Auksjon hos HiFi Klubben i Oslo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Auksjon hos HiFi Klubben i Oslo

Mulig dette er gammelt nytt, men fant ut at det skal være auksjon i begge butikkene til klubben i Oslo. Ligger liste ute på hjemmesiden med oversikt og utropspriser.

Auksjonen starter klokken 19:00 i kveld og det kan kanskje være mulighet til å skaffe seg noe til en hyggelig pris. Det var ikke noe jeg egentlig trenger, men det er fristende å reise ned for å by den ene Denon DVD-A1XV de har med utropspris på 9998,- Regner med at den går for mer en det, men hvem vet hvor mye.......

Nei, jeg er ikke ansatt eller betalt for å reklamere for denne auksjonen. Jeg tenkte bare det kunne være hyggelig å gi flere muligheten til å se gjennom listene og se om det er noe som kunne være av interesse. Hadde jeg vært betalt for å gjøre dette ville nok informasjonen har kommet tidligere:-)

Gøran

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøran
    Mulig dette er gammelt nytt, men fant ut at det skal være auksjon i begge butikkene til klubben i Oslo. Ligger liste ute på hjemmesiden med oversikt og utropspriser.

Auksjonen starter klokken 19:00 i kveld og det kan kanskje være mulighet til å skaffe seg noe til en hyggelig pris. Det var ikke noe jeg egentlig trenger, men det er fristende å reise ned for å by den ene Denon DVD-A1XV de har med utropspris på 9998,- Regner med at den går for mer en det, men hvem vet hvor mye.......
    Den gikk for 16 500 (selv om budet faktisk var på 17 500) auksjonssjefen surra nok litt men et godt kjøp uansett.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet noen hva B&W 801 gikk for.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "....Denon DVD-A1XV de har med utropspris på 9998,-...."

Da vet vi hva det koster Hifiklubben å kjøpe inn en sånn en...

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto

Tror du er inne på noe der. Det har jo tidligere vært nevnt at B&W i innkjøp ligger på drøyt 50% av utsalgsprisen. Det kan stemme bra med 801'ene som hadde en startpris rett under 50k.

Om disse ble solgt eller ei vet jeg ikke. Orka ikke å vente til de skulle under hammeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Dette var vel en litt forhastet konklusjon? En DVD-A1XV koster betydelig mer i innkjøp enn 9998! Hvis den hadde kostet dette ville utsalgsprisen vært mye lavere.

Satt litt på spissen så koster alt som selges for kr 1,- på qxl 1 kr i innkjøp? Er det det du sier?

Men hva så om den kostet dette i innkjøp? Ville det vært feil å selge den for over 20000? Butikkene må faktisk gå rundt....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber du på klubben?

Sitat Opprinnelig postet av vosten
    En DVD-A1XV koster betydelig mer i innkjøp enn 9998!
    Ok, hva koster den da?

Sitat Opprinnelig postet av vosten
    Men hva så om den kostet dette i innkjøp?
    Vet ikke, men det gjør tydligvis du...!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber du på klubben?

Ok, hva koster den da?

Vet ikke, men det gjør tydligvis du...!
    Ja, jeg jobber på klubben.

Jeg kan selvfølglig ikke gå ut med innkjøpspriser og marginer.

Det jeg prøver å få frem er at marginen på slike produkter ikke er så høy som mange tror, og det provoserer meg at folk reagerer negativt hvis en innkjøpspris ligger på f.eks 40% av utsalgspris. Dette er ikke en 2 gang kalkyle en gang. Skulle det vært samme kalkyle på 801 som det er f.eks i klesbransjen ville de sikkert kostet 300000 ganske kjapt.

Virker ikke alltid som folk skjønner at et produkt må selges for mer enn det kjøpes inn for, for at butikkene skal gå rundt. I hvertfall ikke for brunevarebransjen.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig enig med vosten. En slik sak fra denon koster nok vesentlig mer enn i underkant av 10000kr. Ser man på prisene i statene hvor de kjøper ikke vesentlig mer om gangen så ser vi selvfølgelig at prisene er lavere ,men jeg tror du skal slite med å finne toppmodellen til denon fro 1500dollar. Selv etter pruting. Moms må man jo også hfk legge på osv.

Men de driver jo butikk og har relativt fine lokaler så man tjener jo selvsagt penger og selvom jeg kan være uenig i prisen på visse ting vil jeg si at prisene generelt er gode på hfk. Også har man jo garanti på produktet , det koster jo veldig mye med garantireprasjoner.. så selvom innkjøpsprisen er lav så blir det ikke så mye fortjeneste etterhvert.. Også koster det å ha 3-4ansatte pr butikk , også lokaler.. Så jeg tror ikke de tar mer enn nødvendig på mange produkter.. High end er selvfølgelig dyrt og avansen er stor men det er pga at man selger mye.

Det skal også legges til at "vosten" er en hyggelig kar som jeg har slått av en liten prat med når jeg har vært på hfk.. Han var også så grei å være med etter stengetid for å arangere en test av kabler! Jeg synes vi skulle hatt flere slike selgere!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at Vosten er en hyggelig kar, mulig jeg har snakket med han selv også. Jeg er jo ikke sjeldent på klubben.

Men jeg synes ikke at prisene på klubben er spessiellt gunstige, når jeg ser hvor mye man faktisk kan få i avslag andre steder. På klubben får man jo sjeldent rabatt.

Nok om det, men ikke tro at de ikke tjener gode penger. De hadde ett årsresultat etter skatt på 8,9 mill. Og det er kun for Marcus Thranes gate. Men så må man se på driftsresultatet som er på 129 mill, og da er det ett sunt regnskap, og de tjener ikke "heilt rått".

Alt dette kan jo sjekkes her: http://www.purehelp.no/default.asp

Så slapp av, hadde jeg hatt penger, så hadde jeg kjøpt meg en slik spiller på dagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg synes ikke at prisene på klubben er spessiellt gunstige, når jeg ser hvor mye man faktisk kan få i avslag andre steder. På klubben får man jo sjeldent rabatt.
    Dette er bl.a pga marginene vi opererer med som er mye lavere enn mange av våre konkurrenter. Vi har dermed mye mindre å gå på og et avslag tar en meget stor andel av vår fortjeneste. Andre opererer med kunstig høye marginer for å ha råd til å gi avslag og bruke det aktivt i salgssituasjonen. Som selger må jeg si at sistnevnte kunne vært greit innimellom...

Hvis du sammenligner prisene på f.eks Denon i Norge og Tyskland vil du finne at disse er ganske like. Sammenligner du derimot yamaha, pioneer eller lignende vil du finne at veiledende pris i Norge er vesentlig mye høyere enn i Tyskland. En Yamaha receiver (husker ikke modell) lå i Tyskland på ca 3000 kr, mens i Norge ble den solgt for 6000!! Det vitner om marginer i Norge som er helt urimelige, og det er vel sjeldent produktene faktisk blir solgt for veiledende.

I Tyskland har de selvfølgelig helt andre volum og kan dermed forhandle seg til helt andre priser enn norske importører. At Hifi-Klubben likevel holder ca samme pris vitner om meget fine priser for den norske forbruker. I
    Tyskland er det også 17% moms, noe som må tas med i beregningen.

Akto: Dette var ikke ment som et "angrep" på deg, men mer som et forsøk å avklare misforståelser. Jeg jobber forresten på hfk bergen, så du har nok ikke pratet med meg :-)

CFD: Takk så mye for støtten!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •