Narko og nulltolleranse - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 68
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enig!!!

Misbruk av barn er en handling utført av ett så sykt sinn, at her bør det definitivt ikke vises noe form for mild behandling av utøvende myndighet, eller samfunnet forøvrig.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp!

Gidder ikke utdype noe mer, men jeg er enig.

Voldtektsmenn (*kremt* og kvinner) og drapsmenn/kvinner i samme båt egentlig...

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig et skritt i riktig rettning! Det eneste som gjenstår nå er direkte bombeangrep på plantasjer og fabrikker som produserer dritten.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syntes døds straff er uaktuellt uansett sak. som dere sier er det nettopp syke mensker som gjør mye av dette. da kan man også bli frisk. hvis en person vodtar en annen nå han er 20 i alcohol rus tror du da det er samme mann som kommer ut når han er 60? jeg syntes 21 år er for lite som maks straff men dødsstraff er dumt uansett! lifstid er jeg derimot for. og på en annen side er vell det verre?
    når det gjellder narko saken. sånn som jeg forstå det så gjorde denne personen dette for å få broren ut av trøbbel. og man kan uansett ikke se svart hvitt på alle saker!

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av big T
    jeg syntes døds straff er uaktuellt uansett sak. som dere sier er det nettopp syke mensker som gjør mye av dette. da kan man også bli frisk. hvis en person vodtar en annen nå han er 20 i alcohol rus tror du da det er samme mann som kommer ut når han er 60? jeg syntes 21 år er for lite som maks straff men dødsstraff er dumt uansett! lifstid er jeg derimot for. og på en annen side er vell det verre?
    når det gjellder narko saken. sånn som jeg forstå det så gjorde denne personen dette for å få broren ut av trøbbel. og man kan uansett ikke se svart hvitt på alle saker!
    Ikke alle som er syke kan bli friske!

...syke mensker som gjør mye av dette. da kan man også bli frisk.
    Sorry, men det der blir bare for dumt. Greit nok, det er sikkert noen man kan hjelpe, men langt i fra alle. For all del, jeg ønsker ikke at folk skal dø , men i disse tillfellene er det jo snakk om folk som dreper/ødelegger andres LIV ffs! Og hvis man ikke kan "hjelpe" dem, hvorfor skal de på død og liv ha rett på å leve, når det eneste de lever for er å ødelegge?

Jeg snakker altså om sikkelige "værstinger" her (slike som det heldigvis ikke finnes alt for mange av, selv om en er en for mye), vil jo ikke ha slike tilstander hvor man blir henrettet på stedet for å sjålet en bil.

Men noen mennesker fortjener virkelig ikke å leve. <---min mening

Problemet med dødstraff er når feil person blir dømt. Slik sett er det mye bedre med "virkelig" lifstidsstraff (ikke 21år som vi har i Norge i dag).

Folk får nå uansett mene hva de vill om akurat dette, men jeg synes faktisk det rimelig umoralsk å føle sympati for menesker som ødelegger andres liv. :evil:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg blitt tatt med buksene ned mens jeg spionerte utenfor den lokale barnehagen, hadde jeg også sagt at jeg bare gjorde det for å hjelpe min syke bror. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hadde jeg blitt tatt med buksene ned mens jeg spionerte utenfor den lokale barnehagen, hadde jeg også sagt at jeg bare gjorde det for å hjelpe min syke bror. :wink:
    Men du har altså ikke blit avslørt enda, var det så?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei :?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil alltid være noen som er villige til å risikere livet for masse penger. Med tanke på fattigdommen i verden så er det mange sjeler som kan lokkes. Mange av disse er ikke spesiellt imponerte over hva vesten har utrettet for dem og sender gjerne tonnevis med gift vår vei. Særlig hvis de kan få penger for det. Og masse penger vil det alltid være i så store illegale markeder.

En kan sikkert diskutere hvor vidt narkotikaforbrytelser bør straffes med døden, men hjelper det?

Jeg har mere tro på å angripe årsakene heller enn å ta symptomene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkleste måten å stoppe galskapen på er å ikke prøve dritten. Jeg har latt være, og det høper jeg dere andre har også. Ingen kunder, ingen selger. Ingen selger, ingen smugler. Ingen smugler, ingen dødsstraff. Ganske enkelt egentlig, hvis alle hadde tenkt likt (i hvert fall i min lille "perfekte" verden 8-) ).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    Jeg snakker altså om sikkelige "værstinger" her (slike som det heldigvis ikke finnes alt for mange av, selv om en er en for mye), vil jo ikke ha slike tilstander hvor man blir henrettet på stedet for å sjålet en bil.
    i ringenes herre 1 sier gandalf til frodo når frodo sier at golum fortjener og dø: many pople who live deserves to die and many people who dies deserves to live can you give it to them frodo?

jeg mener dette er et veldig godt ordtak.

veldig enig med deg gorm på den siste din.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i ringenes herre 1 sier gandalf til frodo når frodo sier at golum fortjener og dø: many pople who live deserves to die and many people who dies deserves to live can you give it to them frodo?

jeg mener dette er et veldig godt ordtak.
    Vel, da spør jeg deg, kan du gi tilbake livet til de uskyldige som blir drept av slike som du nå forsvarer?

Eller for å ta ett annet eksempel; Din egen datter på 10 år har blitt brutalt voldtatt 5timer i strekk av en mann, for så å bli drept av denne personen. Kan du da sitte med samme lystige tone å fortelle ordtak fra eventyr? Mener du virkelig at denne mannen fortsatt fortjener livet? Isåfall tror jeg ikke du helt har fårstått hvordan de 5 siste timene i livet til datteren din må ha vært.

(Ps: dette er ikke absolutt ikke noen form for personangrep, kun ett eksempel for å prøve å få deg til å se det litt fra en annen synsvinkel, bare så det ikke blir noen missforståelser her)

Personlig vet jeg hva jeg ville gjort hvis det var min datter og jeg hadde fått kloa i den ansvarlige personen. Jeg hadde ikke kommet ut fra fengsel på en god stud i allefall.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det jo mange som ikke liker at folk tar livet av hverandre. Enten det var indirekte via narko, eller vold av diverse karakterer som fører til at et annet menneske dør.
    Men dere tar gjerne liv! Iallefall av sånne tullinger.
    Hvem skal da ta livet av juryen,(les:du, deg, dere), som avgjorde at noen skulle henges?
    For det er ikke til å komme fra at en avlivning er og blir en avlivning. Men det er vel måten det gjøres på som betyr noe. Er det ikke?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig liker jeg ikke slike diskusjoner, for enkelte er så sykelig opptatt av å verne om meneskers liv generelt, at de ikke evner til å se hva saken egentlig dreier seg om.:-? Det er ikke snakk om vanlige uskyldige menesker, egentlig er det ikke snakk om menesker i det hele tatt, det er snakk om "monstre" som dreper/ødelgger menneskers liv!

Dette kan godt sammenlignes med narkotika saken, da det her og igrunnen dreier seg om å livnære seg på andres avhengighet til ett produkt som igjen i prinsippet ødelegger, ikke bare livet til det indivdet som bruker det, men også familien, og ikke minst sammfundet rundt. Problemet ligger ikke direkte i at personen ruser seg, men konsekvensene av missbruket. Skal ikke gå mer inn på det. Saken er at det virker som om enkelte har problemer med å se på andre personer som annet som snille levende menesker, som hvis de er slemme, bare har ett pitte lite problem. "Problemer er jo til for å løses, jippi!" Dessverre er mange av disse levende mensekene er kalkulerende kyniske egoistiske psykopater som ikke bryr seg om annet enn seg selv.

"Den kjerringa skal fxxx meg ikke forlate meg, da skal jeg fxxx meg drepe henne!" *stikk, stikk, stikk og hun er død*
    Eller de som slår/mishandler kona/ungene sine...
    Voldtekts menn, osv..

Det finnes mange "syke" menesker, de er ikke syke fordi de har en sykdom, de er syke fordi det er noe galt oppi hodet. Noe galt som absolutt ikke nødvendigvis kan fikses. Og hvorfor noen vil værne om disse vet ikke jeg. Kanskje de kjenner seg igjen og føler sympati?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Her var det jo mange som ikke liker at folk tar livet av hverandre. Enten det var indirekte via narko, eller vold av diverse karakterer som fører til at et annet menneske dør.
    Men dere tar gjerne liv! Iallefall av sånne tullinger.
    Hvem skal da ta livet av juryen,(les:du, deg, dere), som avgjorde at noen skulle henges?
    For det er ikke til å komme fra at en avlivning er og blir en avlivning. Men det er vel måten det gjøres på som betyr noe. Er det ikke?
    Det er forskjell på å "avlive" noen som er farlige for andre personer, og det å drepe noen fordi man er uenig, fordi man liker det, eller fordi personen vil skilles eller liknende.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forskjell på å "avlive" noen som er farlige for andre personer, og det å drepe noen fordi man er uenig, fordi man liker det, eller fordi personen vil skilles eller liknende.
    Resultet er det samme! Jeg skal ikke være kategorisk og si at jeg uforbeholdent er mot dødsstraff, men det er god grunn til å tenke seg godt om før en innfører dødsstraff i Norge feks.

Eller for å ta ett annet eksempel; Din egen datter på 10 år har blitt brutalt voldtatt 5timer i strekk av en mann, for så å bli drept av denne personen. Kan du da sitte med samme lystige tone å fortelle ordtak fra eventyr? Mener du virkelig at denne mannen fortsatt fortjener livet? Isåfall tror jeg ikke du helt har fårstått hvordan de 5 siste timene i livet til datteren din må ha vært.
    I et velfungerende demokrati lager en heldigvis ikke lover i affekt. Det er feks en som hadde ligget tynt an hvis han hadde blitt oppdaget på fersk gjerning en høstnatt for 2 år siden.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg må nokk erlig si at jeg nok ville ønsket denne personen død. MEN jeg er fremdeles i mot det. for jeg vet at å drepe den personen ikke vil gjøre noen forskjell. om han lever eller dør vill datteren min fremdeles være død og jeg vill nok være like mye lei meg...
    vi har en nabo fra sørafrika som har jobbet der med forsonings arbeid etter aparteheid. han er etnisk inder man har bodd i sør afrika i mange genrasjoner tilbake. han har vert med på møtene mellom overgripere og offere hvor blandt annent overgriperen han har gjort (virkelig grusome ting som drarp voldtekt osv) han møtte gjennom dette en mor som har mistet både ektemannen og sin sønn. de var drept av samme politi mann med 8 års mellomfom. ektemannen var drept å grillet og sønnen ble satt på en påle initiert av denne politimannen. kvinnen som hadde mistet både sønn og ektefelle ba politimannen hente sanden/asken etter sin ektemann slik at hun kunne få gravlagt han og ha en grav å gå til, videre sa hun at hun hade mye kjærlighet og savn etter familien og hun ba politi mannen komme å besøke henne 2 gannger i månden i resten av sitt liv. hva psykologen (min nabo) påpeker er at de som klarer å komme seg ut av hatet og ønsket om hevn klarer å komme seg videre i livet. gjennom hevn og hat blir man ikke videre.

har litt liten tid men jeg vill komme tilbake til dette innlegget i kveld/morgen...

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg koker det ned til om man er for eller imot dødsstraff, uansett hvilke forbrytelser det er snakk om. Jeg anser meg selv for å være en sivilisert person, og er imot all form for dødsstraff, ikke bare fordi man ikke kan garantere seg mot justismord, men fordi straffen strider mot min oppfattelse av selve livet. Jeg anser det ikke som en god løsning å synke ned på forbryterens nivå, ihvertfall når det finnes alternative straffemetoder.

Jeg er fullstendig klar over at dette er mitt standpunkt i skrivende stund, og at jeg aldri har vært i en situasjon der mine nærmeste har blitt utsatt for handlinger utført av kriminelle. Hvordan min reaksjon vil være da, kan jeg ikke forutsi. Men "øye-for-øye"-politikk synes jeg er reaksjoner som ikke hører hjemme i et samfunn der vi forlot middelalderen for 500 år siden.

Men dette er kun min mening.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Resultet er det samme! Jeg skal ikke være kategorisk og si at jeg uforbeholdent er mot dødsstraff, men det er god grunn til å tenke seg godt om før en innfører dødsstraff i Norge feks.
    Resultatet er ikke det samme, du ser bare svart/hvit på det, begge deler er drap liksom og det er alt. :roll: Så enkelt er det ikke.

Men ja, det er såklart grunn til å tenke seg godt om før man innfører dødstraff i Norge (og forsåvidt andre plasser), som sagt hadde virkelig livstidssttraff/lengere fengselsttraff vært en god løsning i første omgang.

Jeg sitter ikke her og påstår at vi må innføre dødstraff i Norge, men endel har problemer med å se alvoret i hva slike menesker er kapable til å gjøre.

La meg spørre ett annet spørsmål: Hvorfor er det så viktig for dere å holde liv i og beskytte slike gjerningsmenn? Hvorfor er det så viktig for dere? Kan dere svare på det?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •