SIBA's fantastiske ansatte - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 104
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    for å svare deg på det opprinnelige spørsmålet kan jeg si at alle tvene er fabrikkinnstilt. med det store tempoet av utskiftinger av modeller, salg av demoex osv så er det rett og slett ikke mulig pr dags dato for oss å kalibrere alle tvene med dve. kalibrerer vi én, må vi nesten kalibrere resten også, enig? jeg skulle gjerne gjort det, men da måtte vi ha ansatt en person til for å holde på med dette hele dagen

edit: smooth emnetittel da

vegard, siba liertoppen
    Jeg har foreslått til endel butikker at de bør alliere seg med en spesialist som kan hjelpe kundene når de har fått produktet hjem.Jeg tror at de fleste som vil betale 20-40.000,- for en ny TV, vil betale 1000,-/1500,- for å få den riktig satt opp og kalibrert i sin egen stue. Videre tror jeg at dere må få vekk så mye indirekte lys som mulig. Jeg har vært innom butikker her i Rogaland som er mer opptatt av spotlights enn av billedkvalitet.Jeg har bedt om å få låne fjernkontrollen for å sjekke innstillinger. P.G.A lysforholdene og andre ting,så er kontrasten satt nesten på bånn pinne og brightness satt lavt.Videre er fargeintensiteten "satt opp" for å gi ett godt inntrykk.Resultatet er at når kundene får produktet hjem,så blir de skuffet.
    Videre så bruker mange butikker QualiTv tuneren med HD1,som gir et veldig bra bilde. Dere må tilby kundene muligheten til å få se bildet med SD og normaltuner.(ikke QualiTV-tuneren med scaling på SD).Jeg er klar over at opplæring koster penger,men dere må gjøre noe når både produktene og kompleksiteten av kilder blir mer krevende. Det er faktisk et problem for bransjen at kundene oftere og oftere, kan mer enn butikkselgeren. HD gir en ny tid i bransjen,men den krever mer kunnskap.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av phonar
    Var idag innom SIBA på Kvadrat(Rogaland) hvor jeg tittet litt på flatskjerm tv'er. En ansatt kom bort og spurte om jeg trengte hjelp hvorpå jeg spurte, retorisk, om de brukte DVE eller lignende kalibrering på tvene eller om tvene sto på fabrikkinnstilling. Hvordan skulle jeg kunne gjøre en god bedømming hvis tvene var fabrikkinnstilt?

Svaret var "Alle tv'ene har innebygget DVE kalibrering fra fabrikken". Jeg ba ham bekrefte om det var Digital Video Essentials og det var det!

Det som begynte med et retorisk spørsmål utviklet seg til en stk sjokkert kunde. Tenk på "the average joe" som skal kjøpe nytt tv og all misinformasjon som blir presentert. Nå er dette det verste tilfellet jeg har vært borti men men....

Hva er det verste dere har hørt`fra en selger?
    Jeg tror ikke at Siba på Kvadrat er av verste. Det finnes faktisk lærevillige og imøtekommende selgere der. Jeg synes faktisk de er verre lenger borti gata på EL-Kjøp. Der må du faktisk trekke en lapp og vente på tur for å få snakke med en som ikke kan noe! Jeg var innom for en tid siden og ble stående å se på alle flatskjermene som hang på veggen. Alle var helt forskjellig innstillt og relativt graverende feil innstillt. Jeg spurte den såkalte experten hvilken av disse skjermene er kalibrert og riktig innstillt? Han svarte at den jeg likte best var riktig innstilt.Da jeg spurte om de f.eks. brukte DVE så svarte han at det visste han ikke hva var,men dersom jeg hadde et slikt måleinstrument så kunne de kanskje kjøpe et til butikken???!!!! Da jeg fortalte han at dette var en dvd-plate så gikk han.Jeg tror at vi må stole på egne kunnskaper og andre spesielt intresserte når du skal handle i store kjeder.
    Stølen

Newcomer tomriis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utrolig elendig kabling/inntilling i Elektroforretningene

Har tatt meg en god runde til både ElKjøp, Siba, Lefdal, Expert osv. Jeg kikker på signalkilden og hvilken kabelløsning de har valgt på de forkjellige Plasma/LCD skjermene. Det er utrolig mye dårlig her. Jeg blir helt oppgitt over hvor dårlig dette er. Det er absolutt til å få 40 grader i feber av. Vanlig koksial/RF antenne inn, Scart (Når tv'en har DVi el. Hdmi), Elendige og dritbillige dvd spillere til 300-600kr osv. Mange ganger er det til og med Gul kompositt ledning! Har selv gitt opp hele Plasma dritten etter å ha eid en Barcograhpics 808S og blåst billedet opp til 244 cm i bredde. Både parabolsignal via component og DVD signal fra dengang Philips 963SA knuser all form for Plasma/Lcd tv idag. Krystallklart og smell i farvene uten pixler -og det er i over 100" bilde!! Plasma holder ikke mål i det hele tatt. Har derfor kjøpt meg en dritbillig 42" Lumatron (LG Panel) for kr. 9990,- med høyttalere, fot og veggfeste. (Tenker at kjøper jeg en HD klar Plasma idag til 20-30000, så er den temmelig fort gammel i dette gamet). Denne billige 42" har jeg "tunet" en hel del og forer den med bra signal og solide kabler. Og Tv bildet jeg har fått frem slår all den dritten som er utstilt i disse butikkene. Hadde det for guds skyld ikke vært en idè å ha en som har litt peiling på dette å hjelpe til med innstillingen/kilde/kabling i butikkene. Det må jo for all del være i største interesse for alle parter, også importør og produsent!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av tomriis
    Har tatt meg en god runde til både ElKjøp, Siba, Lefdal, Expert osv. Jeg kikker på signalkilden og hvilken kabelløsning de har valgt på de forkjellige Plasma/LCD skjermene. Det er utrolig mye dårlig her. Jeg blir helt oppgitt over hvor dårlig dette er. Det er absolutt til å få 40 grader i feber av. Vanlig koksial/RF antenne inn, Scart (Når tv'en har DVi el. Hdmi), Elendige og dritbillige dvd spillere til 300-600kr osv. Mange ganger er det til og med Gul kompositt ledning! Har selv gitt opp hele Plasma dritten etter å ha eid en Barcograhpics 808S og blåst billedet opp til 244 cm i bredde. Både parabolsignal via component og DVD signal fra dengang Philips 963SA knuser all form for Plasma/Lcd tv idag. Krystallklart og smell i farvene uten pixler -og det er i over 100" bilde!! Plasma holder ikke mål i det hele tatt. Har derfor kjøpt meg en dritbillig 42" Lumatron (LG Panel) for kr. 9990,- med høyttalere, fot og veggfeste. (Tenker at kjøper jeg en HD klar Plasma idag til 20-30000, så er den temmelig fort gammel i dette gamet). Denne billige 42" har jeg "tunet" en hel del og forer den med bra signal og solide kabler. Og Tv bildet jeg har fått frem slår all den dritten som er utstilt i disse butikkene. Hadde det for guds skyld ikke vært en idè å ha en som har litt peiling på dette å hjelpe til med innstillingen/kilde/kabling i butikkene. Det må jo for all del være i største interesse for alle parter, også importør og produsent!
    Hei Tom!
    Historien om eple og stammen er fremdeles en god historie! Ring meg!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg har foreslått til endel butikker at de bør alliere seg med en spesialist som kan hjelpe kundene når de har fått produktet hjem.Jeg tror at de fleste som vil betale 20-40.000,- for en ny TV, vil betale 1000,-/1500,- for å få den riktig satt opp og kalibrert i sin egen stue. Videre tror jeg at dere må få vekk så mye indirekte lys som mulig. Jeg har vært innom butikker her i Rogaland som er mer opptatt av spotlights enn av billedkvalitet.Jeg har bedt om å få låne fjernkontrollen for å sjekke innstillinger. P.G.A lysforholdene og andre ting,så er kontrasten satt nesten på bånn pinne og brightness satt lavt.Videre er fargeintensiteten "satt opp" for å gi ett godt inntrykk.Resultatet er at når kundene får produktet hjem,så blir de skuffet.
    Videre så bruker mange butikker QualiTv tuneren med HD1,som gir et veldig bra bilde. Dere må tilby kundene muligheten til å få se bildet med SD og normaltuner.(ikke QualiTV-tuneren med scaling på SD).Jeg er klar over at opplæring koster penger,men dere må gjøre noe når både produktene og kompleksiteten av kilder blir mer krevende. Det er faktisk et problem for bransjen at kundene oftere og oftere, kan mer enn butikkselgeren. HD gir en ny tid i bransjen,men den krever mer kunnskap.
    Stølen
    du ville blitt forundret over hva folk bruker pengene sine på. enkelt kan kjøpe en tv til 25k, men kjøper ikke en scart kabel til 300 kroner, men velger heller en hyssing til 39 kroner. det vil også koste mer enn 1000-1500 kroner å få kalibrert en tv skikkelig, for hvis det skal selges som en tilleggstjeneste så må det gjøre skikkelig.

ang lys i butikkene så er det alfa-omega. butikken jeg jobber i er den mest opplyste (lysmessig hvertfall , av alle siba butikkene. det er spotter overalt osv. dette er selvfølgelig ikke optimalt for bildet på tvene, men det er viktig for helhetsinntrykket av butikken.

nå kan ikke jeg uttale meg for andre butikker, men hos oss så gjør vi nada med tvene når det er hengt på veggen, da det ville være å lure kundene. vi kunne seff kalibrert en tv vi absolutt ville selge, men jeg synes ikke det er helt riktig.

ang tuner så er det quali tunere som skal inn hos oss i disse dager, men rf anlegget blir liggende (er koblet mot en vanlig viasat tuner), sånn at det blir mulig å se hvordan bildet blir på tilnærmet vanlige signaler.

opplæring er noe det fokuseres på hele tiden, og er noe man aldri får nok av. det vil alltid være kunder som kan mer om enkelte ting enn selgerne, men da er det viktig for selgerne å suge til seg den informasjonen, og nyttiggjøre seg av den. så liten som vår butikk er så er det aldri langt til neste ansatt, og samlet sett så blir kompetansen i butikken ganske stor. utfordringen er jo å spre det til alle, men det lar seg ikke gjøre over natten

fornuftig innlegg, helt til du sier at din lumatron tv viser et bedre bilde enn en 436xde som blir matet med hdmi fra philips dvp9000. det er samme hvor ukalibrert den pioneeren er, en fiat blir ikke en ferrari selv om du styler den vet du

når det gjelder signalvalg på tvene, så er dette en ganske stor investering som blir gjort i de forskjellige butikkene. 60-100 tv apparater som skal ha ny kabling, pluss at det må inn en del utstyr til dette. i min butikk kjører vi digital satelitt som gjennom en altfor dyr boks gjør om dette til rf, som igjen går ut til alle tv-apparatene. dette blir i disse dager oppgradert til quali hd tuner, som sender ut dvi signal til alle tvene. jeg vil fremdeles ha rf nettet, da ikke finnes en sjel i norge som sitter og ser på hd1 hele dagen, og derfor ikke vil ha så stor nytte av den kanalen. vi får jo seff vist hvor bra hd blir en gang i fremtiden, men kundene vil gjerne begynne å bruke tvene med en gang, og jeg tror det er mest ineressant for dem å se hvordan bilde faktisk blir når de kommer hjem og får koblet den opp, enn hvordan det vil bli om to-tre år.

jeg har faktisk kontaktet pioneer ang kalibreringsverktøy (dve o.l.) osv for å få satt opp 436 modellen skikkelig, men fikk til svar at det var ikke noe de hadde. det kan kanskje være at jeg kjøper inn dve til butikken, men det blir da noe å tenke på i februar, når stormen har stilnet etter desember og januar salg.

ha et godt nytt år!!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt Riktig! Jeg har en billig Mikke Mus Plasma!!

Men Fiat eier jo Ferrari.... HA,HA. Nå lo jeg godt. Fint Innlegg!! Har dessverre ikke sett Philips 9000 og Pioneer samtidig i noen forretning jeg, men det lyder bra! Klart Pioneer'en er myyyye bedre, men det er så og si alltid drit inn = ekstra drit ut på en 43" Plasma uansett merke! (Når en forer disse flotte skjermene med f.eks. en RF Antennekabel med husantenne på taket!). Men for all del, jeg har sagt at min Mikke Mus tv er en i utgangspunktet drit tv, men det er en dritbillig tv også. Min filosofi er at denne er og blir en forholdvis stor tv, så kjøper jeg meg en fetere skjerm på sikt. Denne Mikke Mus tv'en havner da inn på barnerommet og der kommer den til å trives bra! -Go Mikke!! (Er forresten redd innbrenning av meget stor og selvfølgelig rød Mikke logo nederst til venstre på Disney Channel som "poden" liker så godt!! LCD er kanskje løsningen for barnefamilier!). Stølen er forøvrig min far, det er han jeg har arvet denne galskapen fra. Vi i denne familien blir egentlig aldri fornøyd. Den evige søken etter bedre bilde blir egentlig aldri tillfredsstilt - bare midlertidig. Det var derfor jeg forsåvidt ga Fa*n og solgte det meste av utstyret mitt og kjøpt en Mikke Mus Tv! (Livet har egentlig blitt bedre, for jeg hadde irritert meg grønn over å ha brukt 30000 på en plasma som egenlig aldri kom til å bli bra nok for meg.) -Du kan vel si jeg har gitt midlertidig opp.. Tror jeg har ca. 12 DVD spillere liggende etter all eksprementeringen og noen kilometer med kabler til en god månedslønn. Lykke til i butikken!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt følgende er uttalt av faste ansatte som var voksne og ikke deltids jobbende studenter.

Hifiklubben Tromsø:
    "neinei så lenge dvd spilleren er merket dolby digital og dts trenger du ikke å ha en forsterker som har det eller noen spesiell kabel"

Da jeg protesterte fikk jeg beskjed om at dette visste han bedre enn meg da han hadde vært på kurs. Da sjefen der oppe kom og fyren ba ham bekrefte sine dustete påstander så sjefen rart på ham, sa at jeg hadde rett og sa kort "jeg tror jeg tar over her jeg".

Hifi centeret Trondheim:
    "regnbueeffekt? det har jeg aldri hørt om, nei det finnes nok ikke på noen prosjektører vi har"

Elkjøp Tiller Trondheim:
    "Tivoliradio? nei det er helt ut nå, ingen som selger det lenger, det er Tangent som gjelder, myyye bedre"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stølen
    Desverre er nok ikke dette tilfellet. Vi snakker her om kunder som kan kjøpe surroundanlegg til 20 000 men nekter å bruke mer enn 5 kroner metern på høytalerkabel. Eller hva med å kjøpe plasmaskjerm til 30 000 men ikke ansakffe digital tuner og heller kjøre analogt dårlig kabel/luftantenne? Slik er det desverre bare, og da tenker jeg synd på dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg blir å ha endel innlegg etter hverandre men håper dere tilgir meg. Uansett, min kommentar her er rett og slett at noen klager fordi butikker har for gode kabler og for godt signal mens andre klager på at det er for dårlig. Det er umulig å gjøre alle fornøyd men hvis kunden er fornøyd med bildet på en tv koblet opp på uskjermet coax eller en crappy dvd spiller blir han iallefall ikke missfornøyd når han kommer hjem, eller hva? Og der jeg selv jobber er vi mer enn villige til å koble opp en annen kilde eller utstyr om kunden ønsker det og det er mulig. Når det gjelder innstillinger prøvde vi faktisk DVE på noen få skjermer for å sammenligne hitachi/pioneer/panasonic, men det tok ikke lang tid før noen kunder hadde knota det til. De rett og slett krever å få lov å trykke og herje i menyene og vi kan ikke bare stå der og nekte. Så det ga vi kjapt opp. Nå er det jo riktig at man kan få mye bedre bilde utav en skjerm med god kilde og gode innstillinger, men en bedre skjerm hadde da igjen blitt likeledes bedre. Og kontrast får man ikke "juksa" seg til bedre resultat på enn flaskehalsen som ligger i skjermen uansett. Selvsagt er det ingenting som er bedre enn at man er fornøyd men kvalitetsforskjellene er høyst tydelige.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Helt enig!!

Når jeg er på besøk eller fester, så går jeg diskret bort til Plasmaen som henger der. (Dette er tidlig i fest-fasen!). De har stilige og dyre skjermer, men kablingen er tragisk. Jeg får fysisk vondt av å se på dette. Mange kjører faktisk kompositt signal utav en pc. Hallo???? Fint skal det være, men halve ræva henger ute!!! Jeg skal på ingen måte prøve å redde verden, tror heller verden trenger å bli reddet fra meg!!

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen god historie på lager, men jeg leser til meg en masse info før jeg handler. Og heldigvis så handles det som handles kan på nettet. Prosjektoren jeg kjøpte er jeg strålende fornøyd med. Hadde aldri sett den "i levende live", men når så mange på det her forumet har go' ord å fortelle anser jeg det som mye mer troverdig enn en selger / en person i ett lyd og bilde blad.

Som nevnt tidligere er ikke folk flest så gærne som mange her. De er fornøyd med det de får på Elkjøp osv.. og det er jo det viktigste. Og samtidig finnes det de som kjøper en bil til 300.000 fordi den har to sett koppholdere. Amen! :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sluttet å høre på selgere i 1997. Jeg hadde fått min første skikkelige lønning, og var på Bonus for å kjøpe video spiller. Jeg måtte ha stereo for å få lyd i anlegget mitt. Selgeren kunne opplyse om at det er umulig å få stereo lyd i anlegget hvis tv'en ikke er stereo. Vi kranglet litt om hvordan komponentene blir koblet i sammen, og han så på meg som om jeg var en tulling.
    Jeg kjøpte nå den spilleren jeg hadde sett meg ut uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

du ville blitt forundret over hva folk bruker pengene sine på. enkelt kan kjøpe en tv til 25k, men kjøper ikke en scart kabel til 300 kroner, men velger heller en hyssing til 39 kroner. det vil også koste mer enn 1000-1500 kroner å få kalibrert en tv skikkelig, for hvis det skal selges som en tilleggstjeneste så må det gjøre skikkelig.

ang lys i butikkene så er det alfa-omega. butikken jeg jobber i er den mest opplyste (lysmessig hvertfall , av alle siba butikkene. det er spotter overalt osv. dette er selvfølgelig ikke optimalt for bildet på tvene, men det er viktig for helhetsinntrykket av butikken.

nå kan ikke jeg uttale meg for andre butikker, men hos oss så gjør vi nada med tvene når det er hengt på veggen, da det ville være å lure kundene. vi kunne seff kalibrert en tv vi absolutt ville selge, men jeg synes ikke det er helt riktig.

ang tuner så er det quali tunere som skal inn hos oss i disse dager, men rf anlegget blir liggende (er koblet mot en vanlig viasat tuner), sånn at det blir mulig å se hvordan bildet blir på tilnærmet vanlige signaler.

opplæring er noe det fokuseres på hele tiden, og er noe man aldri får nok av. det vil alltid være kunder som kan mer om enkelte ting enn selgerne, men da er det viktig for selgerne å suge til seg den informasjonen, og nyttiggjøre seg av den. så liten som vår butikk er så er det aldri langt til neste ansatt, og samlet sett så blir kompetansen i butikken ganske stor. utfordringen er jo å spre det til alle, men det lar seg ikke gjøre over natten

fornuftig innlegg, helt til du sier at din lumatron tv viser et bedre bilde enn en 436xde som blir matet med hdmi fra philips dvp9000. det er samme hvor ukalibrert den pioneeren er, en fiat blir ikke en ferrari selv om du styler den vet du

når det gjelder signalvalg på tvene, så er dette en ganske stor investering som blir gjort i de forskjellige butikkene. 60-100 tv apparater som skal ha ny kabling, pluss at det må inn en del utstyr til dette. i min butikk kjører vi digital satelitt som gjennom en altfor dyr boks gjør om dette til rf, som igjen går ut til alle tv-apparatene. dette blir i disse dager oppgradert til quali hd tuner, som sender ut dvi signal til alle tvene. jeg vil fremdeles ha rf nettet, da ikke finnes en sjel i norge som sitter og ser på hd1 hele dagen, og derfor ikke vil ha så stor nytte av den kanalen. vi får jo seff vist hvor bra hd blir en gang i fremtiden, men kundene vil gjerne begynne å bruke tvene med en gang, og jeg tror det er mest ineressant for dem å se hvordan bilde faktisk blir når de kommer hjem og får koblet den opp, enn hvordan det vil bli om to-tre år.

jeg har faktisk kontaktet pioneer ang kalibreringsverktøy (dve o.l.) osv for å få satt opp 436 modellen skikkelig, men fikk til svar at det var ikke noe de hadde. det kan kanskje være at jeg kjøper inn dve til butikken, men det blir da noe å tenke på i februar, når stormen har stilnet etter desember og januar salg.

ha et godt nytt år!!!
    For første gang på veldig lenge har vi fått et ærlig og fornuftig innlegg og erkjennelse på hvordan bransjen ser sin egen situasjon. Dette var bra! Jeg jobber selv i salg og vi bruker over 150.000,- på hver salgsansatt før vi kan føle oss noenlunde sikre på at de kan gi våre kunder en god analyse og et godt forslag.Det er dyrt med opplæring! Men- det er sannsynligvis den beste veien til langvarig suksess i bransjen.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Desverre er nok ikke dette tilfellet. Vi snakker her om kunder som kan kjøpe surroundanlegg til 20 000 men nekter å bruke mer enn 5 kroner metern på høytalerkabel. Eller hva med å kjøpe plasmaskjerm til 30 000 men ikke ansakffe digital tuner og heller kjøre analogt dårlig kabel/luftantenne? Slik er det desverre bare, og da tenker jeg synd på dem.
    Jeg har vært selger i mer 35 år med relativt stor suksess. Det er IKKE alltid at kunden har rett!!!!! Det er vår oppgave og fortelle kunden at dersom du kjøper dyr skjerm så vil det være svært dumt og ikke legge til 10 % på riktige kabler o.s.v. Dersom du gir eksempler og viser hva de får for bedre kabling så vil de bli mer fornøyd og butikken får mindre klager, og får bedre omtale og mer omsetning i det lange løp. Samtidig vil fortjensten pr. salg gå opp. Dette er en vinn-vinn situasjon som alle i det lange løp, vil bli fornøyd med. Hvor mange ganger har du prutet med en som du stoler på og gir god kjøpsstøtte?
    Det jeg gjør og sikkert mange med meg er at du går fast til en selger som aldri har sviktet og betaler den prisen han skal ha.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært selger i mer 35 år med relativt stor suksess. Det er IKKE alltid at kunden har rett!!!!! Det er vår oppgave og fortelle kunden at dersom du kjøper dyr skjerm så vil det være svært dumt og ikke legge til 10 % på riktige kabler o.s.v. Dersom du gir eksempler og viser hva de får for bedre kabling så vil de bli mer fornøyd og butikken får mindre klager, og får bedre omtale og mer omsetning i det lange løp. Samtidig vil fortjensten pr. salg gå opp. Dette er en vinn-vinn situasjon som alle i det lange løp, vil bli fornøyd med. Hvor mange ganger har du prutet med en som du stoler på og gir god kjøpsstøtte?
    Det jeg gjør og sikkert mange med meg er at du går fast til en selger som aldri har sviktet og betaler den prisen han skal ha.
    Stølen
    Fungerer kanskje en av ti ganger, men problemet er rett og slett at folk blir forbannet og ser på deg som en tulling om du forsiktig prøver å hinte frempå at det kan være en god investering med bedre kilde eller kabler. Enkelte prøver også så godt de kan å bestemme seg for at bilde/lyd er bedre på det som er billig og nekter å godta noe annet.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer kanskje en av ti ganger, men problemet er rett og slett at folk blir forbannet og ser på deg som en tulling om du forsiktig prøver å hinte frempå at det kan være en god investering med bedre kilde eller kabler. Enkelte prøver også så godt de kan å bestemme seg for at bilde/lyd er bedre på det som er billig og nekter å godta noe annet.
    Som ansatt i flere kjeder kan jeg skrive under på dette. Men det er også litt forskjellig fra butikk til butikk og hvilke forventninger folk har når de kommer inn til deg for å handle.

Nå derimot trives jeg som student..

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å svare deg på det opprinnelige spørsmålet kan jeg si at alle tvene er fabrikkinnstilt. med det store tempoet av utskiftinger av modeller, salg av demoex osv så er det rett og slett ikke mulig pr dags dato for oss å kalibrere alle tvene med dve. kalibrerer vi én, må vi nesten kalibrere resten også, enig? jeg skulle gjerne gjort det, men da måtte vi ha ansatt en person til for å holde på med dette hele dagen

edit: smooth emnetittel da

vegard, siba liertoppen
    Det tar 2 minutter å kalibrere en skjerm sånn noen lunde, og utskiftingen av skjermer er ikke så enorm i butikkene. Såpass burde dere kunne ta dere tid til, fabrikkinnstillingene er tross alt helt på jordet i 99% av tilfellene. Forøvrig er dere vel interessert i å selge tv'er, eller?

Hadde jeg vært leder i lyd&bilde-avdelingen hos en elekotronikkkjede hadde jeg sørget for at hver eneste flatskjerm var korrekt kalibrert, og til enhver tid viste en eller annen ny animasjonsfilm i 1.85:1-format fra en skikkelig DVD-spiller med HDMI-overføring. Man skal imponere folk, ikke skremme dem ut av butikken og tilbake til bilderørs-TV'en sin.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det tar 2 minutter å kalibrere en skjerm sånn noen lunde, og utskiftingen av skjermer er ikke så enorm i butikkene. Såpass burde dere kunne ta dere tid til, fabrikkinnstillingene er tross alt helt på jordet i 99% av tilfellene. Forøvrig er dere vel interessert i å selge tv'er, eller?

Hadde jeg vært leder i lyd&bilde-avdelingen hos en elekotronikkkjede hadde jeg sørget for at hver eneste flatskjerm var korrekt kalibrert, og til enhver tid viste en eller annen ny animasjonsfilm i 1.85:1-format fra en skikkelig DVD-spiller med HDMI-overføring. Man skal imponere folk, ikke skremme dem ut av butikken og tilbake til bilderørs-TV'en sin.
    Nå advarer vel de fleste media mot butikker som viser flatskjermer med animasjon da de rett og slett ikke gir et korrekt inntrykk av bildekvaliteten med den type signal den vanlige mann i gata blir å bruke. Jeg har faktisk hatt nok problemer med å prøve å holde et par-tre skjermer korrekt innstilt, samt at lysforholdene er jo helt annerledes på butikk enn hjemme hos meg selv. I tillegg er det utrolig mange middelaldrende mennesker som handler tv og som absolutt foretrekker skjermer som er helt på trynet justert med maksimal farge og måkk på med lys for å være sikker. Sortnivå er fremmedord hos slike. Og det er faktisk disse som er kjernekunden i kjedebutikkene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For første gang på veldig lenge har vi fått et ærlig og fornuftig innlegg og erkjennelse på hvordan bransjen ser sin egen situasjon. Dette var bra! Jeg jobber selv i salg og vi bruker over 150.000,- på hver salgsansatt før vi kan føle oss noenlunde sikre på at de kan gi våre kunder en god analyse og et godt forslag.Det er dyrt med opplæring! Men- det er sannsynligvis den beste veien til langvarig suksess i bransjen.
    Stølen
    Skulle gjerne likt å visst hvilken kjede/butikk du jobber i som bruker 150 000,- i opplæring per ansatt. Jeg har ALDRI møtt en selger som har et kunnskapsnivå som skulle tilsi noe slikt!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå advarer vel de fleste media mot butikker som viser flatskjermer med animasjon da de rett og slett ikke gir et korrekt inntrykk av bildekvaliteten med den type signal den vanlige mann i gata blir å bruke. Jeg har faktisk hatt nok problemer med å prøve å holde et par-tre skjermer korrekt innstilt, samt at lysforholdene er jo helt annerledes på butikk enn hjemme hos meg selv. I tillegg er det utrolig mange middelaldrende mennesker som handler tv og som absolutt foretrekker skjermer som er helt på trynet justert med maksimal farge og måkk på med lys for å være sikker. Sortnivå er fremmedord hos slike. Og det er faktisk disse som er kjernekunden i kjedebutikkene.
    Vil dere selge eller ikke? Et trenet øye avslører en dårlig skjerm selvom den viser animasjon.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •