Forumets utvikling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer ls_15 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forumets utvikling

Har vært bruker av forumet en god stund. Har funnet mye nyttig informasjon og inspirasjon her inne. Men noen ganger synes jeg forumet var bedre før. Kanskje jeg tar feil, men synes diskusjonene var bedre med færre brukere på forumet. Fortsatt liker jeg projektor og HTPC- trådene, mens spesiellt i høyttaler/ forsterker synes jeg forumet har gått litt i lås. Særlig på "billigelektronikk" (eks reciever opp til 15k) går trådene ofte over til "hvor-mange-watt-diskusjon". Trådstarters spørsmål glemmes i iver etter å reklamere for eget utstyr (merke).

Det kan også virke som det er to leire; for eller i mot NAD/ CV. Mange av disse "diskusjonene" er lite givende. Vet at jeg ikke tregner å lese, men jeg prøver å sjekke ut nye tråder for å skaffe meg mer kunnskap om A/V. Derfor er det kjedelig at en interessant tittel ender i masse svada. (Så får dere som synes jeg her postet svada ha meg unnskyldt :-)). Et eksempel, som ikke er fra AVForum, men minhifi, synes jeg viser litt av hvordan ting har blitt (kommentarene): http://avforum.no/minhifi/show.php/Bass%20Booster

Men som sagt, trådene for projektor og HTPC er fortsatt meget gode. Her kan man poste nær sagt hvilket som helst spørsmål, og få nyttige og saklige svar.

Er det bare meg, eller er det flere som deler mine synspunkter?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt synd er at mange av de gamle tekniske trådene som inneholder mye god informasjon ikke søkes frem av nye brukere. Det er litt synd da nye brukere ville fått en langt bedre innsikt ved å lese gjennom de gamle tekniske trådene som har substans.

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er enig med det du skriver "ls_15"!!! kan si at jeg ikke har vært medlem så lenge, men det er veldig irriterende med slike kommentarer som det eksemplelet fra "min hifi"!

jeg er også enig med det du skriver óg "tiger". jeg har ikke vært medlem så lenge, og jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal bruke "søk" ordentlig.. så jeg tror faktisk det hadde vært veldig greit med en instruksjon på hvordan man søker på forskjellige tråder på avstart. kunne ikke du lagt ut f. eks "hvordan man søker på forumet?" eller noe lignende?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektor og HTPC delen av forumet er fremdeles ganske bra. Der dukker det av og til opp endel interessante tråder.

Jeg synes egentlig det største problemet er variasjonen i tema. Det er hele tiden de samme temaene som folk spør om...dessuten dreier mange tråder seg om akkurat de samme produktene. Ikke vet jeg hva som kan gjøres, det er vel bare slik det er?

Synes kanskje det burde liggen en prioritert tråd øverst i hvert forum som forklarer hvordan søkefunksjonen fungerer.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er desverre slik det er. Etter min erfaring på flere andre forum som jeg har holdt til på i flere år så har kvaliteten gått ned jo flere nye brukere det er kommet til. Mange brukere er bare positivt ,men det er ofte alderen på disse brukerne og mangel på kompetanse som gjør dette. Kan ikke alltid sies at det skorter på kompetanse ,men det er iallefall slik det høres ut for meg når jeg leser postene.

Artikler er noe veldig fint ,men de er ikke godt nok "tilgjengelig". Tror ikke så mange nye brukere går inn på artikler og leser litt før man poster en post som har vært postet minst 5ganger før de siste 2årene. Men de fleste burde dog forstå at man burde søke først siden avforum trolig ikke er det første forumet man finner når man logger seg på internett for første gang når man er 11år

forum.hw.no , www.diskuter.no , www.startreknorge.com er 3eksempler er forumene jeg har brukt i flere år (registrerte meg i 2001 på disse forumene)

Newcomer ls_15 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ingen her som sår tvil om kompetansen på forumet, det gjelder bare å sile ut de som har noe fornuftig å si...

Heldigvis kan man søke på brukernavn i søkemotoren, og det bør brukes aktivt.

Synes vel ikke at søkemotoren er så vanskelig å bruke. Det eneste jeg kunne ønske meg, er at tekstboksen som kommer når du holder musa over tittelen, utvides. Har vært borti det på andre forum; man slipper å klikke seg inn for å få oversikt over hva trådstarter egentlig spør om.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det hadde vært en ide å bruke "sticky" i større grad slik at ofte-spurte-spørsmål er det første man finner når man åpner et emne?

mvh
    Knut

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det var omdiskutert i en annen tråd, men denne CV / Proson krigen som pågår blant den yngre gard på minhjemmkino / minhi er latterlig. :-)

Mvh.

Andreas

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et praktisk problem for meg som er ute å reiser og til tider er oppkoblet via GPRS/GSM så er det nye forumet så tungt=tregt at jeg til tider dropper å logge meg på :-)

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også si meg enig i at forumet har tatt en turn for det værre. Synes det hele startet da den nye layouten ble introdusert - vanskelig å sette seg inn i, med masse unødig grafikk og rotete i forhold til den gamle.

Prøver å stikke innom nå og da, men finner sjeldent noe jeg har interesse av mer - Dessverre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •