Hjemmekino Messen på Plaza - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    helt enig, det som var der var bra, det som var dumt var at flere av de store manglet. noe annet som var dumt var at på fredag ihvertfall til kl 1600, var det helt stille inne på dvd&hjkino standen, ikkeno 8720 eller noe, vel vel sto vel en h79 der men ikkeno folk eller noe. som det er sagt tidligere så er det dumt at utstillerne bruker første dagen til å gjøre ting klart.

lurer fortsatt på dette med action mod2, i siste dvd&hjkino sto det at det skulle komme to forskjellige, men dette har jeg ikke hørt noen annen plass. og action 1 mk3 til 35' er vel ikke noe røverkjøp når action mod2 kommer til 26' om ett par mnd.

mvh

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    lurer fortsatt på dette med action mod2, i siste dvd&hjkino sto det at det skulle komme to forskjellige, men dette har jeg ikke hørt noen annen plass. og action 1 mk3 til 35' er vel ikke noe røverkjøp når action mod2 kommer til 26' om ett par mnd.
    Hadde ikke fått med meg at prisen på Model two var fastsatt. Det projectiondesign pusher nå er uansett Model One mk. 2. Dette antagelig for å bli kvitt chipper, hus og optikk de ikke lengere vil ha bruk for når Model One fases ut.

Newcomer Grevling sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom messa igår. Hadde ikke tenkt å dra i og med all negativ omtale, og få utstillere. Jeg ble faktisk positivt overrasket, sikkert no pga de lave forventningene. Det som var der var bra, og det som ikke var der er det jo lite å*gjøre med. Høydepunktet var den nye PD projectoeren. Var sinnsykt bilde. Fikk også sett Midgards monoblokker. Designmessige perler, men synd jeg ikke fikk hørt dem.

G

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at CRT-leiren har fått kraftig konkurranse med projectiondesign Action! model Three. Rått bilde. Dessuten synes jeg de fleste hadde fått til bra bilde på sine projektorer i år, og det begynner å bli tydelig at DVD-mediet er det svakeske leddet i kjeden, siden projektorene viser mer detaljer enn det DVD-plata kan gi. Håper på mer HD-materiale til neste år.

Ellers var det mye interessant på de altfor få standene. Synes det var imponerende hvor mye Hifi-huset hadde fått med seg på standen. Høydepunktet der var å få se JMLab Grande Utopia. For et monster av en høyttaler!

I den andre enden av skalaen synes jeg Cyrus sine minimale komponenter hos Stereofil var artige. Har faktisk lyst til å prøve en DVD/AV-prosessor kombinasjon fra dem en gang. Tror de ville gått bra sammen med Midgards blokker, og formfaktoren er jo også interessant.

Messa var helt klart for liten, og mengdemessig en liten nedtur fra Horten-messa og Plaza-messa i fjor, selv om kvaliteten på det lille som ble vist, spesielt på projektorsiden, var meget bra. Blir spennende å se hva det blir til neste år, for denne reduksjonstrenden kan ikke messa leve med.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter de knall bildene 8720, og H79 viste på messa ser jeg nesten ikke behovet for HD.
    DVD formatet er jo fortsatt knallbra og det virker som det er først nå de virker utnytter det!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Etter de knall bildene 8720, og H79 viste på messa ser jeg nesten ikke behovet for HD.
    DVD formatet er jo fortsatt knallbra og det virker som det er først nå de virker utnytter det!
    Jeg er uenig. Jeg mener vi lenge har sett at projektorene (de beste) klarer å utnytte DVD-mediet. Det jeg synes var påfallende på denne messa var hvor tydelige de uopprettelige unotene til DVD-mediet var. Uskarpe kanter med tydelig EE, blant annet. Men det er også klart at en del projektor-unoter er ryddet av veien, som f.eks. maurtuer i halvmørke partier, fargefeil etc. Og kontrasten begynner å bli enormt bra over nesten hele linja (her henger fortsatt LCD en del etter). Synd Sanyo Z4 ikke var der, for jeg syntes faktisk at LCD-projektorene som Epson vartet opp med hadde mye mindre screendoor enn gamle Z3, og etter hva jeg hører har Z4 de samme panelene som den nye toppmodellen til Epson, og i tillegg langt bedre bildeprosessering, manuell iris mm...

Men som sagt: Nå begynner jeg for alvor å vente på HD, og da snakker vi selvfølgelig etterfølgerne til DVD, altså HD-DVD eller Blueray.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Jeg er også litt uenig her. Det vi fikk se var det beste disse PJene klarte å gjøre med et begrenset materiale. Og det var bra. Men med bedre bildemateriale (HD-materiale) vil jo allikevel bildekvaliteten bli bedre, for begrensningene ligger jo ikke på PJene...

Selv om spillerne må byttes ut når HD kommer så kan vi jo beholde PJene, vi får bare enda bedre bilder...;-)

Newcomer Snowman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge flere av utstillerne var dette siste gang på Plaza, de jobber nå med å få den på en skole eller noe slikt neste år. Billig for dem og for oss Mange rom å ta av for å sette opp anlegg.

Var veldig overasket over kvaliteten på Optema H79, kjempe bra. Bilr spenende når H72 kommer i Januar.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •