Hjemmekino Messen på Plaza

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino Messen på Plaza

Hei nå har jeg netopp kommet hjem igjen fra messen, og jeg må si at jeg ikke er helt fornøyd. Det var virkelig noe som manglet i år. Men det lille som var der virket ganske bra, de fleste som stod rundt om kring var hyggelige og satt på musikk som eller filmer som viste hva de var gode for. Eneste jeg syntes var litt teit var det rommet med Holfi og Usher. han som stod der var litt overlegen og det virket nesten som han ikke var interessert i at folk skulle høre hva som var bra. Han sa at det var ikke så nøye i dag fordi det var ikke så mange som kom, han hadde bare på kjedelig klassisk musikk.

130 kr for inngang og så få stander var det nesten ikke verdt. Uansett man må jo nesten få det med seg, men jeg tror ikke man går glipp av noe stort om man ikke drar. Det eneste kan jo være at det kan være litt morsomt å høre på litt nye systemer og høre selv hvordan ting låter istede for å lese hva andre skriver. Hvis det skal være noen høydepungter så må det vel være Hifihuset spilte på de største JMLAB høyttalerne og JBL viste fra de nye array høyttalerne. Ellers likte jeg lyden fra audiostone rommet.

+ at jeg fikk sett hvor god PD Modell three var, samme med Optoma H 79. virkelig gode bilder.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    130 kroner :shock: Har denne messen en egen hjemmeside der vi som ikke drar dit kan se hva som er av utstillere?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nærmeste du kommer messen er sikkert her på av forum.. Jeg har enda ikke skaffet et digital kamera så jeg fkkk ikke tatt bilder men et ixus 750 kommer til uken!!

For å si det sånn, var det kun 3 etasjer, lobby etasjen, 3 og 4. og det er lite!

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for de video interesserte var det lite, kun plasmaer ifra hitatchi og pioneer, projektorer ifra epson(lcd) optoma og projectordesign. dro dit i håp om å få se z4 og kanskje panny 900 men neida, eneste D5 projektorer var epsons 520 og 600, men de ga jo en god pekepinn på hvordan disse D5 projektorene er. og til alle dere som trodde at D5 var revolusjonerende, så synes ihvertfall jeg at dlp'en fortsatt har best trykk i bilde og mest detaljer i mørke områder...... men disse D5'ene er ihvertfall billige, lydløse og store.......
    savnet de store panny, sony og phillips og sanyo....

fikk jo med meg siste nummer av dvd&hjemmekino da, men til en pris av 380.... (130 inng og 250 nsb).....

mvh

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo Hifi center viste frem en Loewe som jeg tror var lcd, så liksom ikke så nøye på den. Og så stod det på oversikten at Sagem skulle være der, men jeg så ikke noe til dem. og hva med Xscreen da?? de var jo der. men jeg skjønner fortsatt ikke hva det egentlig er. må man bruke en Projektor?

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk sitter her og klager over inngang til 130kr når de sitter med hjemmekinoer til langt oppunder 100k

Detter nesten av stolen jeg
    Hvis du synes det er så dyrt at du ikke gidder og dra er du: A: Narkoman eller B: Onkel Skrue...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje ikke de pengene det går på da, men prinsippet å betale for å se noen høyttalere og noen forsterkere som står langs en vegg. Bruke en halv/hel lørdag på noe som kunne vært mye bedre! Jeg har vært fornøyd alle år, bortsett fra i år. og det har ikke noe med hva jeg betalte for å komme inn.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Folk sitter her og klager over inngang til 130kr når de sitter med hjemmekinoer til langt oppunder 100k

Detter nesten av stolen jeg
    Hvis du synes det er så dyrt at du ikke gidder og dra er du: A: Narkoman eller B: Onkel Skrue...
    det der var vel en ganske idiotisk kommentar. fordi om man har kjøpt noe dyrt skal man ikke betale dyrt for alt annet. har likt denne messa, men den hørtes jo veldig dårlig ut nå, og når man da betaler enda mer for mindre, så er vel ikke det helt riktig. er jo det samme som det koster å komme inn feks på norges varemesse og det er en del større.

var det ikke noe i 33etg heller?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Bruke en halv/hel lørdag på noe som kunne vært mye bedre!
    Det skal godt gjøres å bruke en halv dag på denne messen, men et par ting å se var det jo.

1 etg. 4 rom
    -Hifi-Center Kjeden viste Pioneer plasma og Xscreen. Xscreen gjorde det mulig å vise bilde fra projektor i et opplyst rom, men som forventet var det også hotspoting og ikke ordentlig sortnivå.
    -Epson viste blandt annet TW600 som ga et veldig bra bilde til prisen.
    -Hifi-huset demonstrerte blandt annet store høyttalere fra Focal. (Monitor Audio, Chapter, Audio Analogue, Yamaha, Meridian, Chord, Roksan)
    -Kontrapunkt hadde et stort rom med Linn og en som visst kom fra Linn og lurte hvorfor det ikke var noen som kom på messa.

3. etg med 4 rom (rommet til Sagem var tomt)
    -PM audio pushet dyre lydkabler (Audio Synthesis, Whest Audio, Metaxas, Gradient, Black magic, Blue note, Solid Tech, Bright Star Audio, Furutech)
    -Oslo Hifi-center demonstrerte de nye Martin Logan Summit. Me want one! Den matchende senteren Stage er forsinket.
    -Audio aktøren med lyd (Holfi, Ancient Audio, Audio Aero, Audionet, BAT, Quadrospire, Renessance, Shunyata, stoekit, Synthesis, Usher, Wilson benesch)

4. etc med 7 rom
    -DVD og hjemmekino demonstrerte Benq PE8720. Absolutt verdt en titt, meget bra bilde.
    -Norsk lyd og bilde (Audiopax, Audiostone, Ecosse,, EMM Labs, Dezorell)
    -Hifi-Center Kjeden spilte horn med trykk fra JBL. (Hegel, JBL, System Audio, Teac)
    -Hitachi viste plasmaskjermer.
    -SteReoFil (Tannoy, ASR, Cyrus, Monster Cable, Monster Power, Dillenhofer, Pioneer plasma, Atacama Audio). Demo av 5.1-system fra Tannyo med høy WAF. Tomme kabinetter fra Midgard audio.
    -Optoma
    -Projectiondesign hadde One mk 2, Two og Three. Det var tydelig at de skulle kvitte seg med det de hadde av Model one og gå over på Two. Model Three viste noen HD-damer i bikini som spilte rugby. Var visst ikke mulig å få se projektoren med annet materiale.

For de som ville se nyere LCD-skjermer, Panasonic PT-AE900 eller Sanyo Z4 så ble disse ikke vist.

Av messetilbud kan nevnes:
    Infocus 7205 til 19.900,-
    projectiondesign One mk. 2 til 18.900,-

Hørte mange utstillere som sa dette var siste år for messen i denne formen. Det er dyrt for dem, dyrt for de besøkende og de fleste plassene var det langt flere ansatte en besøkende. For de interessert i bilde var det kun 5-6 rom av interesse.

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig bra oppsumert, desverre er det ingenting som er utelatt......

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle ta meg en tur på messen imorgen. Har hørt litt frem og tilbake om hvor bra messen var bra i år. Skjønner liksom ikke hvorfor folk gidder å sitte å syte å bære seg for at messen var dårlig og at det kostet for mye å komme inn. Er dette noe som dere virkelig brenner for, eller føler dere dere truet til det? Fornøyd bare jeg får sett på hifi og hjemmekino jeg. Trenger ikke bli imponert eller overasket for å få en bra opplevelse imorgen.

Dette ser jeg frem til ....

sees på messen

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var der i dag, kort inntrykk.
    Epson TW600, så bra ut til prisen (se AVNytt)
    JM Profil, likte lyden og utseende
    PD Modell3, pene damer vist på pen pj ;-)
    Loewe LCD, meget bra bilde men for dyr
    BenQ PE8720, kongen!
    Klipsch F2, nytt design ("sikle" til TV'n)

Det beste med hele besøket skjedde før messe-besøket, hos Lyd og Bilde hjørnet, der fikk jeg sett Toshiba sin nye 32" LCD som virket meget bra til prisen. (se AVNytt).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Action! Model Three kun pene damer...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å bruke en halv dag på denne messen er fult mulig, men da sliter man litt. Men de tidligere årene har det vært fult mulig å bruke en halv dag..

Messen i fjord var så mye bedre enn i år. Er det noen som kan komme med eksempler på ting som var s¨å spennende i år som ikke var i fjord?

Jeg kan ikke komme på noe. JBL Arry høyttalerne virket veldig like som k2 høyttalerne, og det var faktisk mye fetere lyd i k2'ene i fjord.

Lyden fra Martin Logan høyttalerne var imponerende, jeg følte det var noe nytt i disse høyttalerne i forhold til det andre jeg har hørt fra Martin logan.

JMLAB Grande Utopia (er det de største??) Jeg hørte noe på disse, noe Pink Floyd og eminem faktisk. JEg ble skuffet, trodde det skulle være noe mer "Magisk" ved disse høyttalerne, man kunne ikke høre noe som var spesielt, det kunne man hos for eks, JBL og Martin Logan.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    ....... Er det noen som kan komme med eksempler på ting som var s¨å spennende i år som ikke var i fjord?......
    For de som var mere opptatt av bilde var det jo: X-screen, Pioneer 6-serie plasma, PD sin nye, Epson sin nye og Kongen (BenQ PE8720) ;-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    det der var vel en ganske idiotisk kommentar. fordi om man har kjøpt noe dyrt skal man ikke betale dyrt for alt annet. har likt denne messa, men den hørtes jo veldig dårlig ut nå, og når man da betaler enda mer for mindre, så er vel ikke det helt riktig. er jo det samme som det koster å komme inn feks på norges varemesse og det er en del større.

var det ikke noe i 33etg heller?
    Jeg tror ikke akkurat det er så billig og okkuperer massevis av hotellrom på et av Norges største hotell, så 130kr blir litt smårusk i forhold. . .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sanyo Z4 vises frem på messen

For å se Sanyo Z4 må du ta turen innom Hi-Fi Center Kjedens butikk i Henrik Ibensgate 10 (v/Gunerius / Osloe Sentrum Politistasjon).
    Dette er den eneste Z4 som har kommet til Norge....

GEORG.....

Newcomer sigurd90 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ligger det noen bilder fra messen http://www.dinside.no/php/art.php?id=275823

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    For de som var mere opptatt av bilde var det jo: X-screen, Pioneer 6-serie plasma, PD sin nye, Epson sin nye og Kongen (BenQ PE8720) ;-)

Ja, men i fjord kunne man se det samme bare de modellene som var nye det året.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at inntrykkende ifra messen har glidd litt inn tenkte jeg at jeg kunne oppsummere litt.

Messen var mye mindre og jeg synes det fokuserte veldig mye på lyd i 2 kanaler, men DVD & HK, Avconcept(optoma og adeo) og Projectiondesign standene trakk opp snittet mange hakk.

Kjell Elvekrok ifra avconcept hadde med en veldig tidlig versjon av kommende H72 (etterfølgeren til H57).
    Den var ikke test klar men det så jo veldig liten og nusselig ut, den ble sannsynligvis priset til under 20k.
    Mens noen stander vartet opp med mannemagneter utenfor og opererte med lugubre selgere inne (han ene freaken på hificenter standen må jo har vært homo, sitat: "Dette er morro ikke sant, joda det er det", gikk igjen veldig mye under demoen

Mens DVD & HK og Optoma viste de beste bildene desidert, representert med 8720 ifra Benq på HK standen og H79 på Optoma, PD viste bare frem på mediacentern når jeg var innom så det var vanskelig og få noe inntrykk av Action M3.

Hificenteret hadde også masse gående på i butikken sin 2 kvartaler ovenfor Plaza så jeg tasset opp dit etter at den ene selgern lovte meg en test av den største Velodynen der oppe, det fikk jeg selvfølgelig ikke gjort fordi han dusten i butikken påsto at han måtte kaliberer den i 3 dager før han kunne vise den frem. Megadust

Borte hos Oslo HiFi Center var det hele mye mer profft og vi fikk høre på Klipsch og hvis du orket en noe over snittet ivrig Nordost mann

Alt i alt synes jeg messen var ganske vellykket men det er nok siste året vi ser den på Plaza, alt for få utstillere var der i år desverre

EDIT: Glemte jo og takke for en hyggelig prat med Midgard guruen Jørn Rune, han har iallefall overbevist meg at jeg trenger en Midgard blokk!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •