AVforums Råeste Hifi?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AVforums Råeste Hifi?

Er ikke dette Avforums Råeste Hifi? :razz:
    Har overlevd 3 Housepartys så jeg synes det er rart at det enda lager lyd :???:
    Det tar helt av...Helt av :grin:

Newcomer ZyNc sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo definitivt. Spesielt faren din sin. Jeg har bare et ord: SYKT!! :P:P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo dette var noen kraftige saker, helt villt..;o)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cellv14
    Edit: Dette var å gå lagt over streken, og det er heller ikke første gang. Ta det som en advarsel.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Stilig" plassering av "stereoen" oppå høytalerene. Høytaler plassering fikk en litt ny mening

Håper du er snill med Radionetten til din far da Cellv14, tenker den har enbehagelig rørlyd på radiosendinger.

Det er vel ikke så mange anlegg her inne tror jeg som slår dette når man tenker på timer med lyd/krone.

Den Doxa forsterkeren var forøvrig en god start, og har et godt potensiale, stå på.

Og til "Mark Levinson-eier", 3/3 inlegg er så vidt jeg kan se bare person angrep, du har ikke vurdert å skrive i andre forum som ikke skal handle om Audio og Video. I dette foumet kan du jo starte en tåd og fortelle litt om den/de Mark Levinson produktene du eier, det vil jeg synes er mer interessant lesing.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beintøft!!!

Jeg hadde noen gamle radionette høyttalere før, d var vakker lyd i de!!!
    Er jo en god gammel klassiker!!

ask4me2: noen vokser bare ikke opp vet du!

Newcomer endsiv sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mark Levinson-eier
    Edit: Dette var å gå lagt over streken, og det er heller ikke første gang. Ta det som en advarsel.
    kødder du?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden er flyttet til Generell chitchat, da den ikke inneholder et snev av teknisk verdi.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det å gå langt over streken å anbefale ungdommen å slutte å røke??
    Tsk tsk... Hva i all verden ER dette for et nettsted? Her får jeg mld fra Lygr-ett-eller-annet, med trusler om utestengelse og greier, og DETTE skal en tåle, som følge av at en forsøker å bli en av 'gutta'??? Her kommer jeg med en utstrakt hånd og et åpent sinn, ja... sogar til og med ovenfor NAD-eiere, men... hva får jeg igjen for det? bare smekk på lanken og trusler om det som værre er. Hva er kodeksen her da, om en tør spørre?? (blir jeg kjeppjaget nå, som VÅGER å stille spørsmål om noe annet enn NAD, Cervin Vega og Dali, tro??)
    Kan ikke huske å ha sett noen spørsmål om utstyr ennå, og i stokholm messe inlegge til Snickers-Is skriver du blandt annet

Jassåh..!!!??? Harr'u skjegg??
    Fint og flott tiltak dette her, bilder og greier jo! Måtte du leve lenge, men husk å trimme hekken i fjeset ditt i ny og ne.
    Vet ikke om dette vil gå under betegnelsen på å forsøke "å bli en av 'gutta'", men men det innlegget hadde jo også noe possitivt og bra i seg, selv om det vel typisk var litt persjon og ikke sak relatert. Snickers-Is er balndt annet en av de skikkelige kunskapsrike guruene her inn i AV forum, så om han hadde sett ut som en stor snickers-is med reklame tekst og det hele, så hadde det ikke gjort noe for for min del, men det er vel strengt tatt all den fine kunnskapen han tilbyr her på forumet som betyr mest for oss deltagere, ja jeg håper også han lever lenge og har god helse, men å begynne å beskrive skjeggvekst osv, det er vel ikke bare på jorde, men også på feil jorde....

Her i forumet vil det vel eller være mer naturlig å diskutere om hvilke komponenter og utstyr/kabler osv som ville i lytterommet fått frem et lydbilde som kunne fått frem om vokalisten har bart og/eller røyker, og skjeggveksten til musikk utøverene osv, og eller Projektor og bilde teknologien som skal til for å nyte både bilde og lyd formidlingen lagret i enkelte HDfilm av konserter og film innspillinger.

Har du Mark Levinson utstyr i anlegget ditt burde microdetaljer i lydbilde være mer interessant å diskutere enn slike person fokuserte ting, samt det å ikke vise respekt for andre forumdeltagere fordi de har Nad eller som du skriver selv "Her kommer jeg med en utstrakt hånd og et åpent sinn, ja... sogar til og med ovenfor NAD-eiere'", tja det sier vel litt mer om at det går på person og ikke sak og teknikken og kvalitetene i utstyret osv som vel egentlig dette forumet handler om.

Nå kan det vel være litt generasjons skiller her i forumet som andre steder, og har intrykk av at det har skjedd en del forandringer i kjønsmønstere osv i den senere tid. Det er vel ikke et ukjennt fenomen at kvinner ofte har mer problem enn menn å skille person og sak ved diskusjoner osv, og kan ta upersonlig kritikk veldig personelig opp, mens menn nermest trekker på skuldrene og fortsetter som før...

Mistenker at litt av de litt mer feminine tendensene man ser blandt mange av dagens manlige ungdommer har litt med alle de alene mødrene som oppdrar sønner, samt at mange lærere i grunnskolen er kvinner. Fenomener som at vennegjenger går å kjøper og ser på tøy sammen osv, noe som var helt utenkelig i min ungdom, og det er ikke så lenge siden...

Håper du finner deg til rette i forumet etter hver "Mark Levinson-eier", og vi kan diskutere de tekniske sakene i AV verdenen både erfarings messig og på likefot, og slipper de litt mer person fokuserte innslagene.

Ellers må jeg si at det er to store likheter mellom Mark Levinson og Nad utstyr, det ene er den imponerende prisen , og den andre er den imponerende ytelsen i forhold til prisen....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kødder du?
    Litt usikker på hva du mener her.. ?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så mye oppstyr det skulle bli av detta da?, kanskje folk ikke har turt å poste eller sett Hifi av ekstrem klasse? ;P

Ja ask4me2, Høytaler plassering fikk ny mening , Og jeg er forsiktig med gode gamle bestefar radioen. **Det er vel ikke så mange anlegg her inne tror jeg som slår dette når man tenker på timer med lyd/krone.**...Amen

Grom!: Har ikke radionetten teknisk verdi? ;P

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grom!: Har ikke radionetten teknisk verdi? ;P
    Det var ikke utstyret jeg refererte til, det var innholdet i tråden.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fete Pioneer høytalere... mora mi har akkurat like på stua, dem ble kjøpt sammen med resten av Pioneer racket tidlig på 80 tallet.
    Forsterker på 2x32 watt... husker de høytalera der spilte rått for meg før

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke utstyret jeg refererte til, det var innholdet i tråden.
    Nei da går det greit :razz:

Fete Pioneer høytalere... mora mi har akkurat like på stua, dem ble kjøpt sammen med resten av Pioneer racket tidlig på 80 tallet.
    Forsterker på 2x32 watt... husker de høytalera der spilte rått for meg før
    Hihi, gode de. Egentlig litt for god etter min mening. Er ikke akkurat lydtrykk da :wink:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke så mye til for å nyte musikk, hvis man ikke bryr seg så mye om stereoperspektiv etc... Var hjemme hos en kamerat som ikke har oppdatert anlegget siden sent på 80-tallet. Der står det en god, gammel NAD CD-spiller, en Fisher integrert forsterker (med analoge UV-meter), og EN fungerende Altec Lansing høyttaler (den andre har opphenget smuldret bort på).

Og likevel satt vi og koste oss med pen pianojazz kl 0200 om natten, riktignok etter å ha konsumert diverse øl og vin, samt sunget Singstar av hjertens lyst med våre bedre halvdeler (etter en del sviende nederlag, knuste vi dem til slutt på "Splitter pine").

Poenget? Den ene Altec Lansing-høyttaleren, klemt inn i hjørnet, spilte faktisk ganske musikalsk, og ga fin avslapningslyd etter en lang dag med 5 unger i fri utfoldelse.

Det er slett ikke sikkert anlegget trådstarter viser spiller dårligere enn et hypermoderne Rema 1000-kjøpt surroundanlegg, for å si det slik.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •