Hvorfor klarer folk ikke å stå for det de gjør!?!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Hvorfor klarer folk ikke å stå for det de gjør!?!?

HEi!

Nå begynner jeg å bli ret og slett skikkelig lei av at folk ikke tar auksjonene alvorlig når de først har lagt det ut!

Jeg vant budrunden i dag på noen høyttalere og en receiver for 25 øre. Selvfølgelig er jo det "litt" lite, men jeg tenkte jeg skulle gi noe mer...

Jeg la inn bud på mandag tror jeg og jeg ledet da budrunden. Jeg sendte han da mail igjen i dag og lurte på hvordan vi skulle gjøre det..

Jeg fikk da tilbakemld om at han hadde solgt det på tirsdag... Har jeg da grunn til å bli forbanna!? :S hmm..

Det har da skjedd meg en gang før med Labbetuss( alvorlig selger, men vi kom litt på feiltone.. Veldig hyggelig person og vi har tatt opp vårt uoverenskommelse )

Men lurer da på; er denne siden kanskje litt useriøs blant brukerne? Kanskje litt for lett å legge opp annonser? :S

Mvh
    Norpimp

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er vel at (kjøp og) salg siden på avtorget ikke er verdens beste. Det er fort gjort å gjøre feil. Spesiellt hvis man er vant med qxl. Det er derfor fort gjort å tro at man har lagt ut en vanlig annonse. Men det man faktisk har gjort er å legge ut utstyret med minstepris 0.-

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er da jaggu ikke så vanskelig å skjønne det der, problemet er vel at folk flest ikke tar seg tid til å lese hva de fyller ut.

Uansett, så burde du jo kunne tenke deg at ingen ville selge deg et apr høyttalere så billig. (jeg vet ikke hvilke det dreide seg om her, men på generelt grunnlag).

Mvh.

Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

den umulige

Mulig jeg er useriøs som ikke tok ditt bud på 25 øre seriøst. En 10 mnd gammel denon og dali høytalere for 25 øre !!!!! Er det jeg som ikke er seriøs ?Så krever du en kompansjasjon ellers går du til politiet.Detter er ikke et forum for meg Har allerede sendt mail om utmeldelse.Jeg trodde jeg la det ut for salg ikke auksjon.
    mvh Vidaro

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Send PM til meg i slike tilfeller. Det står HELT KLART en rekke steder at auksjoner skal ha minstepriser selger er villig å selge varen for. Her er det bare tull å skylde på AVtorget.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den umulige

Jeg trodde jeg la ut for vanlig salg.Auksjon var aldrig aktuelt.Ikke viste jeg at det var auksjon.Jeg hadde det ute for salg i andre medier på samme tid.så da jeg fikk 3000 kr ble det solgt.Har lært litt av dette, synes et slikt forum som dette er meget til hjelp pga at jeg er helt fersk .Trenger masse med råd fra folk med erfaring innen hifi .

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo lov å være litt voksen også da... Det sier seg selv at ingen setter 0,- som minstepris i en auksjon med mindre de har tenkt å enten selge det for veldig lite eller kaste det på dynga hvis de ikke blir kvitt det? Det å kreve noe som helst når man har "kjøpt" noe for 25 øre synes jeg blir veldig drøyt. Det er det inntrykket jeg fikk av norpimp's innlegg ihvertfall.

Blir litt det samme som folk som bestiller en skjerm til 20.000,- for 2,- p.g.a. en trykkfeil i en annonse, og så krever å få den til 2,-. Alle skjønner at det må være en feil.

Dersom norpimp vant budrunden her med en del mer penger etterhvert, stiller det seg litt annerledes.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidaro
    Jeg trodde jeg la ut for vanlig salg.Auksjon var aldrig aktuelt.Ikke viste jeg at det var auksjon.Jeg hadde det ute for salg i andre medier på samme tid.så da jeg fikk 3000 kr ble det solgt.Har lært litt av dette, synes et slikt forum som dette er meget til hjelp pga at jeg er helt fersk .Trenger masse med råd fra folk med erfaring innen hifi .
    Det må være lov å gjøre feil! At noen innbiller seg at de skal få handle hifi-anlegg til 25 øre må være deres problem.

Du burde jo selvfølgelig ha lest vilkårene bedre før du la ut objektet til salg, men som sagt er det menneskelig å feile.

Håper du finner deg til rette i forumet, og at du selv kan bidra når du får mere erfaring. Jeg har i alle fall satt stor pris på forumet og all hjelp jeg har fått her.

Edit: Norpimp har et godt poeng i at vilkårene for auksjoner kanskje kan være litt lite synlige hvis dette er et gjentagende problem. Noe som kan gjøres bedre?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Det er jo lov å være litt voksen også da... Det sier seg selv at ingen setter 0,- som minstepris i en auksjon med mindre de har tenkt å enten selge det for veldig lite eller kaste det på dynga hvis de ikke blir kvitt det? Det å kreve noe som helst når man har "kjøpt" noe for 25 øre synes jeg blir veldig drøyt. Det er det inntrykket jeg fikk av norpimp's innlegg ihvertfall.

Blir litt det samme som folk som bestiller en skjerm til 20.000,- for 2,- p.g.a. en trykkfeil i en annonse, og så krever å få den til 2,-. Alle skjønner at det må være en feil.

Dersom norpimp vant budrunden her med en del mer penger etterhvert, stiller det seg litt annerledes.
    Med forbehold om trykkfeil pleier det å stå ved slike annonser Kanskje det burde gjøres her og?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •