Kjerringa krever halvparten av høyttalerne!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjerringa krever halvparten av høyttalerne!

Sitter midt i et skifte og nå krever kjerringa halvparten av mine høyttalere fordi hun mener de er felleseie. De er riktig nok kjøpt etter at vi giftet oss men hun har alltid sagt at de er mine. Nå mener hun noe annet.

Forslag hva jeg gjør? Dette er 2 stk Dali 8008, 4 stk Dali 2002, 1 stk Dali C1000 og 1 stk Dali SWA-15. Høyttalerne er fra 2000, mens subben er fra 2004. Hva er f.eks. dette hverdt nå? Ny pris samlet ca. 30 000,-

I tillegg krever hun 150 DVD filmer selv om hun aldri har hatt interesse for det. Hva er 150 DVD filmer hverdt?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss ho ikkje har hatt interesse for det tidlegare, så gjer ho det nok berre for å provosere deg. Viss ho alltid har sagt at det er ditt, så er det berre idiotisk å endre meining no.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et mareritt! Du har min dypeste medfølelse!
    Det er jo som tatt ut av Eddie Murphy - Raw..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere skilles ikke som venner kan jeg skjønne.. Dali 8008 koster 5000kr NYE nå.. så 1000kr for halvparten er vel greit.

DVD'ene kommer veldig an på. Er det mange titler som du har handla nye til rundt 200kr pr stk, så koster de sikkert 100kr eller mindre nå (på play, cdon etc). Så der er det ikke mye å kreve.

Subben er jo "rimelig" ny, du burde fint fått 5000kr for den brukt.. så da snakker vi 2500kr her..

Er ikke "store" summen du må ut med iallefall (i mitt syn) for å beholde anlegget.

Anlegget er sjefs, men du har på en måte hatt litt flax med tanke på høyttaler serie (som har sunket så i pris ). Med mindre du vil at kjærringa skal beholde det da, mot betaling.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, slik er skifte, verdien på eiendelene skal deles likt i prinsippet. Jeg vil vel foreslå at man heller ser på helheten. Gjør prisoverslag over ALLE eiendelene i "boet" og summer. Så får man fordele tingene etter verdi, og ikke dele ting på midten. Halvparten av et høyttalerpar blir jo nesten som å dele kjøleskapet på midten med motorsag. Definer hva som skal utgjøre enkeltgjenstander. Det er tross alt enkelte ting som hører naturlig sammen. Husk på å få med alle tingene som hun setter pris på også, slikt som tepper, duker, møbler etc. Viktig at du setter press på tingene som har verdi for henne også. Pass også på å få med i hvilken grad hun har investert i klær i forhold til deg. Hvis hun har opparbeidet en betydelig mer kostbar garderobe opp gjennom årene, så bør en dyktig advokat klare å få dette også med i regnskapet.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "I want half!! Suck my dick Eddie!!"

Bullocks....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La hun ta anlegget, så tar du kjøkkenredskaper, gardiner, sofa og slikt man gjerne ikke kjøper brukt. For de pengene du sparer på dette, så kjøper du deg et enda fetere anlegg på bruktbørsen.

Kvinnfolk er sleipe, og i gitte situasjoner blir de direkte giftige. Derfor må du være smartere enn hun!

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krev å få halvparten av bh'er, truser, kjoler, strikketøy, blomster og alt annet hu har kjøpt etter at dere gifta dere. Selv om du alltid har sagt det er hennes så kan du bare si det er felleseie...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aktos forslag er bra. Som et alternativ så kan du jo "selge" hele anlegget til en bruker du kjenner for en lav sum (1000 kroner?) og gi henne halvparten av det.

Ellers tipper jeg det med anlegget ikke er ditt største problem for tiden. Du har min medflelse også. Få det overstått så fort som mulig og "move on". Ofte er det mannen som er den tapende part. Likestilling. Jo jammen sa jeg smør,

Newcomer WilliamE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må regne sammen det hun har brukt på sminke, tamponger, p-piller, ALT som ikke du direkte har fått utbytte av. Ukeblader, blomster, Bigbrother kanalene. Si at du ønsker og trekke dette fra

Hvis ikke det går gjennom, så kan du jo true med og ligge med venninene hennes. Dette funket fint for en kompis. Ikke alltid de tror på deg, men da du har lagt ned den første skjønner de realiten i det.

Kjør på, og ikke gi deg!
    ( Kjærringer kan være noe dritt, tenk deg om før du skaffer deg en ny ) :grin:

Mvh/Evil

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pimpallika
    I tillegg krever hun 150 DVD filmer selv om hun aldri har hatt interesse for det. Hva er 150 DVD filmer hverdt?
    Jeg bor i nærheten av en bruktbutikk, og der er typisk utsalgs priser for DVD mellom 35-50 kroner litt avhengig av populæritet og antall plater i coveret osv. Tror brukt butikken betaler rundt 10-25 kroner plata når de kjøper de av "kunder".

Kan kanskje være en løsning på pris spørsmålet for dvd og nettop ringe opp en bruktbutikk i nærheten og få de til å gi en pris på de 150 dvd ene , og så legge det til grunn for hvor stor den halvparten er som du må betale henne.

Håper dette hjelper deg litt i en trist og meget frustrerende tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjærlighet gjør blind.

særeie gutter og jenter!

Ellers støtter jeg forslaget til Akto. Få med deg mest mulig nytte varer. Jobb hard og unn deg ett bedre anlegg senere.

Sånt er no dritt!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det felleseie om det er DU alene som har kjøpt det da? Ikke gi deg på dette! Og ja, SÆREIE; SÆREIE!!!!!!! Husk det til en annen gang.

I slike situasjoner er damer gifitge og sleip som fanden. Det der gjør hun bare for å provosere. Si hun kan ta anlegget, så tar du sofa osv som blir nevnt tidligere. Vær like rævh... tilbake.

Sofa og slikt kjøper man ikke brukt, men du kan som blir sagt tidligere få mye bra brukt innen hifi. Hater slike kvinnfolk!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boet skal deles 50/40. Uten egen avtale så spiller "mitt og ditt" ingenting. Det eneste er "det man tar med seg INN i ekteskapet". Det som er handlet etter ekteskapet er inngått er (naturlig nok) felles.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gått på en skikkelig thundercunt skjønner jeg! Nei, la neket ta både filmer og anlegg, faktisk, som noen andre her sa, la henne ta hele anlegget, så kjøper du deg noe enda bedre senere, og anlegget du taper vinnes igjen med inventar og annet tjafs man gjerne ikke finner slengende på bruktmarkeder.
    Men hva i alle dager har du gjort for å få dama så inn i ******* innstillt på å rævkjøre deg???

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WilliamE
    Hvis ikke det går gjennom, så kan du jo true med og ligge med venninene hennes. Dette funket fint for en kompis. Ikke alltid de tror på deg, men da du har lagt ned den første skjønner de realiten i det.
    Jeg er tydeligvis litt treg, men jeg skjønte ikke helt hvordan dette skulle kunne hjelpe. Ser at det har fungert for en bekjent av WilliamE, men ikke fatter jeg hvordan dette skal kunne gjøre oppgjøret etter et brudd enklere.

Når det er sagt så håper jeg dere kommer frem til en deling som gjør det mulig å komme seg videre. Som det er sagt tidligere, dette kommer til å bli ubehagelig uansett, men prøv å se helheten. Anlegget ditt er sansynligvis kun en del av det som er kjøpt inn etter at dere etablerte bo sammen.

Mitt forslag er å gjøre det du kan for å beholde filmene. Som det er kommentert bør det være mulig å få noen til å gå god for at brukte DVD filmer ikke nødvendigvis er verdt alt for mye, men nå er det nå en gang slik at en samling DVDer ofte inneholder filmer man liker. Det er ikke like lett å finne igjen alle disse på tilbud eller som brukt senere. Det er tross alt filmene og musikken som er årsaken til at de fleste av oss har et anlegg. Få med deg filmsamlingen din:-)

Når det gjelder anlegget er tanken til Akto meget god. Nå er det lett å stå på utsiden, men for min egen del ville jeg ha sett på dette som en mulighet til å oppgradere anlegget dersom hun virkelig fastholder at dette vil hun ha sin del av. Gi henne anlegget og få med deg noe annet du virkelig trenger, og som du ikke har lyst til å kjøpe brukt i etterkant.

Lykke til!

Gøran

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært gjennom noe av det samme selv. Et meget godt råd: Her er det småpenger det er snakk om. La henne få det hun vil av høyttalere, og andre ting. Gjør ting etter boka, så slipper du noe gneg i etterkant. 50/50 ( ikke 50/40..) er en grei regel. Vet ikke hvordan forhold dere har nå, men min erfaring er at det ikke er noe å hente på å være vrien. Bli heller ferdig med driten, og kom deg videre.

Nå er vel ikke Dali Blå serie verdt all verden, og det kan jo være spennende å gå inn i en ny kjøpsprosess, med prøvelytting og skvaldring her på forumet.

Uansett, lykke til! Du har min største medfølelse!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto's forslag er bra, men hvis du er meget fornøyd med anlegget er det jo surt. Et annet altenativ er å ta motorsaga og dele alt i to, selvfølgelig mens hun må se på. Har hørt rykter om at noe slikt faktisk har vært tilfelle.

Kvinnfolk kan være j----- vanskelige til tider.... Regner med at ho i utgangspunktet er interrisert i penger. Ta kjøpssum og gi henne 1/4 part. AV taper seg fort til halve verdien ved bruktsalg.

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i de over, la henne få anlegget, ta med alle mulige småting som uansett vil bli dyrt å kjøpe nytt. et nytt anlegg kan du få deg senere. Sofa må man ha uansett liksom. Og så setter det jo deg i et bra lys hvis du gir henne anlegget, og har hun et fnugg av rettferdighetssans kan du jo utnytte det til din fordel taktisk?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke høyttalerne og DVD-ene hun er ute etter, men verdien de representerer i felles bo. Skal du beholde høyttalere og DVD-er skal hun beholde noe med tilsvarende verdi. Det er lurt å sette opp en liste over absolutt alt med verdi i boet og så får begge skrive en liste over hva de helst vil ha.

Det som mange har brent seg på og som du skal passe seg for er at det forsvinner noe fra boet som ikke blir med i skiftet. For eksempel er det enkelte som har vært "snille" og latt den ene ta med seg masse når vedkommende flytter ut.... og så kommer vedkommende tilbake og vil ha skifte kun på det som er igjen... og vips så sitter den "snille" igjen med kun en fjerdedel av boet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •