Sliter du med å våkne på morran? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50
    Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Dette høres medisinsk ut spør du meg. Ta vare på deg selv, sykmeld deg, og sørg for å sove når du først sover. Dette høres ut som en forferdelig situasjon da :|
    Det er ikke så forferdelig som det kanskje høres ut. Det aller meste blir en vane, søvnmangel likeså. Så lenge jeg trener litt, og ellers holder kroppen frisk & sunn med vitaminer, mineraler og tran (usj..) så går det greit. I helgene sover jeg gjerne litt lenger for å "lade" opp igjen, men avogtil hender det at jeg ikke våkner når jeg skal, derfor denne tråden :-)

Baker: Den løsningen din med å skaffe seg noen trollunger som kan vekke meg, frister ikke så veldig :wink:

Sitat Opprinnelig postet av Essemm
    Er også glad i å sove. Den mest effeketive metoden eg har prøvt er å stille klokka til å ringe 30 min før du treng å stå opp. Så stiller du den fram og let den ringe kvart 5, minutt. Når du skal stå opp er du lys våken. Har aldri forsove meg på den måten.
    Den metoden har jeg prøvd. Fali fali :wink: Med morratrøtte øyne er det lett å stille feil på klokka.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan si det sånn.. har ikke stått opp tidlig. Så hvis noen har noen søvntips fyr løs :razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har samme prob.

løsning som funker fint for meg er 1 stk vekkerklokke vedsiden av sengen som ringer en stund før jeg skal stå opp slik at jeg kan forvåkne litt.

Og et stk vekkerklokke på badet med en forjævlig lyd som ringer når jeg SKAL stå opp.

Samt utstyre seg med en holdning som tilsier at "SKAL OPP" vekkerklokken faktisk er SKAL.

Ingen arbeidsgiver som gidder ta vare en slendrian som syvsover til stadighet.

Var vel litt pinlig og forsove seg 4 timer første uken i arbeid tenker jeg. :-)
    Hadde nesten samme variant første arbeidsdagen min på bedriften jeg jobber på nå. Bilen brøt sammen på vei til jobb, mens sjefene sto i koridorene å venta. Var dritpinlig.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man dobbel, trippel og kvadruppel sjekker første arbeidsdag!

Jeg møtte opp på heliporten 3 timer før jeg måtte i tilfelle noe skulle skje den dagen ja!!!!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Står sleden til Nissen på heliport?
    Fungerer nesen til Rudolf som beacon?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo, Nissen har jo sleden i garasjen på nordpolen....

Hvor var du da du vokste opp?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går på holdninger, ikke noe mer!
    Hvis det ikke hjelper at du må gå rundt i rommet å skru av klokker, for så å bare dette ned i senga igjen!!
    Da bør du kanskje revurdere deg selv og dine holdninger til det å respektere arbeidstid og arbeidet ditt!!

Dagens moralpreken (og jeg har forsovet meg jeg og)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Det går på holdninger, ikke noe mer!
    Hvis det ikke hjelper at du må gå rundt i rommet å skru av klokker, for så å bare dette ned i senga igjen!!
    Da bør du kanskje revurdere deg selv og dine holdninger til det å respektere arbeidstid og arbeidet ditt!!

Dagens moralpreken (og jeg har forsovet meg jeg og)
    Verden er ikke sort / hvit vet du. Sier du til en lam mann at han er lat fordi han bruker rullestol? :wink:

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel kanskje ikke akkurat det samme?

Er bare enselv som er slapp hvis man ikke klarer å stå opp når klokka ringer.

Selv hater jeg å stå opp tidlig, men jeg står opp 04.45 allikevel. Har ikke forsovet meg enda!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Blir vel kanskje ikke akkurat det samme?

Er bare enselv som er slapp hvis man ikke klarer å stå opp når klokka ringer.

Selv hater jeg å stå opp tidlig, men jeg står opp 04.45 allikevel. Har ikke forsovet meg enda!
    hva jobber du med da...? jeg begynte i en jobb for jeg måtte opp så tidlig for just ett år siden, det var godt å levere oppsigelse i juli! ;P studentlivet er bedre....

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber rundskift, så slipper heldigvis med å stå opp 7 ganger så tidlig på 5 uker..hehe.

Men syntes det er mye bedre å jobbe skift enn å være student! :-)

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også store problemer med å stå opp. Jeg har forsøkt å legge meg til varierende tider (sammenhengende perioder på uker ja, ikke forskjellig tid hver dag), hatt èn vekkerklokke uten snooze, en drøss vekkerklokker på forskjellige steder i tillegg til klokkeradio som spilte P3 HØYT så ikke jeg skulle vende meg til ringelyden (jeg gjør fort det med vekkerklokker nemlig), +++. Min verste opplevelse var å klare å skru av samtlige tre vekkerklokker, hvorav den ene var plassert i gangen halvveis til badet, gå å legge meg igjen og ikke huske en dritt når jeg våknet. Klokken tolv. Jeg hadde heldigvis en forståelsesfull sjef som var klar over at jeg virkelig prøvde. Har også klart å bli oppringt av en kompis som skulle sitte på til jobb, gitt beskjed om at jeg var syk, for så å våkne (igjen klokken tolv) og rushe avsted til jobb. Kanskje ikke så rart at han gav meg DET trynet når jeg stilte på jobb, ettersom jeg tross alt hadde sagt jeg var syk. Men det husket jeg ikke en dritt av...

Jeg har tenkt å prøve en såkalt Bodyclock, en klokke som regulerer lysnivået selv, som nevnt tidligere i tråden. Er tilgjengelig fra Nordic Light Care AS

EDIT: Jeg har også merket forskjell på forskjellige madrasser. Det later til at jeg sover langt bedre og tyngre på gode madrasser, noe som fører til at jeg både våkner tidligere og føler meg ordentlig uthvilt og klar for en ny dag.

Newcomer Rivers sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg haaater å stå opp tidlig om morran :-(

Jeg kan sove samme f... hvor mye det bråker rundt meg... Allikevel så klarer mitt analoge Seiko armbåndsur å vekke meg på første "pli-ling". Samme rakkern hvor trøtt jeg er.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morra kommer jeg til å sprette opp!

Da er jeg ferdig på jobb for denne gang og skal på 5 uker fri!

Aldri så lett å stå opp som den dagen!

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få deg et program som heter WakeUpNews til PC, velg Wake Up The Dead som alarmtone, skru opp volumet til en respektabelt nivå på pc høyttalerene. Det er ihvertfall min løsning på problemet. Hadde aldri komt meg på skole og jobb uten WakeUpNews!

Må jo ha tilgang på pc der man sover da.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2-5 timer er ikke noe "problem" etter å ha kjørt tg nesten nonstop i4 dg i 98-99 på utallige datasamlinger rundt den tiden med sågodt som ingen søvn har jeg et godt grunnlag for å ødelegge søvnrytmen for godt. Og det faktum at jeg jobber endel nattvakt samtidig som jeg går skole så er vi sikret at den er ødelagt gitt
    Tar det igjen i helgene stort sett.
    Men å forsove meg er det meget sjelden jeg gjør. Våkner tvert klokka ringer i panikk for å forsove meg. Men endag forsover jeg meg sikkert til gangs. Sikkert den dagen jeg skal begynne i full jobb etter fullendt utdannelse tenker jeg meg

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange "brutale" forslag her, men om man virkelig behøver eks. rammstein i 120 dB for å våkne, hvor våken er man generelt resten av dagen? Slik jeg ser det, er det forskjell på hvor tungt man sover. noen trenger mange flere timer søvn enn andre for å bli like våken. sover man "overfladisk" kan man sove i 12 timer, og være nesten like trøtt når man våkner. derfor, lær å sovne riktig, og beregn ca. 8,5 timer til du skal stå opp.
    -unngå kaffe eller trening 4 timer eller mindre før du går og legger deg.
    -sørg for god luft.
    -bruk denne metoden for å sovne inn(som også er vanlig for meditasjon) ;
    1.ligg på rygg, med armer og bein litt ut til sidene. er puten for høy, legg den heller bort.
    2. fokuser på pustingen din. la magen jobbe, ikke brystet, og pust så dypt og sakte du klarer uten at det blir anstrengende.
    3.konsentrer deg hele tiden om å slappe av, IKKE om å sovne.
    4.begynn med å slappe av i føttene, og jobb deg oppover for hver gang du puster ut. føttene, leggene, knærne, o.s.v.
    5. Når du kommer "til topps", jobb deg nedover igjen, og slapp enda mer av.

Etterhvert vil du sovne, og sove dypt.(det kan hende det krever noen gangers prøving)

med denne metoden vil du etterhvert våkne lett, og i tillegg være våken i hodet når du går på jobb.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem, kronisk B-menneske. Tenkte engang at det bare var en dårlig vane, og tvang meg selv til å legge meg elleve og stå opp seks hver dag i to-tre måneder. Resultatet var at jeg var trøtt døgnet rundt i hele den perioden. Enkelte er ikke laget for å stå opp tidlig, åpenbart, men sånn samfunnet er lagt opp har man ikke mye valg. Få deg en nattevaktjobb.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker krutt for min del å være nattvakt i perioder, men fy f*** det er gruelig kjedelig å ja.. Gidder ikke ta en tre årig høyskole utdanning for å sitte å se på at folk sover. Da får jeg heller klare meg med litt mindre søvn.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •