SIBA's fantastiske ansatte - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 104 av 104
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tankegangen er jo enkel, en kunde som kjøper et produkt i troen på at prisen er lav pga såkalte "prisgarantier" eller vet at man uansett kan levere tilbake mest sannsynligvis ikke gidder hverken sjekke eller ta den tilbake og derfor lettere handler. Dette er jo noe som brukes over hele kloden i diverse markedsføringssammenheng.

Noen få utnytter det fullt ut mens majoriteten lar seg lokke.

Når det gjelder det med den forrige modell fra hitachi skyldtes vel dette at enkelte kjeder hadde kjøpt opp hele parti og hadde opsjon på resten så da tok en viss kjede og kjøpte enkelte modeller selv fra de butikkene som hadde for å sette de opp i egne butikker med variabel innstilling og signalkvalitet (uten at jeg skal hevde at dette stemmer over hele linja, jeg kan bare uttale meg fra det jeg selv har observert og er nok noe subjektiv også selvsagt så ta det jeg sier som det det er). Dette lagde nok noe rabalder ja. Vil nok også tro at dette er noe av grunnen til at begge de to modellene, både den med og uten blandt annet norske menyer er tilgjengelige på markedet.

Hvordan har du forresten klart å få til døde pixler på en plasma? Dette har jeg faktisk aldri vært borti selv. Teknisk sett hadde det vært interessant å vite hva dette evt skyldes, hadde det jo vært 37" lcd'en f.ex hadde det jo vært greit.

Når det gjelder min kommentar om at den engelske 42" skjermen ikke lå på den norske siden skyldes dette enkelt og greit at den ikke gjorde det for få dager siden, man kan vel si jeg hadde rett da og feil nå

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke helt hvorfor du kaller den engelsk modell for det stemmer ikke. Den er ikke spesielt laget for england. Hvis du skal kalle en Hitachi modell for engelsk så må det være 7500 som er samme TV med Freeview tuner.

Jeg har ikke funnet 7a10 til salgs på noen engelske nettsteder så det er bare tull at det er en engelsk modell. Mulig det er noen som har sagt det for å berolige Expert. (vet ikke helt hva du har imot engelskmenn)

Kjøpt opp et parti? Det er jo bare tull. Det var ikke slik at Hitachi ikke kunne levere flere apparater, det var slik at Hitachi ikke VILLE levere til Elkjøp eller andre kjeder som Siba f.eks. Dette fordi at de er redd for at høyere konkurranse skulle føre til mindre salg. At Elkjøp velger å paralell importere en Hitachi modell fra Hitchi i et annet land i europa er da fullt forsåtelig.

Når det gjelder signal så står vel alle på crappy signal, men det er vel bare slikt du sier for å tilbakevise at kvaliteten ikke var spesiell på denne modellen. Tviler på Elkjøp Trondheim som du har sett den på har egen vegg og signal for de andre apparatene. Tipper de var stilt random som vi har det. (kundene klusser det jo til uansett)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Hifi centeret var veldig fiksert på enkelte produktområder og gikk rakst vekk fra det jeg kikka på over til noe annet som jeg overhodet ikke hadde tenkt meg. I tillegg var over halvparten der borte helt blåst. Se for eksempel "regnbuer på prosjektører? neinei, sånt finnes ikke, der tar du nok feil". Der gikk de også veldig etter de som gikk pent kledt og så rike ut.
    I second that! Det gjalt hvertfall sist jeg var på HiFiCenter kjeden i stavanger. Jeg kom inn der i "typisk behagelige installasjonsklær", siden jeg jobber med akkurat det (AV-installasjon). Bekledningen bestod i (tidligere) hvite asics joggesko, Blåkläder bukse, hvit langermet tynn genser og en svart prodigy t-skjorte utenpå. Så jo sikkert ut som en lassaron når jeg sto på siden av den dresskledde duden med svarte lakksko og fett langt hår med bølge i panna...

Jeg merket med en gang jeg satte mine tidligere hvite asics sko innenfor dørkarmen at han studerte meg fra topp til tå og konkluderte med at jeg ikke var en potensiell kunde, samme inntrykket fikk jeg når jeg fisket litt etter 5 kanals effektforsterker. Han dodget fint spørsmålene mine på en slik måte at det var åpenbart at han hadde bedre å ta seg til. Ditto! Jeg gikk rett ut igjen og la igjen pengene mine hos en bekjent i et (for meg) konkurrerende av-firma som brukte en god halvtime på å finne produktet jeg skulle ha (ble en rotel RMB-1075) og i tillegg bød på en kopp kaffe :grin:

Jeg har etterpå ikke vært innom butikken. Nå skal det til HiFi-centeret i stavanger sitt forsvar sies at selgeren nå ikke lengre jobber der (har observert han i et annet selgerrelatert firma) og at jeg ikke har grunnlag for å si det samme om noen av de andre selgerne i denne aktuelle butikken.

Når det gjelder Expert, Elkjøp, Siba og Lefdal så vet jo "alle" at kunnskapsnivået blant selgerene er sterkt varierende, men jeg gidder ikke bryet med å diskutere teknisk med de, ganske enkelt fordi det tar for lang tid å få relatert informasjon i forhold til andre media (ja, internet og til dels blader). Jeg påstår ikke at jeg selv kan så utrolig mye, men jeg VET at jeg finner ut det jeg trenger på nett eller i blader, og selv der prøver jeg å være så kritisk som mulig til kilden. De det er synd på er de som genuint vil vite noe om en produkttype, men som ikke behersker andre media enn selgeren på den lokale butikken, og dermed går fornøyd uvitende ut med et eller annet de ofte ikke trenger. Gruppen som blir uvitende lurt er selvfølgelig de som bare ser dagsrevyen og sportssendingene på Lørdagen, og som føler at det er en stor barriere å finne frem i andre medier. Vil tippe ca 40+ er aldersgruppen som lettest faller i denne fellen mht brunevarer.

Er enig med selgeren som lengre oppe i tråden maner til kursing av kjede-ansatte, da tiden kommer fortere enn julekvelden på kjerringa da kunden allerede vet mere enn selgeren om produktgruppen han er interessert i å handle i. Det er jo opp til kjedene å sørge for at de er beredt til denne tiden kommer. Er de ikke beredt vil nok tiden komme fort da det ikke eksiterer varehus på "elkjøp giganten" størrelse og med så mange ansatte.

Setter pris på Bidda sin måte å takle problemet på! Bare ta ansvar og tilby seg å kurse de ansatte i en butikk? Det står det respekt av!

DrErling

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de fleste ledere i norske elektrokjeder ser på IKEA som den store drømmen. Minimalt med ansatte, enorm omsetning og lav fortjeneste med minst mulig krav om service inne i butikken angående produkter.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •