Sliter du med å våkne på morran?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50
    Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sliter du med å våkne på morran?

Det gjør ihvertfall jeg... Klarte å forsove meg 4 timer idag, og det etter bare 5 dager i ny jobb ops:

De to vekkeklokkene klarte ikke å vekke meg så nå har jeg kjøpt inn to nye og i tillegg lånt en til. Fem stykker burde holde sier du? Nei, det er jeg jaggu ikke sikker på :? Så her trenger jeg tips fra andre syvsovere, om hva dere gjør for å våkne :grin:

De fem klokkene har jeg tenkt å sette på hyller som jeg skrur opp på veggene i soverommet, slik at jeg MÅ sto opp og gå litt rundt for å få skrudd dem av.
    Av tidligere erfaringer med flere vekkeklokker, vet jeg at dette kansje heller ikke er nok, derfor har jeg også tenkt å handle inn en "timer" ala den man bruker til motorvarmere, som skal kobles til soveromslysene.

Men fremdeles er jeg usikker :-| Jeg har også tenkt tanken på å kjøpe inn en madrass ala den som sengevætere bruker. Når det kommer fukt på den gir den et lite støt. Så hvis jeg kobler ut fuktfølern, og kobler den til en vekkeklokke burde det kanskje gå bra? Eller?
    Nei, jeg tror heller jeg skal la dere komme med noen bedre forslag :wink: SÅ KOM MED DEM!!! :grin:

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en slik stikkontakt med timer og kobl til musikkanlegget ditt. Rammstein på 120db++++ bør kunne vekke de fleste! Billigere enn en samling med vekkeklokker er det óg..

Som en variant av samme kan du, hvis du har mulighet til å koble en pc mot forsterkeren, starte avspilling som en "scheduled task".

Førstnevnte løsning fikk meg gjennom videregående med et skrik :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, Tror det er mange som sliter med akkurat dette.

Kjører selv den varianten med flere vekkeklokker strategisk plassert rundt på soverommet. Problemet er, etter å ha krøpet rundt i rommet og slått av alle alarmene, popper den gode idèen inn i hodet at det hadde jo vært godt å bare legge seg i sengen og sove 5 minutter til... Ikke å anbefale. Har enda ikke funket i mitt tilfelle.

Er vel kanskje litt drastisk å bruke elektrosjokk for å våkne?

Har selv ikke funnet noen god "human" løsning på problemet, men det kommer
    kanskje flere tips her etterhvert. Mulig det funker med tidsstyrt stereoanlegg, men har foreløpig ikke anlegg tilgjengelig på soverommet.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har timer i tven min så jeg bruker den som vekke klokke. da skrur den på god morgen norge og jeg kan ligge å glane på det en liten stund før jeg går å lager med frokost. men nå har tven død, så de siste dagene har jeg våkna til nrj, det er ikke like bra..

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis hadde samme problem, han satte tidsur på gitar forsterkeren, skrudde lyden godt opp, satte gitaren med micene inn mot høytalern, og la seg til og sove.
    Våknet ganske raskt om morgenen, når "feedback" lyden startet å hyle. :lol:

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usj, må om et par dager ta flybussen 4:46 for å nå et fly....

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kanskje være en fordel å legge seg en time eller to tidliger også...?

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt/lest at man får kjøpt en sak man legger under madrassen slik at senga begynner å vibrere ganske kraftig, men ved nærmere ettertanke vet jeg ikke om det kanskje virker motsatt?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og vibrasjon er en ting.
    Hvordan reagerer du på lys i tillegg?

Jeg vet det finnes en del vekkerklokker som gradvis skrur på mer og mer lys i rommet.
    Sier ikke at du våkner av lys alene, men med et godt opplyst rom i tillegg til lydene klokken tidlig om morgenen kan være med å hjelpe.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    De fem klokkene har jeg tenkt å sette på hyller som jeg skrur opp på veggene i soverommet, slik at jeg MÅ sto opp og gå litt rundt for å få skrudd dem av
    det trodde jeg også var en sabla smart ide... inntil jeg våkna noen timer for sent og opplevde at jeg hadde stått opp, slått av alle vekkeklokkene og lagt meg igjen; uten så mye som å huske noe av det da jeg endelig stod opp :idea:

sett PC'en til å spille ei låt når du skal opp, enten en skikkelig heavy en, eller en med litt futt i du liker godt

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sover ofte til klokken 12-14.. spørs om når jeg orker å dra ut av sengen ,men jeg puttet ofte mobiltelefonen i et glass og satte den på alarm.. Ristet endel i det glasset samt at det ga fra seg lyd. Også starter PCen og kommer med windowslyden som vekker meg. Men det skal sies at jeg har hatt 1dag og 3timer fravær på 4år skolegang så det fungerer greit (1dag og 1time kom på de 2første dagene i ny leiglihet)

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bekjent av meg betalte lillebroren sin for å gjemme vekkerklokka på merkelige steder i soverommet hver dag. Han hadde gamletypen vekkerklokke som skrangler grusomt i seg selv.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hel haug med vekkerklokker er jo den sikreste måten å forsove seg på. Underbevistheten din vet at det kommer flere sjanser, slik at du bare snur deg rundt og sovner igjen. Prøv med en klokke (og da mener jeg en UTEN snooz funksjon), så garanterer jeg at du våkner.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Gorm sier er snooze en uting, det gir deg "mer" tid, men enden på visa er forsovelse. Legg deg tidligere, når klokka ringer, ha den ved siden av lyset, og skru på lyset når den ringer. Så går du IKKE tilbake til senga, men går i dusjen i stedet. Etter en snau uke med denne rytmen, så bør problemet være løst. Det som skal til er en forandring av gamle rutiner. Bryt de, og problemet er løst. Men du kan ha ett medisinsk problem, men sannsynligvis er det ett holdningsproblem.

Hvor mange timer sover du pr. natt?

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dette er løsningen når det kommer på markedet:

http://www.clocky.net/

Ideen med en vekkerklokke som stikker av er ihvertfall morsom. :-)

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslagene, skal få testet ut et par av dem :-)

Er på jobb nå, så de fem vekkeklokkene virket bra de, men så sov jeg nok ekstra lett inatt...

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hvor mange timer sover du pr. natt?
    Alt fra 0 til 8 timer, men gjennomsnittlig 2-3 timer. Jeg skulle gjerne ha sovet mer, men det er nok dessverre ikke noe jeg bestemmer over selv. Og sovemedisin er utelukket, been there, done that, didn`t work...

Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Kanskje dette er løsningen når det kommer på markedet:

http://www.clocky.net/

Ideen med en vekkerklokke som stikker av er ihvertfall morsom. :-)
    Hmm, ikke dum den! Kanskje jeg skulle sette den på en hylle over hodet mitt, så jeg får den i fjeset når det er ståopptid :wink: 4 kilo vekkeklokke i trynet er sikkert flott :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon

Alt fra 0 til 8 timer, men gjennomsnittlig 2-3 timer. Jeg skulle gjerne ha sovet mer, men det er nok dessverre ikke noe jeg bestemmer over selv. Og sovemedisin er utelukket, been there, done that, didn`t work...
    Dette høres medisinsk ut spør du meg. Ta vare på deg selv, sykmeld deg, og sørg for å sove når du først sover. Dette høres ut som en forferdelig situasjon da :|

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Advarsel: Ikke prøv dette hjemme.

---

Jeg er et typisk B-menneske jeg også, eller rettere sagt, jeg VAR I alle fall er det vanskeligere å være det nå... Vekkerklokkeproblematikken er i alle fall løst for noen år fremover i alle fall, her er forklaringen:

I april 04 fikk vi nemlig ei lita snelle som heter Emily inn i huset, og hun er IKKE B-menneske. Veldig langt derifra. Og siden det er hun som bestemmer nå, så må vi opp både 5 og 6 på morgenen for å yte service. Og står vi ikke opp, kommer hun klatrende og gjør de mest ubehagelige ting (sparke i ansiktet?) for å få oppmerksomhet.

I tilfelle HUN forsover seg en dag (yeah right), har jeg vekkerklokke på mobilen som jeg også bruker, men den kicker stort sett inn når jeg står nede på kjøkkenet og lager frokost eller i alle fall allerede er våken Og da har den jo liten eller ingen funksjon...

...så får jeg heller ta igjen når hun blir tenåring og det er HUN som vil sove lenge om morgenen... :evil:

(Det verste er at vi har en gutt fra før, som nå er 7 år, og HAN er B-menneske som sin far, så HAN har ikke vekket oss spesielt mye om morgenen. Så det er alltid en gamble om man får "vekkerklokke" eller ikke )

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2-3 timer???

Ikke rart du har store problemer med å komme deg opp om morran!

Enig i at det er skummelt å "bare ligge litt til"....
    Gjør jeg det uten å stille klokka 10 minutter frem kan jeg drømme om å våkne tidsnok!

:shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også glad i å sove. Den mest effeketive metoden eg har prøvt er å stille klokka til å ringe 30 min før du treng å stå opp. Så stiller du den fram og let den ringe kvart 5, minutt. Når du skal stå opp er du lys våken. Har aldri forsove meg på den måten.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •