Overformynderi fra administratorer. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hiver meg på Crowly's inlegg. At tråder blir splittet, sier jeg ingenting på, for da legger moderator som regel inn et inlegg som informerer om dette; "Prisjakt fortsettes under riktig kategori".
    Men når hele tråder flyttes, blir de bare "borte".
    Så hvis jeg var inne på morgenen, så at noen hadde lurt på f.eks om en ny Yamaha-forsterker er noe bra, og logger på på kvelden, kan det ha skjedd utrolig mye i den tråden i løpet av dagen:

Noen kan ha bedt trådstarter om å ryke og reise, isåfall ville tråd blitt SLETTET.
    Det kunne blitt en PRISJAKT
    Det kunne blitt en PRODUKTJAKT
    Det kunne blitt bare tull, og flyttet til CHITCHAT
    Etc...
    Så hvis en hel tråd blir flyttet, hadde det vært greit hvis det hadde blitt liggende en liten notis om dette i noen dager i kategorien tråden ble startet i.

Jeg synes jeg ikke dette er noe veldig stort problem for min del, men utrolig irriterende når det først skjer.

Ellers er jeg meget godt fornøyd med Forumet (Med stor F), moderatorene gjør som regel en kjempejobb, og bidrar til, som tidligere nevnt, at forumet er oversiktlig i lang tid fremover!

Newcomer P-Stone sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det ser ut til at dette er en "lost cause", så vil jeg bare si meg helt enig med trådstarter (og de fleste andre, har jeg inntrykk av). De eneste som synes dette er bra, er jo moderatorene (ellers så hadde de vel snart ikke vært moderatorer lengre... :wink: )

Jeg synes det er rart når det argumenteres med at dette er best for medlemmene, når medlemmene ikke er enige. Jeg tror jeg vet best selv hva som fungerer for meg, og det gjør nok de fleste andre også. F.eks. så synes jeg at det gamle salgs-forumet var mye mer oversiktlig enn det nye. Det er en grunn til at ingen andre (som jeg har sett) forum splitter opp tråder på denne måten, ref f.x. AVS.

Og dette "hvis du ikke liker det, så kan du bare dra", blir litt for patetisk. Kritikken på dette forumet skjer stort sett i siviliserte former, og det må man (som seriøst forum) godta.

Til slutt må jeg si at man ikke kan løsrive prisdiskusjonen fra den tekniske, de henger i høyeste grad sammen. Når jeg leser om nytt AV-utstyr, så vil jeg alltid også være interessert i om det kan være aktuelt for meg å kjøpe dette. Så å lese et innlegg om den nye, fantastiske projektoren fra XXX, blir plutselig ikke så interessant lengre når det viser seg at den koster 500 000,-.

Jeg er helt enig i at man ikke kan ha fullt anarki mht hvor innlegg plasseres, men i dette tilfellet synes jeg man har valgt en inndeling som ikke er optimal.

P..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min egen del tillater jeg mer enn jeg gjorde i begynnelsen. Da var jeg kanskje litt "redd" for å slippe diskusjonene avgårde med mye urelevant info. Nå hender det at jeg lar noen OT poster gå upåaktet hen for å se om det blir en større avsporing, eller om det kun var deler i en enkeltpost. Dersom det er OT 2 eller mere poster kommenterer/sletter eller flytter jeg innhold i tråde, eller hele tråden. Jeg tror de andre moderatorene kjører omtrent samme linjen.

Ellers er jeg 100% enig med Lygren at forumet blir MYE mer oversiktlig slik det er nå, enn om vi tillater mere OT og prisdiskusjon i de tekniske trådene. Jeg ser pr.idag ingen grunn til å forandre dette opplegget.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Her faller jo hele argumentasjonen din i fisk ved at du ikke tar hensyn til fakta, P-stone. Selvsagt har pris en sammenheng når en diskuterer produkter, derav oppgis veiledende pris, eventuelt en ca. pris hvis en vet at veiledende ligger langt fra faktisk markedspris. Dette gjøres jo i stort sett alle tråder. Det det er snakk om, er diskusjon av type produkt XX hos forhandler YY i samme tråd som teknisk, og det er DET som ikke er ønskelig.

Når det gjelder å bruke termen "alle" om medlemmer som ikke liker systemet, blir det også helt feil. Det er en grunn til at AVforum i januar har 160.000 unike besøkende. Vi vokser i rakettfart, og det er selvsagt ikke fordi våre kjære medlemmer generelt sett ikke er fornøyd. Selvsagt er man ikke fornøyd med alt, men vær vennlig ikke generaliser på en slik negativ måte når du selv vet at det ikke er hold i en slik påstand.

Vi jobber mye for at AVforum skal være en god plattform for folk, og ikke minst en base med kunnskap som skal være relevant for folk som er entusiaster innen feltet. Dette håper jeg du respekterer...?

Uansett, vi er glad for alle innspill, men ber om rimelighet. Det at du synes det nye AVtorget fungerer dårligere enn det "gamle" tar vi selvsagt til etteretning, men da må du først være konkret; er det bare fordi det er noe nytt?

Fortsatt god natt!

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Jeg har slått meg til ro med sånn som det er nå :wink: jeg er fornøyd med forumet nå.
    Helt enig! Føler at denne saken får for stor oppmerksomhet. Hvis jeg skulle ta feil, vil jeg anbefale å ta en liten avstemning blandt medlemmene om hvordan man vil ha det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Foreslår vi avslutter diskusjonen mhp pris/teknisk her, da denne type tråder nesten alltid ender opp med type "alle mener noe annet" som her, som deretter blir blåst opp videre av eventuelle andre som føler seg "truffet" når det understrekes at dette ikke er tilfelle, så har vi det gående.

Vi tar selvsagt imot innspill av konstruktiv art, men i mindre grad på helt grunnleggende prinsipper som i tillegg fungerer meget bra! 8) Vi redegjør selvsagt for regelverket når det er nødvendig, og føler vel at det er tilstrekkelig redegjort for her nå...

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Selvsagt har pris en sammenheng når en diskuterer produkter, derav oppgis veiledende pris, eventuelt en ca. pris hvis en vet at veiledende ligger langt fra faktisk markedspris.
    Det har du faktisk helt rett i, Lygren. Et poeng til deg... 8). Men, jeg synes fortsatt at denne oppsplittingen av info rundt et produkt er unaturlig og tungvindt.

Det at du synes det nye AVtorget fungerer dårligere enn det "gamle" tar vi selvsagt til etteretning, men da må du først være konkret; er det bare fordi det er noe nytt?
    Synes den nye er uoversiktlig. Hadde det vært mange fler annonser, så hadde det vært et poeng med alle disse kategoriene. Men her hadde det holdt med "Video selges" og "Audio selges". Slik som det er nå, så tar jeg bare en kikk på "Recent ads", og finner jeg det ikke der, så går jeg glipp av det (og selgeren går muligens glipp av et salg).

P..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Kan nok si meg enig i at det kan være litt mange kategorier på AVtorget... Vi siktet jo på at dette skulle bli en tjeneste som etterhvert vil øke når vi får systemet 100% stabilt og ikke minst oversatt til norsk. Vi skal også linke den opp mot AVtorget.no, som også vil øke treffgraden.

Takker uansett for innspill, hvis ikke vi får opp antallet annonser innen relativt kort tid, bør vi som du sier vurdere å redusere antallet kategorier.

Dette innspillet kan vi forsåvidt også ta i en annen tråd, er liksom ikke like bra at "overformynderi av administratorer" kommer opp som tema mer enn nødvendig, for å si det slik!

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...er liksom ikke like bra at "overformynderi av administratorer" kommer opp som tema mer enn nødvendig, for å si det slik!
    Nei, du har vel hørt det et par ganger... :wink:

God natt...

P..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •