SIBA's fantastiske ansatte - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 104
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    At Expert bare er 10% mindre enn Elkjøp tror jeg ingenting på. Omsetningsmessig er elkjøp lang langt større en expert. (inntjeningsmessig kan det hende det ikke er så stor forskjell siden Expert tar overpris på enkelte ting :-)). (siden tallene til expert er offentlige så er det jo ikke så vanskelig å bekrefte det). http://www.imarkedet.no/php/art.php?id=261072 Viser at Expert ikke hadde engang halvparten av det Elkjøp hadde i samme periode.

Jeg ser du kommenterer at Elkjøp er utenlandsk eid. Faktisk er det vel slik at prisene det var den engelske eieren som fikk billigere varer grunnet oppkjøpet og ikke elkjøp.

Og det er alt for dårlig at elkjøp ligger så høyt på listen over forhatte butikker, men slik blir det ofte når man har masse kunder. Det er vel Telenor som topper den listen. Den sier iallfall ingenting om hvilken kundefilosofi kjedene har.

Det som irrierterer meg med enkelte kollegaer og ansatte ellers er den lille interessen de har for å anbefale produkter utifra kvalitet, men tenker mye på inntjening også. Ta for eks Hitachi plasma-TV'er som vi selger. Forbanna møkk, med graderinger og dårlig kontrast. Men grunnet Hitachi sin måte å distribuere apparatene er prisene merkelig høye og fortjenesten til butikken det samme. Derfor er det en del kollegaer som anbefaler disse apparatene fremover f.eks Panasonic som vi tjener lite eller null på selv om disse er underlegen Panasonic. Det vil jeg aldri gjøre, noe som gjør at jeg også har den laveste fortjensten prosentmessig av selgerne i min butikk. (men jeg tar det igjen på omsetning) Det er mye enklere å selge produkter som kunden skjønner er gode kjøp. Så, får du anbefalt apparater annet enn det som er på tilbud tenk over at grunnen kan være at de er redd for å ikke oppnå budsjett og dermed kanskje får færre arbeidstimer grunnet det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du så pent sier KanAlt ! !

Jeg vil mye heller selge ett bra produkt med lite inntjening og få en fornøyd kunde. Enn å selge ett møkka produkt som vi tjener mye penger på .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri solgt en eneste Hitachi og kommer aldri til å gjøre det. Har ikke samvitighet til det. Har allerde 2 ganger i år hindret at en kunde kjøper den møkka. Bare synd at PV500 ikke kan leveres. Pioneer 436FDE er jo også et mye bedre valg.

Har fått en del kommentar på min lave fortjeneste, men jeg sier bestandig at jeg ikke selger møkk.

En annen ting, er at kunnskap om produkter ikke gjør at man blir en bedre selger. Ta f.eks han ene på min avdeling som er relativ fersk og har lite peiling. Når han ikke vet bedre så er det enkelt å stå å si at LG DVD opptakere er VELDIG bra, eller at Hitachi plasma er veldig bra. Hadde jeg gjort det så hadde folk skjønt med en gang at jeg ikke mener det og jeg ville ikke fått solgt det. Jeg kan mye mer enn han, men han selger som hakka møkk. HD-ready DVD opptaker er en ting man får kjøpt hos han f.eks. (en kunde som skjønte han var blitt feilinformert leverete den tilbake). (men han har sikkert sagt det til flere)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes jo ut som et par fornuftige selgere. Jeg har jo registrert at både elkjøp og expert fremhever hitachi som "de beste plasma og lcd-skjermene vi har" i sine annonseaviser. Begge fører jo som nevnt f.eks pansonic og pioneer, og jeg har ikke skjønt bæret..Nå vet jeg grunnen..

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva butikkene anbefaler har vel lite å gjøre med hva som er best. De anbefaler vel det som har best kalkyler vil jeg tippe...
    Til hitachis forsvar vil si at tv`ene deres ser veldig bra ut designmessig og gjør seg veldig bra til vanlig tvtitting.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå mener vel elkjøp ansatte at Hitachi er dårlig mye pga samme grunn enkelte andre kjeder prater dritt om LG Skal ikke gå nærmere inn på det.

Min oppfatning er også at de som liker å utbasunere sine egne meninger gjerne forherliger en type skjerm og rakker ned på alt annet. Blir som jeg skulle kjøpt en Toyota Avensis og sagt at Volkswagen Passat sugde balle og var utrolig dårlig.

Korrekt justert og under samme forrutsetninger er både panny pv500, pioneer 436 og hitachi 7200 glimrende skjermer som gjør de fleste fornøyd. Det er iallefall min mening, og er selvsagt åpen for at andre kan mene noe annet bare man ikke er for fundamental.

En ting som er bra både for selgerne og forbrukerne er iallefall at det ikke lenger fokuseres like mye hos butikkene på at selgere absolutt ikke skal selge de produktene man enten taper penger på eller har ekstremt liten fortjeneste på ved å måtte rakke ned på de. Det finnes jo fremdeles de som gjør det rett og slett pga egne bonuser eller hva det nå måtte være, men før ble det avdekket i stor grad at mange butikker nærmest truet med sparken om for mange slike ble solgt.

Det eneste jeg hater ved å stå i butikk er når noe annonseres og leverandørene har rota til. For eksempel er Nokia utrolig flink til å f'e opp bestillinger. 10 000 telefoner av bestemt type bestilt til juleannonse, får så beskjed en dag før at de ikke kommer før om ubestemt tid. Veldig morsomt å bli utskjelt av et lass av kunder når man forsiktig prøver å unnskylde samt at ens egen forklaring på hva dette skyldes høres veldig tynn ut.

Det andre er å jobbe med reklamasjoner med kunder som er hissige på forrhånd selv om de blir møtt av en serviceinnstilt og blid medarbeider og ramser opp både det ene og det andre de mener å ha hørt eller sett ett eller annet sted i forhold til egne rettigheter og lignende. Slike folk skulle hatt forbud mot å sett forbrukerrapport eller lest lovdata overhodet da de har en tendens til å tydeligvis få en pipelyd i huet når viktige detaljer i forhold til tid og krav til kunden dukker opp. Når man prøver så godt man kan, samt vet at man gjør alt innenfor det som forbrukerkjøpsloven sier man skal gjøre samt kanskje legger i litt ekstra for å gjøre kunden fornøyd også blir man skjelt ut i en halvtime forann alle andre i butikken.....Det er nok endel folk som har sluttet rett og slett pga dette. Gjensidig respekt og folkeskikk er det mange godt voksne som gneldrer over at ungdommer ikke kan noe om. Men det er de selv som er verst i denne kategorien. Jeg skjønner at en kunde kan bli sint om han blir ljugd til av en selger (om det er denne han/hun henvender seg til), eller om man ikke får fikset produktet i henhold til hva som er gjeldende lov. Men psykisk missbruk slik jeg ser på dette som kan faktisk i mitt tilfelle ødelegge en hel dag eller to. Nå er jeg ekstra dum og tar til meg kritikk men det er sikkert også folk som er enda verre enn meg.

Og til slutt. Jeg HAAAAAAAAAATER verksteder som ikke gjør jobben sin, roter bort servicer, kommer med idiotiske unnskyldninger, sender produkter tilbake med samme feil og skriver at de ikke finner noen feil og evt andre tabber de roter det til med. Gjett hvem som naturligvis får skylda for dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (pissekonkurranse advarsel

Iallefall har expert 308 butikker i norge kontra elkjøps 107 i norden (tall fra utgangen 2004). Elkjøp har heller ingen offisielle tall da det ikke er noen krav om dokumentasjon eller fremlegging av regnskap (man kan med andre ord si hva man vil) siden de ikke er børsnotert i norge.

Man hadde en markedsandel av alt av elektronikk (inklusive områder som el sag og lignende som ikke selges i slike forretninger) på ca 21 % i 2004.

Men uansett, hvor man handler betyr ikke så mye for meg andre steder enn ved der jeg jobber Uansett, handle der du får best service og korrekt informasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    elkjøp norge hadde en omsetning på rundt 12 milliarder hvis jeg ikke husker helt feil. foresten da var det offesielt fra "ekspertene", LCD var myyyye bedre en plasma på vanlig tv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke helt å la være å kommentere den første uttalelsen din. I min butikk er vi vel 9 selgere på brunevarer. Av disse er jeg den ENESTE som av selgerne som ikke anbefaler Hitachi, da jeg mener de er alt for dårlig i forhold til prisen. Hvordan du kan få det til at Elkjøp selgere snakker negativt om Hitachi er meg en gåte. Desverre snakker de alt for positivt om dem, da selgere generelt er for opptatt å tjene penger.

Hadde Hitachi modellen kostet f.eks 23.000 så hadde det vært et greit kjøp, men det koster den ikke. Jeg mener at Hitachi ikke kan nevnes i samme setning som Panasonic og Pioneer. Til det er det alt for stor forskjell.

Når det gjelder LG så er også de en del dårliger enn Panasonic og Pioneer, men jeg har litt mer forståelese for at de kjøper en HD-ready PX4R til 24.995 enn at de kjøper en Hitachi til 29.995,- Hvis folk ikke har råd til å legge i de 5000 ekstra så vil ikke jeg fraråde dem å kjøpe den. Men når det gjelder Hitachi så er saken enkel. Her betaler de dyrere enn hva bedre apparater koster(436FE/ PV500). (enkelte lavoppløste LG'er har alt for høy pris, men der anbefaler jeg stort sett kun PA50 som er best og billigst)

Det som er skremmende er at Expert / Hifiklubben solgte 7200 til 38k frem til Elkjøp fikk tvillingmodellen. Med tanke på for en vanvittig fortjeneste det er på disse apparatene til 29.995 hvis man sammenligner med 436 til 27.995 så er det en skandale. Var forresten en kunde innom i dag som hadde fått anbefalt 7200 på Expert foran 436FDE til 26.996 som Expert har på januarltilbud. Han lurte på om jeg var enig. Jeg forklarte han at anbefalingen nok kom grunnet mye høyere fortjeneste på Hitachi og solgte han en FDE for 26.795 (uten stativ). (ja det var dårlig butikk, men da kommer han sikkert igjen senere engang og jeg kan sove godt)

Når det gjelder kunder så er jeg veldig enig med deg n0stra. Man skulle bare vært klar over hvor utrolig mye ting som går galt som skyldes utenforliggende ting. Når leverandør sier 3 ukers leveringstid og det plutselig tar 7 uker, så er det ikke lett å forklare det til kunden. Det med verksteder er også herk. Det er så utrolig typisk med ingen feil funnet. Jeg har flere gangre testet slike produkter i butikken og har konstantert feil med en gang. Kan jo avogitil virke som de aldri har testet ting.

Ser mange kunder klager på servicen til elkjøp eller expert når det gjelder reklamasjoner eller andre ting. Det man bør være klar over er at selgerne har vide fullmakter til å gjøre deg fornøyd og at det er det ledelsen vil. Så hvis du ikke er fornøyd så er det selgerens skyld og ikke kjedens skyld. Om jeg velger å gi 2000 kr i kompensasjon for ett eller annet så er det ingen som legger seg opp i det, og det er min plikt som selger å gjøre kunden fornøyd. (men det betyr ikke at jeg gjør alle til lags. Enkelte kunder har helt ville forventninger til hva de har krav på).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    (pissekonkurranse advarsel
    Iallefall har expert 308 butikker i norge kontra elkjøps 107 i norden (tall fra utgangen 2004). Elkjøp har heller ingen offisielle tall da det ikke er noen krav om dokumentasjon eller fremlegging av regnskap (man kan med andre ord si hva man vil) siden de ikke er børsnotert i norge. .
    Narvesen har flere utsalg enn Rema, men hvem tror du omsetter mest i mat og drikke?

Min første jobb var hos expert på et mindre sted på vestlandet. Butikken hadde 6 ansatte og vi omsatte vel for 3 millioner i året. Nå omsetter jeg alene for 3 ganger så mye som 6 stykker gjorde. Det sier vel litt om at man ikke kan sammenligne småbutikkene til Expert og butikkene til Elkjøp. Expert har noen fine butikker de også, men de gangene jeg har vært innom så har det som regel vært omtrent tomt. Så det er ikke rart at man må vente kort tid der.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vi tilbud på pioneer ? det må ha skjedd uten at jeg visste om det iallefall. Står ikke i våre annonser eller de landsdekkende. Muligens noe lokalt. Hos oss selger vi hitachien fast til 28.999, men ja, den kosta 36.999 da den kom, men når prisen hos hitachi har gått ned har selvsagt prisen på skjermen hos oss også gått ned (og hos andre). Men prisnedgangen eksisterte lenge før nevnte konkurrent henta inn sin engelske variant (husker ikke navnet da den ikke står i brosjyrene hos hitachi). Det er vel ganske naturlig med store prisfall når varen kommer opp i større salgstall samt viser seg å ha mindre feil i forhold til risikoprosenten de må ha tilgjengelig pga evt kraftige reklamasjoner. Dette er jo helt normalt på varer.

Pioneeren er fin den, men for min del er den uaktuell pga ekstern dekoder samt at den FDE utgaven ikke har pc tilkobling. Bruker også å anbefale folk til å evt få den justert inn profesjonelt for å få maks utbytte av de, men vane tro fnyser den vanlige mann i gata av slike ting

Selv har jeg gått over fra å hatt et ondt øye til lcd til å faktisk begynne å anbefale sliker skjermer opp til 40 tommer. Vel og merke om kunden har bruk for disse skjermenes fordeler. Dette skjedde med den kraftige forbedringen i prosessorer og kvalitet som skjedde ifjor høst. En vanlig mann i gata som skal ha stor skjerm og har analog kabeltv vil naturligvis få bedre utvalg og bang for the buck med en plasma.

Begynner forresten å bli hås av å besvare spørsmålet "hva er forskjell på plasma og lcd"

Når det gjelder det med antall butikker. Å sammenligne en evt "liten" forretning på størrelse med en dagligvare forretning med en kiosk blir vel litt drygt. Det har også mye å si for en kunde å slippe å måtte kjøre til nærmeste storby.

En ting vi tjener stort på iallefall er overivrige selgere hos enkelte kjeder som skryter enkelte produkter opp i sky (som ingen andre har) for så å begynne å slå av kraftig på prisen før kunden har fått begynt å tenkt seg om. Av en eller annen merkelig grunn stoler de da mye mer på oss hvis vi klarer å gi god service og informative svar. Enkelte selgere uansett kjede og tilhørighet skulle vært skutt på stedet. Samt at enkelte kunder skulle blitt svartelistet.

Men jeg må si jeg blei ganske så sjokka av kunnskapsnivået hos de såkalte spesielistbutikkene på hifi. Her i trondheim har jeg fått skikkelig informative svar og god service på Tonart. Hos hifiklubben svarte de som best de kunne selv om nivået var lavt, samt at det var jeg som måtte hale orda utav selgeren noe jeg missliker sterkt da jeg ofte ikke er den som maser om å få demo på ting og tang. Hifi centeret var veldig fiksert på enkelte produktområder og gikk rakst vekk fra det jeg kikka på over til noe annet som jeg overhodet ikke hadde tenkt meg. I tillegg var over halvparten der borte helt blåst. Se for eksempel "regnbuer på prosjektører? neinei, sånt finnes ikke, der tar du nok feil". Der gikk de også veldig etter de som gikk pent kledt og så rike ut. Dette opplevde jeg ikke på Tonart men også litt på Hifiklubben. Center og Klubben tok det nesten en halvtime før man ble spurt om hjelp mens tonart spurte høfflig idet jeg hadde rukket og titta litt.

Til slutt kan jeg jo legge til at det virker som elkjøp her i trondheim har veldig lite å gjøre siden de konstant har 5-6 av sine selgere gående hos oss i full "uniform"

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Sikkert visse elkjøp selgere som er rimelig irriterte på meg ja. Men det er deres egne feil ettersom de er totalt inkompetente og jeg ikke gir meg før ting er i orden mtp på reklamasjoner osv.
    Du får gjøre som meg da, kjøre dem i 3 timers kurs. Hele brunvareavd. stilte og jeg "foreleste" om pj'er LCD/DLP, lerret, reveivere, DVD'er, kabling og kalibrering ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Kanskje de prissjekker.

Siste sammenligning jeg har sett mener jeg viste at Trondheim var en av byene hvor Elkjøp hadde størst markedsandell. Forstod det slik at enkelte av butikkene til Expert gikk med underskudd og måtte ha redusert åpningstid. (mulig jeg husker feil)

Expert har iallfall annonsert 436 FDE til 26.999 i østlandsområdet uten veggfeste. (noe som er en bra pris) (annonse var i aftenposten)

Når det gjelder Hitachi og priser har jeg forstått det slik at vi ikke kan selge tvillingbroren til 7200 lavere enn Expert for da vil man irritere Hitachi/Expert og vi vil ikke kunne få den levert noe mer. Vi ville helst ha 7200, men dette hadde vist Expert lagt inn forbud mot. Det hadde vist være noe hendelser i fjor hvor expert hadde klaget inn butikker som solgte samme Hitachi plasma som Expert uten tilatelse fra Expert. Jeg er iallfall sterkt kritisk til at Elkjøp godtar dette. Det forbedrer iallfall ikke konkurransen. Navnet på tvillingbroren er forresten 7a10 og ligger på hitachi.no

En annen ting. 95% av produktene i en butikk har selgerne ALDRI prøvd. Det har de desverre aldri tid til grunnet kunder.

Newcomer 2mMy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis noen tv'er fra et merke skulle være ordentlig kalibrert, og en spion fra de andre merkene skulle finne ut at dems tv'er ikke var de som blir best presentert i butikken, så kan butikken få problemer.

har vært borti mange kunder som har kjøpt lcd og plasma tv'er, og det var først her om dagen jeg kom borti en som hadde litt over gjennomsnittet interresse..
    tv'en var en 42" hitachi som ble byttet pga noen døde piksler tror jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KanAlt
    Etter 7 år i bransjen hvor jeg har jobbet i 3 forskjellige kjeder. (jobber i en av de 3 store nå), nå tjener jeg 99 kr timen. (fast deltid)

De som er ny starter på ca 95. Vi får kjøpt varer til innkjøpspris. Når jeg i 99 jobbet i en annen kjede da hadde vi 67 kr timen. 2001 hadde jeg 80 kr timen. Så lønnen har økt ganske kraftig. Lønnnen innad i kjeden er ganske forskjellig utifra hvilken by man bor i. Oslo folk tjener mest (har hørt 110 kr timen)

Vi har bonus som er avhengig av salget til butikken i forhold til budsjett. Problemet er at budsjett alltid økes med ca 30% og dermed har vi ikke klart budsjett på mange år. Jeg hadde vel ca 30k mer i året i 2002 da budsjettet var en del mindre enn vi solgte for. Neste året ble det tatt høyde for enda høyere salg, men det ble nedgang. Siden den gang har vi aldri tatt igjen budsjettene. De økes gjevnt hele tiden. Vi har ikke overtidsbetalt og vi får ikke tilegg for å jobbe lørdag eller kveld. Det har vært diskutert dette, men da har det vært veid mot at rabatten på utstyret ble fjernet og derfor ble det valgt å fortsette med dagens ordning.

De med fast ansettelse hos oss har ca 230k i året, noe som egentlig er ganske bra lønning. Problemet er vel bare at en rekke andre grupper får overbetalt. Skulle gjerne ha tjent mer, men da måtte vi ha satt opp prisene og da hadde sikkert folk handlet andre plasser.
    Dersom dere tar kontakt med handel og kontor, så får dere raskt tillegg... det er i alle fall min erfaring (eks.Ex...)

Stå på krava!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men sist dette ble diskutert så ble det hevdet fra den lokale ledelse at da kunne de fjerne muligheten for å innkjøpspriser til de ansatte. For det var noe som ikke stod noe om i avtalene til de forskjellige organisasjonene.

I tilegg så lenge man hele tiden prøver å flest mulig timebaserte folk, så er det en enkel sak å bytte ut folk, med å slutte å gi folk timer. Dette har jeg opplevd flere ganger hvor folk som ikke passer inn får timer lenger. (da slutter de som regel rimelig fort)
    Høres ut som om du arbeider hos Expert... mye oppvask der for tiden...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri solgt en eneste Hitachi og kommer aldri til å gjøre det. Har ikke samvitighet til det. Har allerde 2 ganger i år hindret at en kunde kjøper den møkka. Bare synd at PV500 ikke kan leveres. Pioneer 436FDE er jo også et mye bedre valg.

Har fått en del kommentar på min lave fortjeneste, men jeg sier bestandig at jeg ikke selger møkk.

En annen ting, er at kunnskap om produkter ikke gjør at man blir en bedre selger. Ta f.eks han ene på min avdeling som er relativ fersk og har lite peiling. Når han ikke vet bedre så er det enkelt å stå å si at LG DVD opptakere er VELDIG bra, eller at Hitachi plasma er veldig bra. Hadde jeg gjort det så hadde folk skjønt med en gang at jeg ikke mener det og jeg ville ikke fått solgt det. Jeg kan mye mer enn han, men han selger som hakka møkk. HD-ready DVD opptaker er en ting man får kjøpt hos han f.eks. (en kunde som skjønte han var blitt feilinformert leverete den tilbake). (men han har sikkert sagt det til flere)
    Da bør du jo som han kollega ta dette opp med han eller fortelle det til butikksjefen... det kan jo på sikt gå utover deg også...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg kjøper en 506 XDE hos elkjøp og leverer den tilbake 30 dager seinere, er det ingen som sier noe på det da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Dersom jeg kjøper en 506 XDE hos elkjøp og leverer den tilbake 30 dager seinere, er det ingen som sier noe på det da?
    Nei hvorfor skal vi det? Det er jo en tjeneste vi tilbyr. Hvis jeg får snakke med kunden vil jeg nok spørre om grunnen, for det kan være greit å vite i samtaler med andre kunder, hvis det er noen negative egenskaper med produktet som gjør det.

En annen ting er at det er faktisk en liten del som returnerer produktet pga av at de har funnet det rimelige en annen plass. Her virker det som Elkjøp sliter med å få folk til å innse at vi har 30 dagers prissgaranti. For det er jo tross alt mye enklere å gå i kassen å få mellomlegget enn å skru ned TV'n, levere den tilbake og stikke på en annen forretning å kjøpe den. (skjedd noen ganger som jeg vet om)

Returetten er det faktisk utrolig få som vet om, og de som vet om den tror faktisk at man ikke kan bruke produktet. Skjønner ikke hvorfor folk ikke får med seg det. Stort sett alle selgere nevner det i alle samtaler og det nevnes i alle annonse bilag.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo et av slagordene det..men det kan jo være greit å låne med seg en 506 XDE en måned helt gratis, mener jeg Et lite depositum, bare :-P

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •