Hi-Fi butikker i Bergen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hi-Fi butikker i Bergen

Etter litt forskjellige erfaringer i Bergens Hi-Fi butikker har jeg valgt å lage en avstemning

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg kun har handlet 1 gang hos MusikkMagasinet, så har de alltid vist interesse + at dem som jobber der KAN sine saker. Hadde man kunne rangere nedover hadde nok BMH kommet på sisteplass sammen med HiFi-Klubben.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Hey!

Antar det er en fra Bergen som har lagt ut avstemningen

Har jo saumfart disse butikkene ukentlig helt siden jeg påbegynte letingen av mitt anlegg.

Skal bare si kort, MM har veldig dårlig utstilling, dårlige demorom og veldig tafatt service. Her er noen som kan mye, og noen som kan lite. Dem som kan mye er nedlatende og dem som kan lite er veldig serviceinnstilt.

BMH satser altfor mye på Apple og flatskjerm og noen av dem har ikke peiling i det hele tatt. Det hele virker veldig rotete der.

Sony Center har meget meget god service, og gir deg gjerne en god demo og tar seg god tid med deg - til tross for at noen av dem som jobber der ikke er så veldig flink i faget (men selge kan dem).

Hificenteret er jeg støtt og stadig inne, og er blitt veldig godt kjent med ihvertfall en av selgerne der inne, det fører jo da naturligvis med seg at jeg får veldig god service der

Hifiklubben er veldig varierende, enkelte ganger støter man på en veldig lite motivert selger som ikke kan en dritt og dagen etter kan du risikere at man støter på en meget kunnskapsrik kar med god service. I bergen er det like greit å spørre etter Stian som er særdeles servicevennlig og kan MYE! Bra utvalg i butikken har dem og

Audiodesign har jeg bare vært innom to ganger og da var ikke han kisen der
    Litt ukurrante arbeidstider hehe.

Da jeg var på utkikk etter anlegg, så hadde jeg også mye blandede opplevelser. Jeg hadde som mål å enten går for Klispch eller B&W siden jeg liker dem veldig godt og har god erfaring med dem. Sony Centeret var meget serviceinnstilt, men kunne ikke skimte med særlig gode priser. De hadde heller ikke prisoversikt på Klipsch f.eks, de bare trodde og visste ikke.....

Musik Magazinet var veldig vennlig og tok meg forsovet på alvor, og ga meg relativt greie priser, samme gjaldt Hificenteret (de var dog betydelig bedre enn MM) Men slo fra meg hificenteret etterhvert i og med at det ble altfor mye peng i forhold til hva jeg fikk igjen i lyd.

BMH tok ikke meg særlig alvorlig, og slo fra meg tanken på å kjøpe et så dyrt anlegg hos en såpass useriøs butikk.

Hifiklubben var på mine runder da helt latterlige, og har ikke vært borti makan til dårlig service....... Jeg gikk inn i butikken etter mange mange besøk og demoer tidligere, og kom isnakk med en av selgerne. Jeg sa etterhvert at jeg hadde 100k+ jeg skulle investere i et kombinert hjemmekino/stereoanlegg. Jeg ble da henvist til en som heter Ivar (butikksjef eller noe) og kom i snakk med ham personlig. Jeg fortalte hva jeg hadde sett for meg og hvilket budsjett jeg hadde. Jeg ble da fortalt; "Her har du kortet mitt med tlf, så skal vi avtale en kveld hvor du kan sitte ned i ro og mak og lytte og prøve ut forskjellig" Jeg var da veldig fornøyd, for dette virket veldig fornuftig og så langt virket det som om de tok meg seriøst.

Jeg ringte dagen etter, hadde da funnet en dag som passet å lytte (selgeren sa jeg skulle ringe han så snart som jeg hadde funnet en dag som passet), og fikk da beskjed av han som tok telefonen at Ivar var opptatt med en kunde, og at jeg skulle ringe opp igjen om 10minutter. Jeg ringte opp igjen etter nøyaktig 10min og svaret jeg fikk da var at han hadde gått for dagen..... Og slik gikk det de 21 andre gangene jeg ringte dem/ham også..... Da ga jeg rett og slett ****, for dette var direkte uprofft, talentløst og elendig service av Hifiklubben!!

Hadde det ikke vært for en særdeles hyggelig prat med fantastisk service fra Stian i går (som alltid leverer det en god selger skal) så hadde jeg hatt et meget labert inntrykk av hifiklubben bergen.

Jeg har da kun tatt utgangspunkt i bergens butikker og mine erfaringer her. Har saumfart disse butikkene i 3-4år nå. Det endte heldigvis med at jeg kjøpte anlegget av Lassesen i Arendal som hadde en servicepolitikk som ikke var sann. Hos ham følte du deg verdsatt og man fikk virkelig god behandling! Så jeg ba da butikkene i Bergen som kunne tilby HELE 5-10% rabatt ryke og reise (inni meg selvsagt) - nei og nei! Butikkene i Bergen har definitivt noe å lære, og definitivt mange av selgerne!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ja, det skulle vel egentlig ha stått Hi-Fi butikker i Bergen...

Det du forteller om Hi-Fi klubben er jo skikkelig dårlig av dem! Men Stian kan sakene sine. Det er han jeg har snakket med når jeg har vert der og handlet.
    Og han får deg til å ville komme igjen og handle

Bare en gang, har jeg fått demo av en annen (usikker på hvem det er), og da jeg spurte han om jeg kunne få sammenligne med Concept 10, etter å ha hørt på DM604 S3, pustet han tungt ut og sa "Javel". Og begynte, motvillig å koble om.
    Men ellers har jeg et topp inntrykk av Hi-Fi Klubben!

Da jeg var på Hi-Fi Center Kjeden ble jeg ikke tatt på alvor, jeg måtte spørre om hjelp, etter mange minutter, og jeg var alene i butikken! (merk: alene!) Og demoen var ikke særlig bra, jeg skulle høre på Velodyne sub, og han satte på en scene uten bass... :? etter en lang o kjedelig scene, satte han på Toy Story, da det røret ruller av traileren. Da ble det skikkelig.
    Men det virker som om jeg ikke ble tatt på alvor siden jeg er "bare" 16 år.

Hos BMH har jeg alltid blitt spurt om hjelp med en gang jeg kommer inn døren, men siden jeg var ute etter å se på Rotel forsterker, og de ikke hadde noe særlig produkter der, så fikk jeg en prisliste å studere. Jeg hadde sett meg ut RB 1070, så jeg brukte ikke lange tiden.
    De var veldig hjelpsom med meg, men det er ikke stort til demo å få der...

Jeg har ikke vert på noen av de andre butikkene, så de kan jeg ikke uttale meg om.

Flott å høre hva andre har opplevd, så en vet hva man kan forvente av de forskjellige butikkene....

Mvh
    Frodo

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja all credit til Stian på Hifiklubben, han er desidert den beste og mest servicevennlige på det stedet! Med han kan du diskutere andre muligheter utover det hifiklubben fører også

Han alene er grunnen til at jeg stemte hifiklubben her. Jeg har ikke noen dårlig erfaring med hificenteret så langt.

PS Jeg fikk ikke særlig inntrykk av at jeg ble tatt på alvor alltid heller, liksom en 19åring som skal handle anlegg for 100-200k - yeah right...... (vedder på det var det mange tenkte, men PY for dem!!! ) Vi ser jo hvem som har driti seg ut på salg

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Stian som har satt sitt inntrykk på meg også!

Hehe, ja det tabba dem seg ut! Skulle ønske jeg hadde hatt så mye penger å kjøpe utstyr for! :-P Jeg er var på halvparten, da jeg handlet :smile:
    Tør jeg spørre hvordan du har så mye penger som 19 åring? :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seff kan du spørre Jeg jobbet noe grønnjæv.... vår og sommer 2004, gikk inn i militæret på høsten og kjøpte anlegget sommer 2005 Sparte absolutt alt jeg tjente, også i militæret. Var bare menig, men likevel - penger spart er penger tjent

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, oki, syns bare det kan være litt frekt å spørre. Kan virke litt: " du har mye mer penger enn meg, hvordan kan du ha fått det da?"

Men men, det ser nå ut til at det var vel verdt det! Du har jo knall utstyr! Har gitt deg en 5'er

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Frodo! Du har ganske pent utstyr selv om jeg får tilføye Skal inn og gi den godkarakter jeg oxo Jeg satt meg bare et noenlunde mål og kom i boks - så det smakte godt

MEN jeg er ikke ferdig enda Den Pass Labsen på avtorget ser fin ut

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk for det! Jeg har litt lavere mål enn deg da, men håper på RMB1075 og RDV1050 og RSX1068 til slutt.. med enten en stk RB1080, eller 2 stk 1070 biampet.. vet du hva som gir best lyd? Syns da jeg brokoblet med min og en kompis isn forsterker at det ble litt ulyder og uvanlig lyd! :?

Den Pass Labs'en hadde vert noe ja! :P men blir nok aldri noen realitet for meg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har aldri likt brokobling Vent på de nye prosessorene fra Rotel, de kommer i ca nov 2006, de kommer også med nye dvd spillere etterhvert Ikke ha dårlig tid Evt kan du få kjøpe 1068 av meg når jeg skal ha ny.

Jeg ville kjørt 1080 (kanskje parasound new classic 2250?) Mål har ikke så mye å si så lenge du er fornøyd Men B&W og Rotel er en kombo som er uslåeliug

Visste du at Rotel og Classê er eid av B&W? Og at 600 og 700 serien til B&W er laget for å matche Rotel sine produkter og at 800 serien er laget for å matche Classê og visaversa?

Det er litt kult å tenke på

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg visste at Rotel var eid av B&W men ikke, Classè! Det der var en tankevekker! Da blir det garantert Rotel på meg! Men når du selger 1068 din, kan du godt gi en lyd!

Jeg har ikke dårlig tid, for har ikke penger til det, har jeg ikke før på en stund :|

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kort fortalt så er Hifi-klubben den sjappa jeg føler har best service, selv om jeg aldri har handlet der. der er de hjelpsomme og generelt flinke.( i alle fall de jeg har snakket med) så stemte klubben her!

Har handlet et par ganger på musikkmagazinet, er bra de og!

men...

hificenterkjeden er ikke min ting... i alle fall ikke i bergen!!

PS!Gratulerer med knall saker labbetuss og frodo!!

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan forklare hvor Audiodesign ligger??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vet hvor BMH ligger:

Man går inn i strandgaten, Audiodesign ligger i kjelleretasjen til en Klart Svar butikkgaten et hakk bortenfor der hvor man kan gå opp til bmh. Det er ikke rare butikken, er bare et lite innhukk Han begynner ikke før klokka 2 mener jeg

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk for det mr.Fahrenheit.. Der fikk jeg forklaring på hvor Audiodesign ligger også.. Hadde tenlt å spørre om det :-P

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk magazinet :har eg alltids fått kjempe service. og det er blitt svidd ein del kroner av på elektrocompaniet i den butikken.....
    er behjelplige med frakt og alt. Ikkje få ganger eg har fått butikksjefen springe ned til flaggruten med produktet i handa for å så sende det med båten. ein gang så ble det 2 ganger på ein dag da produktet eg fekk var ødelagt .. han sendte ein ny med neste båt. og eg sendte den gamle opp med posten. har og vore på demo/show holdt av Per abrahamsen i sin tid der.

Hi-fi center kjeden:
    den butikken klarer eg ikkje. der er selgerene så innpåslitne at etter 10 minutter så har eg hueverk og lunten min er brent opp .
    Når eg går inn i ein butikk så vet eg hva eg ser etter hva prisklasse.. osb..
    ikkje kom å selg med da eit produkt som koster det 3 doble.....

Bmh:

dei er da i det minste meir behjelplige og ikkje fult så grusomt masete som hi-fi centeret..
    eg blei faktisk klokere etter ein demo hos dei enn eg blei hos hi-fi centeret.

Hi-fi klubben:
    har eg handlet lite. og servicen har alltids vore kun så som så med.
    men etter probleme med ein annan Hi-fi klubb så vet eg ikkje lenger om eg tørr å handle noe meir i desse butikkene..

Audiodesign: aldri vore innom.

Men så skal det nevnes. det er ein person som på den tiden gidde meg kjempe service når akers-mic bergen var åpen...
    han jobbet seinere både i Hi-fi centeret og Hi-fi klubben..
    sku eg finne han igjen så kan hende eg handler på den butikken han jobber i..
    Noen som vet hvem eg snakker om??

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe HFCK næremer seg

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    hehe HFCK næremer seg
    :-x

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hvis du vet hvor BMH ligger:

Man går inn i strandgaten, Audiodesign ligger i kjelleretasjen til en Klart Svar butikkgaten et hakk bortenfor der hvor man kan gå opp til bmh. Det er ikke rare butikken, er bare et lite innhukk Han begynner ikke før klokka 2 mener jeg
    Flott.. Da blir det kanskje en tur innom idag for å se om det er noe der jeg kan handle

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •