Karakteroppsett i dvd&hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Karakteroppsett i dvd&hjemmekino

La oss si at en dvd-spiller har fått karakter 17/20, da skulle man vel tru at det var noe med produktet som ikke stod opp til forventningene men når man da ser under minuspunktene så står det bare: ingenting. Burde ikke produktet da få 20/20? Har nesten ikke sett et eneste produkt i dvd&hjemmekino bladet som har fått toppkarakter, men det er mange som blir skryti skyhøyt opp i skyene.

For all del, det er et knallbra blad. Mye bedre en lyd&bilde spør du meg men jeg syns nå at karakteroppsettet av og til er litt merkelig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for at et produkt skal få mer ann 18/20 poeng i en test kreves det vel at flere i redaksjonen har testet produktet og er enige om at det fortjener en høyere score... tror ikke jeg er altfor langt utpå viddene her nå.. står forresten begrunnet i begynnelsen av bladet mener jeg og huske!

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker jeg har sett en god begrunnelse for karaktergivningen i et av DVD & Hjemmekino-bladene. Skal se om jeg finner det noe sted.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant det i DVD & Hjemmekino nr. 5 - 2005:

0-8
    Hold deg langt unna. Dette er produkter som er laget uten entusiasme og kun for å glede økonomiavdelingen hos produsentene.

8-12
    Middels produkter som du bare bør kjøpe hvis du får dem på tilbud.

13-16
    Produkter med flere gode egenskaper, men hvor vi også har noen innvendinger mot kvaliteten. Hvor langt opp mot karakteren 16 de kommer avhenger av hvordan vi bedømmer viktigheten av produktets kvaliteter opp mot innvendingene.

17-18
    Produkter vi anbefaler uten særlige forbehold (også til våre venner).

19-20
    Strålende produkter som er klare referanser i sine prisklasser.

Merk at samtlige karakterer forholder seg i forhold til pris. Derfor er det alltid slik at kostbare produkter med samme karakter som de rimligere, åpenbart er bedre kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er du ikke enig i at det er litt rart at et produkt som i omtala at det ikke var noen negative sider med det, fikk 17/20?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en ikke kan si noe negativt om et produkt betyr ikke det at produktet ikke kan bli bedre?

En må vel se testen som en helhet, og ikke bare lese oppsummeringen til slutt. Dessuten skal en ikke ta slike tester som noe annet enn en rettledning. Noe må en finne ut på egenhånd.

Får produktet 17/20 betyr vel det at sjansene for å bli misfornøyd er mindre enn vanlig, selv om en aldri har noen garanti.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •