Selge eller ikke!!!!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Selge eller ikke!!!!!!

Det er helt utrolig hvordan folk selger ting, uten og selge dem.
    Først var det en her som skulle selge en Denon 2106 som jeg kjøpte over telefonen. Han kunne ikke gi den fra seg med en gang siden han skulle kjøpe seg ny prosessor, som han ikke hadde kjøpt enda. Jeg var hyggelig og så at jeg kan godt vente litt. Etter 1 uke ringer han og sier at det er noe galt med den, så han kan ikke selge den ? ganske utrolig.
    Neste var en som skulle selge en Yamaha 640. Jeg ville ha den, men han kunne ikke selge den før han hadde fått den nye forsterkeren han hadde bestillt fra Sverige ?
    Hvorfor legger han den ut for salg da ?
    Sist og ikke minst. Jeg kjøper en Pioneer AX3 av en voksen mann. Dette skjedde for 2 dager siden. Jeg får nå mail fra han, at han ikke skal selge den??

Allt dette har skjedd i løpet av ca. 3 uker.

Helt utrolig.

Nå man **** meg folk skjerpe seg.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Enig!
    Legges ting ut for salg, så legges de ut for salg.

Da skal vedkommende som selger kunne avlevere produkt straks handelen er i havn.
    Selv solgte jeg høytalerne mine for å få råd til nye.
    Da satte jeg 2 uker uten høytalere. Den ventetiden gav meg faktisk enda høyere forhåpninger til de kommende høytalerne, og det var godt å kjenne på "savnet" av anlegg og at dette faktisk er betydningsfult for meg i hverdagen.

Å legge ut for salg er å selge. Da bør kjøper stå med alle rettigheter straks en avtale er i havn. (Med mindre avtalen går ut på å overta produkt etter en viss tid).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Pioneer AX3

Det siste kjøpet mitt, av AX3 er nå i havn.
    Det var en liten missforståense der.
    Han driver med salg av akvarium, og sendte feilaktig mail til meg, som jeg trodde var brudd på avtalen vår.
    Jeg trodde virkelig jeg kunne stole på han, og det viste seg i og være riktig.

Takk og lov

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Nå var det jeg som solgte Yamaha RXV640RDS. Du kom å sa at du ville kjøpe den hvis du kunne få den samme kvelden. Du var rett så hyggelig på telefon og hadde god forståelse for at jeg ikke kunne gi den fra meg før jeg fikk min nye forsterker fordi jeg da ville kappe lyd til både TV, DVD og radio her i huset. For min del hadde det gått greit, men kone og unger ville nok ikke ha likt det. Jeg mener da absolutt at det må gå an å legge ut ting man skal selge, men som man ikke vil gi i fra seg før man har fått sitt nye utstyr. Kanskje det var min feil at jeg ikke spesifiserte i annonsen at forsterkeren ikke kunne hentes før den nye ankom, men jeg synes det er dårlig gjort at du kommer med slike sure oppstøt på forumet etter at vi hadde en slik hyggelig telefonsamtale.

Den nye forsterkeren kom forøvrig i hus på fredag og den gamle ble solgt i går.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Misforståelser?

Sitat Opprinnelig postet av Lapavoni
    Nå var det jeg som solgte Yamaha RXV640RDS. Du kom å sa at du ville kjøpe den hvis du kunne få den samme kvelden. Du var rett så hyggelig på telefon og hadde god forståelse for at jeg ikke kunne gi den fra meg før jeg fikk min nye forsterker fordi jeg da ville kappe lyd til både TV, DVD og radio her i huset. For min del hadde det gått greit, men kone og unger ville nok ikke ha likt det. Jeg mener da absolutt at det må gå an å legge ut ting man skal selge, men som man ikke vil gi i fra seg før man har fått sitt nye utstyr. Kanskje det var min feil at jeg ikke spesifiserte i annonsen at forsterkeren ikke kunne hentes før den nye ankom, men jeg synes det er dårlig gjort at du kommer med slike sure oppstøt på forumet etter at vi hadde en slik hyggelig telefonsamtale.

Den nye forsterkeren kom forøvrig i hus på fredag og den gamle ble solgt i går.
    Trådstarter har kanskje vært en tanke uheldig, men enig med Lapavoni! Ta heller en prat da med hverandre og rett opp i eventuelle misforståelser :wink:
    Ingen ligger å bli hengt ut som useriøse.

Tror det nesten all over her på forumet er seriøse folk, men selvfølgelig, misforståelser kan oppstå. Bruk heller PM istedet for å henge ut folk :grin:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man selge noe, så skal man selge noe. Står det ikke spesifisert i annonsen at man må vente til selger har fått evt. annet utstyr han venter på, så mener jeg at man kan forvente å få produktet så raskt som mulig. Men selgere vil vel nødig spesifisere dette da de sannsynligvis ikke får noen kjøpere...

Misforståelser og at noen ombestemmer seg kan selvfølgelig oppså, noe som er kjedelig så klart. Får håpe en ikke opplever det for ofte bare. Trådstarter har tydligvis hatt maks uflaks. Men du kan trøste deg med at du ikke har blitt svindlet i hvertfall, det er nok av folk som har blitt det.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man ikke rettigheter til å hjelpe i slike situasjoner da?

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Har man ikke rettigheter til å hjelpe i slike situasjoner da?
    Ikke slik som sakene er fremstilt over. Dessuten er det jo måte på ting å henge seg opp i.. Det er mer fisk i sjøen for å si det sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er vel ingen som er blitt uthengt her? Før de som "ikke solgte" kom ut av skapet selv :-)

Jeg har også opplevd det samme som Fairlane. Ikke ofte, men det har skjedd. Irriterende, men jeg overlevde. Må være rom for å legge ut en generell betraktning.

Fint at det løste seg med AX3'en. Blir nok moro det

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tips til de som er i tvil om da skal selge er å merke annonsen f.eks ***** reciever vurderes solgt. Men nå virker det som trådstarter har vært ekstremt uheldig. Men det kan gå andre veien også. Når man skal selge noe så er det ikke akkurat kult når det har gått så langt at kjøper sier at han kommer og henter produktet og trekker seg likevel, så har man kanskje takket nei til andre i mellomtiden. Det er desverre litt av gamet ved bruktsalg...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •