QXL juridisk spørsmål.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

QXL juridisk spørsmål.

Et lite spørsmål: Hvor seriøse er QXL med hensyn til oppfølging av medlemmer som ikke fullfører salget, hvis en auksjon har fått en budvinner over satt minstepris?
    Men kan vel ikke tvinge noen til å selge en vare?
    Og den eneste reaksjonsmetoden min blir vel negativ karakter, eller?

Hva kan jeg gjøre hvis selger ikke tar kontakt med meg, etter gjentatte forsøk på både epost, telefon og brev?

Noen med erfaringer?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QXL gjør ikke en skit skal jeg si deg. For langt om lenge, og lengere enn langt siden vant jeg en budrunde på en PS2 som jeg forhåndsbetalte. Den kom aldri, og jeg hadde en sinnsykt pes i ettertid for å få tilbake pengene. Det kom fram at det også var flere andre som hadde blitt lurt av denne personen, og vi alle kontaktet QXL kundeservice haugevis av ganger.
    De få gangene vi fikk svar av QXL sa de bare at vi måtte sette neg. karakter på personen.... Mer gjorde de ikke med den saken.

Utrolig nok etter opptil flere trusler om politianmeldelse osv. fikk jeg mine penger tilbake, etter flere uker.

I ettertid har jeg ikke handlet eller solgt på QXL. Og ser ann de jeg handler med med ørneøyne

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg solgte mitt lerret for 4 mnd siden. Fyren var kjempeivrig i førsten, men vi ble aldri enig om hvordan det skulle transporteres/sendes. Jeg fikset til slutt gratis transport, men da skulle fyren på ferie. Og etter det hørte jeg ikke noe...... Prøvde da å sende meldinger, men fikk ikke svar...... Søkte opp mobiltelefonnummer på www.telefonkatalogen.no og fant 5 mobilnummer! Riktignok funket bare det ene, altså ett som ikke stod i personopplysningene til QXL ved auksjonsslutt.

Fikk til slutt svar, men NN uttalte at det ikke var personen jeg søkte. Jeg latet som ingenting og sendte nye meldinger på dette nr i noen dager. Ringte samme nr. opp igjen og presenterte meg og fortalte hva det gjaldt, da var det plutselig broren som hadde kjøpt lerretet på qxl. De delte mobiltelefon.... :shock: Heller tvilsomt...... Men fyren hadde allerede fått stengt sin konto hos QXL p.g.a flere "uavhentede" varer.

Joda, det er mange useriøse på QXL. Men stort sett har jeg god erfaring med kjøp og salg fra QXL. Det kan være greit at brukeren har opparbeidet seg noen positive kommentarer før man hiver seg ut i det.....?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •