Lei CV-mas!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 181

Tråd: Lei CV-mas!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lei CV-mas!!

Vil herved erklære meg lei alt Cerwin Vega maset!!!
    Hva er best?, "hvem" forsterker er best?, hvilke forsterker til cv?
    PA? NAD? er jo de samme spørsmålene hele tiden!!!!!!

Vet jeg virker intolerant, men det blåser jeg i nå...jeg syntes det holder på å ødelegge hele forumet...
    Alt for mye fjortiss preg på trådene som startes!

Hilsen gamlefar i lia

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa kan forsjåvidt være enig med deg, men dette forumet må jo være for alle som interreserer seg for lyd og bilde og da er det faktisk veldig mange unge som starter med CV.. Jeg personlig synes CV er 100% party høyttaler med alt for mye bass, bass, bass, bass og mye mer bass....

Det hadde vært fint om flere tok seg tid til å søke på forumet etter lignende tråder før de lagde ny. Å lage en ny tråd om "hvilken forsterker til clsc 215, 15, 12 osv osv er tull tøys og fanteri...

Men de av oss som ikke liker CV må alikevel tåle at det i ny og ne dukker opp en eller annen tråd om cv...

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten si meg enig her. Det er en overflod av like tråder rundt dette emnet.

Synes flere av disse kunne stenges med en oppfording om å bruke søkefunksjonen. :-)

Mvh.
    Andreas

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da må jeg virkelig få si at det er ikke CV mas som er det største problemet!!!

Hvor mange tråder finnes ikke om TV apparater???
    Hvilket er best? Best til under 10000000k? Er alt under 1 mill. drit?

Greit at det skjer mye på tv fronten for tiden, men ikke så mye?

Nå skal det vel være sagt at det skjer kanskje enda mindre på cv fronten....

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av super_kalle2
    Det hadde vært fint om flere tok seg tid til å søke på forumet etter lignende tråder før de lagde ny. Å lage en ny tråd om "hvilken forsterker til clsc 215, 15, 12 osv osv er tull tøys og fanteri...
    Jeg er så enig,Det brukes enormt lite krefter på å søke på de tema man er intresert i.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av de som skriver er kanskje ikke bestandig nødvendigvis kun på jakt etter et svar, men ønsker samtidig også litt chit-chat med likesinnede? Jeg var selv et Cerwin Vega hode i mine yngre dager, så jeg kan godt forstå engasjementet

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Mange av de som skriver er kanskje ikke bestandig nødvendigvis kun på jakt etter et svar, men ønsker samtidig også litt chit-chat med likesinnede? Jeg var selv et Cerwin Vega hode i mine yngre dager, så jeg kan godt forstå engasjementet
    www.cvforum.no er et ledig domene.... Noen som føler seg kallet????

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde vært fint om de kunne ta med seg cv, stroker 18, nad 218 , carver og hele den samme mølja om og om igjen til cvforum.no

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ikke være slik her på forumet, at noen skal føle seg ekskludert på grunn av sin interesse! MEN... Det går an å bruke søkefunksjonen. Dette gjelder jo ikke bare "CV" folket, men ganske mange etterhvert her på forumet.

Dersom noen ønsker info om noe, være seg CV, eller B&W eller hva som helst annet kan jeg trygt anbefale å søke opp andre tråder, og ta opp diskusjonen der. Finner man ikke helt det man er ute etter er det jo selvfølgelig lov å starte nye tråder!

STÅ PÅ!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man søker på "cerwin vega" her så kommer det ca 500 treff. Det bør vel dekke de fleste spm....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Hvis man søker på "cerwin vega" her så kommer det ca 500 treff. Det bør vel dekke de fleste spm....
    Gjør det samme med B&W, eller andre populære emner!

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir mye til forum hvis alle med cv interesse stikker...

dere sier også at CV går igjen og igjen, hva med SVS? Hvor mange poster med SVS ditt SVS datt kommer og går det ikke?

"seriøøøøst, min svs xy12 x 2 iu spiller rett ned til 16hz, seriøst.. får synsforstyrrelser, er HELT rått assa.." litt annen vri, men den der går om og om igjen..

AVforum = SVS forum spør dere meg..

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    blir mye til forum hvis alle med cv interesse stikker...

dere sier også at CV går igjen og igjen, hva med SVS? Hvor mange poster med SVS ditt SVS datt kommer og går det ikke?

AVforum = SVS forum spør dere meg..
    Fullstendig enig!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er mye sånne tråder, det er ikke jeg som starter dem, men jeg svarer gjerne fordi jeg føler jeg har en del erfaring med CV nå og vet hva som må til. Det er jo et slik forum er til for, for å hjelpe andre som trenger hjelp.

Og når det skal være sagt er det ikke bare CV trådstartere som må søke mer, det samme gjelder med TV'er, ikke minst SVS og trenger nytt anlegg, maks 10.000 osv.. Det er veldig mange tråder som går sånn her: PB10x2 VS plus 12/2 osv.. eller xxx VS. SVS.

SÅ å gi skylden de til unge folkene som prøver å lære noe synes jeg er dårlig gjort. Når man er ung så har man ikke så mye penger og kan ikke kjøpe deg dyre JBL eller Klipsch systemer. Uansett så synes jeg at alle som kritiserer CV må få opp øynene og tenke seg litt om, for hvorfor har det seg slik at så mange er fornøyde med sine CV høyttalere?? Kanskje de ikke er mest politisk korekte høyttalere, men folk er forskjellige og ikke alle vil at de skal være helt korrekte. CV høyttalere fungerer veldig bra til sitt bruk, og det er mange som liker de kvalitetene CV høyttalerne har. Selv om man e optatt av lyd så trenger man ikke å ha et anlegg som spiller korrekt, det går fint an å være optatt av lyd og samtidig ha et anlegg som er utrolig morsomt å ha på fest for.eks.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med trådstarter. Jeg er så utrolig lei av alle disse CV/NAD postene.
    Har faktisk skrevet et par inlegg i noen av disse trådene i håp om å få CV gutta til å skjønne at det finnes andre høyttalere enn CV og andre forsterker produsenter enn NAD, men til ingen nytte... De typiske spørsmålene i CV trådene hadde jo passet bedre inn i et bilstereo forum, da det sjelden er snakk om annet en bass, effekt og hvor høyt en kan spille.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Gjør det samme med B&W, eller andre populære emner!
    Det gjør det sikkert. Jeg bare prøver å understreke poenget at man faktisk kan ta seg bryet med å søke først, enten det er CV, B&W, SVS etc. Men for all del, det er fort gjort å bli utålmodig når man leter etter noe og bare legge ut en ny tråd istedet..

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om overskriften henviser direkte til endel brukeres utstyr så betyr ikke dette at det ikke gjelder andre også. Dette er ett åpent forum hvor man kan legge inn akkurat det man ønsker å spørre om, men om det gjelder spm om cv eller svs eller noe annet så må det gå an å bruke søkefunksjonen litt mere aktivt.

Det finnes noe sånt som 30.771 Tråder: & 352.402 Innlegg: og det burde o da være mulig å finne noe som omhandler akkurat det man lurer på.

Det er ikke noen skam i å åpne noen gammle tråder de blir vist frem akkurat som om da du legger i en ny. 8)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Det gjør det sikkert. Jeg bare prøver å understreke poenget at man faktisk kan ta seg bryet med å søke først, enten det er CV, B&W, SVS etc. Men for all del, det er fort gjort å bli utålmodig når man leter etter noe og bare legge ut en ny tråd istedet..
    Det er det jeg prøver å få folk til å forstå!
    At man bør søke litt rundt, gjelder ikke bare CV, men de fleste andre temaer.
    Uansett så bør det ikke være noe problem, og dersom man ikke ønsker å lese om CV, så er det jo bare la være å klikke seg inn på tråden ;-)
    Som det blir nevnt tidligere i tråden så er det en grunn til at yngre personer velger seg CV. Man får faktisk mye "BANG" for the bucks.
    For et år siden hørte jeg et relativt billig CV oppsett med 2 x CLSC6 på stativer, supplert med 2 x CLSC12s suber. Oppsatt i stereo var dette et helt supert party/budsjett anlegg.
    Man skal ikke fordømme noen for sin interesse for CV, mange starter med hobbyen nettopp med høytalere fra dette merket, og gjennom egne erfaringer er det rom for utskiftninger og oppgraderinger etterhvrt.
    Alle må jo begynne et sted, og som ung er det ofte høy lyd, og bøtter av B A S S som teller

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Det er det jeg prøver å få folk til å forstå!
    At man bør søke litt rundt, gjelder ikke bare CV, men de fleste andre temaer.
    Uansett så bør det ikke være noe problem, og dersom man ikke ønsker å lese om CV, så er det jo bare la være å klikke seg inn på tråden ;-)
    Som det blir nevnt tidligere i tråden så er det en grunn til at yngre personer velger seg CV. Man får faktisk mye "BANG" for the bucks.
    For et år siden hørte jeg et relativt billig CV oppsett med 2 x CLSC6 på stativer, supplert med 2 x CLSC12s suber. Oppsatt i stereo var dette et helt supert party/budsjett anlegg.
    Man skal ikke fordømme noen for sin interesse for CV, mange starter med hobbyen nettopp med høytalere fra dette merket, og gjennom egne erfaringer er det rom for utskiftninger og oppgraderinger etterhvrt.
    Alle må jo begynne et sted, og som ung er det ofte høy lyd, og bøtter av B A S S som teller
    JEg er helt enig med deg...!!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FallenA: Da er vi er jo tydeligvis enige om dette temaet ;-)
    Mitt første anlegg som jeg faktisk byttet ut for bare 1mnd siden var et CV oppsett og det spilte trofast i mange år. Hadde ikke hørt på så mye annet så jeg syntes det fungerte bra. Et sted må man jo begynne.
    Etter at jeg gikk over til Jmlab kunne jeg aldri tenke meg å gå tilbake til CV men det har også noe å gjøre med at min musikksmak og kriterier ikke er den sammen som for 4-5 år siden.

Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •