Lei CV-mas!! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 181

Tråd: Lei CV-mas!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det skjer MYE med mellomtone og diskant hvis man bruker f.eks en receiver med automatisk romkorreksjon. I dette tilfellet er det ikke bare rommet som blir korrigert, høytaleren også. Og her snakker vi mye. Hjemme hos meg blir det lagt på 9 dB ved 200 hz og 6,5 dB på 13k hz. Regner med at det er disse frekvensene folk savner lyd fra generelt på CV! Det er også lagt til en del ved ca. 800 hz (+6,6 dB). For å si det slik det er enorm forskjell fra ROOM EQ=OFF til ROOM EQ=Normal på min Denon AVR-3805. Likte ikke helt lyden i førsten, men etter jeg snek inn DB-10'en (+ 10 dB ved 30 hz) etterpå ble det OK igjen.

Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsipan
    Vil herved erklære meg lei alt Cerwin Vega maset!!!
    Hva er best?, "hvem" forsterker er best?, hvilke forsterker til cv?
    PA? NAD? er jo de samme spørsmålene hele tiden!!!!!!

Vet jeg virker intolerant, men det blåser jeg i nå...jeg syntes det holder på å ødelegge hele forumet...
    Alt for mye fjortiss preg på trådene som startes!

Hilsen gamlefar i lia
    Helt enig! Men ikke døm alle fjortissene, for jeg er en av dem som ikke brenner for CV!

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos kabler. Jeg har biwiring med ferdigterminert Omni3 på mine V15 i hjemmekinoen Og Prism3300 signal kabler :-)

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mas mas mas!!!!
    Har sagt det før, Cerwin Vega låter

..men ok, til fest så fungerer CV sikkert bra. (Da med grisehøy promille vel og merke!!!)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De duger meget godt til fest OG hjemmekino. Bare så det er sagt! Du oppfordres herved til å besøke noen med romkorreksjon og nok power på sine CV! Så skal du få lov til å uttale deg om de låter dritt eller ikke.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiomur kan få komme til meg :-D Demo da som hjemmekino, men obs obs, rommet mitt spiser en del bass... Det korrigerer vi i midlertidig med Resolution ;-)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    De duger meget godt til fest OG hjemmekino. Bare så det er sagt! Du oppfordres herved til å besøke noen med romkorreksjon og nok power på sine CV! Så skal du få lov til å uttale deg om de låter dritt eller ikke.
    Tja, høytalere som ikke låter bra uten elektronisk frekvens nivå korrigering, har vel egentlig et problem hvis man skal bruke 95% av det som er å få tak i av godt elektronikk og hifi utstyr der ute, så jeg vet ikke om det var en så veldig godt argumentasjon.

Er enig i at dersom CV brukes til det de er konstruert for og matchet med det riktige utstyret, er det serdeles morsome høytalere å ha med å gjøre.

Jeg har egentlig selv et Hat/Elsk forhold til CV, og lurer av og til et par AT100 inn i stua for å få frem live følelsen og få myket opp i "ørevoksen".

Ellers synes jeg mange CV ere her i forumet har noe til felles med sine høytalere, nemlig at de er litt høyrøstede og "skriker" litt mye. Det er vel oftere kvantitet og ikke så mye kvalitet, for å si det sånn. Skjønner godt at enkelte blir litt lei av dette etter hvert.

Ser at enkelte i CV leiren snakker stykt om små høytalere med 6 1/2" elementer osv. Det er helt klart en 15" CV bass med rødt kantoppheng kan flytte mer luft og spille høyere og ofte tåler mer watt osv, men jeg tror det er mange CV elskere som kan få seg noen overaskelse med hva enkelte små og godt konstruerte høytalere klarer hvis de blir tilknyttet det riktige utstyret de også.

Det er ellers helt klart at når man snakker om lydtrykk på 118db osv, så er det ikke så mange andre høytalere som kan følge CV, men når det gjelder å bevare hørselen så man kan bruke den til noe annet enn CV høytalere også, så synes jeg det er litt trist å se alle fjortissenne som digger CV med en ungdommerlig og frisk hørsel, som etter hvert heller blir en CV hørsel som må frekvens korrigeres for tinnitus ol.....

CV er vel blandt de høytaler konstruksjonene som kan hjelpe en til å forstå svaret på utrykket "Man skal høre mye før ørene detter av". Dette ikke bare pga de høye lydtrykkene, men også støyen på andre måter...:roll:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ser at enkelte i CV leiren snakker stykt om små høytalere med 6 1/2" elementer osv. Det er helt klart en 15" CV bass med rødt kantoppheng kan flytte mer luft og spille høyere og ofte tåler mer watt osv, men jeg tror det er mange CV elskere som kan få seg noen overaskelse med hva enkelte små og godt konstruerte høytalere klarer hvis de blir tilknyttet det riktige utstyret de også.
    Dette er jeg med på og kan bekrefte det. Jeg fikk bakoversveis første gang jeg hørte mine nåværende CM6 med skikkelig elektronikk!! I dette tilfellet tenker jeg da på dynemikk og bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, høytalere som ikke låter bra uten elektronisk frekvens nivå korrigering, har vel egentlig et problem hvis man skal bruke 95% av det som er å få tak i av godt elektronikk og hifi utstyr der ute, så jeg vet ikke om det var en så veldig godt argumentasjon.
    Leste du testen av CLSC-215 med NAD T-773 og behringer. Oppsettet fikk 18/20 eller var det 17? Ikke at L&B er noe å stole på da jeg aldri har sett de gar gitt nder 15 på noe de har testet. Men en liten pekepinn er det. Og de fleste receivere over 5k klassen i dag har en form for romkorreksjon. Og receiver til under 5 k bør helst ikke drive CV! beist!.

Ellers synes jeg mange CV ere her i forumet har noe til felles med sine høytalere, nemlig at de er litt høyrøstede og "skriker" litt mye. Det er vel oftere kvantitet og ikke så mye kvalitet, for å si det sånn. Skjønner godt at enkelte blir litt lei av dette etter hvert.
    Det som er mest skremmende er voksne menn som håner andres budsjettanlegg. Fordi de selv har anlegg i 100k klassen som låter så flott og fint. Jeg er ganske sikker på at denne type oppførsel på "gata" ville føre til høye tannlegeregninger og vårfornemmelser hele året. Det er helt tydelig at noen av disse nyter godt av å kunne være store i kjeften og at det ikke har noen konsekvens annet enn man får en advarsel om språkbruk /personangrep fra moderator.

Selv har jeg blitt overrasket av AV M3 og BEL 2,5. Det låter bra, men det drar ikke skinnet av pølsa for å si det slik. Man vil ALDRI kunne få noen "live" følelse med den type elementer uten drahjelp fra en voksen sub. Men for å dra i gang go' foten som den kales duger det. Til hjemmekino duger de overhodet ikke uten sub. De som mener noe annet har ikke skjønt hvordan et hjemmekinoanlegg skal være.

Jeg har hørt på de røde ringene siden jeg var 18 år, nærmer meg snart det dobbelte. Men min hørsel er god, den testes hvert 4e år. Hørselen er stabil, men det er en anen kurve som er mer bekymringsverdig på helsetestene. Vektkurven.

Det er mange gode hjemmekinoer på "minhjemmekino" med en såpass dårlig karakter fordi det ikke låter bra på musikk. Men en jentunge som ser OK ut på bilde får flere kommentarer og høyere karakter enn gjennomsnittet og anlegget er: Gjett en gang? CV!!!!!. Skjerpings! Bedømm ut i fra hva det er og ikke hva det ser ut som. Audiomur f.eks kommenterte mitt oppsett etter jeg fikk meg en OK CD-spiller som ikke har NOE med hjemmekino og gjøre. Først da ble min hjemmekino interresant. Men de innlegga har jeg slettet da de ikke har noe der å gjøre. Vurderte å sette opp en profil på minhifi, men gidder egentlig ikke. Og det er ikke tvil om at det settes karakterer ut fra hva man sier og gjør av seg på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    amen konrad...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    mas mas mas!!!!
    Har sagt det før,Cerwin Vega låter

..men ok,til fest så fungerer CV sikkert bra.(da med grisehøy promille vel og merke!!!)

Skal nok si CV + NAD (what ever) rocker endel mer enn ditt sett da ja . Selv om 946 kan by opp til dans de også. Men det som er imponerende er jo at du skriver at du aldri har opplevd det. Og da blir jo egentlig ditt grunnlag litt tynt. CV er jo MORRO høyttalere (som fungerer like godt om man er 14 eller 40 år).

Har du aldri vært på fest med CV altså? hehe, du virker jo litt kjip ..

EDIT: Med tanke på hvor mange som liker og har Cerwin Vega, så kan jo ikke merket være noe spessielt dårlig? eller tror du at folk flest kjøper dritt? De blir sikkert ikke mektig imponert over ditt heller, når de får vite pris, spessielt hvis de har testa CV 15" versioner, eller enda villere 2x15" .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du ser på hva du får pr kr, så er ikke CV noe dårligere enn noen andre merker, snarere tvert imot. Og du må tenke på hva det skal brukes til og hvem som kjøper. Jeg klarer meg fint med en VW Passat 1.8T, en mer bilfreak ville nok ikke gått for denne kassa, men heller en BMW 520 e.l. Men tror ikke han/henne da vil si at Passat 1.8T er noe dritt fordet. Det å si at et merke etc er dritt tyder med på umodenhet, og at man kan ha "litt" lite forståelse på hvordan verden funker.

Syns det er imponerende av CV jeg, og lage så GODE høyttalere itl så lave priser! Dyreste CV'en pr dags dato veier 50kg, 2x15".. koster 8000kr. BW 703 veier rundt 25kg, 2x6,5" koster 24000kr.. burde ikke sammenligne disse altså, da er man rimelig tett i nøtta.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av red
    amen konrad...
    Støtter dette fullt ut8)

Helt feil å rakke ned på andre uansett! Smaken er som baken, Kino er Kino, og HiFi er Hifi!
    Alle har sine egne preferanser for hva som er bra, eller ikke!

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Syns det er imponerende av CV jeg, og lage så GODE høyttalere itl så lave priser! Dyreste CV'en pr dags dato veier 50kg, 2x15".. koster 8000kr. BW 703 veier rundt 25kg, 2x6,5" koster 24000kr.. burde ikke sammenligne disse altså, da er man rimelig tett i nøtta.
    Nå har vel ikke akkurat vekt og størrelse på element noe å si på hvor god en høyttaler er. Det er bare å akseptere at mange unge, jeg sier ikke alle, liker CV. Mens flere "litt" eldre gjerne prioriterer slike ting som mellomtone mye høyere. Jeg har aldri vært noe CV fan. Men det kommer nok av at det jeg har hørt av CV var veldig dårlig. Det er også veldig mange tråder om CV, men det er det om mye annet også.

Kan fint sammenlikne disse, men en som vil ha mye bass kommer ikke til å være fornøyd med 703 (har ikke selv hørt dem) og en som vil ha detaljert og nyansert lyd vil ikke bli fornøyd med en CV. Vi har alle forskjellige preferanser når det gjelder lyd.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bortne
    Nå har vel ikke akkurat vekt og størrelse på element noe å si på hvor god en høyttaler er. Det er bare å akseptere at mange unge, jeg sier ikke alle, liker CV. Mens flere "litt" eldre gjerne prioriterer slike ting som mellomtone mye høyere. Jeg har aldri vært noe CV fan. Men det kommer nok av at det jeg har hørt av CV var veldig dårlig. Det er også veldig mange tråder om CV, men det er det om mye annet også.

Kan fint sammenlikne disse, men en som vil ha mye bass kommer ikke til å være fornøyd med 703 (har ikke selv hørt dem) og en som vil ha detaljert og nyansert lyd vil ikke bli fornøyd med en CV. Vi har alle forskjellige preferanser når det gjelder lyd.

BINGO! Men dette skjønner ikke de som "tror" de er hardcore innen lydanlegg. Enda til gode å se en CV entusiast som klager på f.eks BW 703 jeg.. mens de som f.eks har slike de "disser" jo direkte ned på CV folket! Eier ikke respekt til 5 flate øre! Selv har jeg faktisk 703 og AL1000 i samlinga! Og metallica låter mye råere og nesten mer riktig på AL1000!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yps ;-) Er vi i mål da..?? :-?

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Og metallica låter mye råere og nesten mer riktig på AL1000!
    Dette er jeg ikke enig i. (At metallica låter bedre på CV)

Det er også lov å være uenig, og mene at CV eller B&W er dritthøyttalere. Men det gjelder å ha begrunnelse for sine meninger. Noen her er nok litt kjappe i avtrekkern. Men jeg bryr meg veldig lite om hva andre mener om mitt anlegg, så lenge jeg er fornøyd og liker de lydbølgene som kommer ut av høyttalerne mine.

Nå er jeg ferdig.
    Takk for meg!

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltids noen fler som har noe ekstra på hjertet når det gjelder disse trådene..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsipan
    Vil herved erklære meg lei alt Cerwin Vega maset!!!
    Hva er best?, "hvem" forsterker er best?, hvilke forsterker til cv?
    PA? NAD? er jo de samme spørsmålene hele tiden!!!!!!

Vet jeg virker intolerant, men det blåser jeg i nå...jeg syntes det holder på å ødelegge hele forumet...
    Alt for mye fjortiss preg på trådene som startes!

Hilsen gamlefar i lia
    Har nå lest hele tråden men velger allikevel å quote trådstarters innlegg.

Jeg synes faktisk ikke det er for mye av noen type tråder og da heller ikke NAD / CV tråder.
    Men for å bruke trådstarters sjargong så vil jeg erklære meg lei alle gammle, feite gubber som ØDELEGGER tråder med å bruke ord som møk, drit og andre lignende ord i tråder.
    Det hender nemlig at jeg setter meg ned for å kose meg med en NAD eller CV tråd for å se at innlegg nr 2 eller 3 ødelegger HELE tråden ved å bruke slike ord.
    Ikke rart man må starte en ny tråd da.
    At moderatorene er fullstendig fraværende og lar gamle feite grinete gubber ødellegge kvalitets tråder på den måten synes jeg er hårreisende.

Når det gjelder søke funksjonen så virker jo den bare rett og slett ikke.
    La inn en tråd om during i min NAD T753. Prøv å søk på ordet during og se om du finner den!
    Har også problem med å finne igjen tråder jeg selv har startet. I kontrollpanelet mitt står det kun 1 tråd jeg abonnerer på og det var den første tråden jeg startet. Har jo startet flere siden og skrevet flere innlegg men de er neste umulig å finne igjen.
    Så søke funksjonen på det forumet her STINKER (i hvert fall i forhold til andre forum jeg vanker på).

Jeg synes også det er fasinerende hva slags bilde dere gamle grinete feite gråhåra gubber har om oss som liker CV (og NAD). Hadde det vært opp til dere så hadde vi sett like ut også.

Jeg henstiller derfor til alle:
    STOPP TRAKASERINGEN AV OSS CV OG NAD ELSKERE NÅ!
    VI ER OGSÅ MENNESKER MED FØLELSER (og hørsel)!

Hilsen
    En på 36 som ikke synes det er så morsomt å bli kalt fjortis lenger da han selv er en feit gammal gris med 2 unger (uten å ha starte en tråd om noen av dem) og kone.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schled
    Men for å bruke trådstarters sjargong så vil jeg erklære meg lei alle gammle, feite gubber som.....

Jeg synes også det er fasinerende hva slags bilde dere gamle grinete feite gråhåra gubber har om oss som liker CV (og NAD). Hadde det vært opp til dere så hadde vi sett like ut også.
    Du har jo et nok så spikret bilde av den eldre generasjon da. 8)

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •