Opplæring av ansatte i elektroforretning...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Opplæring av ansatte i elektroforretning...

Heisann!

Jeg skal hvert øyeblikk åpne en elektroforretning, som blant annet selger mye flatskjermer, enkel stereo, hjemmekino, komponenthjemmekino m.m

Det hadde vært flott om noen av "guruene" her inne kunne hjelpe meg med å sette sammen en "idiotsikker" oversikt over enkle stikkord/fraser som jeg kan lære bort til mine ansatte, ene og alene for å gi kundene en bedre opplevelse i min butikk!

Jeg vet det er mange her inne som sitter på fantastisk kunnskap, og det hadde vært genialt om dere kunne hjelpe meg!

Det jeg ønsker en "forklaring" på er f.eks en god og enkel forklaring på HDTV, bakkenett ikke bakkenett, parabol oppimot dette, hva dere mener om forskjellige produkter osv... vi ønsker å fremstå som en butikk, som vet i alle fall litt hva vi prater om :-) og derfor er enkle fordeler/ulemper med det ene og det andre av stor interesse for meg! Det florerer jo av ulike type merker/skjermer plasma vs lcd osv!

Gjerne litt om :
    Dvdspillere
    Dvd-opptakere
    Dv-kamera
    Dig.kamera
    Plasma
    Lcd
    Høytalere
    Kabler
    osv

For å si det sånn så har vi "irriterende lave priser" og produktene kan ses på elprice.no. Ikke meningen å komme med noen form for reklame her! kun en evaluering av produktene vi har i systemet, dette for at mine kunder skal få de beste varene, og da vil jeg selvfølgelig bruke avforum.no som referanse for dette i salgsøyeblikket!

PS! Vi kan selvfølgelig skaffe alle varer fra leverandørene som er listet opp på nettstedet, så om det er noen som har erfaringer med andre produkter er jeg takknemlig om disse også kommer på banen...

Innspill mottas med stor takk, og kanskje en liten ekstra rabatt i butikken når vi åpner :-)

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istede for å trekke skoleungdom inn som ekspeditører i butikken og tilby de minstelønn og lave stillinger som gjør at de ikke oppnår overtid etc så kan alle elektro kjeder der ute gå i seg selv, tilby lønn som smaker og ansette folk som faktisk har peiling på det utstyret de selger. Jeg kan bare tale for meg selv og si at jeg er møkklei av å gå i butikken, spørre om noe og ekspeditøren står der og legger ut om en hel haug svada som ikke stemmer til produktet jeg spør om etc.
    Om ikke det frister å gi betaling for kvalifikasjoner, prøve å fiske noen billige triks og omformulere det på deres måte og henvise hit så synes jeg til pass for hele stormarked elektrokjeden at de blir sett på som useriøse.

Mitt stalltips blir å ansette folk med peiling og gi betalt deretter samt invistere i seminarer, kjøpe inn blader og legge på matrommet etc. Og sist men kanskje det viktigste, ansett folk som har intresse for produktene de selger!

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du budre innføre én times obligatorisk surfing på avforum daglig for dine ansatte! det ville holde nivået oppe tenker jeg

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og forresten, hvor er det du skal åpne butikken?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viste det ville komme

Takker! Er absolutt enig med dere! Nivået er altfor dårlig! og det er dette jeg vil gjøre noe med! jeg har ikke mulighet til å ansette folk med krav om høye lønninger! til det er marginene for dårlige... derfor vil jeg i alle fall prøve å gjøre noe annerledes ved å søke hjelp her!

Blader er en god ide!! noen gode forslag? er lyd & bilde et bra alternativ?

(bare for ordens skyld... jeg har kontroll på mobil/pc/hvitevarer... men har mye å lære spesielt på tv-fronten... men jeg er klar over det, og ønsker ikke å stå å lyve for kundene...)

Det er mye snakk om DVE!? JEg tror jeg har forstått at dette er en dvd-plate som man kalibrerer tv'r med?! Hvor får man kjøpt dette ? Hadde det vært et alternativ å benytte på etpar tv'r i butikken ?

Ps! Moss er stedet butikken åpner

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dve får du kjøpr på avshop.no
    (evnt play.com)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en fordel at de ansatte i det minste har får prøvd produktene skikkelig. Irriterende når de som skal hjelpe deg ikke vet hvordan produktet skal og kan brukes

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •