Kulturen i oslo(ubehagelig typer) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    til trådstarter..
    har opplevd akkurat det samme som deg på grønland, ikke nok med at min kone er av pakistansk opprinnelse,så hadde vi 2 små barn med oss (3måneder og 2 år gamle). en skulle tro at folk hadde såpass respekt at de holdt seg unna en barnefamillie,men NEI.. disse idiotene fulgte etter oss hele dagen og kom med slibrige kommentarer,snudde meg rundt flere ganger og ba dem vennligst slutte, men hjalp det...??NEI... så for å gjøre en lang historie kort.. jeg havnet på glattcella..

ps: nå var disse guttene like hvite som jeg er, så drittsekker kommer desverre i all slags farge

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drittsekker kommer i alle størrelser, form og farge.

Kjøp en stor hund og problemet er løst :-D

Synes forøvrig det er leit at man behøver å oppleve slikt i "lille" Oslo.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet det sikkert, men du gikk rett i fella aquaman.. De vil at du skal angripe.. De provoserer kun så de skal få sloss. Enkelt og greit. Du slår først, det er tabbe i forhold til påtalemyndighetene. Du står da for eskaleringen. Det er det samme nå som for 30år siden (selv om jeg ikke var påtenkt da så har jeg hørt historier).

Mvh

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Du vet det sikkert, men du gikk rett i fella aquaman.. De vil at du skal angripe.. De provoserer kun så de skal få sloss. Enkelt og greit. Du slår først, det er tabbe i forhold til påtalemyndighetene. Du står da for eskaleringen. Det er det samme nå som for 30år siden (selv om jeg ikke var påtenkt da så har jeg hørt historier).

Mvh
    Det er jo noe som heter at man skal ferdes uten å bli trakassert, det er lover mot mobbing, men det hjelper ikke da å gå til politet å si at det er gjeng drittunger som mobber deg. Felle, er man med på leiken må man tåle steiken. Hvis man ypper til bråk må man regne med å få bank. Skulle ha vært mere som i gamle dager, der man gå drittunger ris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh

mmm..felle og felle... hadde nok reagert på akkurat samme måte du når du går med din kone og barn og er ute for å handle matvarer, også plutselig kommer det et par idioter som kommer med frekke kommentarer, og du sier i fra på en høflig måte 3 ganger at "kan dere være så snill å slutte med dette"., hvor så får slengt tilbake at kona di er en jævla stygg ho..e. jeg er nå ikke en person som er for fysisk vold. men enkelte ganger så går det bare rundt for deg.. jeg var heller ikke den første som ble fysisk aggresiv, etter de kalte kona mi stygge ho..re, så gikk jeg tilbake og ba dem holde kjeft, nå vil jeg ikke akseptere mer,og dette ble tilbakesvart med et hardt dytt og trusler mot meg..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    Det er jo noe som heter at man skal ferdes uten å bli trakassert, det er lover mot mobbing, men det hjelper ikke da å gå til politet å si at det er gjeng drittunger som mobber deg. Felle, er man med på leiken må man tåle steiken. Hvis man ypper til bråk må man regne med å få bank. Skulle ha vært mere som i gamle dager, der man gå drittunger ris.
    Helt enig.
    Hva slags signal sender man ut hvis man bare aksepterer slikt og lar dem fortsette?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det samme signal som man i norge sender ut når ingen straffer sånne køddhoder!!! At de kan gjøre akkurat som de vil!!!

Norge er et møkkaland når det gjelder å behandle kriminelle... (Noe disse personene faktisk er etter norsk lov, da det ikke er lov å trakkasere folk på den måten trådstarter skriver om)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    masse bra innlegg, dette liker jeg. Tror jeg skal trykke opp noen tshorter der det står: Ikke mobb dama mi!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    masse bra innlegg, dette liker jeg. Tror jeg skal trykke opp noen tshorter der det står: Ikke mobb dama mi!
    :razz: :-P

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk vært i en lignende situasjon og gikk bare vekk. Hvis du lar de gå inn på deg ---> de har vunnet. Går du til angrep ---> de har vunnet. Eneste måten du kan vinne er å la være å gå til angrep.

Mvh

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk vært i en lignende situasjon og gikk bare vekk. Hvis du lar de gå inn på deg ---> de har vunnet. Går du til angrep ---> de har vunnet. Eneste måten du kan vinne er å la være å gå til angrep.

Mvh
    Det er nok litt riktig det du sier, men hvis det er noen som står å slenger dritt til deg hele tiden så er det veldig vanskelig og ikke gjøre noe. Hvis du er sammen med dama de og kansje f.eks hun er litt lubben og noen sier: feita, sjukka osv osv.. så er jo det et personlig angrep, og da mener jeg man skal ta afære.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok litt riktig det du sier, men hvis det er noen som står å slenger dritt til deg hele tiden så er det veldig vanskelig og ikke gjøre noe. Hvis du er sammen med dama de og kansje f.eks hun er litt lubben og noen sier: feita, sjukka osv osv.. så er jo det et personlig angrep, og da mener jeg man skal ta afære.
    å gjøre hva da? si tykka, feita eller brunost tilbake ;-) , tipper dama blir imponert da.............Gå heller videre ...

Dagens visdomsord . Slåss aldri med en stygg type han har ingen ting å tape

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, poenget er at de som oftest vil at du skal eskalere/slå angripe.. Det er derfor de trakasserer deg. De er ute etter å lage bråk. Hvis de klarer det, blir de "store" blant sine egne.. De oppnår "status". Men hvis du går vekk, får de ikke noe å prate om..

Mvh

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også dame som et par ganger har fått uønsket oppmerksomhet i Tøyen-området. Et tips er å ta bilnummeret da politiet er meget interessert i dette.

Ellers skal man legge merke til at de kaller damer "horer" først når damene har vist at de ikke er interessert i å snakke med dem. Jeg tror de har misforstått konseptet med hva en hore er... Når man så hører utsagn som "Alle norske damer er horer" så betyr det altså at ingen damer vil snakke med dem. ;-)

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse folka mangler det som kalles folkeskikk!
    Og de som hele tiden snakker om "repspekt" burde kanskje begynne å behandle andre som man selv ønsker å bli behandlet..
    Må bare si at det er tragisk at det skal være sånn, men sånn er det dessverre mange steder.

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det de mangler er folkeskikk og respekt for andre folk! De prater jo hele tiden om respekt, men har ingen peiling på hva det er.. det er utrolig leit å høre om de historiene folkens!! personlig hadde jeg bare gitt de finger'n uten at de andre i familien hadde sett det.. da hadde de blirr sure eller gitt f... Man kunne også sikkert ringt politiet og sagt at noen forfølger deg og trakasserer kjæresten og truer med vold...?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok el del riktig som blir sagt har når det gjelder kulturen i Oslo, men noen historier virker for meg litt ekstreme. Ikke at jeg ikke tror dere, men har aldri opplevd å bli forfulgt sammen med dama mi f.eks. de tre årene jeg har bodd midt i gryta. Har heller aldri opplevd at noen tør å slenge dritt, "tafse" eller noe mot dama så lenge jeg er sammen med henne. Mulig det er fordi jeg ser ut som en mini Dolph Lundgren.

Men når jentene er ute alene derimot er det helt riktig at slike ting kan skje. Hun og venninner har fortalt om det flere ganger, og det er utelukkende "mørkhudede" som har stått for dritten. Kan også legges til at jeg har flere mørkhudede kompiser, og de er like irritert over "kulturen" som gjelder flere områder i Oslo.

Har en syk historie selv. Dama var en gang ute med noen venner på et utested i byen. For å gjøre en kort historie enda kortere, der var det bl.a. fire utlendinger som begynte å snakke til den ene kameraten hennes i det han kom fra toalettet. De sa til han at "nå er det like før dama di blir voldtatt!" (dette var da egentlig dama mi). Helt uten grunn. Han gikk bare derfra, og dama mi og vennene dro derfra med en gang. Når hun kom hjem fortalte hun meg om dette, og da kjente jeg det begynte å koke. Hadde jeg vært på det utestedet den kvelden uten mulighet til å telle til ti, og samtidig konsumert alkohol kunne det fort blitt månelyst der for å si det sånn. I edruelig tilstand hadde jeg nok bare oversett det hele og dratt, men som det blir sagt her finnes det også grenser for hvor mye dritt en gidder å ta imot.

Dette er ganske ekstremt, og har ikke skjedd før eller siden. Jeg har også forbydd dama å dra på det utestedet igjen.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, poenget er at de som oftest vil at du skal eskalere/slå angripe.. Det er derfor de trakasserer deg. De er ute etter å lage bråk. Hvis de klarer det, blir de "store" blant sine egne.. De oppnår "status". Men hvis du går vekk, får de ikke noe å prate om..

Mvh

De blir ikke "store" hvis de får bank!

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke trygt i Oslo lengre nei.
    Nå bor ikke jeg i Oslo, men ca 18 km nord for Oslo, vi merker att saker å ting forandrer seg her oppe også. Senest i dag var det jo skyting, nede på Kjeller, som dere sikkert har hørt om. Kansje det var en sint kunde på veg bort til service verkstedet som Benq bruker på sine 7700 projectorer
    Jeg er abolutt ikke rasist eller noe som helst, men her oppe iværtfall, så er det vietnamesere innblandet i utrolig mye av det som skjer. Hvis du snakekr med politiet i omerådet, så bekrefter de det. De får ikke gjort noe med det, å det fatter jeg bare ikke. En kompis og hans far, gikk forbi noen som drev å robbet en bil, de stoppet å prøvde å jage dem, de endte begge opp på sykehus, begge ble kniv stukket. Faren holdt på å stryke med, det var på håret att det ikke gikk helt galt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •