Vgs

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Vgs

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vgs

Ja, nå er det ikke lenge igjen før jeg går over til vidre gående skole.

Men jeg har da planer om å bli selger på en eller annen hifibutikk, men hva trengs det å trenes på da?

Har vurdert å gå 2 linjer, enten "salg og service" eller "svak strøm(elektronikk fag)". Hva bør jeg gå når jeg skal bli selger på en hifibutikk de neste årene?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå på den linja du har lyst, jobb i hi-fi butikk får du pga interesse, erfaring, kunnskap og et 5timers salgskurs.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En selger kan i utgangspunktet selge alt. Man må ha "selgerteft". Erfaring om produkter opparbeides underveis. Det å ha interesser/hobby innen samme område er jo positivt da.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter det som er sagt. Litt basic kunnskap om elektronikk skader ikke ,men det viktigste er ikke hva man kan ,men hva kunden tror at du kan. Det er det første vi lærte når vi skulle være teknikkere på audio/video produkter.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar Har vert veldig i tvil på hvilken linje jeg burde gå. Men tror det blir "salg og service"

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å bli selger så kan du gå hvilken linje du vil egentlig. Å være god selger går på personligheten og at du har snakketøyet i orden. Det er jo også fint å trene på å selge ting, altså prøv å få deg en butikk jobb, samme hva det er, lære å selge gjør du uansett samme hva du selger.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg går salg og service akkurat nuh.
    Kjedelig:/

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg noe som ikke begrenser mulighetene. Altså hvis du tar elektro etc sørg for å få generell studiekompetanse. Da står man bedre stilt hvis man finner ut at man vil studere videre senere. Hvis du tar almen, prøv å ta flest mulig realfag hvis dette ligger for deg. Det er bedre med ett realfag for mye enn ett for lite.

Mvh

Active mardil sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Jeg går nå elektro på vidregåendeskole og der lærer vi mye rart som f.eks, hvordan en forsterker er bygd opp, og hvordan en høytaler fungerer.
    Dette er nokk kjekt å kunne som AV-selger. Må si jeg sikter mot å jobbe i Hi-Fi butikk jeg også
    Kan jo ta almenfaglig påbygging etterpå, så du får studiekompetanse.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allmenn fag er det beste du kan gå. Da har du muligheter uansett hva du vil senere. Å gå salg og service fordi du vil bli selger er helt feil i mine øyne. Du bør kunne lære deg økonomi uansett hvor du går for det kan være viktig senere i livet hvis du vil starte for deg selv. hvis allmenn skolen din tilbyr markedsføring som fag så ville jeg ha gått på allmenn og lært meg det og bedøk.

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler ikke almenn, du kan bare ta påbygging, eller forkurs på høgskoler for å gå videre. Anbefaler deg å gå det som du tror er morsomst, interesserer deg mest.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært meg som satset på en karriere innen salg av hifi etc. så hadde jeg tatt et annet fag, fått meg et fagbrev, evt en utdanning slik at jeg hadde noe å falle tilbake på hvis planen gikk i vasken.

Man trenger jo strengt tatt ingen utdanning for å stå i butikk, man må bare kunne det man holder på med!

Men når man blir 30-40 og KANSKJE (merk: kanskje, vil ikke være frekk mot de som er eldre og jobber med slike ting) blir lei av dette, det er da det er tungt å etterutdanne seg!

Ta skole nå, tenk lite på at du vil selge hifi, få deg en jobb i en butikk, og begynn der mens du studerer!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •