Kino vs hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kino vs hjemmekino

Var på kino i Sandvika og så King Kong.
    Det var over 1 år siden sist gang, og jeg skjønte hvorfor etterpå.

Ubehaglig å sitte, masse "bråk" og knattring i godtepapir.
    Nei takke seg til hjemmekino.
    Vi var 5 stk og alle var av samme oppfattning.

Lenge til jeg skal på kino igjen...

Flere med samme oppfattning??

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Gjør et søk, så får du en utfyllende tråd om kino vs hjemmekino.
    Jeg holder med hjemmekino! Og det til de grader.
    Så også Tora Kong her på søndag.
    Grainy bilde, lyden ok, men vi var så heldige at han som satt bak oss hadde sett filmen før. Heldigvis kunne han informere 2-3 rekker 8 seter i bredden om:
    -De k som kommer etterpå er 10 ganger større.
    -Han ene blir nå .....av de .......
    -Det kommer flere ......
    -Nå skjer det ikke mer før de kommer til New York.

Etter en del kommentarer fra oss på raden foran om at vi ikke hadde sett filmen før, så skiftet han til rollen som en ekstra surround bak-kanal.
    Vi fikk da gråtingen og sippingen til fruen i filmen gjengitt av en 13 år gammel gutt som gjorde sport i å ødelegge filmen for oss.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg liker å se en film hjemme i stua meget godt, må jeg si at noen filmopplevelser er best på kino!
    King Kong førpremiere på Colloseum (skriveleif?) var en gedigen opplevelse for min del ivertfall, og jeg er sikker på at at jeg ikke hadde opplevd det samme hjemme.
    Likedan den geniale danske filmen "Adams Epler" På Lillestrøm Kino. Jeg lo så jeg ikke klarte å styre meg, og hele salen var like engasjert som meg

Så alt i alt liker jeg best å gå på kino, så lenge det ikke er småunger ol. i salen som slafser godteri som besatt!

Ps. Litt off-topic: Men er det bare meg som irriterer meg over hvor mye folk søler på kinoene rundt om? Det ligger popcorn overalt, søppel fra godteri osv. ligger igjen. Er det virkelig så vanskelig å ta med seg alt søppelet sitt? Det står jo søppelbøtter ved alle utgangene!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vært en egen aldersgrense fra f.eks. 20 år.

Samme filmene som ellers, men man måtte være 20 for å komme inn. Da hadde kanskje de som kom for å se og oppleve filmen kunne gjort det i fred, uten fjortiss gutter som skal imponere jentene rundt seg, eller fjortissjenter som skal snakke/taste på mobilen, skrike og rope, kaste godteri etc.

Setter det til 20 for det er vel omtrent da man begynner å roe seg ned, selv om det er veldig individuellt.

Som det er nå er film veldig bra på kino, og atmosfæren er en del av sjarmen (kan være ihvertfall), mens rent kvalitetsmessig på bilde og lyd kan man nok få like bra eller bedre hjemme.

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt mange fine opplevelser på kino. Det er klart at hvis alt er perfekt kalibrert, stolene er state og the art og du er heldig med naboene (les: ingen skrikeunger eller hypre fjortiser) så har ikke hjemmekino nubbsjangs. Med mindre du har über utstyr da seff....

MEN hvor ofte skjer det? Nei takke seg til hjemmekino...

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier hjemmekino, så lenge man har god lyd, og et bra bilde å se på...
    Sist jeg var på kino, (Chronicles of Narnia), da satt det masse folk rundt meg og raslet med poser og tygde på chips som knaste rundt meg.... :-?
    Kall meg gjerne lett-irritert men men

Man sitter oftest mest komfortabel hjemme også, da stolene i kinoene er harde syns jeg... Min stemme går til Hjemmekino

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Skulle vært en egen aldersgrense fra f.eks. 20 år.
    Hey??

Så jeg som er engasjert og vil få en fin opplevelse, men er 16 år, får ikke lov å se pga at det er 20 års grense? Et sånt system hadde aldri gått!

Men noe som hadde gjort det sånn at folk som tar kino "på alvor" hadde vert noe! Men det er vel lettere sagt enn gjort... :-|

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A
    Ps. Litt off-topic: Men er det bare meg som irriterer meg over hvor mye folk søler på kinoene rundt om? Det ligger popcorn overalt, søppel fra godteri osv. ligger igjen. Er det virkelig så vanskelig å ta med seg alt søppelet sitt? Det står jo søppelbøtter ved alle utgangene!

jobber på bergen kino har har ikke noe annent å si en HELT ENGIG!!!
    etter skoleforestillinger osv er det mer popcorn på gulvet enn gulv!

i forhold til kino vs hjemmekino så er jeg litt usikker men ville nok godt for kino, hjemmekino har sine abselutte fordeler med bedre lyd bilde osv. men det er noe med 8 meter bilde og den atmosfæren når du se sammen med mange folk. men når det er mye bråk blir det ødelagt lett.

jeg syntes man burde begyne med kino vakter eller noe sånt. for å ta den verste snakkingen/mobil osv

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt klart hjemmekino. men av og til må jeg bare en tur på kino da jeg ikke klarer å vente til filmene kommer på dvd. i 2005 måtte jeg på Star Wars; Rots, War of the worlds og King Kong. blir nok et par turer i år også for å se Superman returns og X-men 3..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kino er jo helt klart best hjemme..Men det blir til å se noen premierer på kino..Det er liksom noe spesielt med det..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste film jeg så på kino var Narnia på Fillipinene, aldri sett så mange moblier lyse på en gang.

da vi kom inn så var det igjen ca 15 min av filmen, så vi gikk ut igjen for så å gå inn til et kaos som ikke skulle vært mulig på en kino.

Da filmen endelig begynte så satt det folk over alt, i midtgangen og på gulvet på sidene.

Salen var delt i 2, en lav og en balkong og alle skulle jo sitte i balkong delen så det var FULT over alt.

Vi fikk greie seter men aldri mer Kino der nei.

Liker meg best i hjemmekino'n min.

Newcomer Nadali sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt klart mye mindre på kino nå enn før jeg begynte å bygge surroundanlegg. Men det er fremdeles visse filmer jeg må se på kino, som f.eks.: Starwars, King Kong, LOTR etc. Mener at den aller beste opplevelsen får man fremdeles ved å besøke en skikkelig kino (men de varierer selfølgelig veldig i kvalitet disse og da..). Ser at mange ikke er enig i dette, så jeg bør kanskje vurdere noen oppgraderinger snart.. :smile:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på King Kong igår, og må si at det fortsatt er morro å gå på kino. Det er liksom noe med det å komme seg ut litt og koble av Når bildekvaliteten også var bra, kan en ikke klage.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •