Den STORE bildetråden!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 124
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Den STORE bildetråden!!

Siden jeg nå har fått helt kikk av fotografering og bare tatt rundt 700 bilder på 5 dager så lager jeg herved denne tråden.

Legg ut deres aller beste bilder som dere er som mest stolt av!
    Måtte det være av mor, bestemor eller andre mødre! Racket, bilen, bikkja, kinorommet, mannen i gata, biler i fart, elvestryk, fjell/daler, isbreer, jobben, golfkølla, kølla (nei, forresten glem den!), sykkelen, huset, uthuset, PC`en, dvd-samlinga, taklampa, gatelyset, bussen, trikken, toget, nattklubben, fulle folk, eller kanskje barna, dama, kjæresten, kona, kjerringa - hva som helst!!

NB!! Bilder av nakne barn toleres ikke og vil tvert bli meldt til moderator!!

Mine bidrag kommer etter jobb

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vell bidra med min stolthet, og det må bli RC 70`ene mine( godt ho eg bur med ikkje er aktiv her)

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer til å bli en kjekk "tidtrøyte-tråd"...

Her er kanskje topp fem bilder uten folk/ansiktet til folk. Velger å holde litt på anonymiteten til venner og kjente, selv om noen av dem er utrolig pene og fotogene.

Alle er tatt med et Agfa T6 - 6 megapikkels kompakt kamera fra Elkjop, billig billig, men har mange snacksne og manuelle funksjoner, mangler litt kontroll på fokus, og det er mye støy i blidet i dårlig lys. Men til prisen (2000) så gjør det nytten.

Litt om bildene:

stolpebildet: Tatt der trikken i trondheim stopper, oppe på fjellet!? En flott november dag 2005. Er en utrolig flott struktur i treet som gjør at jeg liker å se på det.

Fokka gir bildet er tatt tidlig 2005, ikke lenge etter at jeg fikk kamera. Stål-strømpen til giren hadde gnagd seg gjennom proppen som holder den tilbake og fukka godt opp. Lys forholdene gjorde at jeg fikk noen klare og detaljerte bilder av problemet. Er happy snappy med hvor bra fokuset traff.

Kone slapper av i bjørk, kone(da kjærest) og meg på tur Påsken 2005, stedet er Idsal i Rogaland. Hun la seg ned på en kraftig bjørke grein for å slikke litt sol, og jeg soste rundt og tok bilder.. Syns det er litt kult, det at fokus ligger litt forran henne og helheten.

Påskebildet er fra samme turen, hørte litt summing nede i gresset og der var det jammen meg en bie som var våken så tidlig på året og tok seg en slurp av hvitveisen. Skyfrihimmel, den diffuse steinen og at fokus traff på bien ble bra syns jeg.

Sist en klassiker, solnedgang over bergen, eller askøy blir det vel. Tatt fra min gamle hybel oppe i lægdene. Synd å flytt ned og nærmere sentrum, var en flott utsikt der oppe.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foto er sabla gøy ja!!!!

Legger ved noen bilder, må begynne et sted!
    Etter harddiskkrasj i høst forsvant veldig mange bilder!
    Anmoder alle til trippel dvd kopiering av alle bildene, hadde nettopp tatt backup, men den virket seff bare delvis! Mange minner som forsvinner!!!

Bilde 1 er tatt på fjelltur, Saudas høyeste fjelltopp 1602moh der vi overnattet i telt. Aldri opplevd så stille vær der oppe! Ligge i telt der tror jeg knapt er blitt gjort før!

Bilde 2 er tatt i Chamonix! En kompis tar framlengssalto! Et av de bildene jeg er mest fornøyd med! Faktisk brukt av en organisasjon! Profesjonell fotograf! Dårlig betalt men

Bilde 3 er fra flyttelasset til Bergen. Fruen var med, sier ikke mer!

Bilde 4 er panorama bilde fra Harstad! Et fint Panorama er nydelig på veggen! Og jeg kunne ikke unngå å knipse når skylaget låg slik det gjør på bildet!

Bilde 5 er kort og godt en kompis! Tatt ved et kulturminne hjemme! Masse vann!

Bilde 6 er fra forsvarets stridsbåt 90 når de testet gyrostabilisert og fjernstyrt 12.7 lavett. Det er denne de til slutt skulle bruke til lasersiktet for HellFire missil ombord i båtene...

Bilde 7 er min fru som har tatt av meg på rypejakt! En av mine mer fornuftige og spennende hobbyer!

Bilde 8 er min skistav som har stått meg bi på mang en skitur! Veldig fornøyd med dette bildet også! Eneste minuset er at jeg har kompaktkamera og de er ganske enkelt ikke gode nok til motlysbilder av høy kvalitet... Mangler UV filter og får de rosa flekkene rundt sola! Men synest det og er litt kult! Skulle hatt speilreflekskamera!!!

Bildene er tatt med Olympus Camedia C40Z, etter min mening et av de beste kamera på markedet! Når det kom ut var det det minste 4 megapixels kamera, og et proff kompakt kamera med det du skulle ønske av funksjoner. Det er nå 3,5 år, og henger fortsatt med på spexa til nyere kompaktkamera. Seff har jo pixelnivået økt litt, men til syvende og sist er d ikke d som teller... Men linse og ccd brikken....

Gøy tråd! Komme sikkert flere bilder etterhvert!

Ingen bilder av fruen, får nok ikke lov til det

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine bildaguta,keepupthegoodwork

Jeg var ute å kjørte bil igår!

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Olympus C-700 UZ (ultra zoom, 10x optisk) elsker bare den zoomen ;-)

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dråper på blad

disse liker jeg godt. bruker dem som skrivebordsbakgrunn.
    De er tatt med nikon F90x, tamron 28-200mm + PK13 makroring.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pocketbike'n min :-P

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3M
    pocketbike'n min :-P
    hva gjør man egentlig med en slik "pocketbike"? gir den til poden når han er gammel nok (4 år?).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei da går fint å kjøre, drit gøy! de går ca 50-60 km/t

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No wire...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig tråd.

Har 2 bilder som er litt artige.

Bilde # 1 er fra dyreparken i Danmark. Tatt gjennom en bilrute.

Bilde # 2 er tatt i havet utenfor Øst Timor, kl. 05 om morgenen. Dumt å bore ett hull ned i en gasslomme før FPSO-båten er klar til å håndtere gassen. Her svir de av gass for 13 millioner DOLLAR om dagen gutta

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å brenne gassen slik tror jeg har blitt ulovlig i Norge nå.. Uansett, det virker jo ikke akkurat lønnsomt å svi av gassenen (som til syvende og sist er en knapp ressurs). Men men.. jeg har veldig lyst på et skikkelig kamera for å si det slik.. Det hjelper ikke akkurat å se flotte bilder fra minhk og denne tråden da :s

Mvh

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å brenne gassen slik er ikke ulovlig i norge nei. Det er jo et sikkerhetssystem som tar av trykket i gass som er utenfor kontroll.

Det som er ulovlig på norsk sokkel og norske raffinerier er å ha pilotflamme på fakkelen. På nye installasjoner offshore og onshore så har de tennesystemer som antenner gassen hvis de skal måtte fakle for å ta av trykket i systemet.

Statfjord og Gullfaks og noen andre gamle store installasjoner har fremdeles pilotflamme fordi de har lov til det i den gamle konsesjonen de har for å drive feltene. Nye konsesjoner krever andre måter å gjør det på.

Men om f.eks flashdrum1 på Statfjord C skal gå til pieces så skal eg love deg det blir full fakkel! Det eneste som skjer da er CO2 avgift til staten! Ulovlig er det ikke, det er heller helt nødvendig!

Bare en liten offshore leksjon! :-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    But guy's; look at the size of the flare

ca 30 meter høy og 6 meter i diameter.

nester 600 m3 med flammer...

Kan jo legge til at brannen vedvarte med samme intensitet i over 3 mnd...

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig OT dette, men; Drivhuseffekten til metangass er mye sterkere enn CO2, så dersom alternativet er å slippe ut gassen, er det best å brenne den først.

Kan jo hale tråden inn på rett spor igjen ved å legge ved et bilde. Dette er tatt gjennom nattsiktet på en Leopard 1.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt bilde fra en biffmiddag på det blide sørland for en tid tilbake, hos en god kompis :-D

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok SC, man kan ikke huske alt helt korrekt heller Men jeg hadde fått med meg at det var endringer i regelen

Btw den flammen ser ut som en mini soloppgang

Kule bilder!

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Ett fantastisk sted in the middle of nowhere.....eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ttorneby
    Veldig OT dette, men; Drivhuseffekten til metangass er mye sterkere enn CO2, så dersom alternativet er å slippe ut gassen, er det best å brenne den først.

Kan jo hale tråden inn på rett spor igjen ved å legge ved et bilde. Dette er tatt gjennom nattsiktet på en Leopard 1.

åjj...var det ikke en cv-90 som smatt avgårde der? watch ur ass from now on....

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •