SIBA's fantastiske ansatte - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 104
    Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    de aller fleste ligger vel langt nærmere 250 enn 200, hvertfall de jeg kjenner til. tipper de fleste følger tariffen til hsh, og der tror jeg minstelønnen er rundt 18000 pr mnd. i tillegg til det så kommer ansiennitet, bonuser, provisjon, overtid og ub, så jeg tror det er veldig få, om noen selgere rundt omkring som ligger på det lønnsnivået.
    Jeg tipper du tar feil.

Begynnerlønn var 85kr som gikk opp til 95kr etter 6mnd prøvetid. Etter 4år hadde jeg 107kr timen, men det forutsatte at jeg begynte å jobbe med lager/service istedet. Mine selger-kollegaer hadde da fortsatt 95kr/timen.

Les også innlegget til KanAlt som er representativt med mine erfaringer.

Alex: Får varer til kostpris fra hele butikken, uansett om det gjelder batterier med bra fortjeneste eller en plasma med tynt pris som selges til kostpris.
    Det sier jo seg selv at en tjener mer på enkelte produkter enn andre. Mobiltelefoner, hardware(pc) og enkelte plasmamodeller er det vanskelig å tjene store penger på pr produkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare svare for min egen kjede. Vi får innkjøpspris på alt.
    På enkelte ting sparer vi absolutt ingenting.

For å illustrere. I 2005 solgte jeg varer for ganske nøyaktig 9.2 millioner (best på min avdeling), med en bruttofortjeneste på 8% (ikke best). Jeg jobber på brunt(selvsagt) og det er spesielt brunevarer som sliter med dårlig fortjeneste. Det vil si at butikken fikk inn 588k i fortjeneste for de varene jeg solgte. De siste årene har prisene blitt presset kraftig. Det er ikke mange år siden jeg lå på ca 15% bf

Når man selger f.eks 10 stk PA50 på en dag med nesten 1000 kr i tap pr stk, så skal man selge ganske mye annet for at det går i pluss. Den værste dagen min i fjor var -18k inntjening grunnet noen supertilbud. Det som er det største problemet på brunt, er prisnedgangen på TV apparater. Vi selger hele tiden apparater som er blitt redusert i pris i løpet av lagerperioden til tap. Derfor er butikksjefen livredd for å ha flatskjermer på lager. Jeg tror nok at 2006 vil være bedre på dette.

Og til dere som tror at dere at butikken tjener fett på dere fordi dere kjøper en PA50 til 14.995,- må tro om igjen. Hadde vel vært mer fornøyd om man kjøpte 3 scartkabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    tror du burde vurdere mattekunnskapene dine på nytt, dessuten tror jeg det er veldig få som tar fly til og fra jobb i vår bransje. selv har jeg ca 0 kroner i reiseutgifter i mnd...
    Hvor mye nettolønn ca for en som har 200 000kr i lønn da?
    Tenkte ikke over at den gruppen kansje skattet en del mindre.

Du er heldig med så lite reiseutgifter til og fra arbeid.
    Har fram til nylig hatt 1700 i bare bompenger pr mnd.
    Så kommer bensin, service, verditap på kjøretøy osv osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    Jeg tipper du tar feil.

Begynnerlønn var 85kr som gikk opp til 95kr etter 6mnd prøvetid. Etter 4år hadde jeg 107kr timen, men det forutsatte at jeg begynte å jobbe med lager/service istedet. Mine selger-kollegaer hadde da fortsatt 95kr/timen.

Les også innlegget til KanAlt som er representativt med mine erfaringer.

Alex: Får varer til kostpris fra hele butikken, uansett om det gjelder batterier med bra fortjeneste eller en plasma med tynt pris som selges til kostpris.
    Det sier jo seg selv at en tjener mer på enkelte produkter enn andre. Mobiltelefoner, hardware(pc) og enkelte plasmamodeller er det vanskelig å tjene store penger på pr produkt.
    nå er jeg mellomleder på min arbeidsplass, så jeg håper og tror at jeg vet hva våre lønnsutgifter er. kan vel si så mye som at ingen i vår butikk har mindre enn 106,70 i timen, og det er fra første dag. i tillegg for man overtid og ub, samt personalgoder utover det.

Sitat Opprinnelig postet av KanAlt
    Kan bare svare for min egen kjede. Vi får innkjøpspris på alt.
    På enkelte ting sparer vi absolutt ingenting.

For å illustrere. I 2005 solgte jeg varer for ganske nøyaktig 9.2 millioner (best på min avdeling), med en bruttofortjeneste på 8% (ikke best). Jeg jobber på brunt(selvsagt) og det er spesielt brunevarer som sliter med dårlig fortjeneste. Det vil si at butikken fikk inn 588k i fortjeneste for de varene jeg solgte. De siste årene har prisene blitt presset kraftig. Det er ikke mange år siden jeg lå på ca 15% bf

Når man selger f.eks 10 stk PA50 på en dag med nesten 1000 kr i tap pr stk, så skal man selge ganske mye annet for at det går i pluss. Den værste dagen min i fjor var -18k inntjening grunnet noen supertilbud. Det som er det største problemet på brunt, er prisnedgangen på TV apparater. Vi selger hele tiden apparater som er blitt redusert i pris i løpet av lagerperioden til tap. Derfor er butikksjefen livredd for å ha flatskjermer på lager. Jeg tror nok at 2006 vil være bedre på dette.

Og til dere som tror at dere at butikken tjener fett på dere fordi dere kjøper en PA50 til 14.995,- må tro om igjen. Hadde vel vært mer fornøyd om man kjøpte 3 scartkabler.
    hmm...14995 for pa50, du jobber vel ikke i elkjøp?

quotet ikke ditt tidligere innlegg, men 99 kroner i timen, med 7 år relevant erfaring? jeg har ikke landsoverenkomsten foran meg her nå, men mener da å huske at absolutt minstelønn er 195k i året, eller ca 100 spenn i timen. du har jo i tillegg 7 års erfaring, og da er det jo vanlig med 15-20% økning i forhold til hva man begynte med.

Sitat Opprinnelig postet av knut1
    Hvor mye nettolønn ca for en som har 200 000kr i lønn da?
    Tenkte ikke over at den gruppen kansje skattet en del mindre.

Du er heldig med så lite reiseutgifter til og fra arbeid.
    Har fram til nylig hatt 1700 i bare bompenger pr mnd.
    Så kommer bensin, service, verditap på kjøretøy osv osv.
    skal si meg enig i at mine reiseutgifter er små, kan faktisk gå til jobb om jeg orker det. du har derimot ekstremt mye, så hvis vi møtes på halvveien, og sier 1000 spenn +- i mnd, så nærmer vi oss vel. det jeg reagerte mest på var lønnspåstanden din, jeg tviler på at fast ansatte heltid i noen kjeder har mindre enn 230-240k i året...eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med de som jobber i kjeder som hifiklubben, hifi-center osv.
    Har de noe bedre lønn tro??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til opplysning er det ingenting som heter minstelønn i Norge. Om en bedrift ønsker å betale 10 kr timen til folk er det ingen lover som nekter dem det. (det er alltid noen på jobb som tar opp minstelønnn under lønnsdiskusjoner).

Siden jeg jobber på timesbasis jobber jeg som regel lørdager i tilegg til 12.00 -20.00 hver dag. Det gjør at totalt er ikke lønnnen så ille, selv om jeg må jobbe en del mer. Meste jeg har hatt i en mnd er vel 244 timer. (desember 2004)

Som sagt, hadde jeg jobbet i Oslo så hadde jeg nok hatt nærmere 110 med min erfaring i denne kjeden.

Mine 2 første år i bransjen jobbet jeg fast. Da hadde jeg 13.400 i mnd brutto. (1997-1998) (Da jobbet jeg i en kjedebutikk på et relativt lite sted på vestlandet)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KanAlt
    Til opplysning er det ingenting som heter minstelønn i Norge. Om en bedrift ønsker å betale 10 kr timen til folk er det ingen lover som nekter dem det. (det er alltid noen på jobb som tar opp minstelønnn under lønnsdiskusjoner).

Siden jeg jobber på timesbasis jobber jeg som regel lørdager i tilegg til 12.00 -20.00 hver dag. Det gjør at totalt er ikke lønnnen så ille, selv om jeg må jobbe en del mer. Meste jeg har hatt i en mnd er vel 244 timer. (desember 2004)

Som sagt, hadde jeg jobbet i Oslo så hadde jeg nok hatt nærmere 110 med min erfaring i denne kjeden.

Mine 2 første år i bransjen jobbet jeg fast. Da hadde jeg 13.400 i mnd brutto. (1997-1998) (Da jobbet jeg i en kjedebutikk på et relativt lite sted på vestlandet)
    det stemmer at det ikke er noe som heter minstelønn i norge, men du jobber i detalj handelen, og der har du en organisasjon som heter hsh og en som heter handel og kontor. disse har laget en avtale som heter landsoverenkomsten, og der er minstelønn regulert. der er jo fritt frem for kjedene hvem som følger denne eller ikke, men på din arbeidsplass virker det jo som om dere hadde vært tjent med at alle meldte seg inn i handel og kontor, da dere hadde fått et kraftig lønnshopp alle sammen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men sist dette ble diskutert så ble det hevdet fra den lokale ledelse at da kunne de fjerne muligheten for å innkjøpspriser til de ansatte. For det var noe som ikke stod noe om i avtalene til de forskjellige organisasjonene.

I tilegg så lenge man hele tiden prøver å flest mulig timebaserte folk, så er det en enkel sak å bytte ut folk, med å slutte å gi folk timer. Dette har jeg opplevd flere ganger hvor folk som ikke passer inn får timer lenger. (da slutter de som regel rimelig fort)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fingal
    Jeg tror at butikkene vil bli nødt til å revurdere prinsippet om at menigmann ikke har peiling ganske snart. Det er mulig at det har vært og til en viss grad fremdeles er slik at folk ikke har særlig peil, men dette er i ferd med å endre seg.

Jeg var selv helt grønn inntil jeg begynte å planlegge overgang fra CRT til noe nytt. Når jeg da står ovenfor situasjonen å blåse 20k på en gang setter jeg meg inn i saken. Det har jeg helt andre muligheter til nå enn tildligere. Et godt eksempel er jo dette forumet. Så kan man begynne å snakke om de som er litt yngre enn oss... jeg har fettere i ungdomsskolealder som driver egne websider, programmerer, tuner, tweaker etc etc på et nivå langt over det jeg noen gang kommer til å komme. Når de etterhvert begynner å få litt penger på bok, nytter det ikke å komme med hvermansen salgsargumenter..

Pris vil alltid være viktig, men med såpass konkurranse som det er om dagen, er butikkene nødt til å fokusere mye mer på kvalitet og kunnskaper... bra for oss.
    Slik er jeg selv, og for å si det slik, alle venner og bekjente av meg synes jeg er merkelig og ler når jeg setter meg såpass mye inn i det jeg skal kjøpe selv som jeg gjør. At du tilfeldigvis vanker blandt slike og legger merke til det er ikke ensbetydende med at folk gidder å sette seg inn i ting. Det er også utrolig mange "ricere" blandt slike "CS" folk som jeg liker å kalle dem. Altså det går veldi mye på skryt og showoff og lite på reell kunnskap. I alle år har det vært kjerner av folk som liker å sette seg inn i ting, men når man begynner å jobbe i butikk og ser alt fra ungdom til godt voksne som kommer innom mister man mye respekt for det generelle kunnskapsnivå blandt folk. Det er litt av en utfordring å kunne forklare avanserte saker de spør om på et såpass lavt nivå at de skjønner det. Men klarer du det så blir folk så utrolig glade og fornøyde at det er en ren fryd å være selger

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    I hvilken kjede jobber du, KanAlt?

Og kan du si noe mer om hvor mye man tjener på å få varene til innkjøpspris?

Gjelder det ALLE varene butikken fører eller kun dem i avdelingen man tilhører?

I de store kjedene er vel ofte produktene så hardt priset fra før at det ikke er noe særlig å hente? Det er vel på store kvantum disse butikkene tjener de fleste grunkene, eller?
    Her kan jeg kun tale for meg selv, men det vanlige hos større kjeder er vel at brunevarer har en snitt BF (brutto fortjeneste, altså inntjening etter moms og innkjøpspris eks utgifter til lønn/leie/strøm/pr) ligger på ca 15-16 % av kjøpesum, hvitevarer det samme, mobil/tele på ca 5-10 % og småtteri på ca 30 %. Dette er da prisen før evt rabatter. Da jeg var deltidsansatt fikk jeg kjøpe ting ned til 7 % BF mens som fastansatt har jeg innkjøpsprisen (altså innkjøpsprisen til selve butikken + moms). Enkelte ganger får vi også tilbud fra leverandører hvor man f.ex kan få tilnærmet innkjøpspris ifra leverandøren, da kan prisen gjerne bli en 25-40 % under utsalgspris hos oss.

Mye av det vi selger er faktisk billigere å kjøpe fra nettbutikker enn vår egen innkjøpspris. Dette gjelder spesielt varer som enkelte nettbutikker importerer selv. Som ansatt i en norsk kjede kjøpes varene våre ifra de norske avdelingene/importørene og dette kan også slå inn.

Mindre elektroforretninger på "landet" har gjerne høyere fortjeneste enn oss, men elektrobransjen er rett og slett blandt de mest konkurranse utsatte i verden. Dette kan selvsagt være bra men man må også passe på slik at man kun får sett en brosjyre av produktet til slutt og må kjøpe alt usett og uhørt. Hvis alle bruker butikkene kun til å titte før de handler fra nettbutikker for å spare noen kroner så går alt til helvette. Selvsagt blir det noe annet om det er større summer man snakker om og om prisdifferansen er alfa eller omega.

Jeg føler meg ganske heldig da jeg har rundt 150 pr time + ubekvem arbeidstidsstillegg på noen kroner. Men vi har da også 10 timers vakter, har sjeldent mulighet til pause og reklamasjoner og enkelte som har hatt en dårlig dag kan være en hard prøvelse til tider om man blir skjelt huden full og selv ikke har gjort noe annet enn å prøve å hjelpe.

Og til slutt, det er kun en ting som gjelder hos oss, volum volum volum. Men vi prøver også så godt vi kan å være best på service av de rundt oss.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan skjønne din frustrasjon som ansatt, det er helt naturlig.
    Etter sånn jeg kan se det så er det vel selve butikken som gjør at det er dyrere enn enkelte nettbutikker?
    Meg bekjent er Expert en av europas største, Euronics (eller hva de nå heter) påstår noe av det samme, mens Elkjøp skryter av at de har felles nordisk innkjøp. (og de kjøper vel sammen med Dixons i England?)

Synes som regel Elkjøp har bra priser (kjøpte SE K700 og W800 telefone der sist siden de var billigst).. Men Expert synes jeg virker veldig dyre.. Men så handler jeg mest på nett da

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Men Expert synes jeg virker veldig dyre.. Men så handler jeg mest på nett da
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Jeg føler meg ganske heldig da jeg har rundt 150 pr time + ubekvem arbeidstidsstillegg på noen kroner.
    Kanskje en liten sammenheng ;-)

Men fra spøk til alvor. Har jobbet 2 år for Expert og det er ikke så veldig stor forskjell på kjedene. Servicen avhenger helt og holdent av selgeren. Elkjøp har nok et større fokus på pris enn Expert, dermed har de nok en god del flere kunder også, lengre ventid osv.

Når det gjelder kunnskapen til kunder er det det 3 kategorier.

1. De med "null" peiling (80%)
    2. De som tror de kan noe (15%)
    3. De som virkelig kan noe.

Kategori 2 er alltid like morsom. Som han fyren som påstålig sa at Pioneer hadde LCD TV som var testet på dinside.no, og at plamsa maks varte 2 år før de ikke virket lenger. Slike folk nyttter det ikke å diskutere med.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meg bekjent er Expert en av europas største, Euronics (eller hva de nå heter) påstår noe av det samme, mens Elkjøp skryter av at de har felles nordisk innkjøp. (og de kjøper vel sammen med Dixons i England?)
    Er expert en internasjonal kjede? Expert er ihvertfall mye mindre enn elkjøp i norge, og euronics mye mindre enn expert igjen. Selvom euronics er Europas største er de minst i Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan skjønne din frustrasjon som ansatt, det er helt naturlig.
    Etter sånn jeg kan se det så er det vel selve butikken som gjør at det er dyrere enn enkelte nettbutikker?

Synes som regel Elkjøp har bra priser (kjøpte SE K700 og W800 telefone der sist siden de var billigst).. Men Expert synes jeg virker veldig dyre.. Men så handler jeg mest på nett da
    Undersøkelser i avisene viser faktisk at dette ikke er tilfellet, uten å dra "min" kjede frem i rampelyset. Det er også ofte lett å være billigst på ett produkt ingen andre har. Uansett bør man også vite at de fleste kjeder har to typer butikker. De store og de små. Elkjøp og Elkjøp Giganten. Expert og Expert Bonus. Disse har forskjellige priser da de ikke trenger like stor inntjening. Det skal også sies at innkjøp av utgåtte produkter som annonseres til ekstremt lav pris og i ekstremt lavt opplag (om noen) også kan gi et skjevt inntrykk av pris. Det er jo enklere å selge fjorårets toppmodell 32" crt billigere enn årets f.ex. Spesielt om man har fått de fra et tysk konkursbo. Enkelte kjeder handler kun innenlands mens enkelte andre henter fra andre steder. Kan være bra, kan være dårlig.

Faktisk er størrelsesforholdene slik:

1. Expert er verdens største elektronikk kjede (altså flest butikker under merkenavnet expert kloden rundt)
    2. Euronics er europas største elektronikk kjede
    3. Elkjøp er nordens største elektronikk kjede

Elkjøp som kun finnes i norden er engelsk, expert i norge/sverige/danmark er eid av expert norge og leaser kun merkenavnet slik de har gjort i alle år så hovedavgjørelser og strategi blir gjort ifra norge. Euronics kjenner jeg ikke til. Dette fører også til litt forskjell i varetyper og leveringer. Elkjøp får mye fra sverige da de bestiller derifra mens expert vil være avhengig av de norske og ikke svenske avdelingene fra hver importør. Dette kan jo slå ut positivt og negativt om hverandre.

Forskjellen butikk vs nettbutikk

Utgifter for nettbutikken (som oftest):
    1. Produsenten
    2. Importøren til europa (dem selv)
    3. Lønnsutgifter til noen ansatte på et lager på sørlandet samt markeds og økonomiavdeling
    4. Transport fra bryggekanten og til lageret på sørlandet'
    5. Markedsføring i hovedsaklig nett steder
    6. Driftsutgifter ved lageret

Utgifter for kjedebutikken (som oftest):
    1. Produsenten
    2. Importøren til europa
    3. Importøren til Norge eller Sverige
    4. Frakt fra importøren og til kjedens eget hovedlager
    5. Frakt fra kjedens lager og ut til hver enkelt butikk
    6. Prosenter til kjedens hovedkvarter
    7. Markedsføring på de største tv stasjonene/radio/aviser/web osv
    8. Lønning til ansatte på hovedlageret, på hovedkvarteret, på hver enkelt butikk
    9. Driftsutgifter på hvert enkelt bygg
    10. Strøm i hver enkel butikk
    11. Flere hundre ansatte spredt rundt
    12. Lokal annonsering som hver butikk gjerne står for

Bunnlinja her er vel at utgiftene til en kjedebutikk som skal ha ansatte på hele dagen uansett omsetning pluss gigantisk lager er mye høyere enn til en nettbutikk som slipper å ha forretninger, slipper å vise frem produktet, slipper å ha demomodeller stående fremme, slipper å frakte varer ut til der kunden bor og i tillegg slipper å betale frakt til og fra verksted da folk sender inn selv.
    9.

Og til A|ex, uten at dette skal virke som noe skryt, men Expert i norge er faktisk under 10 % mindre enn elkjøp ved siste undersøkelse og ligger ikke på den berømte "topp 10 mest forhatte firma i norge" lista heller som enkelte andre

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minns jeg leste et sted at Elkjøp sist halvår er blitt dobbelt så store som Expert i Norge?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, okei, dette var jeg ikke klar over. Kan du gjengi den lista i sin helhet? Jeg må ærlig og redelig innrømme at elkjøp har påført meg mye mer frustrasjon enn expert

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    )
    Elkjøp får mye fra sverige da de bestiller derifra mens expert vil være avhengig av de norske og ikke svenske avdelingene fra hver importør. Dette kan jo slå ut positivt og negativt om hverandre
    Går ikke alle varer til Norge og Sverige fra hovedlageret i Jönköping? Kanskje foruten ADAX ovner som produseres i Norge? Bare nyssjerrig.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hehe, okei, dette var jeg ikke klar over. Kan du gjengi den lista i sin helhet? Jeg må ærlig og redelig innrømme at elkjøp har påført meg mye mer frustrasjon enn expert
    Og du har kanskje gjort det samme ovenfor dem :-P just kidding

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert visse elkjøp selgere som er rimelig irriterte på meg ja. Men det er deres egne feil ettersom de er totalt inkompetente og jeg ikke gir meg før ting er i orden mtp på reklamasjoner osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest disse forskjellige svar som folk presterer å få fram her nå vet jeg ikke om jeg skal begynne å grine eller rose folk.

For å være helt ærlig, så begynner jeg med å si at jeg er en selger i en av de nevnte kjedene ovenfor. Jeg har heller ikke FULL kunnskap i alt vi selger heller, og at jeg kan si småfeil, eller være så ærlig å si at "det vet jeg faktisk ikke, men jeg kan sjekke det så vi blir sikker", det hender noen ganger ja. For det er SÅ SINNSYKT mange forskjellige typer av de forskjellige merkene, at å vite alle forskjeller på de er nesten umulig. Som jeg sier når kunde spør meg om jeg har peiling: " Jeg kan en del, men ikke alt" Er det noen som skal virkelig ha noe spesielt, gidder ikke jeg å prakke på de noe bare for å selge, da henviser jeg de faktisk til Hifiklubben,hificenteret eller andre butikker, med mindre vi ikke kan skaffe det kunden ønsker.

Heldigvis så har jeg litt mer interesse for Hi-Fi området enn andre som jeg jobber med, noe som gir meg større fordeler, som eksempel når jeg blir spurt om råd fra uvitende kunder (eller Hi-Fi gærninger som vil teste meg). Jeg er helt enig i at mange som jobber i disse kjedene ikke har noe å gjøre der, med mindre de er interessert i, eller har kunnskap om produktene som finnes på avdelingen de jobber på. En grunn til at jeg bestemt ville jobbe på brunevare avdelingen, og ikke hvitevare avdelingen da jeg ble tilbudt jobb.

Men som noen av dere sa her: " De som ser etter ett spesielt produkt, gidder ikke og trenger ikke å høre på hva selgeren har å si".

"De som trenger hjelp, er så uvitende fra før, at de blir så fornøyd uansett hvilken hjelp de får"

Dette er det BESTE jeg har hørt hittil. For disse lavpris kjedene er der mer for det vanlige folk. Lave priser på kjente merkevarer, for vanlige folk som ikke har peiling. Disse kjedene kan skaffe enkelte produkter som vi HI-FI gærninger vil ha tak til en billig penge. Hvis dere ikke vil gå dit pga selgerne er så innkompetente, så la være da, gå heller til "spesialbutikkene". MEN, ikke alle der heller har like mye peiling på det de selger.

Så til alle dere som er så "tøff i kjeften" og ler av disse inkompetente selgerne; Vi må alle begynne ett sted. Vi lærer noe nytt hver dag......jeg også !!! =)

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •