Overformynderi fra administratorer.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overformynderi fra administratorer.

Hallo !

Jeg er en av mange som leser dette forumet regelmessig. Den siste tiden så har det vært for mange 'sjefer' som flytter lenker hele tiden. innser at forumet må ha en viss struktur og ganske klare rettningslinjer, men det er rett og slett for dumt når man diskuterer eks. en type prosjektor, for så å flytte lenken når pris kommer inn i bildet. Når man diskuterer en type prosjektor så er det naturlig at alle aspekter kommer frem. Alt om tekniske spesifikasjoner, hvor denne kan kjøpes og billigst mulig. Synes det er er unødvendig å utbrodere dette ytterlige ! Forumet var rett og slett mer underholdende for et halvt år siden !

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk ganske enig... :!:
    Synes også det bir teit å flytt en tråd bare fordi man diskuterer hvor mye en ting koster eller hvor man får kjøpt den!
    Dersom jeg leser en tråd om en ting (f.eks. projektor), er jeg ikke kun interresert i spec og erfaringer, men også pris og hvor man kan kjøpe den!

Men dette innlegget var HELT feilplassert... :wink:

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er umulig å gjere alle til lags, og eg har fått inntrykk av at dei fleste her inne har slått seg til ro med slik det er no og er fornøyd med forumet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja., denne overskriften ligger under feil kategori, men den blir sikkert flyttet. Skal ikke 'surmule' mer om dette. Hvis folk vil ha det sånn så synes jeg at folkeviljen skal bestemme dette. :?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har slått meg til ro med sånn som det er nå :wink: jeg er fornøyd med forumet nå.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med trådstarter, særlig ang det med at trådene så fort går over til prisjakt.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nesten ingen leser retningslinjene. om alle hadde gjort det, hadde man jo sett at prisdiskusjoner gjøres i egen kategori. Og det er vel heller ingen problem å gjøre det, det går jo bare på om man gidder eller ikke.

selv pleier jeg å dele en tråd om den går over til prisdiskusjon, men det hadde vært fint om medlemmene prøvde å huske reglene, men skjønner jo at det går an å glemme seg.

ser heller ikke vitsen med å plassere tråden helt feil med vilje, er det bare for å provosere?

Newcomer stealth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også enig med tråd-starteren her. Skjønner ikke poenget med å splitte teknisk og prisinformasjon.

Det blir mye mer tungvint å måtte lete i alle undergruppene når man vil ha mest mulig info om en prosjektor. Prisinformasjonstråder pleier jo ikke å være mer enn en setning eller to, og det burde ikke være så vanskelig for de som absolutt ikke vil se det å måtte scrolle forbi.

Og en skulle jo tro at de som er interessert i en prosjektor/ whatever også er interessert i hvor mye den koster rundt omkring.

Jeg synes det er mer irriterende med meldinger (som denne forsåvidt :-) ) som bare sier f.eks "Jeg er enig".

En annen ting er det med flytting av tråder. Jeg liker mye bedre måten de gjør det på f.eks. AVSForum, hvor de lar tråden ligge, men legger inn en melding om at den er flyttet sånn-og-sånn.

Men ellers; takk for et informativt forum!!

-stealth-

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir mye mer tungvint å måtte lete i alle undergruppene når man vil ha mest mulig info om en prosjektor. Prisinformasjonstråder pleier jo ikke å være mer enn en setning eller to, og det burde ikke være så vanskelig for de som absolutt ikke vil se det å måtte scrolle forbi.
    Fatter ikkje at det er så tungvint, under vanlige kategorier diskuteres det tekniske. Og viss du vil ha ein prisjakt på kor den er billigst, lager du ein tråd under prisjakt-kategorien. Er det så VANVITTIG plagsomt å gå ut og inn på prisjakt :!: Det går jo også å åpne meir enn eit vindu :wink: så kan du ha prisjakt i det eine og teknisk i det andre.

Dette har jo også vært diskutert før, så kvifor ta det opp att med javne mellomrom :?: Ikkje for å være frekk, men det finnes jo andre forum som gjer som du ønsker så...........eg for min del syns dette er eit bra forum

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forumet bør være brukervennlig og innkluderende for nye medlemmer. Det er helt opplagt at det er frustrerende å følge med på innlegg under en kategori, når mange svar flyttes frem og tilbake. Vil repetere at det er ønskelig med struktur og rettningslinjer , men ikke til det latterlige. Ønsker bare moderasjon når det gjelder flytting av lenker. Noen av dere som har bidratt med tekniske løsninger på problemer og informasjon, er 'gull verdt' . Hele Forumet er ekstremt bra fagelig sett, men syntes det var på tide med litt konstruktiv kritikk.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tidligere reflektert over det "snausen" sier innledningsvis, men har kommet til samme konklusjon som "jolly". Ser man på antall nye registrerte brukere den siste tiden vil dette forumet "kollapse" dersom retningslinjene ikke overholdes. :wink:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Forstår at det kan virke frustrerende, men jeg synes nå forumet faktisk nå er ganske oversiktelig, selv med all den trafikken som etterhvert forumet har.

Denne tråden passer som noen av dere korrekt har bemerket ikke her, og flyttes til generell chitchat (bm ikke shit-chat , helt greit at dere kommer med innspill såfremt de er saklige som her!).

For øvrig er jeg helt enig at brukerne av forumet må kunne lese forumets retningslinjer før de poster. Reglene er som jeg har påpekt gang på gang laget for å holde forumet mer ryddig, samt holde en seriøs profil.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om moderatorene av og til kan være litt ivrige i flyttefingeren, er jeg faktisk enig i at det bør være separate kategorier for henholdsvis teknisk diskusjon og prisjakt.

Jeg har svært ofte vært innom forum hvor alt samles i samme kategori, og det fører ofte til at det startes nye tråder om samme emne hele tiden fordi den som leter etter teknisk informasjon bare finner prisinformasjon, for deretter å poste et nytt spørsmål, og omvendt.

Dessuten vil det sjelden være en 50/50 fordeling mellom tekniske diskusjoner og prisdiskusjoner, slik at den ene typen lett kan drukne den andre.

Alt i alt er jeg fornøyd med forumet slik det er. Det krevde en liten tilvenning med såpass streng moderering, men jeg liker det ryddige resultatet!

Keep up the good work, Lygren!

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også starte med at jeg er veldig godt fornøyd med dette forum. Her er mye kompetanse på hjemmekino generelt, og det er mange gode tips å plukke opp.
    Det er bare en ting som har frustrert meg den tiden jeg har vært her inne - og det så mye at jeg faktisk hadde tenkt å starte en tråd om det. Men så kom "snausen" meg i forkjøpet med denne tråden.
    Jeg har lest rettningslinjene, og fått med meg intensjonen med å samle alle tråder hvor det diskuteres pris i en egen kategori. Men for min del virker det bare frustrerende etter å ha lest en del interessante diskusjoner. Og jeg har inntrykk av at det i flere tilfeller virker hemmende for diskusjonen (folk er redde for å være årsak til at en tråd blir kommentert eller flyttet. Selv i diskusjoner der det er spørsmål om pris i et konkret tilfelle, så blir det som regel kommentert.
    Rene prisjakter (f.eks. hvor finner man XX billigst) bør være enkle å holde i egen kategori.
    At forumet skulle bli så veldig uoversiktlig om man til en viss grad tillater å nevne priser i andre tråder enn "prisjakt-kategorien", har jeg lite tro på. Etter mitt syn blir den like uoversiktlig om det til stadighet kommer et "nå gjorde du feil-pekefinger"-innlegg etter at en pris er nevnt.
    Jeg har selvfølgelig tenkt å fortsette å følge forumets rettningslinjer fullt ut, men vil med dette innlegget vise at jeg av samme mening som "snausen" & co. Og jeg skal fortsette å prøve å innfinne meg med at det er best slik det er nå.
    Trøster meg med ordtaket : "Til lags åt alle kan ingen gjera !". :wink:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At forumet skulle bli så veldig uoversiktlig om man til en viss grad tillater å nevne priser i andre tråder enn "prisjakt-kategorien", har jeg lite tro på. Etter mitt syn blir den like uoversiktlig om det til stadighet kommer et "nå gjorde du feil-pekefinger"-innlegg etter at en pris er nevnt.
    Det er greit å nevne pris, men ikke dersom det diskuteres rundt dette.
    Jeg tror det er nødvendig å holde det adskilt slik det er nå, ellers vil det skli ut. Men det kan nok være at vi forumbrukere kan bli flinkere til å linke fra tekniske forum til prisjaktforum, slik at det er enkelt å finne frem til priser....

Mvh

AK

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det er greit å nevne pris, men ikke dersom det diskuteres rundt dette.
    Nei, det er heller ikke greit å nevne pris (ref. denne tråden).

Jeg hadde tenkt å lage et lengre innlegg på dette her, men ser at jeg allerede tidligere i tråden hadde fått nevnt mye av det jeg hadde på hjertet i denne saken.
    Men - at en tråd blir flyttet fordi man får en pris og link til en spesifikk butikk på noe av det tråden handler om kan da ikke gjøre forumet mer oversiktlig. Jeg er selv svært opptatt av å opptre etter forumets regler, og prøver å lage forklarende titler på nye temaer og legge dem i etter beste evne i riktig kategori. Jeg mener også at det er et større problem når tråder sklir bort fra opprinnelig topic (som f.eks. tråden om filmen "The Grudge" som gikk over til diskusjon om dårlig oppførsel på kino).

Jeg skal selvfølgelig fortsette å følge reglene her så godt jeg kan, men det er lettere å følge dem når man finner dem hensiktsmessige.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ofte at tråden skilr vekk fra posters topic. I det tilfellet du linker til, Oban, så begynner det som et teknisk spørsmål, men det blir etter få postinger inkludert en direkte varereferanse i en nettbutikk til et spørsmål om hvor man kan få tak i en spesialkabel. I dette tilfellet hadde det kanskje vært best å ta jakten i egen tråd, men det gjorde altså ikke trådstarter som stilte spørsmålet "Jeg skulle helst hatt den oppe til helgen, så jeg vil gjerne ha en slik kabel raskt. Er dette noe de selger på vanlige el.butikker (Elkjøp, Expert, Lefdal o.s.v) ?"
    Da ble det en produktjakt.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Resultatet av inndeling teknisk/pris er klar; AVforum er etter flere års drift det mest ryddige forumet her til lands, og mest sannsynlig også Skandinavia som sådan. Søker en etter et produkt ett år etter "release", vil AVforum kunne tilby en masse relevant informasjon, uten å måtte tråle gjennom en almass gamle priser som selvsagt er av null interesse mer enn noen uker etter innlegget er skrevet.

Dermed kommer denne praksisen til å fortsette, og dette er HELT DEFINITIVT i våre medlemmers egen interesse, selv om det selvsagt kan være litt frustrerende til tider å "holde seg".

Imidlertid ser jeg helt klart behovet for å forenkle prisjakten for folk, for det er egentlig det det her er snakk om. Dette respekterer vi selvsagt - det er tross alt en tjeneste vi her tilbyr, og den ønsker vi skal være mest mulig brukervennlig for våre kjære medlemmer!

Prisene er som nevnt i hyppig endring, i motsetning til tekniske aspekter, og krever da et annet type verktøy. Et mer dynamisk som sådan.

Vi jobber hardt om dagen med å tenke ut et system under f.eks. AVnytt som vil forenkle prisjakten. Vi ønsker at både medlemmer og forhandlere skal oppdatere de mest aktuelle produkter med beste pris. Da det også er mer enn pris som ofte teller, ønsker vi også innføre en kommentardel ved systemet, slik at forhandleren får karakter mhp kundeservice og tilfredshet.

Det nye prisjakt systemet har svært høy prioritet om dagen, så vi håper å få til noe lurt om ikke aaaaalt for lenge.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes flytte funktionaliteten i YaBB forum er bra. Hvis du flytter noen meldinger så vil det bli lagt igjenn en melding som sier "Off topic replies have been moved to This Thread by Crowly. " hvor det da er en link til den nye tråden, kan jo kanskje velge en litt annen passende tekst.
    Hvis man flytter hele tråder så blir det lagt igjenn en låst meldingen som forteller at tråden er flyttet, og en link i meldingen til hvor den er flyttet.

Å ha en hel haug med Moved: blah blah meldinger liggenes er jo ikke helt bra, men at de er der en liten stund for så å slettes virker greit. Kan jo kanskje kode en slette rutine som fjerner "Moved:" meldinger etter en uke eller noe slikt.

Ellers så er forumet veldig oversiktlig, og jeg syntes nå det er greit å separere pris og teknisk. Men om man vil diskutere begge deler så kan det jo være greit å linke begge trådende til hverandre, så blir det enklere å hoppe frem og tilbake.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at dette forumet er et av de bedre med hensyn til å kritisere/rette på inleggsskrivere. Mange snille og tolerante moderatorer her.

Noen ganger blir intressante tråder ødelagt av kritiikk om å følge topic. Men går ut i fra at dette er noe vi må regne med for å ha en viss oversikt i trådene.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •