Kommentarer under annonser på AVtorget - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 75 av 75
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Opprinnelig skrevet av Opprop mot fjerning av kommentarfelt
    Akto
    Sonus
    Rusty
    Anfield
    Norpimp
    Jeg er med på fjerningen!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det mest riktige hadde vært at selgeren som opretter anonsen, selv kunne velge om det skal være åpent eller lukket for kommentarer. Enkelte salgs annonser er etter min mening så mangelfulle, at det vel også er til selgerens interesse at noen som kjenner produktet bedre kan hjelpe med tileggs info. og spørsmål og svar.

Selgerene har vel også Pr i dag, hatt muligheten så vidt jeg har forstått, til å slette annonsen og oprette den på nytt med info fra div sprørsmål og uten de håpløse komentarene som også desverre florerer.

Litt interesant at enkelte på slette lista i denne tråden er aktive selv til å stiller relevante spårsmål på Avtorgets annonser, håper man kommer frem til en god løsning for både selgere å kjøpere, dersom komenterings mulighetene taes vekk.

Mvh

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg er uærlig når jeg selger en HS50 for 16k?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Så jeg er uærlig når jeg selger en HS50 med ny HDMI kabel til 16k?
    Håper ikke du har fått det intrykket av noe jeg har skrevet her Rusty.

Nå har jeg kjøpt varer av deg ved to anledninger allerede, og kan bare anbefale deg som selger ut i fra egene og meget gode erfaringer.

16k for en nesten ubrukt HS50 med en ny HDMI kabel, høres for meg ut som en god pris for de som vil ha en grei LCD projektor, men så har jeg vel kommet frem til mye den samme konklusjonen med digital og lampe baserte projektorer vs. CRT projektorer som deg Rusty, og kan desverre ikke hjelpe deg med kjøpet av HS50 denne gangen.

Problemet i ditt tilfelle tror jeg er at Digital projektorer generellt faller rakere i pris enn andre projektor teknologier, og med en ny versjon av Sony HSXX på trappene, blir markedet desverre ganske nedslående.

Har fulgt med på Salgs anonsen din for HS50, og er synes det er litt trist å se du blir nærmest angrepet av tilbakemeldere. Dette selv om du også i den første utgaven jeg så, til og med skrev i klar tekst at du ikke ønsket tilbakemeldinger via kommentarer i annonsen men ville ha spørsål og svar via PM eller via e-mail.

Ble litt OT. dette desverre, men jeg tror jeg svarte på ditt spørsmål, selv om det kanskje ikke var meg du egentlig spurte.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opprop mot fjerning av kommentarfelt
    Akto
    Sonus
    Rusty
    Anfield
    Norpimp
    gaultier
    jeg er også med..

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei,jeg mener det Joey1313 skrev.
    Har ingen problemer med det du skrev.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten kommentar. Hvordan skal man tolke "Opprop mot fjerning av kommentarfelt" ?

Er man for eller mot? :roll:

(som kankje også illustrerer nødvendigheten av kommentarfelt....)

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opprop for fjerning av kommentarfelt
    Akto
    Sonus
    Rusty
    Anfield
    Norpimp
    gaultier
    Zyon
    Fornøyd nå, ask4me2? :wink:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer for å kunne velge selv om man vil ha kommentarer eller ikke. Det kan jo som man nevner her være nyttig for enkelte. Men det er også viktig at man kan få lov til å slette kommentarer selv om man finner disse upassende.

Mvh

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Så jeg er uærlig når jeg selger en HS50 for 16k?
    Nei det synes jeg overhodet ikke, det var kun ment som et eksempel da det var veldig enkelt å finne priser på HS50. ITButikkens pris er jo i mine øyne heller ikke så aktuell når de ikke har den på lager. Kun ment som en illustrasjon. Skjønner at du følte at den rammet deg, det var egentlig ikke meningen så det beklager jeg, men jeg gadd ikke sitte 12 på natta å lete etter priser og annonser på AVTorget når jeg bare skulle illustrere hvor enkelt det er å finne pris på produkter.

Det jeg snakker om er at det er forskjell på å si at nypris er 20 000,- når du vet den er 10000,- Og å si at nypris i dag er mellom 10 og 15000,- avhengig av hvor du kjøper. Det er mange måter å selge tingene sine på uten at man trenger å spekulere i andres uvitenhet. Vi driver med AV utstyr og vet bedre enn de fleste at det vi kjøper for 10000,- i dag er verdt 2000,- om 2 år. Hvis man da ikke selv er villig til å dekke "tapet" ved å selge det så burde man skaffe seg en ny hobby fremfor å bløffe og late som man ikke vet verdien på det man selger. Her på forumet finnes det knapt en tråd som ikke burde vært i prisjakt kategorien. Alt handler om å skaffe det beste til den lavest mulige prisen, man har jo ikke lyst til å kjøpe noe dritt til den dobbelte prisen av noe som er bedre? Og når man så selger det, så undersøker man naturlig nok hva man kan forvente å få for det i dag. Poenget er jo at man ønsker å selge det, det får man jo som regel ikke gjort dersom man setter prisen for høyt. Å påstå at man ikke vet ca. verdien på tingene man selger er drøyt.

Alt dette ser jeg egentlig på som private forhold, men om noen forsøker å bløffe bør de være forberedt på å bli tatt i bløffen. Å etterpå klage på at man ikke fikk solgt tingene sine til overpris pga. AVTorgets "prispoliti" var dråpen for meg, for du snakker meg om dobbeltmoral!

Jeg synes folk bør spør seg selv om ikke det er å skyte seg selv i foten når man nå på denne måten har sørget for at alle Norges blodpris selgere får fritt beite inne på AVTorget. Etterhvert vil AVTorget få rykte på seg for å være en plass med høye priser, og da vil folk slutte å kikke på annonsene der akkurat som jeg sluttet for lenge siden å kikke på QXL.

Jeg vil imidlertid avslutte mine bidrag i denne tråden med en unnskyldning; Det er slik at når man blir litt varm under topplokket så er det gjerne litt temperatur på ordene som kommer ut også. Jeg brukte ord som svindel uten å ta over meg hvilket negativt ladede ord det er, jeg burde holdt meg for god til det, men gjort er gjort, og det beklager jeg.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes vel at de aller flesta av oss har klart å roe seg ned litt, og bra er det. Det blir en endring, og jeg er glad for det.

Når det gjelder feltet nypris, så er jeg klinkende klar på at det må være den veiledende prisen den dagen en kjøpte produktet. Det blir for galt at en selger må tråle markedet etter den "riktige" veiledende prisen den dagen en velger å legge produktet ut for salg. En er ikke en "svindler" fordi produktet var dyrere på kjøpstidspunktet. En annet spørsmål er om en trenger dette nyprisfeltet i det hele tatt...;-)

La meg avrunde med å si at AVtorget nok ikke ligger an til å bli et nytt "svindelsted" på grunn av fjerning av kommentarfeltet. Finner en et interessant produkt, blir det ofte tatt opp i en tråd om dette er en grei pris eller ikke. Således beholder vi muligheten til å leke "prispoliti" selv om dette feltet forsvinner.....

Fortsatt god handlehøst til alle....:wink:

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men av og til er det jaggu vanskelig å la være!

ref: http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=4207

Dette er jo brutalt spør du meg! :-) Nå har jeg klart og holde meg i skinnet, men jeg synes jo vitterlig synd på den som punger ut 10 000 for det der

Mvh.

Andreas

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok snart noen i prispatruljen som ikke klarer å holde seg. :lol:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen vil betale 10k så er det egentlig ikke synd på kjøperen.. Han er villig til å betale. Hvis ingen er villige til å betale så får han ikke solgt varen. Fair and square. De som kjøper slike produkter bør jo gjøre litt research først.. Men mange kjenner denne NAD'en, så man vet jo hva man betaler for....

Mvh

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gix
    Men av og til er det jaggu vanskelig å la være!

ref: http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=4207

Dette er jo brutalt spør du meg! :-) Nå har jeg klart og holde meg i skinnet, men jeg synes jo vitterlig synd på den som punger ut 10 000 for det der

Mvh.

Andreas
    dette regulerer seg selv. han får neppe noen henvendelser og må da gå ned i pris for å fange interessen fra folk.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg