Utdanning innen lyd/elektronikk? (HIFI)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utdanning innen lyd/elektronikk? (HIFI)

Heisann!

Nærmer seg slutten av 10'ende klasse (ungdomsskolen) for meg. Dette betyr valg av videre studie. Jeg ser for meg at jeg har lyst til å drive med noe innenfor lyd. Dvs. repratør eller selger (jobb på hifiklubben f.eks) Det jeg er usikker på er hva slags skole som kreves. Her jeg bor er service elektro det nærmeste man kommer en utdanning som er i nærheten av det jeg vil. Men service elektro her går mest på data. Har også vurdert TAF, for så å ta høyskole etter det.

Jeg lurer på om noen kan fortelle meg om hva slags skoler man kan gå for å utdanne seg innenfor noe som har med lyd/elektronikk å gjøre? I så fall hva kan man bli etter skolegang?

Takker for alle svar.

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du en link til liknende tråd:
    http://avforum.no/forum/showthread.p...ight=utdanning

Lykke til med valget!

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.. leste litt rundt den tråden.

Ble usikker på hva jeg egentlig vil.. Må bestemme meg for om jeg vil satse på TAF og høyskole, eller om jeg tar service elektro og håper på å få jobb med noe som kan kombineres med lyd.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tar du service elektro trenger du bare å ta påbygging for å ta høyskole, og det kan du jo ta når som helst etterpå hvis du finner ut at du har lyst til å ta høyere utdanning.

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker ikke som du er så skolelei dersom du i det hele tatt vurderer allmenn og TAFF. Personlig ville jeg selv ha valgt TAFF, for da har du begge muligheter, iom at man får både generell studiekompetanse med fordypning i realfag og et fagbrev. Det er helt sikkert er tøft løp, men etter min mening bedre enn å ta fagbrev pluss fordypning (Da må man ha ti timer norsk i uka :?).
    Etter fire år vil du helt sikkert ha funnet ut om du er interessert i å fortsette på høyere utdanning, eller om du vil gi deg.

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for snart fem år siden. Hadde egentlig tenkt til å gå elektro, søkte TAFF, men det ble desverre ikke noe av, da de ikke klarte å skaffe nok læringplasser. Til slutt endte jeg opp på allmenn og går nå i dag første året på en mastergrad i teknologi. Har ikke angret et sekund på det :grin:

Husk nå at det er mye enklere å ta skolene nå, enn om du angrer senere i livet, og igjen vil sette deg på skolebenken. Dessuten er studentlivet bare artig. Litt mye arbeid i perioder, og ellers fest og moro :grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •