Metalheadz - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 231

Tråd: Metalheadz

Newcomer ninjapingvin sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Syns det har vært tynt med folk som har nevnt InFlames her.

Min spilleliste i metal/prog/hardrock-sjangeren går mest på
    Opeth, Dream Theater, Tool, A Perfect Circle, InFlames, Children of Bodom, Deftones, eldre Metallica, My Dying Bride, Nine Inch Nails, ispedd litt småtteri fra her og der.. Ulver som er nevnt tidligere i threaden har mye bra. Av akkustisk materiale er Kveldssanger-platen helt prima!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes folk om Green Carnation?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som skal på kombinert slipknot og slayer i spektrum 15 oktober eller?
    JEG SKAL :twisted: :twisted:

Eller rammstein i november. Dette blir en god høst

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Favoritter:
    Rammstein, korn, slayer, megadeth, sepultura, metallica, ozzy, black sabbath, anthrax, marilyn manson, acdc, alice cooper, dimmu borgir, pantera, twisted sister, paradise lost, iron maiden, my dying bride, rage, og masse jeg ikke kommer på i farta. Liker mye fra den gamle garden.

Jeg melder meg inn hvis det er ok

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen .Det hadde vært kult å få sett Slayer.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg som bare det. Aldri sett dem live før.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært kult å se Slayer, men Slipknot vil jeg verken se eller høre.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hadde vært kult å se Slayer, men Slipknot vil jeg verken se eller høre.
    Kall det en uheldig bieffekt. Ingenting kan være perfekt. Har ikke hørt noe særlig slipknot, men de skal vist ha ett bra sceneshow

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vært kult å se Slayer, men Slipknot vil jeg verken se eller høre.
    Ditto !
    Endel sanger på "God hates us all" albumet jeg kunne tenkt meg å se/høre live

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle meldt meg inn for lenge siden, men bedre sent enn aldri right 8)

har det meste av Iron Maiden, Metallica, Dream Theater, Nightwish. har også mye Rush. ellers har jeg en del album av AC/DC, Judas Priest, Helloween, Korn, Kiss, Aerosmith, Limp Bizkit, Tool, Megadeth, Rob Zombie, Iced Earth, Opeth, Kyuss, Puddle of mudd, Pod, Slipknot, Black Sabbath, Led Zeppelin, Deep Purple, Scorpions, Running Wild, Testament, Anthrax for å nevne noen :lol:

i den nærmeste tiden vil jeg skaffe meg album av Sonata arctica, Sirenia, Edguy, In Flames, Avantasia.

noen favoritt album:
    Iron Maiden - somewhere in time
    Metallica - master of puppets
    Helloween - keeper of the seven keys pt 2
    Dream Theater - falling into infinity
    Nightwish - oceanborn
    Judas Priest - defenders of the faith

favoritt metal låt er vanskelig å velge, men Helloween`s eagle fly free er en god kandidat.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig irriterende å gå glipp av Arcturus-konsert, men neimen om jeg gadd reise til Gjerstad. Noen som var der?

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdtom
    Metallica - master of puppets

Dream Theater - falling into infinity
    Kan være enig i at Master of Puppets er det beste studio-albumet (men S&M som det beste albumet, Ride the lightning like etter MoP).

Men altså, Falling into infinity som det beste DT-albumet? Tror ikke det fins en eneste sang på det albumet jeg liker. Jeg har ikke albumet engang.
    Scenes from a memory er nok favoritten der. Like bak følger Images & Words og Awake (selv om Train of Thought også er veldig bra.)

ACOS er jo den beste sangen, men jeg syns ikke CDen er helt det store med alle de cover-sangene. Er bare funeral for a friend som er litt stilig. Syns live-versjonen av ACOS er minst like bra som studio-versjonen, noe som er temmelig imponerende med tanke på at sangen er ca. 23 minutter lang :P

Nå sitter jeg og hører på Pain of Salvations nye album "Be" og det er temmelig merkelig. De har vel 1 rock-sang på hele albumet. CDen består av en del miksing av sjangere samt en del snakking og lyd-effekter. Er veldig trippy greier, og selv om det foreløpig ikke er like bra som Remedy Lane og 12:5, så er det veldig stilig allikevel. Jeg kan forelske meg i dette albumet *lett* hvis jeg tar meg litt tid.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Falling Into Infinity er pop, og Awake føles mer som en tilfeldig samling sanger enn et skikkelig album. Scenes From A Memory er helt klart favoritten.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Green Carnation - Light of Day, Day of Darkness er forresten et album som må høres. Krever litt tålmodighet dog, for det er bare én låt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Falling Into Infinity er pop, og Awake føles mer som en tilfeldig samling sanger enn et skikkelig album. Scenes From A Memory er helt klart favoritten.
    Jeg er enig i kritikken av Awake, men jeg syns fremdeles sangene er temmelig bra. Space dye vest er nok favoritten på det albumet.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der, den er fin.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    <Kan være enig i at Master of Puppets er det beste studio-albumet (men S&M som det beste albumet, Ride the lightning like etter MoP).

Men altså, Falling into infinity som det beste DT-albumet? Tror ikke det fins en eneste sang på det albumet jeg liker. Jeg har ikke albumet engang.
    Scenes from a memory er nok favoritten der. Like bak følger Images & Words og Awake (selv om Train of Thought også er veldig bra.) >

S&M beste Metallica album?? vel langt ifra etter min smak. Metallica og et symfoniorkester hører ikke sammen mener nå jeg. men alt som Metallica laget på 80-tallet er meget bra.

Når det gjelder DT`s falling into infinity, er det nok gruppas mest komersielle album og det minst progpregede for å si det sånn. men det er mange herlige låter med fantastisk driv og utrolig flotte melodier og tøffe riff. new millenium - peruvian skies - hell`s kitchen - lines in the sand - just let me breathe og trial of fears er fantastiske låter. men albumene images and words og Scenes from a memory er også meget gode.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gråter hver gang jeg ser på S&M-DVDen at James Hetfield går på scenen til Ennio Morriciones "Ecstacy of gold".

S&M er det beste som har skjedd innen rock-bransjen *noensinne*

(Syns nå jeg da)

------

Var på fest igår hos en kamerat og der fikk vi faktisk spilt gjennom hele ACOS før noen skiftet CD. Tok også deler av Train of thought, men Spirit og Finally ville de ikke høre. Er jo ikke overrasket over det; er de sangene er jo ikke akkurat vorspiel-musikk. (Ikke at noe DT-musikk er vorspiel-musikk for den saks skyld.)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nevnt denne gruppen et par ganger på forumet, i sammenheng med deres tidligere album Remedy Lane og 12:5 (sistnevnte er en live, akustisk CD som er helt utrolig å høre på.) Nå har de kommet ut med et nytt album kalt "Be". Jeg viste en av sangene til fenre (som også har blitt hektet på PoS, Dream Theater og den slags) og kommentaren var "det er ihvertfall ikke oppgulp." Det nye albumet er veldig annerledes fra de andre jeg har hørt.

Remedy Lane var veldig rått og rocket. Et eksempel er vel (Of two beginnings) som omhandler 2 små barn som er hjemme alene og snakker om sex ("Have I done the thing with anyone yet.")

12:5 var veldig stilig og behagelig å høre på. Til tider ganske rolig, mens andre ganger tok det av (selv uten el. gitarer ) Slutten på albumet er jo (naturligvis) En eneste lang oppbygning til en vill og kaotisk slutt

Det er ingen tvil om at Pain of Salvation har mange mange ferdigheter. Dét å gjøre noe helt nytt er vel en av dem - de er ikke den type til å holde seg innenfor de grensene en genre (i deres tilfelle prog-rock) vanligvis krever. Dette blir *veldig* klart i deres nye album:

"Be"

Jeg har tatt en rask gjennomgang på albumet og jeg finner vel kanskje bare 1 sang som er pur rock. Alle de andre sangene inneholder biter av allslags sjangre man vanligvis ikke finner i prog-rock-bands: Folkemusikk, negro-spirtituals, ballader. Dette er et veldig spesielt album, og man må nesten høre gjennom det i strekk for å få med seg hele bildet. (F.eks: første og siste track er bare snakking og lyd-effekter.) Lastet opp 2 av sanger: (de jeg hører mest på)

* Iter impius - en vakker ballade som går over til rock etterhvert.

* Martius nauticus - Vanskelig å beskrive hva slags sjanger dette er. Det er kanskje trommene som kaster meg litt på avveie, for han bruker bare skarptrommen og basstrommen i begynnelsen.

Det som virkelig står ut, etter slik jeg hører på sangene, er vokalisten. For dere som liker Dream Theaters musikk, men som ikke kan fordra vokalisten James LaBrie, vil jeg virkelig tro at Pain Of Salvation er det perfekte band for dere. Men i motsetning til Dream Theater som både bruker progressive rytmer og skeive taktarter, bruker PoS for det meste bare progressive rytmer og holder seg vanligvis innenfor den vanlige 4/4 inndelingen.

På første sangen kan man høre vokalistens talent best 4.55 --> ut sangen
    På Martius Naucitus syns jeg 3.29-partiet er veldig morsomt å høre på. Det er så ukarakteristisk for rock-band å spille en slik peppy folkemusikk-type musikk. Den susingen man hører på slutten av Martius Naucitus leder inn i det siste tracket på albumet som bare består av en slik vind/susing-effekt og ei dame som sier "I am." De siste 3 minuttene på det 4-minutter lange tracket er total stillhet. Greit nok, det er jo et veldig spesielt concept album, men når man skal høre på musikk skal man vanligvis høre på musikk. Det er jo et kunstverk, ingen tvil om dét, men som oftest vil man bare høre på musikk og ikke studere kunst, så det siste tracket hopper jeg alltid over.

Ifølge www.play.com kommer "Be" ut 27. september. Jeg skal ihvertfall kjøpe meg en kopi. Selv om jeg ikke helt liker å høre på de trackene som bare har lyd-effekter og snakking (eller de sangene som har musikk og snakking) så fins det mer enn nok knallbra sanger her til å rettferdiggjøre et tap på £10.99

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har fått meg noen nye favoritter:

Sirenia - har hatt albumet at sixes and sevens et par uker nå, og dette er meget bra saker. og fra play er albumet an elixir for existence på vei. dette er gothic metal på sitt beste.

Ayreon - etter tips og etter noen smaksprøver lastet ned fra nettet, bestilte jeg the universal migrator pt 1 & 2 SE(2cd). også dette falt i smak. progressive metal kan vel dette kalles, og det som er moro med dette bandet er at de benytter flere forskjellige gjestevokalister og musikere. en av låtene på denne cd`n, har selveste Bruce Dickinson på vokal. skal nok ha flere album etterhvert.

Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •