HiFi Klubben - ikke utlån lenger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HiFi Klubben - ikke utlån lenger

Var innom hifiklubben på grensen idag. Tenkte på å låne med meg en 3805. Men det gikk ikke nei. De hadde visstnok slutta med utlån da verdien visstnok sank så mye (det skal sies at jeg kunne få en tilgodelapp ved returnering, wow).

Jeg orka ikke diskutere med selgeren, men for en avgjørelse.

De låner jo bare ut demo-modellen de har utstilt, hva slags verditap for de på denne modellen, INGENTING!

Dessuten deponerer jo folk, så hvis noen ødelegger produktet er det jo bare å ikke tilbakebetale depositumet.

Litt irriterende, men virker som hifi klubben ønsker kunder som har lyst på å teste produktene. Snakk om service sier bare jeg.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner de godt jeg.
    Låner bare ut demomodellen sier du...
    Vel hva om du låner denne... du trenger 1-2virkedager på å sette deg inn i den og lytte litt, i mellomtiden kommer det en langveis ifra til klubben og vil høre på akkurat 3805 som står hjemme hos deg...
    Jo de må gå bak og pakke ut en ny en, så kommer det en annen kjøper og har bestemt seg for å ha akkurat 3805.. joda vi har den.. Den står her i butikken.. hum, jeg hadde ikke villet betalt full pris på den da, det ligger naturlig å få avslag på en demo modell. klubben vil ikke gi meg avslag, de sier som sant er, den har bare stått ute i 1 dag. Haha tenker jeg som kunde, tror dere jeg er dum?.
    Har dere ingen på lager da? Nei desverre men vi kan bestille en til deg. kOMMER DA TORSDAG NESTE UKE....
    Hum. jeg skal tenke på det sier jeg, på turen hjem ser jeg feks hfc, stikker inn der og kommer ut med en HK.
    Hum.. Fortsatt rart at de velger å ikke låne ut?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben låner bare ut over 1 natt. Ikke uttal deg om noe du ikke vet. De låner kanskje ut mindre populære modeller lenger, men ikke 3805 osv. Hvis en butikk som hifiklubben kun har 1 3805 på lager tror jeg de ikke helt kan logistikk.

Uansett, hvor vanskelig kan det være å ha 2 demomodeller?

Skal ikke diskutere mer, jeg blir bare irritert. Får heller låne fra andre butikker. Synes det er synd da hifiklubben er de eneste med denon.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har hatt 3805, og om du har tenk å selge unna effektene dine til fordel for 3805 og kjøre dine ht kun på den så vil jeg si de gjorde deg en bjørnetjeneste, det er ikke my guffe i 3805 for å si det slik.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da sier vi det.

Tenkte egentlig å få testet ut romkorreksjon.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg satset på lillebroren og brukt rotelen til frontene. er jo mulighet for biamp med den også.

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Skjønner de godt jeg.
    Låner bare ut demomodellen sier du...
    Vel hva om du låner denne... du trenger 1-2virkedager på å sette deg inn i den og lytte litt, i mellomtiden kommer det en langveis ifra til klubben og vil høre på akkurat 3805 som står hjemme hos deg...
    Jo de må gå bak og pakke ut en ny en, så kommer det en annen kjøper og har bestemt seg for å ha akkurat 3805.. joda vi har den.. Den står her i butikken.. hum, jeg hadde ikke villet betalt full pris på den da, det ligger naturlig å få avslag på en demo modell. klubben vil ikke gi meg avslag, de sier som sant er, den har bare stått ute i 1 dag. Haha tenker jeg som kunde, tror dere jeg er dum?.
    Har dere ingen på lager da? Nei desverre men vi kan bestille en til deg. kOMMER DA TORSDAG NESTE UKE....
    Hum. jeg skal tenke på det sier jeg, på turen hjem ser jeg feks hfc, stikker inn der og kommer ut med en HK.
    Hum.. Fortsatt rart at de velger å ikke låne ut?
    Som tidligere ansatt i Hifi klubben er jeg imponert over innsikten du viser. Takk for at forstår butikkene!

Slik som markedet er i dag, er det ikke lett å tjene penger på hifi. Det koster MYE penger å drive en butikk, og hver gang man setter ut ett nytt produkt i demo, faller verdien med en gang, for det er INGEN som vil betale fullpris for ting som har vært brukt i butikken (meg selv inkludert) og derfor kan man ikke pakke ut bokser stadig vekk fordi en vil låne med seg hjem. det blir dyrt i lengden.

Alle avslag på prisen går rett fra fortjensten butikkene skal leve av. fortjenesten skal betale husleie, lønn, strøm, tlf, bredbånd osv. Hvis butikken ikke overlever til neste gang du skal handle hiffi, må du bestille utenbys fra til en høyere pris neste gang. Derfor tjener også kundene i lengden på at det er mange butikker i bransjen slik at det er en viss priskrig på varene.

Ellers har jeg 3805 selv, og romkorrigeringen er KONGE, og gjorde underverker i min stue med mine B&W803

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forståelse at hifiklubben driver butikk, men det er kundene som er levebrødet. Å da ha dårlig service tjener de ikke i lengden på.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hvordan du følte deg behandlet på Grensen, men utfra de presenterte fakta synes jeg du kan virke litt vrien nå.

Hifi-klubben pusher jo varer raskere enn Elkjøp for tiden, innbiller jeg meg, handler ikke på Elkjøp, men har inntrykk av det når jeg står i kø på Klubben for å kjøpe noe småtteri til slekt og venner. Med det varetrykket som er på hypede produkter som Denon-en er det ikke rart at selgerne er tilbakeholdende med å låne ut nye saker. Tror ikke det hadde hjulpet mye å ha to 3805-er til utlån heller.

Hvis du føler du trenger mer enn en kveld/natt på å teste produktet, og det forstår jeg godt, kunne du ikke satt deg opp på venteliste og lånt receiveren fra lørdag kveld til mandag morgen, f.eks.? Personlig ville jeg ansett det som god service hvis selgeren hadde foreslått noe slikt.

Dunno, mate. Synes du virker litt streng.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt streng, men det er fordi de tilbød denne tjenesten før. Hadde jeg kunnet låne den fra lørdag kveld til mandag morgen hadde jeg vært happy, men selger virket ikke interesert overhodet.

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskj jeg har vert heldig da,kjøpte 2105 i juli,havarerte etter 11 min film!
    Fikk den igjen etter en uke,såg film i en time før den krasja igjen,leverte innatt fikk med meg en Cambrigde med hjem,ringte etter en uke,fikk beskjed om at det kunne ta en stund og reparere,men kunne komme og få en annen Denon så lenge, da jeg kom til butikken hadde dei ikke flere til utlån, men dei henta en fra lageret som jeg har hatt i 3 uker nå. Ringte i går at min 2105 var
    kondemnert,var i dag og hentet en 2106.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •