Cerwin Vega! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 59 av 59

Tråd: Cerwin Vega!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Altid like morsomt å lese hvor mye usakligheter de som ikke liker CV kan lire av seg.
    Skulle jeg sette et ord på det så er vel det første som slår meg inn: MISUNNELSE.
    Men det finner jeg kanskje litt vanskelig å tro. Eller er det faktisk noen som er litt misunnelige på de av oss som får lov til å ha disse monstrene hjemme i stua? Eller er de kanskje misunnelige på de av oss som ikke behøver å bekymre seg for naboer o.l. da man faktisk bor i et HUS?

Den andre tingen som er morsomt å lese er hvilke personer de påstår har disse høytalerne.
    Er det noen med skylapper her tro? Fordomsfrie er de i hvertfall ikke.

Man stigmatiserer vel ikke en hel gruppe mennesker bare fordi de liker grønnt bedre enn blått eller rødt? I tillegg å gi personer som ligger grønnt bestemte egenskaper er jo litt "umodent" kanskje.
    Selv liker jeg lydbildet (fargen om du vil) CV presenterer VELDIG godt.
    Bruker høytalerne mine både til film og til musikk.
    Har forresten ikke vært festen her siden nyttår og blir vel ikke noen ny før neste nyttårsaften.

Hilsen en CV elskende gift familie far på 36år.

PS. Venligst les dette innlegget med glimt i øyet.
    :-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Harman
    Cv duger bare til en ting å det er å fyre i peisen med.
    Enkleste saken i verden å lage en høytaler som skal stå å bromme bare.
    Dessuten har jeg ikke råd eller lever til å drekke så mye at jeg skal like lyden.
    Men for 15åringer som skal plage faren sin max gjør dem vel jobben.
    Selger mine Infinty Alpha 50 og kjøper SA
    Jeg elsker å repetere meg selv i slike tråder som dette. Og nok en gang :

"Så du mener et anlegg som er optimisert for absolutt renhet og lydkvalitet vil spille pent på en mcmusic plate som er høykomprimert søppel? Det anlegget vil få frem alt som er av feil på den plata. Døde instrumenter, flat bass, skrikende vokaler. Er som å sitte med kabel tv på en HD-tv.

CV vil farge lyden så ekstremt at platens dårlige lydkvalitet rett & slett ikke kommer frem. Man syns derimot at det "trøkker/låter" bra.

Med annet man har satt for seg en vrangforestilling fra dag 1. Enkelte klarer ikke å ha en nøytral stilling til ting. Hater man noe så hater man alt med det. Men å forsvare seg med at det låter dårlig på den musikken det er ment for er ihvertfall bullshit!"

Dette er ikke ment til bare deg Harman så ikke føl at det er spesiellt rettet mot deg.

Stod en meget bra artikkel om akkurat dette i lyd & bilde for ikke så veldig lenge siden.

Og over til trådstarter sine spørsmål..

Jeg vil vel si at AL serien er den beste serien CV har laget, CLSC serien har jeg ingen erfaring med.

Newcomer ZyNc sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe de vil si om Alto Mac 2.2 Effektforsterker?
    Den er på 2*500 wRMS

Newcomer ZyNc sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZyNc
    Noen som har noe de vil si om Alto Mac 2.2 Effektforsterker?
    Den er på 2*500 wRMS
    I 4 ohm :P

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hver sin mening...

Detter er min personlige mening: Det jeg ikke skjønner er at alle såkalt "entusiaster" innen denne bransjen har så imot Cerwin. Man skal selvfølgelig få ha sin egen mening, men skal vedde på at 90% av de som uttaler seg aldri har eid et par selv. her må man se på bruken før man uttaler seg. Skal man ha mye "bang for the buck" er dette merke man ikke kommer utenfor. Et merke som spiller rock og populær musikk rett fra hjertet med trøkk ut av en annen verden!!! Det klart man ikke kan sammenligne Cerwin med hi-end, men det er heller ikke meningen. Jeg har selv eid masse forskjellig type høyttalere, og kan med hånden på hjertet si at ingen annen høyttaler type har gitt meg like mye moro for penga. Jeg sier til dere Cerwin mennesker der ute: Blås i hva andre sier, kos dere med en fest og et par STORE cerwiner og la de med cognacen, sigaren og høyttalerne til 200 000,- sitte hjemme og analysere og leve seg inn i den psykoakustiske verden! Skål.....

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilp
    Det klart man ikke kan sammenligne Cerwin med hi-end, men det er heller ikke meningen.
    Cerwin-Vega! ER high-end, i segmentet "Bang for the bucks"!

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZyNc
    Hei alle sammen. :-D

Kan dere svare meg på en ting? Hva synes dere om Cerwin Vega!?
    Jeg meg selv synes det er dritt bra. :-D

Kom med svar.
    Jeg synes de spiller fantastisk, bare synd at det er fantastisk dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Oslo
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Cerwin er bra speller noe inni he***te når du, vil tåler mye og trenger ikke stor Forsterker. Helt SJEF!!

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, en kamerat av meg har classic 12"'erne.

Idag la jeg merke til at mellomtonen nesten ikke spiller i det hele tatt, er kun én eneste stivmembran som ikke gjør nytta si, none what so ever..
    Er det noen mulighet for å "løse" opp denne, slik at det ikke bare blir dyp bass og en skjærende diskant?

Eventuelt spille inn med musikk spesielt egnet for mellomtoner? hehe, høres kanskje litt rart ut, men..

Bruker forøvrig en Nad T753 og en dritt dvdspiller aka memorex (at han holder ut...)

(gadd ikke lage ny thread bare for dette..)

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en tanke(jeg har aldri hørt CV, så jeg holder meg nøytral i denne diskusjonen):

Når folk går ut og sier ting som at CV er det absolutt beste ever, så må de tåle at andre kommer med like usaklige motargumenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt cerwin vega clsc-12 som jeg syntes spillte meget bra =) Men må si jeg blei veeeldig in love når jeg hørte clsc-215 første gang =P .. Spillte ganske HØYT for å si det sånn!

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Bare en tanke(jeg har aldri hørt CV, så jeg holder meg nøytral i denne diskusjonen):

Når folk går ut og sier ting som at CV er det absolutt beste ever, så må de tåle at andre kommer med like usaklige motargumenter.
    Bra skrevet. En annen ting jeg også undrer litt på er at jeg stadig leser at folk har sprengt et element i en CV. Det må jo være dårlig kvalitet. Det er sjeldent jeg hører en med Dali eller B&W eller andre HT som blir sprengt. Bare en tanke.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bortne
    Bra skrevet. En annen ting jeg også undrer litt på er at jeg stadig leser at folk har sprengt et element i en CV. Det må jo være dårlig kvalitet. Det er sjeldent jeg hører en med Dali eller B&W eller andre HT som blir sprengt. Bare en tanke.
    dette har nokk med at alle som har CV som oftest mater på med en god del mer effekt enn hva man trenger. jeg sprengte selv bassen i den ene clsc12 min med en dp pa forsterker på 2x450w :P

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det heller er omvendt. Mange tror at siden høyttalerne er billige kan man bruke billige, små forsterkere.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Tror det heller er omvendt. Mange tror at siden høyttalerne er billige kan man bruke billige, små forsterkere.
    Dette er min erfaring også, mange som tror de kan vrenge opp fordi de har forsterker som har 150 realistiske watt, men det skal jo litt mer til for å få den optimale lyden fra CV.

Har selv testa med 1stk Nad C372 mot 1stk C372+C272 på CV E715, og med bare 372 var det forsterkeren som gav seg først, og vrengte lyden. Men med C372+C272 var det E715 som måtte gi etter, da fikk vi ut det optimale høytalerene kunne gi.
    Hadde vi skrudd opp enda mer, så hadde vi nok sprengt bassen, (varmesikringen gikk på diskant) pga for MYE effekt. Men da er det på en måte en "skikkelig" sprenging av elementene :-P

Mens når vi hadde for lite effekt vrengte lyden seg og hadde blirr sprengt på den måen. Og man hadde blitt sett på som "dum" for å ha skrudd altfor mye opp med for liten forsterker.

Etter min erfaring er det mange som sprenger CV pga for LITEN forsterker...

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage

hehehe :grin:

Angående hvorfor det ryker flere CV elementer enn andre greier... folk kjøper jo CV for å spille høyt som oftest.. og da blir høytalerne pressa enten med for liten eller for stor forsterkern stort sett hele tida. Også til fest er jo CV genialt, og da kommer vel ølørene på med mange og dem vrir på volumknappen mer enn de burde.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare for å spørre en gang til: er det normalt at classic 12" mellomtonene skal spille såpass lavt i forhold til resten av høyttalern? jeg syns de virker ganske stive

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    bare for å spørre en gang til: er det normalt at classic 12" mellomtonene skal spille såpass lavt i forhold til resten av høyttalern? jeg syns de virker ganske stive
    Stive? tja... står jo i lukka kammer vettu så det vil jo gjøre sitt når du kjenner på den.

Synes ikke mine mine mellomtoner spiller for lavt i mine 215.. til tross for at her er bassene delt så lavt som 280 hz

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns bare de blir litt overdøvet av en for støyende diskant når de spiller høyt. faktisk ikke nødvendigvis bassen, da kameraten min ikke har en skikkelig kraftig forsterker.. *hmmz*

er det noe man kan gjøre med dette problemet?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •