Dine villeste SVS-historier!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dine villeste SVS-historier!

Inspirert av "Den offisielle SVS-tråden" starter jeg denne tråden slik at alle kan komme med sine SVS-historier.

Kan jo starte jeg:

Har til nå bodd på hybel, og har ikke fått fullt utbytte av min PB-10. Har nå flyttet og istad koplet jeg opp sub'en for første gang. Jeg putta inn "Ane Brun's - Duets", satte meg i godstolen og lukket øynene for å nyte musikken maksimalt.
    Litt ut i spor to: BANG, gulvet ristet og jeg spretter opp. Dagen i forveien hadde jeg montert en noe ustødig hylle fra Jysk. Jeg var sikker på at denne hadde kollapset. Men, nei. Jeg slo av musikken for å sjekke om lyden kom utenfra. Helt stilt. Synes dette var merkelig, men satte meg ned igjen for å fortsette cd'en jeg hadde påbegynt. Var nå oppmerksom på denne ristingen og kom fort fram til at det var SVS'en i hjørnet som satte huset i bevegelse :-D. Hele gulvet og stolen jeg satt i dirret, og dette på bare halv styrke.
    Jeg er fortsatt i ekstase, og gleder meg vilt til imorra hvor jeg skal gjennoppta videre testing og kalibrering...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjemperesonanser høres fett ut til musikk frem med bluetack
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. jeg får ikke den følelsen av yamahaen min

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det villeste jeg har opplevd med SVS er demoen i Arendal.Satt på andre rad med en "frelst" figur foran meg.Under stereo-demoen med musikk i cd-spilleren satt han og gliste og digget,mens jeg og kameraten min ikke visste om vi skulle le eller gråte.Etter vår mening låt det rett og slett ikke bra.Selv om jeg ble meget skuffet over demoen i Arendal,så gir jeg subwooferene til SVS en sjanse til.Det er til jeg får hørt svs i hjemmelige forhold.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig 2 historier....

Den sykeste er før i dag (strengt tatt i går, men men) og jeg var på Varhaug for å hente den nye JMlab subben min. Forrige eier hadde kjøpt seg Plus/2 og jeg kommer neppe over hvor SYYYYYYYYYKT stor den faktisk er, det er jo helt sinnsykt!

Nr. 2 er med min tidligere PB10, "naboen" i andre enden av rekkehuset kom å klaget på at et bilde hadde falt ned. Det er gjennom 3 vegger og cirka 9 meter lenger borte

Lenge leve SVS

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke lenge blir det seriekobling av to stk PC-Ultra, jeg skal komme nærmere tilbake med resultatet men tror det kan bli en god historie Har allerede greid å slå sprekker i vegger og tak med et stk PC-Ultra.. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når lydklippet fra Jurasic Park hvor fottrinnene til dinosaurusen lister seg inn på han fyren som er på toalettet. ...
    Det kule er : Mellom hvert forttrinn som kan høres er det en etterdønning som kun høres via andre enden av et rom som ligger laaangt unna høytalerene.
    Og det er ikke høytalerne mine man hører. Neida det er furusengen på gjeste rommet - Loftsdøren - ... Og mine glasserte takstein som lager lyd... og jeg .....bare ler og ler ..... Alt bare beveger seg.. Og alle andre enn meg her hjemme kan ikke forstå vitsen

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjortisnykker ?

Tydeligvis ikke subben for meg. Se å bli tørr bak øra folkens :razz:

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Poenget er at det skal kunne spille 'rystende' når det er behov for det, men også pent når det er behov for dét. Lyd kan faktisk være morsomt, ikke bare laboratorie-kaldt og sterilt...

Selv har jeg satt små dempeputer under alle mine lampeskjermer(de er i metall), satt dempeplate til bil mellom vegg og vitrineskap, satt glassene i vitrineskapet lenger fra hverandre, og limt fast en gardinskinne som lagde ulyder. Men dette er da under filmavspilling. På musikk skal det jo ikke alltid brake og buldre, og gjør det da heller ikke.

Ellers har jeg hørt at naboen i oppgangen bortenfor har hørt meg godt, og at naboen i nederste etasje(jeg bor i øverste) opplevde at glassene i hans kjøkkenskap begynte å dirre...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat vært rundt omkring å klemt inn tetningslister i alle kriker og kroker for å dempe på ulydene

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Flytter denne tråden til chitchat kategorien grunnet mangel på teknisk diskusjon, der jeg håper også en del av andre typer innlegg som nå legges under den tekniske tråden kan skrives.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Med SVS innomhus kommer vi aldri til å vokse opp!

Før jeg flytta, spilte jeg for 6 andre leiligheter, nå har jeg en vegg i vegg nabo, dem innbiller seg at det er fly som suser over.... Så det er godt nok

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg meg PB10 idag og skal si det satte huset i bevegelse
    Bildene hoppet ut og inn fra veggene, og skuffene i reolen min sklei ut av seg selv.
    Gleder meg til å teste mer imorgen!

En gang SVS, alltid SVS!

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Guttungen til samboeren hadde bursdag. Var 12 unger her og jeg satte på "The fast and the furious". Jeg har svs pb10 og guffet selvfølgelig lyden opp Tror dere ikke at den ene gutten begynte å grine etter en eksplosjon??

Han "var ikke vant til så høye lyder" hulket han frem. Jaja.... Godt jeg har vært med på å gjøre guttungen "vår" litt herdet for slikt opp igjennom årene. Trodde alle gutter på 10-11 syntes det var kult når det ristet i veggene av en eksplosjon på tv. Men så feil kan man ta.

De andre som fulgte med på filmen syntes ihvertfall det var arti. Noen ville heller spille data men det er jo normalt i den alderen

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt og så på Klodenes kamp. Og i den scenen hvor bakken blir ødelagt og de rom skipene først kom opp, så ristet det så fælt fra svs'en min at jeg skrudde ned lyden i frykt om at noe kom til å bli ødelagt. Jeg har alltid vært glad at leieboeren våres har hatt dårlig hørsel, men jeg tror hun må merke denne typen risting.

Morro er det ihvertfall. Det kan vi alle skrive under på.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så flight of the phinix for en stund siden. det virket som veggene beveget seg flere cm frem og tilbake og stolen hoppet opp og ned. (virket sånn ivertfall ) har kunn en pb 10 btw. neste dag snakket jeg med naboen (bor i rekkehus) hun hadde vist trodd vaske maskinen deres var ødelagt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Har egentlig 2 historier....

Den sykeste er før i dag (strengt tatt i går, men men) og jeg var på Varhaug for å hente den nye JMlab subben min. Forrige eier hadde kjøpt seg Plus/2 og jeg kommer neppe over hvor SYYYYYYYYYKT stor den faktisk er, det er jo helt sinnsykt!

Nr. 2 er med min tidligere PB10, "naboen" i andre enden av rekkehuset kom å klaget på at et bilde hadde falt ned. Det er gjennom 3 vegger og cirka 9 meter lenger borte

Lenge leve SVS

Sykt stor? hehehe, min er enda større! Men jeg har aldri hørt disse SVSene noen gang. Og skulle gjrene likt å fått en liten demo en gang.

IMM

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er hjertelig velkommen på demo hos meg, så fort jeg får den i hus imm. Blir ikke før i slutten av April/starten av Mai. Men sommeren er lang! Blir ikke lange kjøreturen for deg..

Så vis ikke det er et må-høre-nå objekt for deg, er du velkommen på demo så fort ting er i orden her. :wink:

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Han "var ikke vant til så høye lyder" hulket han frem. Jaja.... Godt jeg har vært med på å gjøre guttungen "vår" litt herdet for slikt opp igjennom årene. Trodde alle gutter på 10-11 syntes det var kult når det ristet i veggene av en eksplosjon på tv. Men så feil kan man ta.
    Nå er det jo 15-års aldersgrense på filmen, og det er jo mulig den er der av en grunn Er jo mulig det var andre ting som var skumle i filmen!

Andreas

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ikke akkurat en skummel film da. Vurderte litt om jeg skulle sette på en mere "barnevennelig" film, men kunne ikke huske at filmen var spesielt voldelig eller skummel

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •