Lei CV-mas!! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 181

Tråd: Lei CV-mas!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Du har jo et nok så spikret bilde av den eldre generasjon da. 8)
    HA HA.
    Ja spesiellt siden jeg er en selv (i følge noen).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bortne
    Dette er jeg ikke enig i. (At metallica låter bedre på CV)

Det er også lov å være uenig, og mene at CV eller B&W er dritthøyttalere. Men det gjelder å ha begrunnelse for sine meninger. Noen her er nok litt kjappe i avtrekkern. Men jeg bryr meg veldig lite om hva andre mener om mitt anlegg, så lenge jeg er fornøyd og liker de lydbølgene som kommer ut av høyttalerne mine.

Nå er jeg ferdig.
    Takk for meg!
    Prøv f.eks killemall/ride the lightning på 703, det låter mindre bra. Master of puppets duger tildels, Black album er rimelig bra på 703.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En fot i hver grav

Har både en CV og B&W,
    sistnevnte koster en tusing mer..
    Punkt 1. Hvilke høytalere ser folk på når de kommer?
    Punkt 2. Hvilken høytaler låter suppe på budsjett forterkeriet mitt.
    Punkt 3. Hvilken fungerer til hjemefest.
    Punkt 4. Hvilken har minst skjærende S`er.

Joda, alt her går i favør av CV, fordi en b&W krever mye dyrer utsyr.
    Men de låter ike like høyt, og er knapt brukart til fest.
    CV låter da ikke så dårlig..
    Har en cd spiller til 499 på jobben. DEN låter dårlig..
    Faktisk låter den helt %&/%&/%.

Men hey, bare mine meninger..
    B&W`en har jo masse mer detaljer, og bedre diskant, så bra att det kan bli for mye av det gode på budsjett forsterkeri.

Men hey, bare min mening..
    Men fsten hjemme hadde garantert ikke tat av så mye om jeg hadde hatt B&W framme..

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er heller ingen regel som sier at det er ulovlig å bytte deler i høyttalerne heller..?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig har jeg hørt flere eksempler på at Cerwin Vega låter
    Har hørt AT100, DC15, AT80, AL750??, CD70, AL1000, 1215 og CD90. Ikke mange som har hørt sistnevnte tenker jeg, det er faktisk den mod som låter minst dårlig etter min menig.

Ikke bry dere om at jeg syns Cerwin Vega låter "matrester". Det viktigste er at dere er selv er fornøyd med enkle spoonplatekonstruksjoner, som produserer lyd i alle retninger. Mirage kom forresten med den løsningen på et senere tidspunkt enn Cerwin Vega. :razz:

Fra spøk til revolver, Cerwin er et merke som flytter mye luft for en billig penge, det skal de ha for. CV er sikkert en bra nok høyttaler for ungdom med slank lommebok, og til de som kun er ute etter at det skal trykke i brystkassa.

mvh
    tidligere
    AT100/NAD-eier

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg godtar og respekterer at du ikke synes at CV! ikke er noen kremhøytaler. Men jeg godtar IKKE hånet ditt! Hvis du er noe voksen i det hele tatt kan du spare deg for det. Hvis dette er din generelle oppførsel i "real life" så MÅ du ha høye tannlegeregninger og vårfornemmelser hele året.

Og hvis du tror sponet i høytalerne dine er så mye bedre enn andres så har jeg hørt annet. En av selveste "guruene" her har generelt ikke mye pent å si om JMLab. Konklusjonen var vel bortkasta penger. Men du har vel såpass mye av de, at det er bare å kaste rundt seg etter hva jeg kan skjønne. Du hadde tjent mye på å oppføre deg! Kanskje også i din "daglige verden", eller ble du mobbet såpass mye i ungdommen at du må ta igjen nå? Nå som du sitter trygt bak en kontorpult og surfer på Avforum på bedriftens bekostning.

btw, CD-90 er en fin høytaler. Har kun hørt de med en 2x200 w PA fortserker og det er noen år siden. Men bra var de!

Det virker faktisk som du savner ungdomstiden din. Med tanke på hvor mange CV! høytalere du har hørt/eid(?).

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hvis dette er din generelle oppførsel i "real life" så MÅ du ha høye tannlegeregninger og vårfornemmelser hele året.
    Haha, genialt Konrad..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette er din generelle oppførsel i "real life" så MÅ du ha høye tannlegeregninger og vårfornemmelser hele året.
    Så det er sånn CV-folk reagerer på hån, ved å slå ut tennene på folk?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av selveste "guruene" her har generelt ikke mye pent å si om JMLab. Konklusjonen var vel bortkasta penger.
    ( jeg er programforpliktet til å kommentere denne )

Nå er det heldigvis slik at denne "høyttalerguruen" (jeg tror jeg vet hvem det er) ikke sitter med fasit på hva som er god lyd, iom at dette er avhengig av folks egne preferanser. Ikke alle har lik smak, heldigvis. Hvis Jmlab er bortkastet penger, så finner jeg det rart at velrenomerte hifi-magasiner verden over alltid gir Jmlab gode skussmål, i tillegg til at jeg selv har hørt en masse forskjellig, og havnet opp med Electra.

Når det er sagt, vet jeg om mange som ikke liker klangkarakteren i Jmlab. Men det er også mange som ikke liker Klipsch, AV, SA, Infinity, CV, Meridian, B&W, Dali, osv.

Smak og behag folkens. Det å rakke ned på andres utstyr er en uting, men det er tydligvis "enklere" å rakke ned på CV, selv om de leverer masse bra lyd. Ikke alle som gidder å finlytte på pauker og triangler hele dagen for å tilfredstille sitt eget lydego (og dyre anlegg), men som heller vil spille musikk, høyt! Jeg vil ha i pose og sekk...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Så det er sånn CV-folk reagerer på hån, ved å slå ut tennene på folk?
    Vanligvis ikke, men denne karen kunne risikere det HVIS han oppfører seg slik til vanlig også. Selv har jeg tilgode å gi noen på tygga (har aldri hatt noen grunn tild et,da folk stort sett oppfører seg).

Og du er en ekstpert på å vrenge å vri på alt som blir skrevet her Pogwaq. les alt en gang til så skjønner kanskje du også hva jeg mener. Jeg ga helt opp i tråden om at PS2 hadde dårligst bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    ( jeg er programforpliktet til å kommentere denne )
    Det regnet jeg nesten med, det var forresten flere der når den type høytaler ble nevnt. Og de flirte godt nå JMLab ble nevnt. Akkurat hvorfor husker jeg ikke, men minnes at det var noe om de dypeste frekvensene. Selv har jeg ikke hørt de, noe som antagelig ikke vil skje heller da min lommebok er for tynn. Nei forresten det stemmer, jeg har jo "plastikk". Jeg er såpass ung (enda) at jeg ikke går med cash i lommeboka eller stapper de i madrassen.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at det var de dypeste frekvensene, hvor Jmlab har valgt å innse det faktum at en gulvstående høyttaler har store problemer med å gjenngi disse på en perfekt måte. Derfor lar de høyttalerne rulle av ved 32 Hz. Dette er en korrekt måling fra Jmlabs side, men roomgain vil kunne gi deg en del mer. Jeg måler fullt trykk hjemme hos meg ned til 25 Hz. Jmlab velger da å konsentrere seg om det som skjer oppover i frekvens, og lar subwoofere ta seg av resten, eller bare "glemme" det som skjer under avrullingpunktet.

Har hørt mange høyttalere som oppgir av at de går dypt, men i praksis har jeg kun opplevet få som virkelig klarer det.

B&W 801 Matrix II klarer det med glans, og de spiller som en drøm ellers også.

Uansett er jeg meget fornøyd med Jmlab, og når jeg engang skal bytte er det kun 2 merker jeg egentlig kunne tenkt meg; Martin Logan eller Usher.

Da kan vi fortsette å disse CV!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss disse JMLab litt til! Det at en høytalerprodusent har gitt opp og innser at de ikke kan lage gulvstående som ikke går dypere enn 32 hz er vel litt skremmende. Er det her kurven ruller av, eller er det -6 dB allerde ved 32 hz?

Hvordan kan da Audiomur være så stolt av sitt oppsett som flater av allerede ved 32hz. Få deg en sub mann! Og med tanke på at de kun er foret med 150 w pr. kanal er det enda mer skremmende. For jeg regner med at følsomheten på disse ikke akkurat er på den rette siden av 90 tallet. Få deg noen store hodetelefoner!

Dessuten MÅ det låte boomy med 2 x verdens beste subber (skal vi tro forumet rett) hos deg også Akto? For hvis frontene har ca. 90 dB i følsomhet vil de teoretisk kun spille ca. 104 dB(teoretisk).. Tenker da på at du nevnte at subbene kunne dra på langt over 120 dB, noe ikke tviler et sekund på btw. Er sugen på en slik en selv. Og nå er det mulig. Hjørnesofaen er historie, og ny 3+2+1 gruppe kommer i morgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem har sladdra!? Det ser faktsik ut til at en moderator har vært innom og flytta den til GPP (Generelt piss preik). Etter 9 sider var det kanskje på tide, Roffe(?)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil heller ha en høyttaler som har innsett sine begrensninger, og ruller av ved 32 Hz, enn høyttalere som prøver å gå under, men som ikke har verken forutsetningen eller evnen til å gjøre det. Når det er sagt, så går de bittelitt dypere, og jeg legger ut et bilde av kurven.

946 er oppgitt til 32 Hz – 23kHz +/- 3 dB. Følsomheten er på 93 dB. 150 W holder med andre ord i massevis for å drive disse på en tilfredsstillende måte. I alle fall for meg. Jeg har testet forsterkere som leverer mye mer, men når det lider under andre ting, så bryr jeg meg ikke om de klarer å levere 115 dB ved 150 W eller 121 dB ved 500 W. Det er ikke så viktig for meg, selv om jeg skjønner det kan være det for andre.

Kreativ måling er ganske utbredt, men jeg tror Focal Jmlab er rimlig konservative i sine målinger. Hvordan kom du frem til 104 dB? (selv om de hadde hatt en følsomhet på 90, så hadde de kunnet levere ca 110 dB med 150 W...)

Du bor ikke langt unna Konrad, jeg vil gjerne at du tar deg en tur, slik at du kan evaluere selv om det låter boomy… Jeg tror du kan få deg en overraskelse, men slik må selvfølgelig oppleves. Det finnes volumpot på SVS’er også, og jeg liker å ha nivået på subben 6-8 dB over resten av systemet når vi ser på film.

Det er greit at du prøver å trekke opp Audiomur, men det er jo håpløst å uttale seg negativt om noe du ikke har hørt

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem har sladdra!? Det ser faktsik ut til at en moderator har vært innom og flytta den til GPP (Generelt piss preik). Etter 9 sider var det kanskje på tide, Roffe(?)
    AHA!!

På tide, men det kan jo forklare hvorfor jeg etter å ha feiret min status som Expert ;-) ble degradert like etterpå :lol:
    Jaja.... Noen ekspert er jeg nå uansett ikke, langt der i fra!

ANYWAY, la nå de som liker CV like CV, og liker du ikke tråder som inneholder CV lar du bare være å klikke deg inn på dem:grin:

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal innrømme at jeg var ufin i de siste postene (var det ikke frisone her da? :wink: ), men jeg har da ikke gått på person slik Konrad&co har gjordt. Ikke det at det biter på meg men.

Nyt Cerwin Vega dere! Jeg skal ikke komme med ufine innlegg igjen, men saklig kritikk må dere belage dere på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Nyt Cerwin Vega dere!Jeg skal ikke komme med ufine innlegg igjen,men saklig kritikk må dere belage dere på.
    Kjempe! :razz:
    Er ikke noe mer enn det vi ber om.

Så får dere ha litt oven bærenhet med en og annen NAD eller CV tråd for mye til søke funksjonen her fungerer sånn ca. normalt. :-|

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nå litt lei det her maset om maset om å være lei CV!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Skal innrømme at jeg var ufin i de siste postene(var det ikke frisone her da? :wink: ),men jeg har da ikke gått på person slik Konrad&co har gjordt.Ikke det at det biter på meg men.

Nyt Cerwin Vega dere!Jeg skal ikke komme med ufine innlegg igjen,men saklig kritikk må dere belage dere på.
    Så lenge du "angriper" og håner en hel gruppe, må du regne med å "få igjen".

Og hlian, jeg har tenkt akkurat de samme selv. Men tilbake til trådstarters poeng: Det er laget en guide for valg av CV! høytalere og forsterkere. Den kan kanskje ta unna noen av de enkleste spørsmålene?

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •