Metalheadz - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 231

Tråd: Metalheadz

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det gikk jo kjapt.
    Korn er knallbra, (det meste ihvertfall). "Korn" er favoritt albumet, ihvertfall så lenge vi snakker 90-tallet.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig i det

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei til Kari Bremnes!
    Ja til Jonathan Davis!
    :lol: :lol:

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seigmen høyrer jo heime her og , har masse bra dei og syns eg.

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korn var mye bedre før enn det er nå. Må si at de gutta skuffer meg.
    Mange bra sanger på life is peachy og korn, men overall syns jeg follow the leader er best.
    Er det ingen som hører på¨slipknot her da? Æsj, syns det går nedover for de også jeg... og dimmu borgir da gitt! reklame på tv og musikk video på mtv? bare cradle of filth som holder på med det. Retter: HOLDT på med det. MenMen, hehe... Det nye dimmu albumet er jo for all del bra, liker det jeg=) Savner den gamle gode mørke stemninga som var i metal før... Nå er alt så pompøst med symfoniorkester og stas! (misforstå meg rett, jeg digger det sånn som det er nå også, men må diskutere litt med meg selv).
    Emperor er gode, men de har jo lagt opp...
    Noen her som har hørt Decapitated forresten? Polsk deathmetal... Hørt et par låter som var kjempe bra, men umulig å få tak i cd'ene jo...
    Men digger fortsatt korn. Sekkepipe og kilt rocker! hehe...
    Nevnte jeg forresten at Enya er konge?

Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikke glemme Tool. De rocker vil og hemningsløst! 8)

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Die Toten Hosen

Sitat Opprinnelig postet av Banos
    ....., Die Toten HOsen, ....
    Die Toten Hosen er noen av mine absolutte favoritter. Gøy å vite at jeg ikke er den eneste her på forumet som har sansen for dem.
    Kjøpte forøvrig et par DVD'er av dem da jeg var på ferie i Tyskland i sommer : Live in Buenos Aires og Reich & Sexy II, Die Fetten Jahre. Anbefales.

Ein kleiner Jägermeister, var nicht gern allein....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser mye bra her! Legger gjerne inn en søknad om medlemsskap :roll: Skulle jeg føyd til noen måtte det blitt Ozzy, Guns n' Roses og Rammstein (tror ikke de var nevnt). Er stort sett altetende når det gjelder musikk, bortsett fra listepop og klassisk...

Ellers kan jeg jo anbefale NOFX til alle dere som liker punk eller har lyst til å snuse litt på det. Albumet "Punk in Drublic" er meget bra selv om det begynner å bli noen år etter hvert. Noen av albumene deres er til og med HDCD :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _frost_
    Korn var mye bedre før enn det er nå. Må si at de gutta skuffer meg.
    Det er ikke lett å lage bra musikk når alle skal kopiere det du lager. Tilogmed folk som kopierer kopiene. :lol: Nytt album på trappene nå. Mindre koring og synth, visstnok. Litt mer av den "gamle" lyden.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havard_johan
    Ser mye bra her! Legger gjerne inn en søknad om medlemsskap :roll: Skulle jeg føyd til noen måtte det blitt Ozzy, Guns n' Roses og Rammstein (tror ikke de var nevnt). Er stort sett altetende når det gjelder musikk, bortsett fra listepop og klassisk...

Ellers kan jeg jo anbefale NOFX til alle dere som liker punk eller har lyst til å snuse litt på det. Albumet "Punk in Drublic" er meget bra selv om det begynner å bli noen år etter hvert. Noen av albumene deres er til og med HDCD :shock:
    Enig med deg NOFX er bra!Den nye NOFX cden The War On Errorism er bra

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Enig med deg NOFX er bra!Den nye NOFX cden The War On Errorism er bra
    Ja, det er den. Likte også forgjengeren "Pump Up the Valuum", spesielt låta "Dinosaurs Will Die". Får lyst til å skru opp volumet så til de grader når jeg hører den :twisted: Beundrer det faktum at de konsekvent nekter å opptre på MTV.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger gjerne inn en søknad om medlemsskap
    bare til å hive seg med, det

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    holder på å modde El-gitaren min.
    blir ganske metal...
    skal sette inn 2 dimebuckers( Dimebag signature, Pantera)
    lyden vil ikke ligne særlig på Telecaster, som den bygges fra..

her

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    holder på å modde El-gitaren min.
    blir ganske metal...
    skal sette inn 2 dimebuckers( Dimebag signature, Pantera)
    lyden vil ikke ligne særlig på Telecaster, som den bygges fra..
    Vær forsiktig.... :shock: :shock: Håper du har noe mellom skrustikka og kassen?? :shock:
    Det blir sikkert utrolig bra Burre... Si fra hvordan det låter da..

Satte på litt ACDC, "Hard as a rock".. Hadde nesten glemt ut hvor kult det er..

Mvh

AK

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær forsiktig.... Håper du har noe mellom skrustikka og kassen??
    nei, har ikke det.
    hele greie skal jo selvsagt finpusses en del før den lakkeres.
    skrur ikke til så hardt at det knekker.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hele greie skal jo selvsagt finpusses en del før den lakkeres.
    skrur ikke til så hardt at det knekker.
    Ok.... Det er vel ganske hardt tre også...

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen. Første post da musikk tråder er noe jeg ikke kan holde meg unna.

Tenkte jeg skulle liste opp noen av mine favoritter samtidig tipse dere om andre "mindre" artister som kan være interessant å få med seg.

Selv er jeg veldig opptatt av rock samt singer songwriters alla Ben Harper. En mann, en kassegitar er en av de beste kombinasjonene som finnes her i verden

La oss først liste opp litt tyngre saker.

Carcass: Dø metall på sitt beste. Er dessverre oppløst nå men noen av grunnpillarene i bandet har startet opp arch enemy og magien kan også oppleves der. Spesielt vil jeg trekke frem Heartwork albumet. Her viser de virkelig talent. Foruten melodiøs dømetall så pumper de på med tunge låter, hvor vokalisten virkelig får visst hva han er god for. Et must for alle som liker tyngre saker.

Mike Patton Denne mannen er en gud. Startet I Mr bungle, men fikk sitt gjenombrudd i Faith no more. Samtlige prosjekter denne mannen tar fatt i blir til gull.

Tomahawk- Leverte klassikeren "tomahawk" for noen år tilbake og revolsjonerte "pop" metall i norge ved å få spilletid på norske radioer med sin særegene stil. I år slapp de plate Mit gas som er enda mer lyttervennlig en det forrige albumet. Absolutt en av årets favoritter

Fantomas- Kan virke litt sært men dog så genialt. Deres "remaker" av klassiske film scores til heavy er noe av det bedre jeg har hørt. Gudfarene themet blir aldri det samme igjen for meg.

Faith no More- Dette bandet trenger ingen introduksjon da alle bør ha hørt dette og gitt opp en mening."

Alice In chains- Layne stanlys død var en sjokknyhet. Ikke sjokket over at han døde som et resultat av dop problemer men at denne musikklegenden var død. Prosjekt som Mad season og den alldeles vakre " Mtv unplugged" hvor Aic klarte å forvandle 14 harde låter til de mest vakreste akkustiske toner.
    Alice in chains vil alltid ha plass i mitt hjerte og det bandet som åpnet øynene mine for grunge epoken. '
    Andre band verdt å få med seg i grunge sjangeren er:

Days of the new- Akkustisk basert rock, men alikvel meget rockende. Vokalisten og grunnlegger var vel 18 år når første plate slapp. Stemmen til her Meeks kan til tider minne veldig om Layne staley. Meeks sparket senere samtlige medlemmer da meeks ville gå andre veier og prøve å gå vekk fra grungen og heller satse mer på musikk alla sitt forbilde: Dead can dance.
    Anbefalt lytting: Yellow, så Red og slutt med Green

Soundgarden. Chris cornells første band. Klassikere på klassikere

Screaming trees- Mark lanegans første band. Mer whiskey grunge en andre band i denne epoken, men så absolutt lytte verdig. Anbefaler samtidig alle Mark lanegans solo plater. Grungen er borte men rocken og visesangeren finnes forsatt på disse albumene (Forøvrig har også Lanegan blitt medlem i Queen of the stone ages som igjen er tidligere Kyuss medlemmer)

Så over til litt annet

Ben Harper- Jeg simpelten elsker alt av denne mannen. Ben harper med sin utrolige slidespilling samt nydelige tekster.
    Foruten visesang på sitt beste gir han både rock , blues og reaggie på sine plater. Meget allsidig og en av verdens beste musikere etter min mening

Hayden Dette er low fi på sitt beste. Deby albumet hans er laget på gutterommet hos foreldrene. Tekstene hans omhandler som regel daglidagse ting. Sverger til kassegitar og piane og legger både sjel og følelser i sin musikk. Aggresjon og depresivitet synes mer tidlig på senere album. Uansett et must i alles musikk samling.

Gomez Brukernavnet mitt tilsier at dette er en av mine absolutt største favoritter og de er det også.
    Gomez slapp sin deby plate samtidig som Oasis og alle de andre banda og fikk da merkelig nok stempelet som brit popp. De er langt i fra britpop, men blues rockere. Nesten enhver sang av Gomez inneholder tostemt koring som igjen også var det som virkelig imponerte meg med Alice in chains. Hoved vokalisten kan til tider minne om En semi Tom Waits.
    De vant forøvrig mercury prisen samme år for sin deby og dette tilsier at deres album er av kvalitet. Allerede når jeg satt inn skiva og hørte åpning sporet "Get miles" Visste jeg at jeg ville elske dette bandet.
    Siste vi hørte fra de var med Albumet in our gun som ble en sommerhit i min vennekrets. Dette er kreativitet og elegant sjangerbruk. Med andre ord, Dette er god musikk.

Ween Dyktige Idioter er vel det som kan beskrive ween best. (De spiller forøvrig på Rockefeller 28.11.03)
    Man vet aldri hva man får når man kjøper en ny Ween plate. Greit morsomme tekster det vet man, men sjanger er det værre med. Som nevnt så er de utrolige dyktige å klarer å beherske enhver sjanger og jeg tror faktisk det ikke finnes en sjanger de ikke har vært innom. Ta 12 golden country classics foreksempel.( Vår kjære Motorpsycho har jo i disse tider relansert et lignende prosjekt) Dette er en renspikka countryplate men med titler som. Piss opp a rope, Fluffy, Japaneze cowboy og Mr richard Smoker
    Mye av Ween er sært men du vil garantert finne en låt du liker eller flere. Uansett så sjekk de ut å opplev hvor dyktige musikere det finnes i verden

The Residents - Det finnes ikke ord som beskriver denne gruppa. Først og fremst så har de nå i 3 tiår klart å holde sin identiet hemmelig, samtidig som de har oppnådd å både få sine videor og plater bevaret i evighet i diverse statlige arkiv rundt i verden.
    Dette er stort av et band de fleste ikke har hørt om. Residents er ikke alltid lyttevennlig, men dog forsatt genialt komponert. Ta en reise inn i tiden og lytt på platen Meet the residents som ble sendt til ca 50 eminente personer i 1968. Dette er fantasi og kreativitet og støy på sitt beste.
    De spilte forsåvidt en glimmrende konsert i en stappfull konsert scene på rocekfeller tidligere i år.

Godspeed you black emporer Hel instrumental rockegruppe som leverer symfoniske stykker akompagnert av samplere og bilder i bakgrunnen. Dette er mørk, trist og samtidig veldig vakkert. Enhvert narspill trenger GYBE.

Svarte! Dette ble et langt innlegg og jeg som forsatt ikke er tom Uansett hyggelig å hilse på dere folkens og håper vi får mange hyggelig diskusjoner, debatter og tips her på forumet sammen.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ein skikkelig musikk kjenner

Velkommen til avforum

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow gomez, takk for mange spennende tips, skal sjekke ut samtlige jeg ikke har hørt om før. Er også stor fan av AiC og FnM.
    skulle gjerne gitt noen tips tilbake, men noe sier meg at du helt sikkert har hørt om dem før...
    vel,
    Apocalyotica bør vel nevnes,
    nesten bare intrumental, første plate er utelukkende cover av Metallica, andre plate er cover av andre heavy-band som Pantera, Sepultura, Faith no more, og andre. fra tredje album er det mer og mer egenkomponerte låter, og er veldig mye vakkert og melodiøst, og samtidig med god trøkk og tempo.hele veien på 4 celloer, og nesten uten vokal, bortsett fra et par gjesteopptredener av bl.a. SAndra Nasic (Guano Apes) og vokalisten i Lambretta. Ganske spesiell musikk, men blir man først vant til det, får man bare ikke nok av dem.

Deftones
    er også en av mine favoritter, utrolig dyktige, og blir bare ikke kjedelig å høre på. synes egntlig ikke det fins noen som ligner på stilen dems, spesielt ikke vokalen, som er helt utrolig bra. Veldig drivende musikk. "white pony" er vel det albumet som er best, synes jeg.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig du har god musikksmak du må bli medlem av metalheadz