Lyd og Bilde om HDCD :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Lyd og Bilde om HDCD :)

Her kommer noe informasjon fra siste Lyd og Bilde som jeg er sikker på er nytt for de fleste. Gode nyheter t.o.m. Det står i omtalen av en BBK-dvdspiller på side 14. Og jeg siterer:

"spiller de mest kjente formatene (....), som nå også tar HDCD-formatet (høyoppløst video brent på cd-plater.) Det finnes en rekke filmsnuter og demofilmer man kan laste ned.... Kanskje ingen HD-filmrevolusjon med tanke på hvor få minutter man kan få på en vanlig CD-plate med rød-laser, men likevel artig!"

Dette visste jeg jammen ikke, jeg trodde HDCD var en lydstandard. Her åpner det seg imidlertid muligheter...Tar jeg ikke feil så tar den gamle NAD-Cdspilleren min HDCD så jeg får ta den hjem fra kontoret og sette meg å se HD-film. Et problem er imidlertid hvordan jeg skal få koblet den til tv`en. Det er ingen billedutgang, men dette trengs kanskje ikke....

Sist lærte jo Lyd og Bilde meg at Dialogue Lift på Yamaha-forsterkeren min kan brukes til å heve teksten på tv-skjermen. Tenk på alt jeg ville gått glipp av hvis ikke de kunne informere meg om disse fantastiske mulighetene.....

Seriøst; hvem i himmelens navn er det som skriver for lyd og bilde for tiden??? Er de utlånt fra kvinner og klær, og hva sier slike eksempler om troverdigheten til bladet?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de må ha røykt noe mye sterkere enn sokker i det siste... Flirte godt når jeg leste det, og lurer på om jeg kanskje skal la være å fornye abonnement hos de.

For når de kommer med så til de grader feilinformarsjon (som menigman sikkert sluker rått) så mister de mye (om ikke all) troverdighet hos meg og en lurer jo på hvor mye av det andre de skriver om som også er direkte feil?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg reagerte litt på, som det er kommet fram her på forumet, at det nå visst kun er Elkjøp som har med film i bladet.
    Vanligvis faller bladet ned i handlekurven på Rema 1000 i der jeg triller forbi blad-racket, men nå må jeg visst gå oppom elkjøp for å kjøpe det.

Til min glede er ikke bladet uten film pakket i plast, dermed tok det meg kun 10min å skumme gjennom de sidene som var av interesse for meg hos Rema 1000. Så alt i alt sparer jeg nå 89,- måneden.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Her kommer noe informasjon fra siste Lyd og Bilde som jeg er sikker på er nytt for de fleste. Gode nyheter t.o.m. Det står i omtalen av en BBK-dvdspiller på side 14. Og jeg siterer:

"spiller de mest kjente formatene (....), som nå også tar HDCD-formatet (høyoppløst video brent på cd-plater.) Det finnes en rekke filmsnuter og demofilmer man kan laste ned.... Kanskje ingen HD-filmrevolusjon med tanke på hvor få minutter man kan få på en vanlig CD-plate med rød-laser, men likevel artig!"

Dette visste jeg jammen ikke, jeg trodde HDCD var en lydstandard. Her åpner det seg imidlertid muligheter...Tar jeg ikke feil så tar den gamle NAD-Cdspilleren min HDCD så jeg får ta den hjem fra kontoret og sette meg å se HD-film. Et problem er imidlertid hvordan jeg skal få koblet den til tv`en. Det er ingen billedutgang, men dette trengs kanskje ikke....

Sist lærte jo Lyd og Bilde meg at Dialogue Lift på Yamaha-forsterkeren min kan brukes til å heve teksten på tv-skjermen. Tenk på alt jeg ville gått glipp av hvis ikke de kunne informere meg om disse fantastiske mulighetene.....

Seriøst; hvem i himmelens navn er det som skriver for lyd og bilde for tiden??? Er de utlånt fra kvinner og klær, og hva sier slike eksempler om troverdigheten til bladet?

-Dette her det jo reageres sterkere på! Tre svar i tråden her så langt bare, hvorav ett kun linker til HDCD info!? Ærlig talt; folk kjøper liksom dette bladet for å lære litt eller holde seg oppdatert om Hi-Fi/Surround etc., og mange tar det som står der for god fisk.

Det virker jo som de i redaksjonen leser et teknisk uttrykk, og så gjetter seg frem til hva det kan være ut fra hvordan det høres ut? Men HDCD er jo eldgammelt nå. Hvem er det som ikke vet hva det er?

Hva blir det neste? DTS ES = Digital Tracking System, Extra Smooth for bedre, jevnere tracking på VHS spillere??

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.

Hva blir det neste? DTS ES = Digital Tracking System, Extra Smooth for bedre, jevnere tracking på VHS spillere??
    Ja det hadde vært noe

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito

For når de kommer med så til de grader feilinformarsjon (som menigman sikkert sluker rått) så mister de mye (om ikke all) troverdighet hos meg og en lurer jo på hvor mye av det andre de skriver om som også er direkte feil?
    Akkurat!! De eksemplene jeg nevnte er to innlysende feil (for meg og mange andre, men ikke alle), og hvor mange feil er det ute og går som jeg kan for lite til å avsløre. Eller m.a.o kan jeg i det hele tatt stole på noe de skriver om et produkt når slike innlysende feil blir presentert.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •