Svindel av kjede og erstatning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svindel av kjede og erstatning?

Jeg kjøpte en hjemmekinopakke impulsivt på en kjedebutikk sist jeg var der. Det kostet kr 5990 og det han lapp på "Tilbud i dag: - 2000 kroner!"
    Tja, dette vil jeg kjøpe tenkte jeg. Gikk i kassa og de fant ut at det eneste de hadde igjen var det som sto i utstillingen. Ikke noe problem det tenkte jeg, og tok det da jeg tenkte dette hadde passet fint til et av mine barn. Kjørte til henne 25 mil borte og leverte det. Når hun senere skulle sette dette ordentlig opp, så reagerte hun på div. ting. Den ene skruen på foten til en bakhøytaler var sporet utslitt på, så den fikk hun ikke skrudd på. Så fant hun masse riper oppe på spiller/receiver som også tydet på at dette var godt brukt. Så søkte jeg på nettet etter dette anlegget, og fant det nesten ingen plasser. Men en plass fant jeg det til 4100 kr. Så sendte jeg en mail til kjeden med forespørsel om historien til dette anlegget. Fikk svar tilbake om at dette var kommet inn til butikken i år 2004 og ville jeg ha mer info fikk jeg kontakte butikken.... Så det er praktisk talt MINST ett år gammelt, kanskje to! Svarte på den mailen jeg fikk og bad om mer info, men det har de ikke svart på.
    Dette syntes jeg er en hårreisende måte å drive handel på fra en av de største aktørene i markedet!
    Så nå har jeg kjørt nye 25 mil hver vei til min datter for å hente dette, altså totalt 100 mil! Derfor forventer og forlanger jeg en skikkelig oppreisning for dette. Så hva bør jeg gjøre og hvor mye bør jeg forlange for å få dette ut av verden?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men jeg ser ikke at butikken har gjort noe feil. At det var et ustillingsanlegg (ikke nytt) var du jo klar over. Hvorvidt anleget er 1-2 år gammelt er jo uvensentlig. Den som kjøper gjenstanden bør sjekke modellnummer og orientere markedet. Hadde et eksempel forrige uke: En jeg kjenner skulle kjøpe plasma på Lefdal og ønsket seg Pioneer 435, som jeg fikk ham til å droppe da 435 er en utgått model.

Tipper din irritasjon egentlig er fuftet på 100 mils kjøring. Og det er i alle fall ikke butikkens feil...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Beklager, men jeg ser ikke at butikken har gjort noe feil. At det var et ustillingsanlegg (ikke nytt) var du jo klar over. Hvorvidt anleget er 1-2 år gammelt er jo uvensentlig. Den som kjøper gjenstanden bør sjekke modellnummer og orientere markedet. Hadde et eksempel forrige uke: En jeg kjenner skulle kjøpe plasma på Lefdal og ønsket seg Pioneer 435, som jeg fikk ham til å droppe da 435 er en utgått model.

Tipper din irritasjon egentlig er fuftet på 100 mils kjøring. Og det er i alle fall ikke butikkens feil...
    Det var INGEN som sa at det kun var denne demonodellen det var snakk om. Og jeg tviler sterkt på at de har hatt den stående i 1 til 2 år i demo heller. Tror det ligger noe mere bak her jeg...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :?:

Sitat Opprinnelig postet av b59
    ...Gikk i kassa og de fant ut at det eneste de hadde igjen var det som sto i utstillingen. Ikke noe problem det tenkte jeg,...

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må jo ha sett hvordan det så ut når du kjøpte det?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å heve kjøpte i butikken du handlet hos?

Tror dessverre butikken har retten på sin side, med mindre det ligger noe annet bak. Hvis du snakker direkte med sjefen så kan det hende at de gir deg litt goodwill eller noe slikt. Kanskje innbytte i en annen modell eller noe slikt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •