Kommentarer under annonser på AVtorget - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 75
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er noen jaggu igang igjen:

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=4167

Dette kommentarfeltet utviklet seg bare til å bli tragisk. At folk ikke kan holde seg for god til å kommentere prisen som er satt i dette tilfellet.

STERK OPPFORDRING NÅ: KUTT UT KOMMENTARFELTET og fjern muligheten for at slike drittkommentarer blir lagt ut. Folk poster jo uansett denne dritten uansett hvor sterkt de blir oppfordret til ikke å gjøre det......:???:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    STERK OPPFORDRING NÅ: KUTT UT KOMMENTARFELTET og fjern muligheten for at slike drittkommentarer blir lagt ut. Folk poster jo uansett denne dritten uansett hvor sterkt de blir oppfordret til ikke å gjøre det......:???:
    Jeg er 100% enig. Jeg oppfordrer til opprop for fjerning av kommentarfelt.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sleng dere på!

Sitat Opprinnelig postet av Opprop mot kommentarer på AVtorget

Akto

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som aktiv bruker av kommentarfeltet på avtorget, er jeg helt enig i å få det fjernet, da det er veldig lett å skrive en kommentar som ikke har noe med salget å gjøre.. Men da var det slutt på det fra min side.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samvittighet er en dårlig vittighet tydeligvis. Mange teite komentarer i komentarfeltet ja. Men dere som skal ha blodpris for driten deres, kan dere ikke heller selge den på QXL da? Der kjøper jo folk bæsj på boks. Forumet her er en kilde til god informasjon og råd. Etterhvert føler man at man kjenner folkene her og får en fin tone selv om man ikke har sett dem eller snakket med dem engang. Jeg synes bare det er trist at enkelte medlemer av dette forumet prøver å selge produkter til overpris på AVTorget. Det er åpenbart for å spare annonsekostnader og provisjon som QXL krever. Komme her å grine fordi dere ikke får svindlet folk...JA, SVINDLET!! Når dere vet meget vel hva dere selv ville gitt for en ting, ja så VET dere verdien dens. Hva dere kan FÅ for den ved å oppgi fjorårets nypris f.eks. er jo en annen sak. Gjøkene med kommentarene har ihvertfall i noen tilfeller gode motiver, de liker ikke å se uvitende mennesker bli tatt nytte av. Det gjør ikke jeg heller...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan svare for min egen del.

Når man sitter med en kvittering på en vare man har kjøpt, man vet hva den kostet ny, er det da umoralsk å skrive dette. Eller skal man være så ærlig å skrive den prisen det er mulig å finne varen til. Kanskje man skal opplyse om hvor man finner den billigst også? Hvis du kaller det svindel, så er jeg ikke enig med deg i det. Svindel er noe annet! Hvis jeg kjøper en vare til halv pris, og selger den etter ett år for samme summen, så er det jo nyprisen på produktet man oppgir. Hvis ikke er man jo helt idiot. Det er pengene som styrer, ikke moralen. Verdien på en vare er det markedet er villig til å betale. Å komme med ett latterlig innspill om at vi som vil ha bort kommentatorfeltet er svindlere, da er du en lite reflektert person. Tenk deg om, og slutt og lek moralist på nettet!

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    ...........Jeg synes bare det er trist at enkelte medlemer av dette forumet prøver å selge produkter til overpris på AVTorget........... Komme her å grine fordi dere ikke får svindlet folk...JA, SVINDLET!! ...........
    Ærlig talt, vet du noe om brukt priser i Norge kontra andre skandinaviske land og europa generelt?
    Vi har MEGET lave bruktpriser på Hi Fi i Norge og jeg mener det er på tide at folk for øynene opp for dette og ikke maser om at det er så dyrt. I Norge faller jo verdien til det halve bare du har tatt det ut av butikken, mens i andre land kan du regne med at det ikke faller mer enn 30%. Hvis du synes du blir svindler så ønsker jeg deg lykke til med å handle brukt i utlandet.

Beklager men nå blei jeg mektig provosert!!!!!!!!!!!!!!!!!

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sleng dere på!

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Opprop mot kommentarer på AVtorget

Akto
    Sonus

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slenger meg på.
    Akto
    Sonus
    Rusty

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Jeg slenger meg på.
    Akto
    Sonus
    Rusty
    smurfen
    Ja ta heller den muligheten vekk

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser problemet med at det kan være frustrerende som selger med alle de "noldus" komentarene i mange salgsanonser, men jeg synes det av og til glimter til med nyttig og relevant info der også, så jeg synes dangens ordning er grei, men det setter selfølgelig visse krav til avforms brukere, noe det ikke ser ut til er like lurt bestandig.

Skal man kjøpe et produkt på avtorget, så vet vel kjøperen en del om produktet på forhånd allikevel, man har jo en del måter å finne ut produkt info på, da man jo alerede er ute på nettet, og da vil jeg tro at de mange litt kortenkte komentarene fra enkelte, ikke ødelegger salget for selger så mye egentlig.

Har bare vært kjøper på Avtorget selv, noe jeg har hatt mye glede av, men oppdaget en litt dum ting. Det er lagt inn mulighet til å gi kommentarer, possitiv, nøytral eller neggativ til selgere, men kjøper man flere ting fra samme selger, kan man bare editere den tidligere komentaren, og selger går glipp av possitiv omtale hvis man kjøper flere ting av han ved forskjellige anledninger. Litt dumt at dette karakter systemet er åpent for alle som ikke har kjøpt noe også. Det ble litt OT. dette, men det er vel rom for forbedringer på Avtorget på mange måter, selv om jeg også trives godt med dagens ordning. ;-)

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei at noen kan være litt ærlige av seg er jo vanskelig å tro på, på seg selv kjenner man jo andre.

Jeg har sett avertert en del HS50 i det siste, la oss si at noen oppga nypris på den til 21499,- La oss så si at jeg la inn denne linken i komentarfeltet. Hmm...Nypris i dag nede i 18500,-

Jepp, jeg kunne spart meg for det, det har jeg jo da også gjort. Kunne selger funnet denne informasjonen like lett som jeg gjorde det på ca. 10 sekunder. Vel, inne på dette forumet skulle man jo tro det.

Hvem er den værste? Den som advarer andre mot å betale for mye, eller den som prøver å få mest mulig for det han selger ved å oppgi "falsk" informasjon? Som flere her sier; det er ikke interressant hva selger har gitt, det er interressant hva folk er villig til å gi. Men hvis det var en butikk som tilbakeholdt informasjon for å stille produktet sitt i et bedre lys, så hadde det vært et straffbart forhold. For privatpersoner så er det altså helt greit?

Kraftig provosert? Ja gjett om jeg blir! Hvis dere ikke er interressert i å gjøre en ærlig handel så gå en annen plass istedenfor å klage på komentarfeltet. Tipper det er en del folk som har spart en god del kroner på komentarfeltet til nå. Det er visst bare lov i prisjakt tråden det da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er helt greit med spørsmål og kommentarer. Men selger skulle ha mulighet til å velge om det skal vises til alle. Akkurat som det er på QXL. Hvis ikke, fjern "driten"!

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Hvis dere ikke er interressert i å gjøre en ærlig handel så gå en annen plass istedenfor å klage på komentarfeltet.

Er det uærlig å oppgi nyprisen på produktet slik den var på tidspunktet da man kjøpte? Det er ikke sikkert at man er SÅ interssert i prisutviklingen på ett produkt man allerede har annskaffet seg? Og når man da får krasse/kort/frekke kommentarer i annonsen sin blir man kanskje både forbannet og irritert. Hadde det istedfor kommet en PM, SMS eller mail der noen diplomatisk viser til eventuell ny nypris er dette greit, men for svarte svingen ikke kom her å si at det å legge sure, frekke, korte og lite forklarende meldinger i annonsen gjør at handelen blir mer ærlig/riktig. Man kan jo bare ta eksempelet på den Yamaha receiveren, den er jeg ganske sikker aldri har kostet 7-8000 i utpris for en normal kunde, men kanskje i en personalkjøp situsajon eller et salg ved modellens "død". Er det da uærlig av en selger å opplyse at den kostet 12000, når han har kvittering på dette? Skal han kunne vite hva den absoultte laveste pris denne er solgt for i Norge?

Og en ting til Joey1313 legg merk til at det er noen av de mest erfarne og ihuga brukerne som reagerer på koimmentarfeltet - skal de finne seg et annet sted?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Kan svare for min egen del.

Når man sitter med en kvittering på en vare man har kjøpt, man vet hva den kostet ny, er det da umoralsk å skrive dette. Eller skal man være så ærlig å skrive den prisen det er mulig å finne varen til. Kanskje man skal opplyse om hvor man finner den billigst også? Hvis du kaller det svindel, så er jeg ikke enig med deg i det. Svindel er noe annet! Hvis jeg kjøper en vare til halv pris, og selger den etter ett år for samme summen, så er det jo nyprisen på produktet man oppgir. Hvis ikke er man jo helt idiot. Det er pengene som styrer, ikke moralen. Verdien på en vare er det markedet er villig til å betale. Å komme med ett latterlig innspill om at vi som vil ha bort kommentatorfeltet er svindlere, da er du en lite reflektert person. Tenk deg om, og slutt og lek moralist på nettet!
    Er langt på vei enig med det du sier Akto, og at ny pris for data, hifi og video produkter er et meget variabel etter en tidsakse for når den er kjøpt, det er det vel noe alle vet, og det er vel ikke noe stort poeng egentlig.

Kan ikke se noe svindel forsøk i å oppgi en reell (veiledende) ny pris for et produkt, selv om det ikke stemmer med prisen i dag, eller hva man har betalt selv og har oppgitt på kviteringen. En hver som kjøper et produkt børr vel sjekke markedet ellers på kjøps tidspunktet, og det er frivillig for kjøperen å velge å kjøpe varen.

Den oppgitte "Nypris:" , må vel leses som en veiledende pris uansett, ellers så burde det stå "produktet ble kjøpt for:" eller "Kjøpesum på Kvitering".

Må ellers si jeg reagerer på et utsagn som "Det er pengene som styrer, ikke moralen.", det høres i mine ører veldig ut som en svindlers læresettning. (tror ikke du mente det helt så bokstavelig Akto.);-)

Tekniske produkter kan inneholde feil og mangler, kan manipuleres med timetellere osv, og da synes jeg det er viktig å opptre mest mulig sannferdig og la moralen og ikke pengene styre. Selger må opplyse om all den informasjonen man har om produktet ved salg. Ser en viss fare for at det kan være lettere å nettop svindle, dersom man tar vekk kommenterings feltene i salgs annonsene, eller lar selgeren editere vekk info som er riktig, men som ikke passer selgeren.

Informasjonen i et AV salgs torg, skal vel ikke bare være for at selgere skal kunne få høyest mulig pris for varen, men skal også sikkre at kjøperen får den reelle informasjonen om produktet. Synes derfor man fort er ute på på ville veier, dersom alle komentarer og tileggs opplysninger kun skal skje i det skjulte. De som ikke ser denne faren, er kankje ikke så reflektert som man tror man er selv, svindlere finnes det nokk av der ute, synes ikke man skal gjøre tingene lettere for de som har samvittighet til å svindle andre.

Mvh

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som absolutt vil beholde dette feltet. Markedet betaler akkurat det en vare er verdt, markedet bestemmer prisen. Dersom noen er villige til å betale en pris for et produkt, er de vel ikke svindlet av den grunn? Er jo mulig å drive litt research om et produkts pris uten at selger skal oppgi det? Selv om eksempelvis du Joey1313 synes en pris er ublu for et produkt, er det kanskje en grei pris for en annen som akkurat er på utkikk etter dette produktet....:???: Tror ikke selgerne på forumet her eller andre legitime steder er spesielt oppsatt på å lure folk på ublu priser. Men klart at alle vil ha en så god pris som mulig. Er prisen for høy, så blir gjerne produktet stående usolgt!

Relevant informasjon om produktet kan en få av selgeren på telefon, mail, SMS eller brevpost for den saks skyld. Kommentarfeltet er en god ide i teorien, men fungerer ikke i praksis.

Når det gjelder nypris kan dere gjerne fjerne denne også, siden denne ofte er roten til kommentarene. Det er ikke feil å oppgi nyprisen på kjøpstidspunktet er det det?? Alle priser synker jo, så også nyprisen. Men igjen, dersom en ikke har tenkt å kjøpe produktene, hvorfor i svarte kommentere dette gang på gang? For å beskytte mot svindel?? BULLSHIT!

AVTorget er et marked for oss entusiaster, slik at vi slipper de meste ekstreme tilfellene som er på QXL og Finn.no. Men det er jo ikke måte på kommentarer en ser heller.

Gå tilbake i denne tråden og se på noen av eksemplene på kommentarer. Matnyttige? Neppe!

Enten fjern kommentarfeltet eller kast ut de brukerne som driver med overtramp!!!

Sitat Opprinnelig postet av Opprop mot fjerning av kommentarfelt
    Akto
    Sonus
    Rusty
    Anfield

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå tilbake i denne tråden og se på noen av eksemplene på kommentarer. Matnyttige? Neppe!
    Man finner vel pr.definisjon veldig lite matnyttige eksempler på komentarer i en tråd som nettop tar for seg overtramp i komentarer i salgs annonsene.

Jeg har ingen problem med å finne nyttige spørsmål og svar i salgs anonse ene på Avtorget. Hva med de spørsmål og svarene som er angitt for enkelte CRT projektorer... ;-)

Enten fjern kommentarfeltet eller kast ut de brukerne som driver med overtramp!!!
    Er egentlig enig i " kast ut de brukerne som driver med overtramp", men enda viktigere vil det vel egentlig være å hive ut brukere som prøver å lure kjøpere med å holde tilbake informasjon ved salg av varer på Avtorget. Problemet begynner vel for alvor når det oppstår twister og uenigheter mellom kjøpere og selgere osv, hvem skal avgjøre og håndheve dette? Det er meget lett å seile under "falskt flagg" i et forum som dette, kastes noen ut, og de f.eks lar seg identifisere via IP. adressen, så er vel ikke dette noen sikker måte å holde lyssky virksomhet unna. Den beste måten jeg ser er nettop å ha åpne komentarer fra våkne brukere i Avtorget, kan du komme på andre og bedre metoder Anfield, så er jeg veldig interessert.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Tror konklusjonen her er at vi fjerner kommentarfeltet til vi får fikset med mulighet for annonsør å slette disse. Ser jo at det er problematisk slik det er nå, men regner jo med at folk klarer oppføre seg... Den dag ei! Skal få fikset så snart vi har anledning.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser jo ut til at vi trenger å komme frem til en ny definisjon for 'nypris', som alle kan være enig i.

Personlig, dersom jeg aldri hadde vært tilknyttet dette forumet, og først nå registrerte meg her, ville jeg gått ut fra at 'nypris' nettopp betyr prisen eieren ga for varen da den var ny. Men det ser ut til at mange her mener at 'nypris' skal være det som er nypris for varen akkurat . Og dermed må altså selger 'tråle' diverse nettsteder for å finne den aller laveste prisen på varen nå, for ikke å være en svindler?

Men i denne bransjen utvikler ting seg veldig fort. La oss si at du kjøpte en DVD spiller for 10.000,- for ett år siden. Så viste det seg at ikke lenge etterpå kom det en helt ny modell, og dermed sluttet butikkene å selge den DVD spilleren du hadde kjøpt. Av en eller annen grunn får du nå lyst til å selge DVD spilleren, ett år etter. Men den er ikke å få kjøpt ny lenger. Hva er da nypris?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •