Kulturen i oslo(ubehagelig typer)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kulturen i oslo(ubehagelig typer)

Jeg og dama bor på grønland, dama opplever nesten hver eneste dag at hun får slengkommentarer(hore, sexy, *****+++) i dette området. Hun stopper aldri opp og sier aldri noe tilbake, hun er helt normalt kledd. Hun har også opplevdt at peroner har fulgt etter henne og til og med tatt tak i henne. Jeg vil si jeg er litt redd for at det skal skje noe med henne så jeg har kjøpt en av disse selvforsvarssprayene med farge++ som er lovlig i norge. Skal det være slik at man må gjøre dette for å være "trygg"? Hva slags kultur dette? Ingen sier noe når vi er sammen ute, er dette pga feighet? Jeg vil si at det koker ganske bra inni meg når dama kommer hjem å forteller det ganske så ofte, jeg har jo heller ikke lyst til å fotfølge dama heller.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som dere burde flytte til et bedre sted.

K

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi bare leier, så vi kommer nok til å flytte om et års tid, men jeg tror nok ikke det bare et vi som har dette problemet. Synes denne kulturen forkastelig.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt voldsomt å kalle dette "kulturen i Oslo", for dette begrenser seg vel til et svært lite område i Oslo?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er begrenset til små områder,men det gjelder jo ikke bare oslo heller. Problemet finnes alle steder der folk uten respekt for andre samles i større konsentrasjoner

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He...vet hva du mener,det er egentlig ikke så mye du får gjort med det, det kommer alltid til å finnes tapere som bare har mot nok til å prøve seg på damer i flokk og med komentarer som viser at IQ knapt overstiger skostørrelsen Men du må prøve å se det fra deres side og; Hvis mamma og pappa hadde tvunget deg til å gifte deg med kusinen din (som du aldri hadde sett før untatt på bilder som uansett ikke viste noe annet enn øynene ) når du var 16 så hadde du også hatt et ganske ødelagt kvinnesyn.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MF24
    He...vet hva du mener,det er egentlig ikke så mye du får gjort med det, det kommer alltid til å finnes tapere som bare har mot nok til å prøve seg på damer i flokk og med komentarer som viser at IQ knapt overstiger skostørrelsen Men du må prøve å se det fra deres side og; Hvis mamma og pappa hadde tvunget deg til å gifte deg med kusinen din (som du aldri hadde sett før untatt på bilder som uansett ikke viste noe annet enn øynene ) når du var 16 så hadde du også hatt et ganske ødelagt kvinnesyn.
    synes dette var et utrolig upassende og direkte diskriminerende innlegg. sier vel kansje noe om "skostørrelsen" din...?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Litt voldsomt å kalle dette "kulturen i Oslo", for dette begrenser seg vel til et svært lite område i Oslo?
    er vel ikke helt det, det er over alt med her er det værst. Det skal være lov å være blond og dum uten at man får slengt dritt etter seg ;-)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man en bakgrunn og kultur som stempler norske damer som H orer, så vil jeg ikke si det er diskriminerede å si det.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    synes dette var et utrolig upassende og direkte diskriminerende innlegg. sier vel kansje noe om "skostørrelsen" din...?
    Ok...og hva nøyaktig er det du synes er diskriminerende med dette innlegget ? Ikke alle trenger å være så politisk korrekt, dessuten så skal man kunne kalle en spade for en spade...(Tror nok trådstarter vet hva jeg snakker om her)

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har aldri opplevd det du forteller nede på Grønland. Jeg liker faktisk dette området veldig bra pga nettopp det kulturelle mangfold. På den annen side har jeg opplevd å bli kalt satanist, kirkebrenner m.m (for det er vel alle med langt sort hår) når jeg bodde på Majorstua. Som regel fra glatte hvitehudete mennesker, gjerne med grilldress buksa og pannebåndet på. Tullinger har ingen bestemt hudfarge er jeg redd.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Hmm, har aldri opplevd det du forteller nede på Grønland. Jeg liker faktisk dette området veldig bra pga nettopp det kulturelle mangfold. På den annen side har jeg opplevd å bli kalt satanist, kirkebrenner m.m (for det er vel alle med langt sort hår) når jeg bodde på Majorstua. Som regel fra glatte hvitehudete mennesker, gjerne med grilldress buksa og pannebåndet på. Tullinger har ingen bestemt hudfarge er jeg redd.
    Nå må du ikke forveksle kulturell mangfold med mangel på folkeskikk og respekt for det motsatte kjønn...

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    mye sant i det du sier, men du må ikke forveksje kles/hårstil med hudfarge. Klær har ikke noe med dette å gjøre. Som jeg never først så synes jeg dette er litt rart at dette skjer så ofte og fra samme kulturelle bakgrunn. Jeg vil ikke at dette skal bli noe rasitisk tråd, men mere men kulturell bakgrunn til hvorfor man oppfører slik ovenfor norske kvinner, slik at de og deres føles seg utrygg. Skal det virkelig være slik at jeg må være engstelig når dama er ute av og må utstyre dama med selvforsvarsspray.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke bland mangel på folkeskikk med innvandringsdebatt her gutter, da blir denne tråden kjapt gjenstand for moderator-kniven min. Slike debatter finnes det vel muligheter for å ta andre steder, og jeg syns ikke vi skal dra AVforum ned i den hengemyra.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kles stil sier mye mer om hvem du er enn hudfargen din (du har faktisk valgt førstnevnte selv, mens sistnevnte har du fint lite å si på)

ellers er jeg enig med gorm, tror denne diskusjonen hører hjemme et annent sted. det er mye sterke følelser involvert i dette temaet og det blir veldig lett en dritt slengnings tråd dettte...

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det virkelig ikke ann å diskutere uten at man skal blande rasisme inn i alt. Da avslutter jeg dette, siden det er noen som synes dette er for hard. Fint at ingen skjønnte tråden da..

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok den jeg, og slike hendelser er ikke ensbenevnt med klær, hår, form eller farge! Men motbydelige folk ikke har gjenstand for folkeskikk og kan irriterer ræva av enhver!

Jeg kan ta et eksempel bare fra Gjøvik (dette har ikke hendt meg):
    Ett par danser på disco`n, så kommer det to sleske fyrer bort og sier til dama; "DU BLIR MED MEG"!
    Hjelper ikke om denna stakkars karen og dama er lykkelig gift og har to barn, nei "HU HAR Å BLI MED HAN"!!
    Blir hu ikke med blir a dratt med, og hvis karen nekter også, ja da får han grisebank....

Dette er vår verden, velkommen, motbydelig kan den være, men vi er ufrivillig satt hit til verden. Vi må ta til takke med det vi har, får og blir tatt ifra, LIVE WELL!!
    Moral er til tider piss!! Men jeg velger å forholde meg nøktern og ignorere.... (Finner en sinnsykt diger skiftnøkkel og denger løs på noe hardt hvis det blir for ille!)

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    Hvorfor er det upassende?
    Dette er jo tilfellet, og fakta, og vi kan ikke skjule fakta!
    (....og ingen moralpreken om at jeg ikke skjønner kulturen for da blir jeg forbanna!!)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevet nöyaktig det samme som trådstarter. Enkelte har bare ikke snev av respekt for andre. Vi gikk begge med tåregass i jakkelommen da vi bodde i Oslo. Har opplevet at personer har prövet å sjekke opp min kjäre samboer mens jeg har stått ved siden og holdt rundt henne. Er man da litt beruset i tillegg mister man fort besinnelsen, kan man trygt si. Slike ting skjedde hver eneste dag mens vi bodde i Oslo, til og med på vei til jobb klokken 06.30 om morgenen! Hun ble forsökt tatt på, forsökt dratt inn i biler, snakket stygt til osv. Min samboer lar seg ikke pille på nesen og mange ble overrasket da de fikk verbale gloser tilbake som gjorde at de ble stående å måpe. Disse omstendighetene förte etterhvert til at vi begge ble i dårlig humör av å gå utenfor leiligheten. Her i Stockholm er ting totalt annerledes. Her har (i hvert fall de vi har truffet) ikke-vestlige innvandrere respekt for andre. Ikke en gang på det året vi har bodd her til nå, har vi opplevet noe lignende av det vi opplvede i Norge.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TAKK! AndreWerdenskrieg og thlian.Dere forstår. :-D