Kan noen hjelpe meg med pc'n?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan noen hjelpe meg med pc'n?

Hei, jeg har litt problemer med pc'n. når den starter opp kommer det veldig ofte blå skjerm, eller melding om at config.sys fila er skadet, og må starte opp på nytt igjen flere ganger. til slutt kommer jeg inn i windows. Jeg har prøvd å formatere flere ganger, har også virus program. Alt inni den er kobla riktig.

mvh

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du orginal windows cd når du installerer? Har du flere partisjoner på harddisken? Hva slags windows har du? Du må nok fram med litt mere info her.. Også kan du si hva slags antivirus program du bruker.

Hadde ikke alt inni vært kobla riktig, hadde du nok ihvertfall ikke kommet inn i windows..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg har uoriginal windows xp, men jeg har alltid brukt den. Det er bare i det siste problemet har kommet. Jeg bruker Norton Antivirus 2006. Også har jeg to partisjoner.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du formaterte, formaterte du begger partisjoner? Hvis ikke kan det hende det ligger noe på andre partisjonen som ødelegger kort tid etter den nye formateringen..

Husk og ta backup kopi av det du trenger på harddisken, men ikke legg det inn på pc'n før den er helt oppdatert igjen.

Du kan også prøve og nullstille BIOS ved og finne reset jumpern på hovedkortet og ta ut BIOS batteriet i ca 1 time, dette er strengt tatt ikke nødvendig, men kan jo være det som gjør susen.. Dra foresten ut kontakten

Jeg har hatt alt ifra BootSector virus til BIOS virus, og begge typene ødelegger alle nyformateringer med tilhørende installasjoner i løpet av et par dager..

Skulle du allikavel måtte innstallere alt på nytt, så anbefaler jeg og først formatere harddisken din om det lar seg gjøre under pc sin nåværende tilstand, og så nullstille BIOS som nevnt ovenfor og trekk ut strøm til PSU (Power Supply Unit)

Så under installeringa av XP igjen så tar du bort partisjonene ved og så lage nye partisjoner, gjerne samme størrelse som sist og så fortsette innstalleringa av windows.. Bruk en annens pc til og laste ned nødvendige setup filer og programmer og brenn det til en cd/dvd og vær sikker på at den er virus fri..

Da burde maskinen din funke helt fint igjen, den burde men jeg kan ikke love noe, har uansett funka fint for meg

Også er det viktig at du har alle oppdateringer av windows, men siden din ikke er orginal som du sier så får du ikke lasta ned fra windows sin side uten å få litt problemer seinere, PM meg om vil ha et annet alternativ angående oppdateringer..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for hjelpen. Jeg har temmelig mye mp3/diverse på harddisken som er tilsammen rundt 20gig, det blir litt vanskelig å ta sikkerhetskopi av det da men. Forresten, hvis det er virus skal ikke Norton finne disse virusene? har siste virusdefinition og greier.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norton skal ta de fleste virus, men BootSector og BIOS virus tror jeg heller Norton får gjort lite med..

Når jeg hadde de typene virus så fant ikke antivirus programmet mitt dem..

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den har problemer med og starte og mangler filer er et tegn på at harddisken din begynner og ta kvelden.
    Kjøp en ny og installer windows på, sett i den andre og prøv og få over så mye du kan.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardisken var ny i oktober da men... jaja. Jeg finner ut av det.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da burde den ikke feile enda, har du aktivert noe som jeg tror kalles SMART på den? er et eller annet system som overvåker diskstatusen.. sier ifra når den blir dålrig.. bråker harddisken mere enn vanlig foresten? eller er den mye treigere? begge de delene kan komme av at den trenger og defragmenteres men kan også komme av at disken snart ryker

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •