Hjemmekino literatur... hva er til hva på receiveren osv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino literatur... hva er til hva på receiveren osv?

Hei alle sammen. Som rimelig fersk i "gamet" lurer jeg på om det finnes
    noe literatur om "hjemmekino" så man kan lese seg til
    hva alle innganger / utganger er til på f.eks en receiver.
    Greit nok med brukerhåndbok som følger med, men for noen inkl. meg selv er faktisk endel av det som står i dem ganske "gresk".

Artig om noen har forslag til literatur som kanskje utdyper
    hva de forskjellige tingene brukes til, og hvorfor......

Har funnet ut en god del på nettet, men er inntresert i å lære meg mer om dette. Har blitt litt hektet på Hjemmekino, og hentet meg ny receiver på lørdag. En NAD T752 som jeg forsåvidt har fått til å fungere greit så langt.

Pihilps PW8807
    H/K DVD 20
    Sharp VHS
    NAD T752
    +
    PS1 og X-BOX Som jeg ikke vet hvordan jeg skal koble til Recceiveren.
    Går henholdsvis rett i tvn og via videoen idag.

Forslag til literatur mottaes med stor takk.

Mvh
    Thor-Egil

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har ikke noe konktet tips til litteratur i den forstand, men du bør finne svar på det meste i dette forumet, hvis ikke er det bare å spørre.
    Anbefaler deg også å se gjennom lenkene på denne siden (øvrest er det en link "lenker").
    Ellers er det endel guider på f.eks. www.hjemmekino.no.
    Vil også anbefale deg å lese bruksanvisningen nøye, og hvis det er ord og uttrykk du ikke forstår der, så let eller spør her. Mange lever lenge med koblinger/innstillinger som kunne vært forbedret, og dermed får en dårlige opplevelse enn de burde med det utstyret de har!

Lykke til og velkommen hit til forumet!

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes bøker ja, men kor oppdaterte dei er er ein anna ting.....prøv å søk på ein nettbokhandel

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS1 og X-BOX Som jeg ikke vet hvordan jeg skal koble til Recceiveren.
    Går henholdsvis rett i tvn og via videoen idag.
    mange sverger til å koble direkte, men selv har jeg koblet på denne måten: velg to S-video innganger bak på receiveren, f.eks. VCR og SAT, der du kobler de to. så finner du enS-video som heter "monitor out".
    den kobler du til TVen. har du ikke S-video, men composite fins det sikkert "monitor out" i composite versjon også, men S-video gir bedre kvalitet.

Ellers så er nok Forumet den beste kilde til kunnskap jeg kan tenke meg, du behøver ikke være redd for å spørre om noenting, og du får gode svar. kunnskapsnivået her er rimelig høyt. ellers kan du jo bestille et abbonement på DVD&Hjememkino øverst på denne siden, interessant lesestoff som man også lærer litt av.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen. Som rimelig fersk i "gamet" lurer jeg på om det finnes
    noe literatur om "hjemmekino" så man kan lese seg til
    hva alle innganger / utganger er til på f.eks en receiver.
    Greit nok med brukerhåndbok som følger med, men for noen inkl. meg selv er faktisk endel av det som står i dem ganske "gresk".
    Rotel har akkurat lansert en bok som heter Audio / Video Encyclopedia, det er en bok på ca. 300 sider med fargeillustrasjoner. Den omhandler det meste du trenger å vite om hjemmekino og hi-fi. Denne boken fikk veldig bra kritikk i september-utgaven av Stereophile Guide To Home Theater og boken er ifølge omtalen ikke noe skrytereklame for Rotel sine produkter. Mer info finner du "her"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for svar så langt. Er abbonent på DVD&Hjemmekino allerede Lært endel derfra, og ikke minst fra dette og lignende forum
    på nettet. Lastet forøvrig ned "light" versjonen fra ROTEL, sikkert litt å lære derfra også
    Fikk satt opp NAD receiveren og justert innstillingene etter trykk og lær prinsippet i går kveld. Det ble i mine øyne knallbra lyd både fra cd og
    DVD. Sinnsykt mye bedre enn den "gamle" Panasonic SA-HE7 jeg hadde før.. Følg med... flere spm. følger sikkert senere :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •