Bilproblem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Bilproblem

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilproblem

Den skittne lørva av en Chrysler Neon har akkurat takket for seg... Jeg har nettopp brukt 25k på oppussing av bilen, og nå har motorstyreenheten gått til hel****e :evil:

Siden jeg ikke har lyst å bruke 9000,- på en ny boks, leter jeg etter en brukt. Det jeg lurer på er om PCM`er bruker å være forskjellig fra biler med automat og manuell girkasse? Eller om det er hipp som happ? Ingen mekanikere jeg har pratet med har kunnet gi meg svar...

Jeg har funnet en boks som har vært i en Neon med 1,8 liter manuell, med samme fabrikknr som min egen boks, men jeg har en 2.0 automat.
    Hvis det er vanlig at boksene ikke tar hensyn til hvilken girkasse man bruker, er jeg fristet til å ta sjangsen på å kjøpe den. Prisforskjellen brukt vs ny er tross alt 7500,- :?
    Eller kan motoren / elektronikken ta skade hvis jeg putter inn feil boks?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått en 100% diagnose på at motor styre enheten er defekt at det ikke bare er en sensor el. som har tatt kvelden?

Kjenner ikke Neon noe spesielt men så fremt det ikke er egen styreenhet på en evt automat så kan det bli problemer med automatstyreenhet på manuell girkasse da den hele tiden mest sannsynlig vil få "feil" informasjon om gir/turtall/fart da du stryrer stikka og ikke styreenheten som styrer en automat girkasse slik den er opplært til å gjøre. Dette gjelder også motsatt vei..

Ihverste fall starter ikke motoren ikke noe værre enn det kan skje dersom du bytter mot en annen styreenhet. Vil tro at det er litt forskjeller på tenningskurver og bensin mengde o.l. på en 2.0 kontra din 1.8 men sørg får returrett er så er det bare å prøve.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar rs. Etter litt søking på internett fant jeg ut at de ikke går over ens. Automatkassen sender ut signaler til styreenheten, og da vil ikke PCM`en fra en manuellt giret bil skjønne bæra... (PCM = Power Control Module).

Bilen har vært inne hos byens eneste autoriserte Chrysler-verksted, og de konkluderte med at enheten var ødelagt fordi den ikke ga signaler til coilen. Feilkoden de fikk fra PCM`en var: "Evap purge flow monitor failure or evap solenoid circuit". Jeg sjekket enheten selv idag, men da ga den ingen feilkode, den bare "fortalte" at den ikke kunne finne feil i seg selv...

Selve coilen skal det visstnok ikke være noe feil med, heller ikke sensorene til kam og veiv. Dritbil...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biler er generelt ikke verdt det.. Skaffe seg en tråsykkel eller no, skal mye til for at du ikke klarer å fikse noe på den selv.. God trim får man på kjøpet også så!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bor tydeligvis ikke i Nord-Norge.. :-? Men ok, jeg kan gjerne selge bilen jeg, bare du betaler for 16000 km i året i taxi for meg :wink:

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du kan finne noe her:
    http://www.nbfbildeler.no/

Der er det ihvertfall masse billige deler.
    Og her er det bare å velge å vrake:
    http://www.nbfbildeler.no/templates/...artGroup_Id=15

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede sjekket nbf, men takk for tipset allikevel. Endel av problemet er at merkeforhandleren slurver med fabrikknr til delen, og da er det ikke helt enkelt å finne en som passer :? Noen som vet om slike bokser kan feilsøkes og evt repareres, eller om de bare kastes når man finner feil på de?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •