Metalheadz - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 231

Tråd: Metalheadz

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tja, kan vel nevne et par band jeg å...

Therion, fantastisk svensk tung Opera metal. Anbefalte skiver, Tja... Vanskelig den, Theli, Deggial, Vovin, Secrets of The runes.

www.megatherion.com

Hollenthon, er også et band i den mere symfoniske arten. Platen Domus Mundi er jo helt fantastisk.

www.hollenthon.com

Hvis vi trekker mot det mere tyngre siden, så har vi jo band som Limbonic Art, Ancient rites, Bal-Sagoth, Finntroll, Borknagar, Hypocrisis bare for å nevne noen.

Av såkalt viking metal så har vi jo ett par gode slægere. Einherjer, Thyrfing og Mitothyn (eller hvordan pokker det skrives :lol: )

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IRON MAIDEN rocker bra det også 8) har hørt mye på iron maiden i det siste vet ikke hvorfor :? back to the 80s

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    wow gomez, takk for mange spennende tips, skal sjekke ut samtlige jeg ikke har hørt om før. Er også stor fan av AiC og FnM.
    skulle gjerne gitt noen tips tilbake, men noe sier meg at du helt sikkert har hørt om dem før...
    vel,
    Apocalyotica bør vel nevnes,
    nesten bare intrumental, første plate er utelukkende cover av Metallica, andre plate er cover av andre heavy-band som Pantera, Sepultura, Faith no more, og andre. fra tredje album er det mer og mer egenkomponerte låter, og er veldig mye vakkert og melodiøst, og samtidig med god trøkk og tempo.hele veien på 4 celloer, og nesten uten vokal, bortsett fra et par gjesteopptredener av bl.a. SAndra Nasic (Guano Apes) og vokalisten i Lambretta. Ganske spesiell musikk, men blir man først vant til det, får man bare ikke nok av dem.

Deftones
    er også en av mine favoritter, utrolig dyktige, og blir bare ikke kjedelig å høre på. synes egntlig ikke det fins noen som ligner på stilen dems, spesielt ikke vokalen, som er helt utrolig bra. Veldig drivende musikk. "white pony" er vel det albumet som er best, synes jeg.

Vel med nattjobbing og musikk som en av mine store lideskaper så blir det mye "testing" av ny musikk ofte I hvertfall en uke hver måned.

Har til nå hørt to album av Apocalyptica. Selvfølgelig deby albumet deres hvor de kun spiller Metallica coverlåter. Dette er en fantastisk plate. Cello har alltid vært et av de vakreste instrumentene som finnes, men det som Apocalyptica gjøre med sine er utrolig. Har hørt mange forskjellige orkestre prøve seg på hardrock sjangeren osv, men ingen har klart det like bra som ovennevnte. Og til gjengjeld så er de bare fire (mener å huske at de var kun 4)

Siste skiva jeg hørte husker jeg ikke tittelen men ble fosåvidt misfornøyd men stil forandringen. Det skal sies at jeg har kun lyttet igjenom albumet 1 eller 2 ganger.

Deftones. Vel jeg la oss si jeg har et ambivalent forhold til dette bandet. White pony foreksempel er et glimmrende album. Må ærlig innrømme at jeg i første omgang kjøpte meg albumet kun for siste spor "passenger" hvor maynard James Keenan fra Tool er gjesteartist (Ja jeg er en samler )
    Likte ikke musikken i starten men etter flere gjenomlyttninger har dette albumet fått en heders plass i hylla. Resterende skiver har jeg hatt vanskelig med å svelge, men det nyeste albumet som jeg ikke husker navnet på i skrivende stund virker lovende.
    Men som du sier, et ganske spennende band som er utrolig dyktige.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og til gjengjeld så er de bare fire (mener å huske at de var kun 4)

Siste skiva jeg hørte husker jeg ikke tittelen men ble fosåvidt misfornøyd men stil forandringen. Det skal sies at jeg har kun lyttet igjenom albumet 1 eller 2 ganger.
    er litt usikker på om de er er 3 eller 4 nå, men ihvertfall så er det en av dem som har sluttet, eller blit sparket. tror det er nettopp derfor de har endret stil litt, og har mye annet rart, gjesteartister o.s.v. nå.

om du hører på andre ting enn metal, bør du også høre third eye blinds debutalbum, det er min absolutte favoritt i samlingen. ha skrevet litt om det her: http://www.avforum.no/forum/viewtopi...ighlight=beste

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som hører på progmetal? Ayreon, Dream Theater, Arcturus, Opeth, Star One etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ayreon var knall, det final experiment var en særdeles bra skive, etter det så gikk det vel bare nedenom... Men med Flight of the Migrator P1 & 2 så er Herr Lucassen et steg tilbake i riktig retning 8)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du likte ikke Into The Electric Castle? :shock:

Newcomer perulv sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har digget white pony + de andre platene til deftones, men jeg fikk bakoversveis av den nyeste plata "deftones". Den har stått i cd spilleren i 3 uker....
    Ellers er jeg stor fan av King's X og Rush
    Gleder meg som en unge til Rush- live in rio kommer på dvd den 21/11

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soil er også et knallband

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Noen som hører på progmetal? Ayreon, Dream Theater, Arcturus, Opeth, Star One etc.

Var forsåvidt på Opeth Konsert i går. Selv er jeg ikke et stort fan av prog metall, men Opeth leverte varene sine. Elsker deres tunge partier mens dere mer eller mindre akustistke partier blir fort litt kjedelige for meg.

Dream Theater er sinnsvakt dyktige musikere. Er ikke fan av musikken de lager, men jeg hører på de fordi jeg blir imponert av hver enkelt låt. Ikke fordi musikken er melodiøs , men fordi den er så vellaget.

Resternde band kjenner jeg ikke til og skal testes ut i natt. Takk for tips

Dette er du nok klar over allerede, men hvis ikke så bør du utforske Camel. Dette er bandet som blir kalt starten av prog metal. Mer eller minde prog rock etter min smak. Verdt en lytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og til gjengjeld så er de bare fire (mener å huske at de var kun 4)

er litt usikker på om de er er 3 eller 4 nå, men ihvertfall så er det en av dem som har sluttet, eller blit sparket. tror det er nettopp derfor de har endret stil litt, og har mye annet rart, gjesteartister o.s.v. nå.

om du hører på andre ting enn metal, bør du også høre third eye blinds debutalbum, det er min absolutte favoritt i samlingen. ha skrevet litt om det her: http://www.avforum.no/forum/viewtopi...ighlight=beste
    Nei her er det ikke bare metal som lyttes på. Først skal du ha takk for at du minte meg på third eye blind. Et band og en skive som mystisk nok ikke har havnet i samlingen min.
    Det er del år siden jeg hørte igjenom dette albumet men skal friske opp hukommelsen i kveld.

Husker forresten at i den perioden at det dukket opp noen andre interessante band i samme sjanger.

Sister Hazel- Ble beskrevet som en klone mellom counting crows og third eye blind. Har noen kremlåter mens resten forsvinner bort i mengden av amerikansk rock. Har selv 2 skiver som er tålig.

Our lady peace- Vet ikke hva jeg skal si om dette bandet, men låta superman er knallbra. Kanskje en vel Live inspirert men nå er det lenge siden jeg skjekket de ut.

Hmm det er ihvertfall de jeg kom på i øyeblikket.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Goo goo dolls
    spesielt låten fra "city of angels" er bra, husker ikke hva den heter..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv driver jeg å pusler litt med musikk i mitt amatør hjemmestudio. Har spilt gitar i litt over 7 år men har for ca 2-3 år siden arvet et piano så har også prøvd meg litt på det.

Dette resulterte i at jeg skaffet meg et midi brett, eller midi piano om du vil. Ble forsåvidt ganske overrasket over hvilken god lyd du kan få med dette.

Vel for ca 2 måneder siden, inspirert av en del neverwinter nights spilling så nevnte jeg til folka på serveren jeg spiller på at jeg skulle prøve å lage et theme til servern. Resultatet ble så som så, men jeg er fornøyd. Selvfølgelig skal en del spilles inn på nytt, mixing som gjenstår men jeg har fått en del positiv respons på dette proskjektet. Låta i sin helhet er ferdig, men det da studioarbeidet som gjenstår. (som nevnt ovenfor mixing)

Dere kan jo ta en lytt selv og gi meg en tilbake melding på hva deres synes

Serveren heter dasaria og dermed heter themet " Dasarian" (Alt er laget på midi med et soundblaster audigy 2 kort)

http://www.home.no/gomezaka/Dasarian.mp3

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Goo goo dolls
    spesielt låten fra "city of angels" er bra, husker ikke hva den heter..
    Var det ikke Iris eller lignende.. Meget grei låt ja.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Camel ja! Har faktisk samtlige plater av dem; et av mine favorittband.

Men...metal? De er da ikke videre tunge? Snakker vi om forskjellige band her? Min kamel er en britisk firemannsdinosaur med plater som Mirage, Moonmadness, I Can See Your House From Here og Rajaz.

Er forresten enig med deg angående Dream Theater. De er virkelig gode musikere, men musikken mangler liksom noe. Men jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Camel ja! Har faktisk samtlige plater av dem; et av mine favorittband.

Men...metal? De er da ikke videre tunge? Snakker vi om forskjellige band her? Min kamel er en britisk firemannsdinosaur med plater som Mirage, Moonmadness, I Can See Your House From Here og Rajaz.

Er forresten enig med deg angående Dream Theater. De er virkelig gode musikere, men musikken mangler liksom noe. Men jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva.
    Japp vi snakker om samme band. Nevnte også at jeg synes dette er mer rock en metal. Derimot bladed Kerrang og scream betegner dette bandet som starten av prog metallen, eller at camel er prog bandet som dream theater, opeth ble insperert av

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, skjønner.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden det har vært noen innlegg på denne siden, så jeg tenkte jeg kunne dele mine opplevelser fra konserten til Turboneger på Samfundet i Trondheim den 29. oktober

Vet ikke om Turboneger er nevnt tidligere i denne tråden, men jeg digger dette bandet noe sinnsykt! Anbefaler alle som liker punk/rock med fete gitarriff og skyhøy rølpefaktor å lytte til deres tre siste album.

Tilbake til konserten: Som seg hør og bør på en konsert av denne typen, hadde de fleste oppmøtte unektelig en viss grunnpromille... Flere hadde også funnet frem matroslua og deminjakken 8) og de som ikke hadde, fikk anledning til å kjøpe fra strategisk plasserte boder rett ved inngangen. Godt over tiden, kom endelig konserten i gang da vår alles kjære Hank von Helvete entret scenen med kappe, flosshatt og scepter, og den påfølgende 1,5 timen var en sammenhengende maktdemonstrasjon i punkrock :!: Dette er uten tvil en av de aller beste konsertene jeg har vært på. Publikum fikk akkurat det de ville ha fra gamle og nye album og prikken over i'en ble satt med "I got erection" backet av samtlige fremmøtte :twisted:

Eneste minus var at jeg ikke hadde ørepropper, noe jeg fikk svi for de neste to dagene. Heldigvis gikk det bra denne gangen også...

Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter deg fullt og helt når det gjelder Turboneger. Dro over til London i vår for å dra på konsert med dem. FOR en konsert! De spilte på en veldig imtim scene som heter Garage, og vi som sto fremst hadde knærne på scenekanten. Rett og slett noe av det tøffeste jeg har opplevd :!: :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Rusty spiller 80 tall's heavy her. Er det noen flere ?

Jeg spiller selv AC/DC, Kiss, Iron Maiden, Wasp, Motley Crue, Judas Priest, litt Metallica, osv. Altså stort sett 80 tall's rock. Favorittene er AC/DC og Kiss. Var på konsertene deres for noen år siden. AC/DC uten ørepropper merkes en stund 8)

Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •