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fyndbørsen og DHL

Mange har hatt gode erfaringer med Fyndbørsen, og det er jo bra. Min erfaring er derimot litt anderledes.

16.2.2006: Bestiller 2 stk. subwoofere fra Fyndbørsen og får beskjed at "Dina varor skickas idag från vårt lager. Paketet är skickat med DHL, vilket innebär att varorna levereras hem till er inom några dagar."

20.2.2006: Først etter 4 dager er forsendelsen sendt med DHL

22.2.2006: Forsendelsen forsvinner hos DHL

01.3.2006: Etter ei drøy uke med kontakt med DHL så innser jeg at pakken er å anse som tapt. Sender da mail til Fyndbørsen og spør om veien videre.

02.3.2006: Fyndbørsen svarer "kontakta DHL och gör en förlustanmälan"

03.3.2006: Som sagt så gjort og sender mailen med alle opplysninger fra DHL til Fyndbørsen.

04.3.2006: Intet svar fra Fyndbørsen

05.3.2006. Intet svar fra Fyndbørsen

06.3.2006: Intet svar fra Fyndbørsen. Forsøker å ringe flere ganger denne dagen, men får kun beskjed fra en datastemme om at "Det är mange så ringer oss just nu". Så brytes kontakten. Bumper derfor mailen til Fyndbørsen en gang til, men til vedkommende som tok i mot bestillingen.

07.3.2006: Intet svar fra Fyndbørsen. Prøver å ringe igjen. Samme historie gjentar seg: "Det är mange så ringer oss just nu". Så brytes kontakten.

Jeg har fått meg en ny hobby. Kjekt å ha noe å gjøre. :evil:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Samme håpløse respons på telefonen hver j%%% gang.

- Sender derfor en ny mail til den 3. mailadressen de har oppgitt.

Dette blir min frustrasjonslogg.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet fra Fyndbörsen to ganger. Fyndbörsen har kjempeservice. Og jeg har vært vanskelig begge gangene med at jeg har skiftet ordre i hvertfall to ganger. Men begge gangene så er det DHL som føkker opp. De er så jævlig treige. Hver gang har jeg oppgitt fødselsnummer til Fyndbörsen fordi jeg vet at DHL trenger det til fortolling. Hver gang har DHL ringt meg for å få denne informasjonen hvorpå personen sier: "Åh, ja det stemmer. Fnr. står jo her i papirene". Nå sist så dro jeg opp til Skedsmokorset for å hente pakkene selv. De brukte 40 minutter på å finne dem. Han som hjalp meg var kjempegrei. All hyllest til han. Han ga seg jaggu ikke. Jeg tror han gikk inn igjen på lageret fire ganger. Jeg tror det er noe med det overordnede systemet i DHL som ikke er slik det skal være. Det virker som om bilfrakt fra utlandet ikke blir prioritert i det hele tatt. Jeg har fått tilsendt ting med DHL fra f.eks. Frankrike med fly. Dette har blitt levert omtrent bare timer etter at flyet landa. Bilfrakt derimot. Det må liksom ligge å godgjøre seg på Skedsmokorset i minst en uke før de gidder levere det. Fyndbörsen kan dere please skifte fraktselskap?

Sånn, der fikk jeg brukt din frustrasjonsblogg til mine frustrasjoner

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endre headingen til å inkludere DHL også. Får håpe FB har bra service da, for det har ikke jeg merket ennå.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    07.3.2006: Ringer DHL og de bekrefter da at det er opprettet en reklamasjonssak mellom DHL og FB. DHL Norge er nå usikre på om pakken noen gang er ankommet Norge, og letingen i Sverige starter. FB har jeg fremdeles ikke hørt et pip fra...

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det skulle gå an å vedde på utfallet av denne saken så setter jeg mine penger på at det er DHL som har rota.

Det er dog overraskende at Fyndbörsen ikke svarer deg. Han som var min interlokusjonspartner sist var: jonas@fyndborsen.se

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd: Jonas, Hasse og Info.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ingen respons hos Fyndbörsen? Utrolig irreterende, og det gir ikke akkurat mersmak med tanke på videre handel hos de.

De kan da ihvertfall svare på mail, og gi en tilstandsrapport..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    08.3.2006: Ingen mail. Fåkk ål blomkål.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det er tegn på mulig dårlig ordforråd, men i svarte! Ikke et jæv|a pip fra Fynbørsen gjør meg så eitrende forbanna at blodtrykket er i ferd med å komme til et helsefarlige nivå. :twisted:

Kan vel egentlig ikke gjøre annet enn å le. :lol: Dvs. servicen er det som er latterlig. :???:

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke et oversensitivt spamfilter vel?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt tanken, men benytter kun Outlook Express uten Rules. Dog pussig at alle de andre mailene fra FB har kommet frem..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyndbørsen er latterlige til å svare på mail. Olle har brukt i snitt 4 dager på hver henvendelse, er jo 4 ganger så dårlig som alle Kinaselskaper jeg har handlet med.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    09.3.2006: Mail fra FB "Jag har kontaktat DHL angående ditt ärende. De skulle kolla upp vart ditt paket befinner sig, och återkomma till oss. Så fort jag vet mer återkommer jag till dig med information"

Hyggelig å få svar, men det svaret hjelper ikke stort. DHL har som kjent 60 dager på seg å leite. FB planlegger mao. ikke å sende nye varer før DHL har funnet forsendelsen. :twisted: Det kaller jeg service. Jeg er da pr. i dag personlig ferdig med FB som butikk.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Utrolig at det skal være så vanskelig å sende varer over Svinesund?? DHL er jo kjent for dårlig service her i Europa, og kanskje spesielt Norge. Bare det faktum at de kun leverer på dagtid er jo utrolig lite kundeorientert, og jeg som trodde amerikanske selskap hadde kunden i fokus?

Fyndbørsen bør som du sier svare raskere, men ser det vel kanskje ikke formålstjenelig å gjenta siste tilbakemelding hver gang du purrer... Jeg har samtidig full sympati for din ergrelse i denne saken, men ditt sinn bør nok i første omgang rettes mot DHL, som er din transportpartner i denne saken (Fyndbørsen som alle øvrige forhandlere overfører som kjent alt ansvar til DHL/sluttkunde så snart varen er sendt). Det Fyndbørsen og sikkert også øvrige forhandlere bør vurdere, er å tilby en egen transportforsikring for sluttkunden, det er jo langt fra alle som er klar over at fraktansvar i utgangspunktet ligger på sluttkunde, ikke forhandler.

Nå er det jo imidlertid de færreste forhandlere som praktiserer sin rett til å frasi seg ansvaret når varen forsvinner i slike saker, så min formening er at Fyndbørsen burde rydde opp i slike saker for å unngå denne type publisitet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt at du i prinsippet er enig, lygren.

Når det gjelder "...ergrelse i denne saken, men ditt sinn bør nok i første omgang rettes mot DHL..." så er jeg forbanna på dem også, men det er Fynbørsen jeg har en avtale med, ikke DHL.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så beundrer jeg firmaer som gjør alt de kan for å holde kunden skadesløs, det er også det eneste riktige fordi det er Fyndbørsen som har valgt DHL som partner og det er intet kunden kan gjøre fra eller til for at pakken skal komme frem.

Jeg har selv handlet med Fyndbørsen en gang, og det gikk fullstendig smertefritt. Men etter de historiene som det nå har vært med bortkommne pakker vil jeg tenke meg grundig om neste gang.

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette minner meg om en gang jeg bestillte noe fra England, normal frakttid var ca 5 dager (en liten modchip). Da det var gått 2 uker mailet jeg de, og fikk bare til svar at de ikke svarte på mail om varer som ikke kom fram før det var gått 30 working days eller noe. Tiden gikk og jeg sendte flere mailer men alltid samme svar. 2 mnd etter jeg bestillte fikk jeg papirer på tollvesnet om fortolling, så der hadde pakken vært.

Poenget med det jeg skrev over er at jeg skjønner at fyndborsen ønsker å avvente litt før de gjør noe mere. Det kan jo hende den snart dukker opp. (om de har gjort sitt riktig og DHL har rotet med pakken)

MEN jeg skjønner frustrasjonen din veldig godt, en burde jo få raskt/raskere svar på mail om videre saksgang osv.

Forøvrig må jeg nevne at jeg bestillte en sub fra Fyndborsen for en tid siden, fikk den forøvrig raskt levert. Samboeren min var hjemme da den kom på døren, jeg hadde sagt at det var en liten sub (WAF). Men hun reagerte da de kom med en A4 konvolutt! (en kabel), og ringte heldigvis meg før DHL hadde kjørt bort. Jeg fikk pratet med fyren som leverte og ja subben var i bilen den.
    (og den pakken var ikke så liten som hun hadde trodd )

Så jeg ser ikke bort fra at DHL kan ha noe skyld i saken.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DHL har selvsagt skylden, men at FB ikke ønsker å sende meg nye varer jeg har betalt for og ventet 3 uker på gjør at FB kan dra dit pepper'n gror.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DHL burde vel egentlig "henges skikkelig ut". Jeg er sikker på at hvis noen starter en DHL-svinn tråd her på forumet - vil antallet "mistede" elektronikkpakker bli anseelig.

Kanskje noe for TV2 hjelper deg, eller NRK FBI?

Ellers burde jo FB revurdere hvilket transportfirma de benytter, når flere og flere plasmatv'er/subber/etc. muligens havner hos andre enn de som har betalt dem...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •