Hvor godt hører du? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    -Jeg satt hele tiden og var nervøs for at dette var en av de "morsomme" "Hør etter nå; ......... VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆL!!!" Flash-videoene som har vært så populære...

Men dette var altså ekte vare, heldigvis.

Jeg besto testen. Fikk dog vite at jeg kunne muligens ha et hørselsproblem, og det må være fordi jeg svarte Ja på at jeg kan synes det er vanskelig å konsentrere meg om en samtale når det er mange tilstede. Tror ikke jeg hører dårlig av den grunn, men. Tror det har andre årsaker.
    Jeg har akkuratt dette problemet selv. Får hørsel testet regelmessig, og hører svært bra. Bedre en gjennomsnittet visst.
    Vætrinæren påstod at dette kan være et problem da jeg hører bakgrunnstøy for godt. Irriterendes egentlig. Får begynne å spille trommer

Kjelli

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Får begynne å spille trommer
    Kjør på, men pass på at du får en likandes lyd. :wink:
    Hører over gjennomsnittet jeg også, men har øresus. Da kan det være vanskelig å skille en samtale fra bakgrunnstøy fra f.eks. en gjeng pratsomme damer rundt kaffebordet.

Grei forklaring hvis jeg vil konse på en konsert. Bare si at en ikke hører gjennom alt "bråket".

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Hei AndreasLie.
    Vil gjerne arrestere deg på en rekke punkter. Jeg har vært trommis i 26 (eller hva det nå var) år, uten at det betyr all verden.Ser du nå skriver at:
    .
    Dette er selvsagt stort sett riktig.
    Betyr det da at følgende sitat utgår?

I så fall så kan jeg fortelle deg at følgende er pga de liker det.

Og så er det ganske tøft.... :-P

Føler de dem arrestert nå? :wink:
    Nei ikke spesielt :P

Når man feks er på en konsert og fort oppnår en lyd styrke på feks en 115- 120 db i salen og en gitarist står 1m fra ett digert stack så er det ganske godt trøkk der han står og da går det over det med at lyden er god, pga ett veldig høyt trykk. Regner med at du hører det ganske godt når du denger løs på trommene dine og du sitter midt oppi. jeg kjenner ihvertfall en trommis som har tinitus og høreapparat.

Når det gjelder gitarister og store stack så er jeg enig at det ser tøft ut, men forskjellen fra store proffe band er som oftest at de ikke spiller, de er bare for utseende. Mindre proffe band tror at de må vri full styrke selv om alt er micet opp. har vært teknikker på konsert hvor man må løpe opp og ned på scenen for å skru ned fordi gitaristen skrudde opp hver gang han snudde seg mot ampene..

Newcomer Jens_Martin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å sette volumet på pcen så høyt at du hører det "føles behagelig", så står du med glans! :wink:

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Full pott her gitt.. :grin:

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er egentlig ikke et problem. Jeg har alltid hatt ganske grei hørsel ,men tror nok den har gått litt ned det siste året pga meget høy musikk/film ,men etter noen minutter /timer med litt sus så har det alltid gått tilbake til normalen. Verst var det etter ca 8timer sammenhengende med LOTR med en eldre Harman Kardon AVR80 på full guffe (relèt klikket under de værste scenene) og høytalere med 93db følsomhet.. Det var veldig høyt over en lang tidsperiode. Anbefales ikke.

Uansett må man passe på ørene sine. Jeg går ofte med hørselvern selv når jeg ikke trenger det fordi jeg synes det er behagelig å ikke høre bakgrunnstøy (slik som pumper ,store generatorer / motorer og annet maskineri).

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan Tegnspråk, så jeg skal nok klare meg uansett(selv om det hadde sugd å ikke nyte musikk og film.) Kanskje noen fremtidige "klienter" her inne?

-tolken-
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Jeg har også hørt at lyd som ikke er forvrengt kan være høyere før den blir farlig, enn lyd med forvrengning.

Men det går vel ikke på om man liker lyden, men om den målbart er forvrengt/ikke forvrengt. Men selvsagt; er man nøye på lyd og ikke liker forvrengning, så kan man jo kanskje si at lyd man liker ikke er skadelig. Men da blir jo argumentet forskjellig fra person til person. Noen liker vel kanskje forvrengt lyd også.
    For en del år tilbake gikk det et program på Tv der det var et par musikere som også mente dette. De fikk testet hørselen av en som var relativt kunnskapsrik, og som raskt fant ut at begge hadde hørselsskader som sannsynligvis skyldtes høy musikk. Personen som testet dem hadde på forhånd fått beskjed om at den ene var musiker og at den andre ikke var det, men han sa ganske kjapt at han mente begge var musikere. Dette på bakgrunn av en enkel hørselstest.

Hvem det var som ble testet? Prepple og Morten Abel...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

noen andre som hørte 4000 Hz